Onkos kukaan laittanut normi mehupillien tilalle tällaisia bms:n putkenpäitä?
Helppo asennus vanhojen putkenpäiden tilalle, ulkohalkaisija isompi, hinta $99/pari, toki babybmw- sivustolla moni haukkunut huonolaatuisiksi..ruosteongelmaa, hapettumista, pinnoituksen irtoamista ym varsinkin Briteissä tätä ongelmaa?
Jotkut taas kehuvat laadukkaiksi, kokemuksia täällä jollain?
F20 M135i sopii suoraan vain straight cut, koska angle cut vaatii kohdistustapin suoraan ylös ja mulla ainakin tappi 45' kulmassa auton keskelle päin.
Vaihtoehdot kromi, musta ja burnt titanium (kuvat liittenä).
No ainakin Carlylla saa ohjelmoitua helposti pois. Itsellä uudessa F20 oli alunperin ohjelmoitu toimimaan vasta kolmannesta ruiskauksesta ja siitä eteenpäin joka 10:llä vedolla , eli niin harvoin , että ei ollut käytännön hyötyä. Ohjelmoin ne sitten toiminaan joka 5:llä vedolla ja nyt valoilla näkee jotain kurakelilläkin.
No ainakin Carlylla saa ohjelmoitua helposti pois. Itsellä uudessa F20 oli alunperin ohjelmoitu toimimaan vasta kolmannesta ruiskauksesta ja siitä eteenpäin joka 10:llä vedolla , eli niin harvoin , että ei ollut käytännön hyötyä. Ohjelmoin ne sitten toiminaan joka 5:llä vedolla ja nyt valoilla näkee jotain kurakelilläkin.
Onko kokemuksia 118d tai 120d ongelmista automaattina 150-200tkm jälkeen ? Harkinnassa ko. peli ja vuosittain ajan sen 50tkm. Tuossa ois suht. pienet käyttökulut.
F20 116 ia kiihtyy nopeammin nollasta sataan kuin E87 150 hv 120ia, vääntöäkin on 20 nm enemmän alhaisemmilla kierroksilla (1350 rpm vs 3600 rpm vääntöhuippu. Että kyllä se vaan kehityskin kehittyy, ilmoitettu keskikulutuskin litran pienempi. F20 120i mallia ei ole edes olemassakaan, vaan seuraava askel 16i:stä on 118 i jossa 170 hv ja tämän jälkeen vielä 125i 218 hv.
Onhan se selvä että kehitystä on moottoripuolella tullut. Turbokin avittaa kummasti Tosiaan...120d löytyy muttei 120i:ta...siinä dieselissä onkin 184 hummaa Mutta se 135iM vasta oliski jotain!
Nettiautokin näemmä täynnä F2X 116i malleja...alle vaan suoraan 120i niin veikkaan suupielten kääntyvän ylöspäin. Siihen jos vielä neliveto päälle niin aijai E87 120i:lla on ainakin ilo ajaa vaikkei siinäkään ole kuin 150 hummaa - vapari nelonen. Mutta tänä päivänä se 150 hv:kin on jo kova sana. On niin nuhapumppuja nämä uudet autot että ihan pahaa tekee kyllä bensavehkeessä pitää olla vähintään tuo määrä...sitä vähemmällä alkaa vaan ahdistaa.
Pitäs joku ehtoo käyä koeajamassa tuo uus ykkönen.
F20 116 ia kiihtyy nopeammin nollasta sataan kuin E87 150 hv 120ia, vääntöäkin on 20 nm enemmän alhaisemmilla kierroksilla (1350 rpm vs 3600 rpm vääntöhuippu. Että kyllä se vaan kehityskin kehittyy, ilmoitettu keskikulutuskin litran pienempi. F20 120i mallia ei ole edes olemassakaan, vaan seuraava askel 16i:stä on 118 i jossa 170 hv ja tämän jälkeen vielä 125i 218 hv.
Kävin ajamassa tuolla uudella 116i mallilla ja jotenkin jäi hieman vaisu kuva. Moottori ei ollut mitenkään kovin pirteän oloinen. No toki osasyynä tässä varmasti oli se, että oli erittäin liukasta ( liippaantuneet tiet) ja paljon pakkasta - 16 astetta. En nyt mitenkään polkenut tuota, mutta bemarimaisen pitkä kaasu tuntui löytyvän. Kulutus oli tuossa pakkasajelussa suht kylmällä autolla noin 8l/100km pikaisella koeajolla. Kesällä ajoin vastaavalla dieselillä ja siitä jäi hyvä kuva.
Sen sijaan tuo nykybemarien luistonesto on kyllä yliherkkä. Saman tien saa laittaa sen siihen sallivampaan tilaan, että pääsee edes normaalisti liikennevaloista liikkeelle.
Autona perusbmw. Huomattavasti enemmän ajajan auto kuin esim. uusi golf. Tiivis tunnelma ohjaamossa ja mukava ajaa. Tuon vois ottaa vaikka itselle.
Nettiautokin näemmä täynnä F2X 116i malleja...alle vaan suoraan 120i niin veikkaan suupielten kääntyvän ylöspäin. Siihen jos vielä neliveto päälle niin aijai E87 120i:lla on ainakin ilo ajaa vaikkei siinäkään ole kuin 150 hummaa - vapari nelonen. Mutta tänä päivänä se 150 hv:kin on jo kova sana. On niin nuhapumppuja nämä uudet autot että ihan pahaa tekee kyllä bensavehkeessä pitää olla vähintään tuo määrä...sitä vähemmällä alkaa vaan ahdistaa.
Pitäs joku ehtoo käyä koeajamassa tuo uus ykkönen.
Last edited by huppu; 07-12-2014, 19:28.
Reason: Lisäys
Kävin ajamassa tuolla uudella 116i mallilla ja jotenkin jäi hieman vaisu kuva. Moottori ei ollut mitenkään kovin pirteän oloinen. No toki osasyynä tässä varmasti oli se, että oli erittäin liukasta ( liippaantuneet tiet) ja paljon pakkasta - 16 astetta. En nyt mitenkään polkenut tuota, mutta bemarimaisen pitkä kaasu tuntui löytyvän. Kulutus oli tuossa pakkasajelussa suht kylmällä autolla noin 8l/100km pikaisella koeajolla. Kesällä ajoin vastaavalla dieselillä ja siitä jäi hyvä kuva.
Sen sijaan tuo nykybemarien luistonesto on kyllä yliherkkä. Saman tien saa laittaa sen siihen sallivampaan tilaan, että pääsee edes normaalisti liikennevaloista liikkeelle.
Autona perusbmw. Huomattavasti enemmän ajajan auto kuin esim. uusi golf. Tiivis tunnelma ohjaamossa ja mukava ajaa. Tuon vois ottaa vaikka itselle.
Vaisuuteen voi sitten olla ratkaisu vaikkapa tuontyylinen
Kävin ajamassa tuolla uudella 116i mallilla ja jotenkin jäi hieman vaisu kuva. Moottori ei ollut mitenkään kovin pirteän oloinen. No toki osasyynä tässä varmasti oli se, että oli erittäin liukasta ( liippaantuneet tiet) ja paljon pakkasta - 16 astetta. En nyt mitenkään polkenut tuota, mutta bemarimaisen pitkä kaasu tuntui löytyvän. Kulutus oli tuossa pakkasajelussa suht kylmällä autolla noin 8l/100km pikaisella koeajolla. Kesällä ajoin vastaavalla dieselillä ja siitä jäi hyvä kuva.
Sen sijaan tuo nykybemarien luistonesto on kyllä yliherkkä. Saman tien saa laittaa sen siihen sallivampaan tilaan, että pääsee edes normaalisti liikennevaloista liikkeelle.
Autona perusbmw. Huomattavasti enemmän ajajan auto kuin esim. uusi golf. Tiivis tunnelma ohjaamossa ja mukava ajaa. Tuon vois ottaa vaikka itselle.
Leave a comment: