Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M40 -> M20B25 swappi ja ei kipinää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaketsyygeli
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 20
    • Finland

    E30 M40 -> M20B25 swappi ja ei kipinää

    Kori on kasarin lopun E30, jossa ollut M40

    Moottori on M20B25, iästä tms ei varmuutta

    Johtosarja ilmeisesti E34 525

    Ecu oli tuo E34 525, muttei toiminut toisessakaan korissa (E30, johon swapattu M20B20)

    Ecu nyt tuon E30 M40 alkuperäinen, johon vaihdettu tuon E34 525 ecun eeprom. Tällä lähti tuo kaverin swapattu E30 tulille. (ei käynyt hyvin, mutta se on ahdettu, maffiton jne. Siinäkin käyntivian selvittely menossa koneen kunnostuksen jäljiltä..)

    Puolalle ei ilmeisesti tule ohjausta. Maadoittaa puolan kyllä, miten kuuluukin kun auton sammuttaa. +12 tulee ja pysyy startatessakin, luonnollisesti katoaa virrat sulkiessa.

    Kuormaamattomana mitattu kaikki ecun pinnit, jos ei selviä niin kehitellään jotain, että saadaan kuormattunakin luettua.

    oliko nastat 47 ja 48, eli kammen anturi, niin vastus on se 500-600 väliltä, startatessa antaa vaihtovirtaa n. 1.4-1.5v, kuulostaisi järkevälle?

    Johtosarjassa ollut jotain vikaa. Öljytasoanturin johdot olivat sulaneet, sarja avattu ja muita vaurioita ei näkynyt.

    Puolan - eli ohjaus mahdollisesti ottanut häiriösuojaansa kiinni, sittemmin ei tuota ecua testattu toisaalla. Kuulemaan tuurista ja rakenteesta kiinni, vaurioittaako ecua, Bemarit ei tuttuja vielä, joku voi pelotella tai varmennella onko vauriota ilmennyt?


    Lähinnä nyt mielellään kuulen, onko jotain itsestään selviä syitä, miksi ei toimisi E34 johtosarjalla? Foorumeilla oli juttua jostain vihreästä +12 johdosta, sellainen löytyy pyöreältä pistokkeelta ja saa virran. Myös jostain 3 napaisesta liittimestä oli juttua joka tarttis maadoittaa, sitä ei ole vastaan tullut? ylimääräisiä johtoja on ecun luona muistaakseni automaattivaihteiston johtoja, ilmastoinnin ja ehkä lambdan johtoja?

    Ymmärtääkseni motronic 1.3, Delphillä ei päästy sisälle, mut voi olla muistakin syistä kiinni (E34 525tds kyllä päästy samalla lukijalla sisään)

    Pahoittelen hieman sekavaa viestin muodostusta, yritin mielestä purkaa selkein sanoin kaiken mitä testattu ja huomattu, jottei samoja asioita tarviaisi useasti käydä läpi. Jälleen turvaudun viisaampien otteisiin, kun oma ymmärrys loppuu
    E36 318IS
    E46 328I

    +Kymmeniä muilta merkeiltä
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎