E36 madaltaminen yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jt78
    replied
    Käykö m-sport alustan tilalle ihan heittämällä toinen alustasarja eli siis onko siellä jotain muuta m-sport palikkaa kuin iskarit ja jouset? Omassa on orkkis m-sportfahrwerk vaihdettu KAW:n -60mm alustaan niin luulis esim. V-maxx säädettävänkin menevän suoraan..?

    Onko muuten E36:n m-sport alusta sama kuin M3:n alusta?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by MMF View Post
    En viittinyt omaa threadia perustaa niin lainaan tätä, sorry.

    Mulla myös omassa e36 328 touringissa pitäis nostaa takapäätä. Mulla on cobran säädettävä alusta ja kysymys kuulukin:

    Takapäätä säädetään kiertämällä n. 5cm korkeaa "hylsyä" jonka varassa jousi on. Eli siinä on siis kierteet sisäpuolella. Kuinka paljon siitä viidestä sentistä pitää olla kierteillä että se vielä kestää? Mulla meinaa siis säätövara loppua ja tällä hetkellä n.0,5cm on tultu jo yli vastakappaleesta..

    Aargh! Tosi vaikea selittää noin helppo homma, toivottavasti joku ymmärsi msitä on kysymys..
    Ei sitä varmaan paljoa kannata yli kiertää... Kun vara loppuu niin sitten se loppuu. Ei sen kanssa kannata leikkimään ruveta.

    Leave a comment:


  • MMF
    replied
    En viittinyt omaa threadia perustaa niin lainaan tätä, sorry.

    Mulla myös omassa e36 328 touringissa pitäis nostaa takapäätä. Mulla on cobran säädettävä alusta ja kysymys kuulukin:

    Takapäätä säädetään kiertämällä n. 5cm korkeaa "hylsyä" jonka varassa jousi on. Eli siinä on siis kierteet sisäpuolella. Kuinka paljon siitä viidestä sentistä pitää olla kierteillä että se vielä kestää? Mulla meinaa siis säätövara loppua ja tällä hetkellä n.0,5cm on tultu jo yli vastakappaleesta..

    Aargh! Tosi vaikea selittää noin helppo homma, toivottavasti joku ymmärsi msitä on kysymys..

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by kimi59 View Post
    eli jouset vaihdettu ja 17" kesärenkaat,mutta vielä pari senttiä pitäis saada ylemmäs.että katsastusherra läpäisisi maahantuontikatsastuksen.
    koska pitäisi olla se 50cm korkeus etuvalojen alareunaan...mikä avuksi?
    kiitos tiedoista jo etukäteen...
    Mikä rengaskoko on nyt ?

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by kimi59 View Post
    eli jouset vaihdettu ja 17" kesärenkaat,mutta vielä pari senttiä pitäis saada ylemmäs.että katsastusherra läpäisisi maahantuontikatsastuksen.
    koska pitäisi olla se 50cm korkeus etuvalojen alareunaan...mikä avuksi?
    kiitos tiedoista jo etukäteen...
    Eikös valot ole jo tehtaan m-sport paketin jälkeen sitten liian alhaalla. Aika paska juttu että katsastusmies puuttu tohon ajovalojen korkeuteen. Noh sun tapaukses ei varmaan oo muuta vaihtoehtoo kun laittaa alle orginelli jouset ja mennä niillä katsastamaan ja sitten myöhemmin muutoskatsastaa madallusjousilla jossain toisella asemalla. Mä kävin mittaas oman auton ja liian matala kuulemma kun 6.5cm pohjapalkistaa maahan noh pitää nostaa se 1.5 ylöspäin.

    Leave a comment:


  • kimi59
    replied
    vielä e36 mataluudesta!

    Originally posted by kimi59 View Post
    eli saksan tuliaiseni BMW 325 coupe -94 oli liian matala katsastusmiehille.
    valot liian alhaalla.ja maavaraakin liian vähän. eli nyt on luultavasti 40/25 weitecin sarja, mikä pitäisi olla iskarien norm.pituus? tossa autossa ne on n.60cm pitkät ainakin edessä, eli millaisia jousia pitäis metsästää et saisi auton korkeemmaksi ja katsastusmihille mieleiseksi??
    eli jouset vaihdettu ja 17" kesärenkaat,mutta vielä pari senttiä pitäis saada ylemmäs.että katsastusherra läpäisisi maahantuontikatsastuksen.
    koska pitäisi olla se 50cm korkeus etuvalojen alareunaan...mikä avuksi?
    kiitos tiedoista jo etukäteen...

    Leave a comment:


  • visa e36
    replied
    Originally posted by Aazu View Post
    Mitkäs mahtavat olla e36 sedanin tehtaan oletusarvot vakio alustalle pyörän navasta kaariin? Kuinka monta mm?
    Edessä 380mm ja takana 345mm. Näin ainakin luki Spaxin lappusessa.

    Leave a comment:


  • MasaTDS
    replied
    Hyvä koko e36 koriin renkaina on 225/45/17,itellä oli tollaset kumit,autoa pudotettu edestä 75mm ja takaa 50mm,ei ollut ongelmia,ainoa mistä sanottiin oli sumuvalot liian matalalla,polttimot pois ja hyvä tuli siis leimalle

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Neutrone View Post
    Eiköhän tämä ongelma ole ratkaistavissa järkevästi vain siten, että noi järkyttävän liian pienet kumit vaihdetaan oikean kokoisiin. Varmasti on matala tuolla rengastuksella.
    Tuossa on sulle ongelman ratkaisu.

    Leave a comment:


  • kimi59
    replied
    Originally posted by ileN View Post
    Jos ei ollut ihan mielettömästi liian matala, siis inssin mielestä, niin lisäät n.1,5 bar paineita per rengas ja uusintakatsastukseen jollekin toiselle konttorille, niin eiköhän leima irtoa.
    en voi mennä toiselle konttorille koska kyseessä on maahantuonti katsastus.eli eiks se oo silloin vietävä samaan paikkaa näytille?

    Leave a comment:


  • Neutrone
    replied
    Eiköhän tämä ongelma ole ratkaistavissa järkevästi vain siten, että noi järkyttävän liian pienet kumit vaihdetaan oikean kokoisiin. Varmasti on matala tuolla rengastuksella.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Tässä taas yks tapaus, jossa ei ymmärretä, että vanteen halkaisijalla ei oo mitään tekemistä auton nousemisen ja laskemisen kanssa. Kun renkaat valitaan kustakin tuumakoosta alkuperäistä vastaaviksi, niin aina on samankorkuinen rengas alla. Aloittajan autossa on Micran renkaat. Auto nousis jo 3 senttiä oikean kokoisilla renkailla. Mahtaa olla mahtava ajellakkin pikkurattailla.

    Tästä asiasta vois tehä jonku kissankokosilla kirjaimilla tehdyn stickyn ylimmäiseksi. Siinä selitettäis rautalangasta tuo vannekoko-rengaskokoasia ja sen vaikutus millon mihinkin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by kimi59 View Post
    kuinka pitkät iskarit on vakiona? noi etuiskarit on n.60cm pitkät? eli onkohan nekin vaihdettu saksassa lyhyempiin? renkaiden vaihto 17 tuumaisiksi tuskin nostaa kovin paljon viel autoa. valot on liian matalalla katsastusmiehén tekemien mittausten mukaan.oisko parempi vaihtoehto ostaa säädettävä alusta??
    215/40 -16 halk. 578 mm. ja 205/55-16 halk. 632 mm. Erotus 54 mm. joten maavara kasvaa 27 mm. tuolla muutoksella, 215/45-17 halk. 625 mm. erotus vs. 215/40-16 renkaaseen 47 mm. = lisää maavaraa 23,5 mm.

    Leave a comment:


  • Aazu
    replied
    Mitkäs mahtavat olla e36 sedanin tehtaan oletusarvot vakio alustalle pyörän navasta kaariin? Kuinka monta mm?

    Leave a comment:


  • Jpää
    replied
    Originally posted by kimi59 View Post
    kuinka pitkät iskarit on vakiona? noi etuiskarit on n.60cm pitkät? eli onkohan nekin vaihdettu saksassa lyhyempiin? renkaiden vaihto 17 tuumaisiksi tuskin nostaa kovin paljon viel autoa. valot on liian matalalla katsastusmiehén tekemien mittausten mukaan.oisko parempi vaihtoehto ostaa säädettävä alusta??
    ei tuon liian matala pitäis olla.... itellä 3 vuotta sitten laitettu weitecin alusta 50/20 madalluksella joka on vielä pehmentynyt ja jotain härpäke puskuria ja about 10cm on puskurin maavara.
    katsastus mies sanoi että ei se liian matala ole kun ei ottanu mihinkään kiinni jarru testerille ajettaessa.rengastuksena toimi talvella 205/50/16 jos en väärin muista tuota profiilia.
    taisi inssi olla vihaan-bemareita-yli-kaiken mies.... ei muuta kuin toiselle konttorille leimaa hakemaan

    Leave a comment:

Working...
X