Hieman apuja kaivattaisiin vielä. Alla hieman jo tehtyjä asioita.
E46 peräisin oleva M52B25tu jäi nurkkiin pyörimään ja ideana oli laittaa se M43:sen tilalle E36:een. Myöskin kyseinen E36 oli automaattilaatikolla, jotenka manuaaliswappikin tuli samalla. Purku 316 uusi poljinasetelma ja kytkimen hilppeet. Tulipellissä oli kaikki reijätkin jo valmiina kytkimelle, ainoastaan yksi kiinnike uupui korista työsylinterille menevälle putkelle.
Itse moottorihan passasi hienosti paikoilleen E36 M52 moottorinkorvakoilla sekä tukikumeilla ja perään ZF:n s5d 320z. Myöskin laatikonkannake oli samaisesta purku 316, ilmeisesti kaikissa manuaaleissa on sama kannake.
Ongelmia nyt aiheuttaa moottorin johtosarja.. E46:n ecu boksihan sijaitsee kuskin puolella ja E36:ssa ecun paikka on taas vänkärin puolella. Ei nyt ensimmäisenä kiinostas ruveta jatkamaan koko eculle menevää johtonivaskaa, taikka ruveta tekemään paikkaa eculle kuskin puolelle.
Ilmeisesti E39:ssä ecu on myös vänkärin puolella. Oliskohan E39 sarja siis helpommin muokattavissa E36:een ja minkälaisia muokkauksia se vaatisi?
Saa myös antaa muitakin vinkkejä ja kertoa kokemuksia kyseisistä projekteista.
E46 peräisin oleva M52B25tu jäi nurkkiin pyörimään ja ideana oli laittaa se M43:sen tilalle E36:een. Myöskin kyseinen E36 oli automaattilaatikolla, jotenka manuaaliswappikin tuli samalla. Purku 316 uusi poljinasetelma ja kytkimen hilppeet. Tulipellissä oli kaikki reijätkin jo valmiina kytkimelle, ainoastaan yksi kiinnike uupui korista työsylinterille menevälle putkelle.
Itse moottorihan passasi hienosti paikoilleen E36 M52 moottorinkorvakoilla sekä tukikumeilla ja perään ZF:n s5d 320z. Myöskin laatikonkannake oli samaisesta purku 316, ilmeisesti kaikissa manuaaleissa on sama kannake.
Ongelmia nyt aiheuttaa moottorin johtosarja.. E46:n ecu boksihan sijaitsee kuskin puolella ja E36:ssa ecun paikka on taas vänkärin puolella. Ei nyt ensimmäisenä kiinostas ruveta jatkamaan koko eculle menevää johtonivaskaa, taikka ruveta tekemään paikkaa eculle kuskin puolelle.
Ilmeisesti E39:ssä ecu on myös vänkärin puolella. Oliskohan E39 sarja siis helpommin muokattavissa E36:een ja minkälaisia muokkauksia se vaatisi?
Saa myös antaa muitakin vinkkejä ja kertoa kokemuksia kyseisistä projekteista.