E36 automaatti -> to -> manuaaliks

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • paksu-pena
    replied
    tätä topicia lainatakseni niin passaako tuonne e36 325 automaattilootan tilalle e36 320 manuaali aski,kytkin yms?ois yks purku auto lähettyvillä josta sais kaiken taravittavan jos vaan sopivat.

    Leave a comment:


  • JusZsE
    replied
    Siis eihän toi homma sähköjen puolelta ole ongelma. Itsellä e34 tekniikan vaihto, jossa luovuttaja auto 525(m50) automaatilla. Kyseisestä autosta tulee boxit, johtosarjat ja ym. hilppeet, vaihteistona on manuaali. Moottorinohjaus boxin voi koodauttaa manuaalille toimivaksi jollain asiantuntialla, jos hyppylanka systeemit ei kiinnosta tai vaihtaa sitten manuaalin boxin. Lähinnä jos kiskaset automaatin johtosarjan irti ja manuaali loota kiinni herjaa laatikkoviasta, kun ei ole "vastausta" laatikolta jolloin myös jonkinsortin varaohjelma menee käyttöön. Pitää toki muistaa että automaatilla on oma boxinsa, jonka kanssa moottorinohjaus boxi juttelee. Sitä ei sitten kannata ottaa pois kun kytkee hyppylankoja.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Toki tehtävissä, kai niitä joku on tehnytkin ihan toimivaksi :think

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...iring_harness/ kuitenkin tarjoaa muutamaa erilaista ja vielä eri vuosina...

    Leave a comment:


  • zJark
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Fanssi sensiaan kertoo että: 12 51 1 703 298 Only with manual transmission :think

    12 51 1 737 287 numeroista osaa se ei tunnekaan.

    Yksi swappiin huomioitava asia on että siinä manuaalissa on kampiakselin päässä silmälaakeri kytkinakselia varten.
    Ja reali tollasta tuosta numerosta...
    E36 325i Convertible, M50, Europe, AUTO (BJ61) : Engine wiring harness
    E36 325i Convertible, M50, Europe, RHD, AUTO (BJ62) : Engine wiring harness
    E36 325i Convertible, M50, Europe, MANUAL (BJ51) : Engine wiring harness
    E36 325i Convertible, M50, Europe, RHD, MANUAL (BJ52) : Engine wiring harness
    E36 325i Coupe, M50, Europe, AUTO (BF41) : Engine wiring harness
    E36 325i Coupe, M50, Europe, RHD, AUTO (BF42) : Engine wiring harness
    E36 325i Coupe, M50, Europe, MANUAL (BF31) : Engine wiring harness
    E36 325i Coupe, M50, Europe, RHD, MANUAL (BF32) : Engine wiring harness
    E36 325i Sedan, M50, Europe, AUTO (CB41) : Engine wiring harness
    E36 325i Sedan, M50, Europe, RHD, AUTO (CB42) : Engine wiring harness
    E36 325i Sedan, M50, Europe, MANUAL (CB31) : Engine wiring harness
    E36 325i Sedan, M50, Europe, RHD, MANUAL (CB32) : Engine wiring harness

    No mene ja tiedä... joka tapauksessa tehtävissä .

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by zJark View Post
    ETK tarjoo samalla osanumerolla molempiin 12511737287 (ENGINE WIRING HARNESS DME) .
    Sekä manu että auto...

    Fanssi sensiaan kertoo että: 12 51 1 703 298 Only with manual transmission :think

    12 51 1 737 287 numeroista osaa se ei tunnekaan.

    Yksi swappiin huomioitava asia on että siinä manuaalissa on kampiakselin päässä silmälaakeri kytkinakselia varten.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    dubla
    Last edited by Jürgen_; 19-01-2010, 19:30. Reason: tuplaviesti

    Leave a comment:


  • zJark
    replied
    ETK tarjoo samalla osanumerolla molempiin 12511737287 (ENGINE WIRING HARNESS DME) .
    Sekä manu että auto...

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    Höpöti höpöti..Johtosarjaa uusiksi jne..Joopah. Muutaman johdon yhdistämisellä elämääkin typerämpi E36:sen boksi kuvittelee auton olevan N-asennolla ja kone käy normaalisti..Manuaali askista sitte kytkee vain pakkivalon toimintaan.
    Työnä on melko suuri, vaatii vauhtipyörän, kytkimen kaikkineen, kytkinpolkimen+sylinterin jne., kardaanin (olikohan alkupätkä erilainen), sekä muistaakseni rättinivelen.
    Hipostella jos haluaa niin mulkkaa vähän johtosarjaa ja vaihtaa automaatin perän manuaalimallin peräksi.
    Epäilemättä automaatin johtosetin saa toimimaan manualissakin , mutta sitä tosiasiaa se ei muuta miksikään että johtosarjat ovat manualissa ja automaatissa eri. Tämäkin on kuitenkin hyvä tiedostaa ENNEN kuin ko.proggikseen lähtee.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    Höpöti höpöti..Johtosarjaa uusiksi jne..Joopah. Muutaman johdon yhdistämisellä elämääkin typerämpi E36:sen boksi kuvittelee auton olevan N-asennolla ja kone käy normaalisti..Manuaali askista sitte kytkee vain pakkivalon toimintaan.
    Työnä on melko suuri, vaatii vauhtipyörän, kytkimen kaikkineen, kytkinpolkimen+sylinterin jne., kardaanin (olikohan alkupätkä erilainen), sekä muistaakseni rättinivelen.
    Hipostella jos haluaa niin mulkkaa vähän johtosarjaa ja vaihtaa automaatin perän manuaalimallin peräksi.
    tuossahan se selvisikin kuinka sen boksin saa puhumaan "manuaalia", että lastu on vissiin samanlainen.

    Onkohan se kytkin/jarrupolkimen kiinnityspukki myös erilainen vai onko automaatissa se kytkinpolkimen akselitappi valmiina?

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Höpöti höpöti..Johtosarjaa uusiksi jne..Joopah. Muutaman johdon yhdistämisellä elämääkin typerämpi E36:sen boksi kuvittelee auton olevan N-asennolla ja kone käy normaalisti..Manuaali askista sitte kytkee vain pakkivalon toimintaan.
    Työnä on melko suuri, vaatii vauhtipyörän, kytkimen kaikkineen, kytkinpolkimen+sylinterin jne., kardaanin (olikohan alkupätkä erilainen), sekä muistaakseni rättinivelen.
    Hipostella jos haluaa niin mulkkaa vähän johtosarjaa ja vaihtaa automaatin perän manuaalimallin peräksi.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Ei ole....tai no, itse koneen johdot on toki samat mutta siihen on itegroitu myös laatikon johdot.
    Ja taitaapa se moottorin boksikin jutella "automaattikieltä", saakohan sen puhumaan "manuaalikieltä" vai pitääkö boksikin vaihtaa?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by zJark View Post
    Ei nyt sentään. Koneen johtosarja on sama.
    Ei ole....tai no, itse koneen johdot on toki samat mutta siihen on itegroitu myös laatikon johdot.

    Leave a comment:


  • zJark
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    mm-Sähköt ovat manualivehkeerrä aivan eri kuin automaatissa, eli koneen sähköt menee uusiksi.
    Ei nyt sentään. Koneen johtosarja on sama.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Varmaan tuohon muunnokseen saa äkkiä menemään rahaa toista tonnia kun ei oikein vanhaa kytkintäkään tuonne kannata tunkea...

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by JusZsE View Post
    ....Sähköissä voi olla myös jotain eroja. En jaksa nyt katsoa, mutta katso itse ihmeessä mikä eroaa. -->http://bmwfans.info/
    mm-Sähköt ovat manualivehkeerrä aivan eri kuin automaatissa, eli koneen sähköt menee uusiksi.

    Leave a comment:

Working...
X