Onko 328 ZF:n laatikoissa ollut paljon vikoja? uudet kytkinpaketti (Sachs) ja vauhtipyörä (LUK 2-massa) vaihdettu kesällä, ja syksyllä alkoi erikoinen kolina voimansiirrosta. Kolina ilmenee liikkeelle lähdössä kytkintä nostaessa tai ryömittäessä hiljaa eteenpäin lähes joka kerta. Vika paikallisetettu vaihdelaatikkoon, eli vika on joko vauhtipyörässä, kytkimessä tai vaihdelaatikossa.
Hommahan selviää helpoiten ottamalla aski alas ja tutkimalla kytkimen ja vauhtipyörän kunto, mutta mikäli noissa laatikoissa on ollut kolinaa aiheuttavaa vikaa niin uuden askin voisi ostaa valmiiksi. Laatikolla ajettu 290tkm.
Ajaessa ei ole minkäänlaista ongelmaa. Ainoastaan joskus moottorijarrutuksella kun pienempi vaihde on sisällä ja kytkimen nostaa saattaa tuntua pienehkö "nykiminen" tai "tärinä" ikäänkuin levy ei ottaisi kunnolla heti kiinni vaan nykisi? Tätä on oikeastaan vain vaihtaessa 3->2 tai 4->3 kohtuullisen hiljaisissa nopeuksissa. Kytkin ei luista ajossa missään tilanteessa ja CDV-venttiili poistettu työsylinterin yhteydestä remontin yhteydessä.
Tyhjäkäynnillä ei kolise joten tuskin vika on uudessa vauhtipyörässä. Vauhtipyörän ja asetelman pinnat putsattiin asennuksen yhteydessä kunnolla bräkleenillä yms. Laatikosta ei kuulu ajossa ylimääräisiä ääniä. Vika ilmenee parhaiten ykkösellä tai pakilla ryömittäessä ylämäkeen.
Vinkkejä?
Hommahan selviää helpoiten ottamalla aski alas ja tutkimalla kytkimen ja vauhtipyörän kunto, mutta mikäli noissa laatikoissa on ollut kolinaa aiheuttavaa vikaa niin uuden askin voisi ostaa valmiiksi. Laatikolla ajettu 290tkm.
Ajaessa ei ole minkäänlaista ongelmaa. Ainoastaan joskus moottorijarrutuksella kun pienempi vaihde on sisällä ja kytkimen nostaa saattaa tuntua pienehkö "nykiminen" tai "tärinä" ikäänkuin levy ei ottaisi kunnolla heti kiinni vaan nykisi? Tätä on oikeastaan vain vaihtaessa 3->2 tai 4->3 kohtuullisen hiljaisissa nopeuksissa. Kytkin ei luista ajossa missään tilanteessa ja CDV-venttiili poistettu työsylinterin yhteydestä remontin yhteydessä.
Tyhjäkäynnillä ei kolise joten tuskin vika on uudessa vauhtipyörässä. Vauhtipyörän ja asetelman pinnat putsattiin asennuksen yhteydessä kunnolla bräkleenillä yms. Laatikosta ei kuulu ajossa ylimääräisiä ääniä. Vika ilmenee parhaiten ykkösellä tai pakilla ryömittäessä ylämäkeen.
Vinkkejä?