330xd tasauspyörästön lukko

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Simo e39
    replied
    Originally posted by 325ci View Post
    Tosiaan tuommoisessakin on avoin keskilukko, luulin että samanlainen visko kuin vanhemmissa. Olisi todella hyväkuntoinen 2005 330dx manuaali tulossa vaihtokaupoissa, mutta täytyy vielä miettiä, ei se talvella ole kiva tuommosella nelivedolla. Vien itse mielummin autoa kuin auto minua, ja tuollaisella järjestelmällä se on epävarma vietävä, kun siirtelee jarrulla vetoa eestaas.
    Itsellä ollut 8v 330xd ja on erittäin mukava peli talvella. Tuo on ihan samanlainen viedä kuin takavetokin paitsi että vauhti kasvaa melko paljon nopeammin

Edit: ja tosiaan jos yksikin vetari antautuu niin auto jää siihen paikkaan.

Leave a comment:

• muuris
    replied
    Jos enemmän kiinnostaa rakennella, niin jakolaatikon + vaihdelaatikon voisi E46:sta päivittää uudempaan tai vanhempaan malliin ja samalla lukko taakse

Viskohan on vain E30 mallissa keskellä, E34 on sähköinen lukko.
    Last edited by muuris; 02-08-2018, 13:32.

Leave a comment:

• muuris
    replied
    Originally posted by asse21 View Post
    X-drive jarruttelee, sitä pyörää mikä meinaa luistaa enemmän, ja näin siirtää muille pyörille vetoa.
    Mutta ei sekään todellakaan ole mikään huono asia...
    X-drive on ihan eri juttu, ei ole keskitasauspyörästöä ja etu/taka -suhde säätyy monilevykytkimellä ja pyöräkohtaisesti sitten jarrutellaan siinä vaiheessa, kun vedon siirto enemmän toiseen päähän ei riitä. Käytännössä toimii tosi hyvin mutta ei ole samalla tavalla perstuntumaa kuin vanhemmissa, on vaan luotettava siihen mitä auto tekee.

Leave a comment:

• 325ci
    replied
    Tuollaisen tiedon löysin wikistä, liekkö se sitten noin on. AWD was again offered for the X5 and the 2001 3 series. The system was similar to the earlier system except without any of the locks. Instead, slipping wheels would be braked with the DSC system, helping transfer power to the wheels with traction.

Tuo ominaisuus tieten poistuu kun dsc kytkee pois.

Leave a comment:

• asse21
    replied
    Tosiaan tuommoisessakin on avoin keskilukko, luulin että samanlainen visko kuin vanhemmissa. Olisi todella hyväkuntoinen 2005 330dx manuaali tulossa vaihtokaupoissa, mutta täytyy vielä miettiä, ei se talvella ole kiva tuommosella nelivedolla. Vien itse mielummin autoa kuin auto minua, ja tuollaisella järjestelmällä se on epävarma vietävä, kun siirtelee jarrulla vetoa eestaas.
    Ei e46 neliveto minun mielestä jarruttele millään tavalla. Avoin systeemi täysin. Korjatkoot joku, jos olen väärässä.
    Tasaisella pidolla hyvä luisutella, aika takapainotteinen ajossa. (Ilman luistoneston ajamisesta puhun).
    En ainakaan itse lukkoa vielä ole kaivannut, mutta olishan se varmasti vakauttava.
    X-drive jarruttelee, sitä pyörää mikä meinaa luistaa enemmän, ja näin siirtää muille pyörille vetoa.
    Mutta ei sekään todellakaan ole mikään huono asia...

Leave a comment:

• 325ci
    replied

Leave a comment:

• muuris
    replied
    Miten järjestelmä reagoi jos laittaa lukollisen takamurikan nelikkoon, kun sehän jarruilla ohjailee pitoa eri renkaille? Entä jos ottaa etukardaanin pois niin toimiiko auto normaalisti takavetona vai alkaako järjestelmät sekoileen?
    Passaako perämurikka takavetoisista malleista suoraan nelikon takakehtoon?
    Tossahan on avoimet tasauspyörästöt keskellä ja takana, joten
    -takana Quaife-tyyppinen ei pitäisi aiheuttaa ongelmia
    -etukardaanin poistamalla auto jää paikoilleen.

Keskilukkoa(kin) simuloidaan sutivia pyöriä jarruttamalla mutta jakolaatikosta ei ole etupyöriin (jarruihin) yhteyttä jos etukardaani irti.

Leave a comment:

• 325ci
    started a topic 330xd tasauspyörästön lukko

330xd tasauspyörästön lukko

Miten järjestelmä reagoi jos laittaa lukollisen takamurikan nelikkoon, kun sehän jarruilla ohjailee pitoa eri renkaille? Entä jos ottaa etukardaanin pois niin toimiiko auto normaalisti takavetona vai alkaako järjestelmät sekoileen?
    Passaako perämurikka takavetoisista malleista suoraan nelikon takakehtoon?
Working...