Announcement
Collapse
No announcement yet.
328i e36 käyntihäiriö
Collapse
X
-
No savutus jatkuu vieläkin. Tyhjäkäynti käy välillä hyvin pidemmänki aikaa välillä taas huonommin. Tänään meinas paukutella vähän putkessaki isommin. Kuitenki liikkuu normaalisti mutta ei tuolla liikennevaloihin kehtaa pysähtyä.
-
-
Tänään vaihtu separaattori uuteen. Vaihdoin jälkeen ei vieläkään oikein meinannut pelata. Auto nyki ja savutti jo ajossakin pahasti. Sitten tuli eräs reipas kerholainen ja kävi lukemassa vikakoodit (kiitti siitä). Vikakoodeja oliki sitte oikeastaan kaikesta vähänki tähän liittyvään. Oli lambda 1, asentotunnistimet jne. Nollauksen jälkeen auto alkoi taas toimia kuitenki normaalisti. Pienen ajon jälkeen vikakoodin sai enää vain lambda 1:stä. Koko illan ku kävi välillä kokeilemassa niin parani ja parani ja nyt on jo täysin normaali tyhjäkäynti ja auto liikkuu niinku ennenki. Sitä en varmaksi voi sanoa että mistä johtuu mikäki mutta pääasia että liikkuu. Auto sai kuin saiki kaikki öljyn poltettua pois pikkuhiljaa tulpilta ja imupuolelta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Magirus View Post...
Tänään vielä edessä suuttimien ultraääniputsaus isopropanolilla, eiköhän tuo kohta ala hörskötellä tyhjäkäyntiä niinkun pitkääkin
- 9voltin paristo + katkaisija ja johdot suuttimiin (napista painamalla saa suuttimen auki asentoon)
- Kompurasta syöttö säädetty n. 2bar jatkuvaa. Suuttimen "tulo" puolelle letku kiinni ja ruutalla aina letku täyteen tavaraa (tässä tapauksessa CRC valmistama suuttimien puhdistukseen tarkoitettu litku joka kipataan 60l polttoainetta. Itse tosin ajoin sitä tavaraa nyt siis RAAKANA suuttimien läpi)
- Letkussa tavaraa n. shottilasin verran, kompuralla 2bar painetta ja sitten auki/kiinni naputtelua kunnes letku tyhjä tästä puhdistavasta aineesta. Eli tavara siis kulkee suuttimen läpi ja samalla näkee minkälainen "sumu" tuosta lähtee ja miten suutin pelaa.
Tämä tuli tehtyä jokaiselle kuudelle suuttimelle ja tulos:
AIVAN USKOMATON ero vanhaan, auton käynti hiljeni johtuen siitä että suuttimet eivät enää "tikuta" yhtään, tai ainakin 60% äänistä hävisi. Ennen putsausta suutin tukkia sormella kokeilemalla tunsi selvästi terävän värinän minkä suuttimien auki/kiinni ravaaminen aiheutti. MYÖS ajossa auto vetää erittäin tasaisesti ja tuntuu että alla olisi toinen kiesiEn todellakaan uskonut moisen prosessin antavan noin paljon plussaa käyntiin/vetoihin. Alempia O-renkaita en edes uusinut kun tiesin että "kärkikupit" ois menny kappaleiksi niitä irrottaessa. Eipä falskannut vaikka vanhoilla kasasin. Samalla muuten tuli vaihdettua bensapaineen säätimelle tuleva alipaineletku joka oli aivan finaalissa myös (ei tosin halki/poikki yms. mutta lähellä sitä).
Tästä kaikesta siis yhteenveto: SUOSITTLEN suuttimien puhdistuttamista tai DIY puhdistusta. En kyllä vastaa ylläolevasta ohjeesta, eli kokeilut omalla vastuulla. Itekkin löysin KO. ohjeen pögötti foorumilta. Eli siis kyllä tätä on harrastanut moni muukin
Leave a comment:
-
-
KL-varaosasta varasin uuen separaattorin jo, ja se nyt olis epäiltynä. Mulla ei tosin savuta muuten kuin antaa olla tyhjäkäynnillä vajaa pytyillä vähän aikaa ja sitten polkasee. Ajossa ei savuta, mutta esim ku lähtee liikennevaloista niin sitte tupsauttaa kunnon pilven. Illalla sitä on taas vähän viisaampi.
Vikakoodin lukeminen ei tällä hetkellä onnistu. Autossa ei ole leimaakaan ja muutenkin vaivoin pysyy käynnissä niin en saa sitä mihinkään huoltoon :(. Hinatakkaan ei voi ku automaattilaatikko.
Edit: Kiitos supa linkistä! Ja muille myös vinkeistä.Last edited by AnttiJuhani; 03-06-2011, 10:51.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostParashan se on irrottaa tikku, lähtee yleensä kohtuu helposti vetämällä kuitenkin ja putsata sitten liuottimilla ja paineilmalla ettei turhaan öljyjen sekaan pääse töhnää.
Voihan sen toki paikallaankin puhaltaa läpi mutta parempi irrallaan.
Takaisinlaitossa kannattaa tikun juuressa oleva o-rengas asettaa ensin öljypohjan reiän ympärille ja öljytä, tämän jälkeen työntää tikku reikään o-renkaan läpi, menee huomattavasti helpommin pohjaan asti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostMiten se öljynpaluun tukos kannattaa hoitaa jos sellainen on? Letku irti ja paineilmaa vai miten?
Voihan sen toki paikallaankin puhaltaa läpi mutta parempi irrallaan.
Takaisinlaitossa kannattaa tikun juuressa oleva o-rengas asettaa ensin öljypohjan reiän ympärille ja öljytä, tämän jälkeen työntää tikku reikään o-renkaan läpi, menee huomattavasti helpommin pohjaan asti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostSeparaattorilta öljynpaluu todennäköisesti tukossa öljytikun juuresta jonka takia polttaa öljyä jos kerran sinistä savua tulee.
Eli separaattori + kaikki letkut vaihtoon tai ainakin tarkistukseen, myös se itse öljytikun paluuliitos, kokeile että ei ole tukossa.
Vikakoodien luenta auttaa myös ja livedatalla voi katsoa näyttääkö nokan anturi järkeviä + toimiiko vanos oikein.
Muut perusjutut kannattaa katsoa tuolta M52 alta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
Leave a comment:
-
-
Separaattorilta öljynpaluu todennäköisesti tukossa öljytikun juuresta jonka takia polttaa öljyä jos kerran sinistä savua tulee.
Eli separaattori + kaikki letkut vaihtoon tai ainakin tarkistukseen, myös se itse öljytikun paluuliitos, kokeile että ei ole tukossa.
Vikakoodien luenta auttaa myös ja livedatalla voi katsoa näyttääkö nokan anturi järkeviä + toimiiko vanos oikein.
Muut perusjutut kannattaa katsoa tuolta M52 alta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Magirus View PostMoro,
Tossa just sigun E39 528i kanssa hieman taistellut kun on samoja ongelmia ollut. Alkoi yks kaunis päivä täristää tyhjäkäynnillä ja paukkamaan putkessa, myös lievää nykimistä tapahtui taajama ajossa.
Ekana tuli vaihettua nuo venakopan tiivisteet sekä tulpat, ei vaikutusta. Tämän jälkeen rispaantunut haitarikumi sekä ICV + separaattorin putsaus. Alkoi käydä hetkeksi paremmin kunnes taas vika tuli takaisin ja entistä pahempana. Eilen sitten taas koko päivän touhusin pellin alla ja tuli vaihdettua uusi separaattori (vanha ihan finaalissa, falskas vähän joka suuntaan), separaattorilta venakoppaan ja ö-pohjaan menevät letkut sekä nokan asentoanturi. Näiden jälkeen alkoi käymään tasaisesti tyhjäkäyntiä sekä kierrokset laskee paljon nopeammin alas kun polkasee kaasua.
Ehkä suurimmat vian aiheuttajat itsellä oli tuo rikkinäinen separaattori sekä sen letkut (jotka kummatkin olivat haljenneet sitten viime remontin jäljiltä).
Tänään vielä edessä suuttimien ultraääniputsaus isopropanolilla, eiköhän tuo kohta ala hörskötellä tyhjäkäyntiä niinkun pitkääkin
Leave a comment:
-
-
Moro,
Tossa just sigun E39 528i kanssa hieman taistellut kun on samoja ongelmia ollut. Alkoi yks kaunis päivä täristää tyhjäkäynnillä ja paukkamaan putkessa, myös lievää nykimistä tapahtui taajama ajossa.
Ekana tuli vaihettua nuo venakopan tiivisteet sekä tulpat, ei vaikutusta. Tämän jälkeen rispaantunut haitarikumi sekä ICV + separaattorin putsaus. Alkoi käydä hetkeksi paremmin kunnes taas vika tuli takaisin ja entistä pahempana. Eilen sitten taas koko päivän touhusin pellin alla ja tuli vaihdettua uusi separaattori (vanha ihan finaalissa, falskas vähän joka suuntaan), separaattorilta venakoppaan ja ö-pohjaan menevät letkut sekä nokan asentoanturi. Näiden jälkeen alkoi käymään tasaisesti tyhjäkäyntiä sekä kierrokset laskee paljon nopeammin alas kun polkasee kaasua.
Ehkä suurimmat vian aiheuttajat itsellä oli tuo rikkinäinen separaattori sekä sen letkut (jotka kummatkin olivat haljenneet sitten viime remontin jäljiltä).
Tänään vielä edessä suuttimien ultraääniputsaus isopropanolilla, eiköhän tuo kohta ala hörskötellä tyhjäkäyntiä niinkun pitkääkin
Leave a comment:
-
-
328i e36 käyntihäiriö
Moi!
Viisaammilta tarvisi neuvoa. Bemari alkoi täristämään tyhjäkäynnillä pari viikkoa sitten. Aluksi se oli lievää ja tuntui oikeastaan vain kun auto kävi tyhjäkäyntiä vähän pidemmän aikaa. Kierroksilla nuhainen mutta kuitenki käy tasaisesti ja pystyy ajamaan eikä savuta. Tarkistin tulpat ja ne oli öljyiset kuin myös puolien hatut. Vaihdoin uudet tulpat ja taas kävi pari kilsaa nätisti. Sitten olikin parin viikon tauko että en juuri ajellut autolla ja tänään vaihdoin siihen uuden venttiilikopantiivisteen ja putsasin tulpat ja puolien hatut huolella pariinkin kertaan. Ongelma kuitenkin vain näyttäs pahentuvat ja nyt auto jo savuttaa sinistä ihan kunnolla starttaillessa ja sillon ku auton on antanut käydä vähän aikaa ja polkasee kaasua. Ilmamassamittarin johdon otin pois niin vaikutusta ei muutenkin huonoon tyhjäkäyntiin ollut, mutta kaasuun vastasi tosi huonosti, eli se kai toimii. Tarkistin myös haitariletkun joka oli ok. Kaasuläpällä oli vähän öljyä, sekä tulpat olivat öljyiset tällä kertaa kuitenkin kierteiden ja kärkien osalta. Mikä kerryttää sitä öljyä sinne? Separaattori vika? Joku muu mikä? Ja olisiko sittenkään tämä juurikin se syy tähän huonoon käyntiin?
-AnttiTags: None
-
Leave a comment: