Originally posted by zJark
View Post
E36 vauhtipyörä
Collapse
X
-
Tätäkö tarkoitat.Originally posted by Tuiske View PostOttakaapas noissa vauhtipyörän painoissa huomion se että sillä painon säteellä on kaksinkertainen myrkitys itse massaan nähden. Eli hitausmomentin kaava on J=mr^2 eli m=massa, r=säde. eli ulkokehältä vauhtipyörästä olisi syytä ottaa paljon painoa pois jos sitä haluaa "keventää".
Leave a comment:
-
Ottakaapas noissa vauhtipyörän painoissa huomion se että sillä painon säteellä on kaksinkertainen myrkitys itse massaan nähden. Eli hitausmomentin kaava on J=mr^2 eli m=massa, r=säde. eli ulkokehältä vauhtipyörästä olisi syytä ottaa paljon painoa pois jos sitä haluaa "keventää".
Leave a comment:
-
No eipä siitä mitään hyötyä ole vakio moottorissa missä on jo valmiina kova pyörä.Originally posted by EGoman View Posttyhmä kyselee oftopikkia ja vaikka mitä sontaa.
Pitäisi käyttää omasta autosta kytkintä irti. onko tuosta vauhtipyörän vaihtamisestä mitään käytännön hyötyä vakioon verrattuna. kyseessä m20b25 moottori. Kiitos ja anteeksi.
Jollei reilua kilon keveyttä pidä etuna.(siis pyörä+levy+asetelma vs orkkikset)
Toki lisää saadaan kevennystä jos haluaa sille linjalle lähtee.
Itellä 5kg 240mm pyörä.
Ja lisätään nyt viä plussaksi vaikka se että kestäähän tuo sikaa enempi ku nuo pikku kytkimet
.
Jos sattuu oleen tapana sikailla.
Mutta tehty aikoinaan vaan korvaan kolisevat kaksoismassatLast edited by zJark; 22-08-2008, 23:35.
Leave a comment:
-
tyhmä kyselee oftopikkia ja vaikka mitä sontaa.Originally posted by zJark View PostSait tyrkättyä sen paikoilleen. M30 pyörästä hammaskehäkin ilmeisesti meni hyvin tuon sovitteen päälle?
Mutta hienoa jos kytkin pelaa mieluisasti. Fraatin touringissakin oli poljin hivenen vielä keveämpi kuin 325 vakio palikoilla ja tuntumaltaan sekin kyllä mielestäni oli pirun hyvä.
Mutta tällä erää pyörät on kaikki taas myyty. Eli tehdään lisää kun saadaan rautaa.
Ja jos jotakuta kiinnostaa tuollainen 240mm limppi m20 perään niin ilmotusta niin tekee niitäkin.
Pitäisi käyttää omasta autosta kytkintä irti. onko tuosta vauhtipyörän vaihtamisestä mitään käytännön hyötyä vakioon verrattuna. kyseessä m20b25 moottori. Kiitos ja anteeksi.
Leave a comment:
-
ja eroa on myös siellä moottorinpuoleisessa sivussa...suoraan vaihtokelpoiset kuitenkin.
Leave a comment:
-
No johan on tapahtunut 2 päivässä ,kiitos kaikille keskusteluun osallistuneillle.
Tänään sain sen 325 sen vauhtipyorän ja kytkimen ,sen verran kerkesin
kattoo sitä että helposti siitä saa kilo verran pois kun otta sen takalunssin pois mistä Peksi kertoi aikaisemmin.
Tarvii verrata korkeutta kun saa Grand race viikonloppu kiireet hoidettua
Leave a comment:
-
Sain, mutta hammaskehän otin E36 M3 pyörästä, vakion heitin romukoppaan jo viime vuonna ja ajelin tuolla pyörällä hetken, eli M30 vakiovauhtiksen starttikehästä ei ole kokemuksia eikä muistikuvia
Leave a comment:
-
Sait tyrkättyä sen paikoilleen. M30 pyörästä hammaskehäkin ilmeisesti meni hyvin tuon sovitteen päälle?Originally posted by Cell View PostJa voi perkele millainen kytkimestä tuleekaan tuolla zjarkin tekemällä vauhtiksella ja sachsin kykällä
Kytkimen tunto on jotain aivan uskomatonta verrattuna vakioon!
Mutta hienoa jos kytkin pelaa mieluisasti. Fraatin touringissakin oli poljin hivenen vielä keveämpi kuin 325 vakio palikoilla ja tuntumaltaan sekin kyllä mielestäni oli pirun hyvä.
Mutta tällä erää pyörät on kaikki taas myyty. Eli tehdään lisää kun saadaan rautaa.
Ja jos jotakuta kiinnostaa tuollainen 240mm limppi m20 perään niin ilmotusta niin tekee niitäkin.
Leave a comment:
-
Ja starttikehää ei tarttee vaihtaa m20-pyörään, kun vaihtaa startin rattaan myös m20-koneesta. Tää on hiukan mutua, mut joku taisi sanoa, että M20B25:sen vauhtipyörästä pitää lohkon puolelta koneistaa olake pois, muuten hankaa johonkin. M20B20-koneessa olaketta ei ole ollenkaan, joten sen pitäisi olla bolt-on. Aiempia topikkeja aiheesta on olemassa muutamia, joissa suht paljon tietoa.
Leave a comment:
-
Ei ollu ilmoa, tilanne oli niin kiireinen että etin vaan hakemalla kaikista myyntikanavista...ja sen lihavamman sain mut kävi se hammaskehä kuitenkinOriginally posted by jr66 View PostOliko sulla ostoilmo ? En muista nähneeni... Lisää ot:ta mutta ei nämä sivut varmaankaan tähän kaadu.
Leave a comment:
-
kyl niitä nyt löytyis...kesällä metsästin limppua tai pelkkää hammaskehää eik missään ollu 
no tää meni taas
Leave a comment:
-
Joo numero oikein ja se painavampi on tämä : http://kuvablogi.com/nayta/793719/ minullakin molemmat hyllyssä eli näitähän riittää...Originally posted by Jürgen_ View PostEiku -78 ja varaosanumperi 11 22 1 264 517 ja kirjojenkin mukaan 6,3 kg mut on mulla sellanen 8,5 kilonenkin
jonka sain (vääränä)
Leave a comment:
Leave a comment: