E36 vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EGoman
    replied
    Originally posted by zJark View Post
    No eipä siitä mitään hyötyä ole vakio moottorissa missä on jo valmiina kova pyörä.
    Jollei reilua kilon keveyttä pidä etuna.(siis pyörä+levy+asetelma vs orkkikset)
    Toki lisää saadaan kevennystä jos haluaa sille linjalle lähtee.
    Itellä 5kg 240mm pyörä.

    Ja lisätään nyt viä plussaksi vaikka se että kestäähän tuo sikaa enempi ku nuo pikku kytkimet.
    Jos sattuu oleen tapana sikailla.
    Mutta tehty aikoinaan vaan korvaan kolisevat kaksoismassat
    Jees taas on hieman viisaampi

    Leave a comment:


  • zJark
    replied
    Originally posted by Tuiske View Post
    Ottakaapas noissa vauhtipyörän painoissa huomion se että sillä painon säteellä on kaksinkertainen myrkitys itse massaan nähden. Eli hitausmomentin kaava on J=mr^2 eli m=massa, r=säde. eli ulkokehältä vauhtipyörästä olisi syytä ottaa paljon painoa pois jos sitä haluaa "keventää".
    Tätäkö tarkoitat.

    Leave a comment:


  • Tuiske
    replied
    Ottakaapas noissa vauhtipyörän painoissa huomion se että sillä painon säteellä on kaksinkertainen myrkitys itse massaan nähden. Eli hitausmomentin kaava on J=mr^2 eli m=massa, r=säde. eli ulkokehältä vauhtipyörästä olisi syytä ottaa paljon painoa pois jos sitä haluaa "keventää".

    Leave a comment:


  • zJark
    replied
    Originally posted by EGoman View Post
    tyhmä kyselee oftopikkia ja vaikka mitä sontaa.
    Pitäisi käyttää omasta autosta kytkintä irti. onko tuosta vauhtipyörän vaihtamisestä mitään käytännön hyötyä vakioon verrattuna. kyseessä m20b25 moottori. Kiitos ja anteeksi.
    No eipä siitä mitään hyötyä ole vakio moottorissa missä on jo valmiina kova pyörä.
    Jollei reilua kilon keveyttä pidä etuna.(siis pyörä+levy+asetelma vs orkkikset)
    Toki lisää saadaan kevennystä jos haluaa sille linjalle lähtee.
    Itellä 5kg 240mm pyörä.

    Ja lisätään nyt viä plussaksi vaikka se että kestäähän tuo sikaa enempi ku nuo pikku kytkimet.
    Jos sattuu oleen tapana sikailla.
    Mutta tehty aikoinaan vaan korvaan kolisevat kaksoismassat
    Last edited by zJark; 22-08-2008, 23:35.

    Leave a comment:


  • EGoman
    replied
    Originally posted by zJark View Post
    Sait tyrkättyä sen paikoilleen. M30 pyörästä hammaskehäkin ilmeisesti meni hyvin tuon sovitteen päälle?
    Mutta hienoa jos kytkin pelaa mieluisasti. Fraatin touringissakin oli poljin hivenen vielä keveämpi kuin 325 vakio palikoilla ja tuntumaltaan sekin kyllä mielestäni oli pirun hyvä.

    Mutta tällä erää pyörät on kaikki taas myyty. Eli tehdään lisää kun saadaan rautaa.
    Ja jos jotakuta kiinnostaa tuollainen 240mm limppi m20 perään niin ilmotusta niin tekee niitäkin.
    tyhmä kyselee oftopikkia ja vaikka mitä sontaa.
    Pitäisi käyttää omasta autosta kytkintä irti. onko tuosta vauhtipyörän vaihtamisestä mitään käytännön hyötyä vakioon verrattuna. kyseessä m20b25 moottori. Kiitos ja anteeksi.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    ja eroa on myös siellä moottorinpuoleisessa sivussa...suoraan vaihtokelpoiset kuitenkin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Laitetaas tämäkin, 6,3 ja 8,5 kg : http://kuvablogi.com/nayta/793720/

    Leave a comment:


  • sunbeam
    replied
    No johan on tapahtunut 2 päivässä ,kiitos kaikille keskusteluun osallistuneillle.
    Tänään sain sen 325 sen vauhtipyorän ja kytkimen ,sen verran kerkesin
    kattoo sitä että helposti siitä saa kilo verran pois kun otta sen takalunssin pois mistä Peksi kertoi aikaisemmin.
    Tarvii verrata korkeutta kun saa Grand race viikonloppu kiireet hoidettua

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Sain, mutta hammaskehän otin E36 M3 pyörästä, vakion heitin romukoppaan jo viime vuonna ja ajelin tuolla pyörällä hetken, eli M30 vakiovauhtiksen starttikehästä ei ole kokemuksia eikä muistikuvia

    Leave a comment:


  • zJark
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Ja voi perkele millainen kytkimestä tuleekaan tuolla zjarkin tekemällä vauhtiksella ja sachsin kykällä Kytkimen tunto on jotain aivan uskomatonta verrattuna vakioon!
    Sait tyrkättyä sen paikoilleen. M30 pyörästä hammaskehäkin ilmeisesti meni hyvin tuon sovitteen päälle?
    Mutta hienoa jos kytkin pelaa mieluisasti. Fraatin touringissakin oli poljin hivenen vielä keveämpi kuin 325 vakio palikoilla ja tuntumaltaan sekin kyllä mielestäni oli pirun hyvä.

    Mutta tällä erää pyörät on kaikki taas myyty. Eli tehdään lisää kun saadaan rautaa.
    Ja jos jotakuta kiinnostaa tuollainen 240mm limppi m20 perään niin ilmotusta niin tekee niitäkin.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Ja starttikehää ei tarttee vaihtaa m20-pyörään, kun vaihtaa startin rattaan myös m20-koneesta. Tää on hiukan mutua, mut joku taisi sanoa, että M20B25:sen vauhtipyörästä pitää lohkon puolelta koneistaa olake pois, muuten hankaa johonkin. M20B20-koneessa olaketta ei ole ollenkaan, joten sen pitäisi olla bolt-on. Aiempia topikkeja aiheesta on olemassa muutamia, joissa suht paljon tietoa.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Oliko sulla ostoilmo ? En muista nähneeni... Lisää ot:ta mutta ei nämä sivut varmaankaan tähän kaadu.
    Ei ollu ilmoa, tilanne oli niin kiireinen että etin vaan hakemalla kaikista myyntikanavista...ja sen lihavamman sain mut kävi se hammaskehä kuitenkin

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    kyl niitä nyt löytyis...kesällä metsästin limppua tai pelkkää hammaskehää eik missään ollu

    no tää meni taas
    Oliko sulla ostoilmo ? En muista nähneeni... Lisää ot:ta mutta ei nämä sivut varmaankaan tähän kaadu.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    kyl niitä nyt löytyis...kesällä metsästin limppua tai pelkkää hammaskehää eik missään ollu

    no tää meni taas

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Eiku -78 ja varaosanumperi 11 22 1 264 517 ja kirjojenkin mukaan 6,3 kg mut on mulla sellanen 8,5 kilonenkin jonka sain (vääränä)
    Joo numero oikein ja se painavampi on tämä : http://kuvablogi.com/nayta/793719/ minullakin molemmat hyllyssä eli näitähän riittää...

    Leave a comment:

Working...
X