E36 automaatti -> to -> manuaaliks
Collapse
X
-
tätä topicia lainatakseni niin passaako tuonne e36 325 automaattilootan tilalle e36 320 manuaali aski,kytkin yms?ois yks purku auto lähettyvillä josta sais kaiken taravittavan jos vaan sopivat.
-
Siis eihän toi homma sähköjen puolelta ole ongelma. Itsellä e34 tekniikan vaihto, jossa luovuttaja auto 525(m50) automaatilla. Kyseisestä autosta tulee boxit, johtosarjat ja ym. hilppeet, vaihteistona on manuaali. Moottorinohjaus boxin voi koodauttaa manuaalille toimivaksi jollain asiantuntialla, jos hyppylanka systeemit ei kiinnosta tai vaihtaa sitten manuaalin boxin. Lähinnä jos kiskaset automaatin johtosarjan irti ja manuaali loota kiinni herjaa laatikkoviasta, kun ei ole "vastausta" laatikolta jolloin myös jonkinsortin varaohjelma menee käyttöön. Pitää toki muistaa että automaatilla on oma boxinsa, jonka kanssa moottorinohjaus boxi juttelee. Sitä ei sitten kannata ottaa pois kun kytkee hyppylankoja.
Leave a comment:
-
Toki tehtävissä, kai niitä joku on tehnytkin ihan toimivaksi :think
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...iring_harness/ kuitenkin tarjoaa muutamaa erilaista ja vielä eri vuosina...
Leave a comment:
-
Ja reali tollasta tuosta numerosta...Originally posted by Jürgen_ View PostFanssi sensiaan kertoo että: 12 51 1 703 298 Only with manual transmission :think
12 51 1 737 287 numeroista osaa se ei tunnekaan.
Yksi swappiin huomioitava asia on että siinä manuaalissa on kampiakselin päässä silmälaakeri kytkinakselia varten.
E36 325i Convertible, M50, Europe, AUTO (BJ61) : Engine wiring harness
E36 325i Convertible, M50, Europe, RHD, AUTO (BJ62) : Engine wiring harness
E36 325i Convertible, M50, Europe, MANUAL (BJ51) : Engine wiring harness
E36 325i Convertible, M50, Europe, RHD, MANUAL (BJ52) : Engine wiring harness
E36 325i Coupe, M50, Europe, AUTO (BF41) : Engine wiring harness
E36 325i Coupe, M50, Europe, RHD, AUTO (BF42) : Engine wiring harness
E36 325i Coupe, M50, Europe, MANUAL (BF31) : Engine wiring harness
E36 325i Coupe, M50, Europe, RHD, MANUAL (BF32) : Engine wiring harness
E36 325i Sedan, M50, Europe, AUTO (CB41) : Engine wiring harness
E36 325i Sedan, M50, Europe, RHD, AUTO (CB42) : Engine wiring harness
E36 325i Sedan, M50, Europe, MANUAL (CB31) : Engine wiring harness
E36 325i Sedan, M50, Europe, RHD, MANUAL (CB32) : Engine wiring harness
No mene ja tiedä... joka tapauksessa tehtävissä .
Leave a comment:
-
Originally posted by zJark View PostETK tarjoo samalla osanumerolla molempiin 12511737287 (ENGINE WIRING HARNESS DME) .
Sekä manu että auto...
Fanssi sensiaan kertoo että: 12 51 1 703 298 Only with manual transmission :think
12 51 1 737 287 numeroista osaa se ei tunnekaan.
Yksi swappiin huomioitava asia on että siinä manuaalissa on kampiakselin päässä silmälaakeri kytkinakselia varten.
Leave a comment:
-
ETK tarjoo samalla osanumerolla molempiin 12511737287 (ENGINE WIRING HARNESS DME) .
Sekä manu että auto...
Leave a comment:
-
Epäilemättä automaatin johtosetin saa toimimaan manualissakin , mutta sitä tosiasiaa se ei muuta miksikään että johtosarjat ovat manualissa ja automaatissa eri. Tämäkin on kuitenkin hyvä tiedostaa ENNEN kuin ko.proggikseen lähtee.Originally posted by Janzki View PostHöpöti höpöti..Johtosarjaa uusiksi jne..Joopah. Muutaman johdon yhdistämisellä elämääkin typerämpi E36:sen boksi kuvittelee auton olevan N-asennolla ja kone käy normaalisti..Manuaali askista sitte kytkee vain pakkivalon toimintaan.
Työnä on melko suuri, vaatii vauhtipyörän, kytkimen kaikkineen, kytkinpolkimen+sylinterin jne., kardaanin (olikohan alkupätkä erilainen), sekä muistaakseni rättinivelen.
Hipostella jos haluaa niin mulkkaa vähän johtosarjaa ja vaihtaa automaatin perän manuaalimallin peräksi.
Leave a comment:
-
Originally posted by Janzki View PostHöpöti höpöti..Johtosarjaa uusiksi jne..Joopah. Muutaman johdon yhdistämisellä elämääkin typerämpi E36:sen boksi kuvittelee auton olevan N-asennolla ja kone käy normaalisti..Manuaali askista sitte kytkee vain pakkivalon toimintaan.
Työnä on melko suuri, vaatii vauhtipyörän, kytkimen kaikkineen, kytkinpolkimen+sylinterin jne., kardaanin (olikohan alkupätkä erilainen), sekä muistaakseni rättinivelen.
Hipostella jos haluaa niin mulkkaa vähän johtosarjaa ja vaihtaa automaatin perän manuaalimallin peräksi.
tuossahan se selvisikin kuinka sen boksin saa puhumaan "manuaalia", että lastu on vissiin samanlainen.
Onkohan se kytkin/jarrupolkimen kiinnityspukki myös erilainen vai onko automaatissa se kytkinpolkimen akselitappi valmiina?
Leave a comment:
-
Höpöti höpöti..Johtosarjaa uusiksi jne..Joopah. Muutaman johdon yhdistämisellä elämääkin typerämpi E36:sen boksi kuvittelee auton olevan N-asennolla ja kone käy normaalisti..Manuaali askista sitte kytkee vain pakkivalon toimintaan.
Työnä on melko suuri, vaatii vauhtipyörän, kytkimen kaikkineen, kytkinpolkimen+sylinterin jne., kardaanin (olikohan alkupätkä erilainen), sekä muistaakseni rättinivelen.
Hipostella jos haluaa niin mulkkaa vähän johtosarjaa ja vaihtaa automaatin perän manuaalimallin peräksi.
Leave a comment:
-
Varmaan tuohon muunnokseen saa äkkiä menemään rahaa toista tonnia kun ei oikein vanhaa kytkintäkään tuonne kannata tunkea...
Leave a comment:
-
mm-Sähköt ovat manualivehkeerrä aivan eri kuin automaatissa, eli koneen sähköt menee uusiksi.Originally posted by JusZsE View Post....Sähköissä voi olla myös jotain eroja. En jaksa nyt katsoa, mutta katso itse ihmeessä mikä eroaa. -->http://bmwfans.info/

Leave a comment:
Leave a comment: