e36 328 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • quisma
    replied
    Radar, missä oot käyttänyt autoasi penkitettävänä? Tehohäviö tuntuu ihan käsittämättömän pieneltä. Muutenkin luulisi, että tolla kokoonpanolla irtoisi paljon enemmän tehoo. Oman autoni käytin penkissä, joka mittaa vedon jälkeen rullatessa häviön ja se oli melkein 50kW. Vai mahtaakohan meikäläisellä olla sitten vaihdelaatikko täynnä hiekkaa

    Leave a comment:


  • Radar
    replied
    On mulla lappu. Jos oon tulkinnut väärin luvut, niin korjatkaa olkaa hyvät. Olisko ideoita miksi vääntökäyrä on noin epätasainen? Mittauksen aikaan oli kohtuu suuri imuvuoto, jolla saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa.

    Auto on e36 328i: schrickin nokat ja imusarja ja kellenersin ohjelma.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • quisma
    replied
    Onko sulla Radar näyttää lappuja tosta? Näyttäs moottoripyörän muunnoskertoimelta

    E: Mistä autosta on kysymys? Tossahan on todellinen koneteho 260hv luokkaa, jos on takaveto ja penkki mitannut pyöriltä 191hv.
    Last edited by quisma; 21-09-2008, 15:00.

    Leave a comment:


  • Radar
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Muistaakseni tossa 216hv vedossa oli pyöräteho 169hv
    Kiitoksia tiedoista. Hyvin mielenkiintoista: omassa mittauksessa pyöräteho oli 191hv ja laskennallinen moottoriteho 219hv. Yhden esimerkin pohjalta kovin suuria johtopäätöksiä ei voi vetää mutta näyttäis että dynoissa ja mittauksissa on eroja.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Muistaakseni tossa 216hv vedossa oli pyöräteho 169hv

    Tuossa oman käyrä:

    Leave a comment:


  • sipi
    replied
    Ihan alkuperäsee aiheesee viitaten, shrickin & m50 imusatsin hyödyt kannattas mitata samassa penkissä ennen ja jälkeen. Alla käppyrät ennen ja jälkeen shrickin sarjan. Ilman lämpötila oli sama, penkki sama, ainoa muuttuja on että mittauksien välissä aikaa oli vuosi. Lopputulos oli se että kyseisen sarjan kanssa kasvoi vääntö & huipputehot.

    Leave a comment:


  • Camo
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Viime sunnuntaina ajettiin täysin vakiosta 328i
    216hv ja 310nm karhulan penkissä, omasta lähti 206hv ja 303nm
    Itsellä Pirkkalassa Tatechilla alkukesästä 208hp ja 300Nm

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by quisma View Post
    Eikös näissä kuitenkin käytetä täysin standardisoituja korjauskertoimia, esim. Din 70200 eikä mitään hatusta temmottuja. Eli kyllä ne erot on lähinnä moottorikohtasia.
    Kyllä sen vois vaikka päänsä pistää pantiksi (en kuitenkaan pistä) että 15% sisään niiden dynojen lukemat menee. Eihän niiden lukemien edes ole tarkoitus olla mitään absolutisia totuuksia. Kokeilkaas ihan piruuttaan joskus muutama dyno ihan peräperää ja katsokaa paljonko auton teho muuttuu trailerilla kuskattaessa

    Leave a comment:


  • Radar
    replied
    Originally posted by quisma View Post
    Eikös näissä kuitenkin käytetä täysin standardisoituja korjauskertoimia, esim. Din 70200 eikä mitään hatusta temmottuja. Eli kyllä ne erot on lähinnä moottorikohtasia.

    Joo käytetään varmaan, mutta sitten on vielä eri merkkiset dynot ja niissä luulisi ainakin olevan heittoa laitteesta toiseen. Ei ollu tosiaan tarkoitus alkaa kuittaileen, takapyörätehot vaan kiinnosti ni oisin vertaillu omiin mittauksiin.

    Elikkä jos löytyy takapyörätehoja mittauksista ni voitteko laittaa näkyville?

    Leave a comment:


  • quisma
    replied
    Originally posted by Radar View Post
    Hyviä lukemia ootte penkittäneet.

    Oisko teillä antaa takapyörätehoja mittauksista? Tunnettu tosiasiahan on että optimistisilla korjauskertoimilla saadaan muhkeita moottoritehoja. Tehodynamometrit sopivat mielestäni paremmin muutosten arviontiin esim. virityksissä kuin todellisen moottoritehon mittaukseen.

    Todelliset moottoritehot mitataan sitten ihan eri laitteilla.
    Eikös näissä kuitenkin käytetä täysin standardisoituja korjauskertoimia, esim. Din 70200 eikä mitään hatusta temmottuja. Eli kyllä ne erot on lähinnä moottorikohtasia.

    Leave a comment:


  • quisma
    replied
    Originally posted by Hunni View Post
    Paitsi että esim. 800€ ei saa vielä edes neniä. Muuten kyllä varmasti hieno kokoonpano olis.
    Niin tätä mä kattelinkin, kun hinta on nykyään näin iso pelkällä imusarjalla:
    Eu1,013.55

    Big Bore throttle body Eu282.75
    Last edited by quisma; 19-09-2008, 12:59.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Radar View Post
    Hyviä lukemia ootte penkittäneet.

    Oisko teillä antaa takapyörätehoja mittauksista? Tunnettu tosiasiahan on että optimistisilla korjauskertoimilla saadaan muhkeita moottoritehoja. Tehodynamometrit sopivat mielestäni paremmin muutosten arviontiin esim. virityksissä kuin todellisen moottoritehon mittaukseen.

    Todelliset moottoritehot mitataan sitten ihan eri laitteilla.

    Siis onkos nuo takapyörätehoja

    No joojoo, nuohan ovat tosiaan pelkkään muutosten testaamiseen tarkotettuja vehkeitä eikä mitään moottoritehon mittauslaitteita.
    Teholukemiin noissa vaikuttaa renkaat, rengaspaineet, polttoaineen määrä tankissa ja jopa poppivehkeet siellä takaloossissa ja kuskin vyötärön mitta

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Eikös se nyt ole ihan yleisesti tiedossa että vakion m52b28 tehot on siellä lähempänä 210hp. kuin tehtaan ilmoitus 193hp on alakanttiin.

    Leave a comment:


  • Radar
    replied
    takapyörätehoja?

    Hyviä lukemia ootte penkittäneet.

    Oisko teillä antaa takapyörätehoja mittauksista? Tunnettu tosiasiahan on että optimistisilla korjauskertoimilla saadaan muhkeita moottoritehoja. Tehodynamometrit sopivat mielestäni paremmin muutosten arviontiin esim. virityksissä kuin todellisen moottoritehon mittaukseen.

    Todelliset moottoritehot mitataan sitten ihan eri laitteilla.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Viime sunnuntaina ajettiin täysin vakiosta 328i
    216hv ja 310nm karhulan penkissä, omasta lähti 206hv ja 303nm
    Joo ja meillä oli vakio 328i kans penkissä mukana ja siitä saatiin 211hp. Mutta erot saattavat johtua myös huoltojen aikataulusta esim tulpat, puhtaat öljyt ja ilmansuodatin kaikki nuo vaikuttaa teholukemiin. Mutta kerrankin on niin että vanhasta autosta saadaan vakiona enemmän kun tehdas lupaa uutena

    Leave a comment:

Working...
X