e36 328 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antti O
    replied
    Viime sunnuntaina ajettiin täysin vakiosta 328i
    216hv ja 310nm karhulan penkissä, omasta lähti 206hv ja 303nm

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by quisma View Post
    Ohoh, en muistanutkaan, että nää schrickin imusarjat on näin kalliita :think
    Kaverin (Hunnin) 328 avoon tuli imusarja + big bore kaasuläppä ja antoi pihalle 216 heposta. Ite odotin tältä setiltä hiukan enemmän. Nyt jos itse omistaisin m52b28 moottorin, ostaisin ehdottomasti tolla rahalla kireämmät nokat schrickiltä ja siihen kylkeen m50 imusarjan ja ehkäpä erilaisen pakosarjankin.
    Sitten aletaan varmasti puhua jo ~230hv tehoista.
    Mjahas ja mä sain omasta pelkällä M50 imusarjalla 220hp. Mut eihän toki oo olemassa täysin identtisiä koneita. Jos vaikka ettis sitä parempaa peltisarjaa jostain kunhan köyhtyminen lakkaa

    Leave a comment:


  • Hunni
    replied
    Originally posted by quisma View Post
    Ohoh, en muistanutkaan, että nää schrickin imusarjat on näin kalliita :think
    Kaverin (Hunnin) 328 avoon tuli imusarja + big bore kaasuläppä ja antoi pihalle 216 heposta. Ite odotin tältä setiltä hiukan enemmän. Nyt jos itse omistaisin m52b28 moottorin, ostaisin ehdottomasti tolla rahalla kireämmät nokat schrickiltä ja siihen kylkeen m50 imusarjan ja ehkäpä erilaisen pakosarjankin.
    Sitten aletaan varmasti puhua jo ~230hv tehoista.
    Paitsi että esim. 800€ ei saa vielä edes neniä. Muuten kyllä varmasti hieno kokoonpano olis.

    Leave a comment:


  • quisma
    replied
    Ohoh, en muistanutkaan, että nää schrickin imusarjat on näin kalliita :think
    Kaverin (Hunnin) 328 avoon tuli imusarja + big bore kaasuläppä ja antoi pihalle 216 heposta. Ite odotin tältä setiltä hiukan enemmän. Nyt jos itse omistaisin m52b28 moottorin, ostaisin ehdottomasti tolla rahalla kireämmät nokat schrickiltä ja siihen kylkeen m50 imusarjan ja ehkäpä erilaisen pakosarjankin.
    Sitten aletaan varmasti puhua jo ~230hv tehoista.

    Leave a comment:


  • NikitaT
    replied
    Originally posted by MarQ83 View Post
    Tietääkö joku mistä noita shrickin sarjoja voi tilailla?


    Tuolla näyttäis olevan myynnissä muutakin palikkaa kun imusarja.



    Mutta tuossa on tuo imusarja:
    0261 16 017-00Intake Manifold for BMW (M52 engine)£617.18

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by Antza View Post
    Jep, elikkä imusarja vaihtoon! Schrickin sarja on hyvä: tuo kaivatun lisäpotkun yläkierroksille aiheuttamatta teho/vääntöhäviötä alakierroksilla. Hintaa sillä taitaa olla n 1500 euroa.. parempi vaihtoehto on sitten läppärungot (vaikka Dbilas), mutta niistä kaikki eivät taida olla TUV-hyväksyttyjä. Muistaakseni jollain klubilaisella oli Schrick imusarja ja kehui maasta taivaaseen. Luulisi koneenkin kestävän, onhan kyseessä varsin matalaviritteinen, pitkään kehitetty pannu.



    Kiihtyvyydestä sen verran, että mm Auto Motor und Sport kellotteli 6.8s aikoja. Taisipa varttimailinkin mennä tasan viiteentoista.

    Pidäpä meidät ajan tasalla, jos jotain palikkaa autoosi hommaat!
    Tietääkö joku mistä noita shrickin sarjoja voi tilailla?

    Leave a comment:


  • visa e36
    replied
    Originally posted by miksu682 View Post
    Nii että mitään halvempaa keinoa ei ole kuin imusarjan/pakosarjan + lastun hommaus. aika kalliiks tulee noin muutaman kymmenen hv:n takia. ite oon miettiny kanssa oman 328:n piristystä mut en oo kerinny paljon asiaan tutustua.mitenkähä näissä kestää alakerta jos pikku puhaltimen laittaa kylkeen ja ~0.8 ahtoja.?? ja miten tuo mahtaa käyttäytyä alkuperäisen ruiskun kanssa tai toisinpäin?? yläkerrallehan ei vissiin tarttis tehdä mitään jos turboa ajattelee. tuleehan siinä sit kustannuksia joka leimalla käytössä mutta....
    Aika vanhan threadin löysit. alakerran pitäisi kestään n.1bar.. 400hv. Mutta tosiaan vaparin virittäminen ei ole mitään halpaa lystiä. helpoimmalla ja halvimmalla pääsee vaihtamalla auton m3:seen. Turbon kanssa tulee ongelmia leimattaessa ja on aika isotöinen ottaa aina leimalle irti. Jos haluat ahtaa auton leimaamatta ahtimelle niin suosittelisin esim.rotrexin remmiahdinta, niin ei tarvitse kuin ottaa remmi irti leimalle. lisärikastuksen voit hoitaa vaikka .finnboostilla. hintaa kyseiselle setille tulee n.4000€.

    Leave a comment:


  • miksu682
    replied
    Nii että mitään halvempaa keinoa ei ole kuin imusarjan/pakosarjan + lastun hommaus. aika kalliiks tulee noin muutaman kymmenen hv:n takia. ite oon miettiny kanssa oman 328:n piristystä mut en oo kerinny paljon asiaan tutustua.mitenkähä näissä kestää alakerta jos pikku puhaltimen laittaa kylkeen ja ~0.8 ahtoja.?? ja miten tuo mahtaa käyttäytyä alkuperäisen ruiskun kanssa tai toisinpäin?? yläkerrallehan ei vissiin tarttis tehdä mitään jos turboa ajattelee. tuleehan siinä sit kustannuksia joka leimalla käytössä mutta....

    Leave a comment:


  • BmwPunisher
    replied
    ja multa ostat tuon M50 imusarjan 8)

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    oho :oops: http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndi...ansaugbruecke/

    Leave a comment:


  • Samppasika
    replied
    Originally posted by bemu2000
    siinä olis asennusohjetta M50 imusarja M52 mottiin... esentakaapa joku ja käyttäkää penkissä, niin selviää sekin asia :wink:
    missä???

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    siinä olis asennusohjetta M50 imusarja M52 mottiin... esentakaapa joku ja käyttäkää penkissä, niin selviää sekin asia :wink:

    Leave a comment:


  • Antza
    replied
    Jep, elikkä imusarja vaihtoon! Schrickin sarja on hyvä: tuo kaivatun lisäpotkun yläkierroksille aiheuttamatta teho/vääntöhäviötä alakierroksilla. Hintaa sillä taitaa olla n 1500 euroa.. parempi vaihtoehto on sitten läppärungot (vaikka Dbilas), mutta niistä kaikki eivät taida olla TUV-hyväksyttyjä. Muistaakseni jollain klubilaisella oli Schrick imusarja ja kehui maasta taivaaseen. Luulisi koneenkin kestävän, onhan kyseessä varsin matalaviritteinen, pitkään kehitetty pannu.



    Kiihtyvyydestä sen verran, että mm Auto Motor und Sport kellotteli 6.8s aikoja. Taisipa varttimailinkin mennä tasan viiteentoista.

    Pidäpä meidät ajan tasalla, jos jotain palikkaa autoosi hommaat!

    Leave a comment:


  • Dandy
    started a topic e36 328 viritys

    e36 328 viritys

    Kiinnostaisi tuon oman lintan viritys, vaikka liikkuu varsin hyvin vakionakin.

    Käsittääkseni pelkkää imusarjaa vaihtamalla saisi tehoa noin ~20 hv, kuinkakohan paljon vääntö lisääntyy? Jos imusarjan vaihtaa niin pitäisikö samalla vaihtaa kytkintä tai muita osia paremmiksi? Huononeekohan koneen kestävyys ja suureneeko kulutus paljonkin? Mistä imusarjan saisi halvimmalla?

    Sitten kiinnostaisi myös auton todellinen kiihtyvyys vakiona. Tehdashan ilmoittaa 7,3 s, mutta kun Tekniikan Maailma on kiihdyttänyt 325:n siihen aikaan niin luulisi 328:n menevän alle. Kenelläkään tietoa on testattu? TM ei käsittääkseni koskaan ole...
Working...
X