Viime sunnuntaina ajettiin täysin vakiosta 328i
216hv ja 310nm karhulan penkissä, omasta lähti 206hv ja 303nm
e36 328 viritys
Collapse
X
-
Originally posted by quisma View PostOhoh, en muistanutkaan, että nää schrickin imusarjat on näin kalliita :think
Kaverin (Hunnin) 328 avoon tuli imusarja + big bore kaasuläppä ja antoi pihalle 216 heposta. Ite odotin tältä setiltä hiukan enemmän. Nyt jos itse omistaisin m52b28 moottorin, ostaisin ehdottomasti tolla rahalla kireämmät nokat schrickiltä ja siihen kylkeen m50 imusarjan ja ehkäpä erilaisen pakosarjankin.
Sitten aletaan varmasti puhua jo ~230hv tehoista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by quisma View PostOhoh, en muistanutkaan, että nää schrickin imusarjat on näin kalliita :think
Kaverin (Hunnin) 328 avoon tuli imusarja + big bore kaasuläppä ja antoi pihalle 216 heposta. Ite odotin tältä setiltä hiukan enemmän. Nyt jos itse omistaisin m52b28 moottorin, ostaisin ehdottomasti tolla rahalla kireämmät nokat schrickiltä ja siihen kylkeen m50 imusarjan ja ehkäpä erilaisen pakosarjankin.
Sitten aletaan varmasti puhua jo ~230hv tehoista.
Leave a comment:
-
-
Ohoh, en muistanutkaan, että nää schrickin imusarjat on näin kalliita :think
Kaverin (Hunnin) 328 avoon tuli imusarja + big bore kaasuläppä ja antoi pihalle 216 heposta. Ite odotin tältä setiltä hiukan enemmän. Nyt jos itse omistaisin m52b28 moottorin, ostaisin ehdottomasti tolla rahalla kireämmät nokat schrickiltä ja siihen kylkeen m50 imusarjan ja ehkäpä erilaisen pakosarjankin.
Sitten aletaan varmasti puhua jo ~230hv tehoista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MarQ83 View PostTietääkö joku mistä noita shrickin sarjoja voi tilailla?
Tuolla näyttäis olevan myynnissä muutakin palikkaa kun imusarja.
Mutta tuossa on tuo imusarja:
0261 16 017-00Intake Manifold for BMW (M52 engine)£617.18
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antza View PostJep, elikkä imusarja vaihtoon! Schrickin sarja on hyvä: tuo kaivatun lisäpotkun yläkierroksille aiheuttamatta teho/vääntöhäviötä alakierroksilla. Hintaa sillä taitaa olla n 1500 euroa.. parempi vaihtoehto on sitten läppärungot (vaikka Dbilas), mutta niistä kaikki eivät taida olla TUV-hyväksyttyjä. Muistaakseni jollain klubilaisella oli Schrick imusarja ja kehui maasta taivaaseen. Luulisi koneenkin kestävän, onhan kyseessä varsin matalaviritteinen, pitkään kehitetty pannu.
Kiihtyvyydestä sen verran, että mm Auto Motor und Sport kellotteli 6.8s aikoja. Taisipa varttimailinkin mennä tasan viiteentoista.
Pidäpä meidät ajan tasalla, jos jotain palikkaa autoosi hommaat!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miksu682 View PostNii että mitään halvempaa keinoa ei ole kuin imusarjan/pakosarjan + lastun hommaus. aika kalliiks tulee noin muutaman kymmenen hv:n takia. ite oon miettiny kanssa oman 328:n piristystä mut en oo kerinny paljon asiaan tutustua.mitenkähä näissä kestää alakerta jos pikku puhaltimen laittaa kylkeen ja ~0.8 ahtoja.?? ja miten tuo mahtaa käyttäytyä alkuperäisen ruiskun kanssa tai toisinpäin?? yläkerrallehan ei vissiin tarttis tehdä mitään jos turboa ajattelee. tuleehan siinä sit kustannuksia joka leimalla käytössä mutta....
Leave a comment:
-
-
Nii että mitään halvempaa keinoa ei ole kuin imusarjan/pakosarjan + lastun hommaus. aika kalliiks tulee noin muutaman kymmenen hv:n takia. ite oon miettiny kanssa oman 328:n piristystä mut en oo kerinny paljon asiaan tutustua.mitenkähä näissä kestää alakerta jos pikku puhaltimen laittaa kylkeen ja ~0.8 ahtoja.?? ja miten tuo mahtaa käyttäytyä alkuperäisen ruiskun kanssa tai toisinpäin?? yläkerrallehan ei vissiin tarttis tehdä mitään jos turboa ajattelee. tuleehan siinä sit kustannuksia joka leimalla käytössä mutta....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000siinä olis asennusohjetta M50 imusarja M52 mottiin... esentakaapa joku ja käyttäkää penkissä, niin selviää sekin asia :wink:
Leave a comment:
-
-
siinä olis asennusohjetta M50 imusarja M52 mottiin... esentakaapa joku ja käyttäkää penkissä, niin selviää sekin asia :wink:
Leave a comment:
-
-
Jep, elikkä imusarja vaihtoon! Schrickin sarja on hyvä: tuo kaivatun lisäpotkun yläkierroksille aiheuttamatta teho/vääntöhäviötä alakierroksilla. Hintaa sillä taitaa olla n 1500 euroa.. parempi vaihtoehto on sitten läppärungot (vaikka Dbilas), mutta niistä kaikki eivät taida olla TUV-hyväksyttyjä. Muistaakseni jollain klubilaisella oli Schrick imusarja ja kehui maasta taivaaseen. Luulisi koneenkin kestävän, onhan kyseessä varsin matalaviritteinen, pitkään kehitetty pannu.
Kiihtyvyydestä sen verran, että mm Auto Motor und Sport kellotteli 6.8s aikoja. Taisipa varttimailinkin mennä tasan viiteentoista.
Pidäpä meidät ajan tasalla, jos jotain palikkaa autoosi hommaat!
Leave a comment:
-
-
e36 328 viritys
Kiinnostaisi tuon oman lintan viritys, vaikka liikkuu varsin hyvin vakionakin.
Käsittääkseni pelkkää imusarjaa vaihtamalla saisi tehoa noin ~20 hv, kuinkakohan paljon vääntö lisääntyy? Jos imusarjan vaihtaa niin pitäisikö samalla vaihtaa kytkintä tai muita osia paremmiksi? Huononeekohan koneen kestävyys ja suureneeko kulutus paljonkin? Mistä imusarjan saisi halvimmalla?
Sitten kiinnostaisi myös auton todellinen kiihtyvyys vakiona. Tehdashan ilmoittaa 7,3 s, mutta kun Tekniikan Maailma on kiihdyttänyt 325:n siihen aikaan niin luulisi 328:n menevän alle. Kenelläkään tietoa on testattu? TM ei käsittääkseni koskaan ole...Tags: None
-
Leave a comment: