E46 ei tunnista avainta?
Collapse
X
-
Mahtaakohan olla se lukitusnappi siinä avaimessa ehjä?Originally posted by Kähmy View PostMulla toisella avaimella avaa ovet ja käy hyvin, mutta ei lukitse. Pitäiskö opettaa uudestaan?
Leave a comment:
-
Mulla toisella avaimella avaa ovet ja käy hyvin, mutta ei lukitse. Pitäiskö opettaa uudestaan?
Leave a comment:
-
Kannattaa varmaan kysyä sieltä putiikista. Kerrot heille tilanteen, niin ehkä sieltä tulee ehdotus, että miten kannattaa tehdä.Originally posted by cerwo View PostHyvä. Kiitos tedoista.
Sain tänään maahantuojalta uuden ns. käyttöavaimen, eli sellainen muovinpala... Auto lähti käyntiin ja tuntui pelittävän normaalisti.
Eikös tuosta avaimesta pitäisi saada kopsattua toisen (kun se ainoa alkuperäinen on entinen)?
Millaisen avaimen uskaltaa tilata? Eli mistä tiedän, että siinä on (oikeanlainen) prommi?
Leave a comment:
-
Hyvä. Kiitos tedoista.Originally posted by lousku View PostTuossa on Hämeenlinnan seudulla yksi suutari joka hanskaa tuon EWS3 ajonneston: https://avainpalvelulahtinen.fi/palvelut/autonavaimet/
Itse olen tuonne vienyt kaksi kiinasta tilattua avainta ja auton EWS purkin tiskiin ja lähtenyt toimivien avaimien kanssa. Ei kyllä kannata merkkiliikkeestä noita avaimia tuohon tilata. Itellä maksoi uudet avaimet ja tuo koodaus EWS purkkiin yhteensä noin 70e.
Sain tänään maahantuojalta uuden ns. käyttöavaimen, eli sellainen muovinpala... Auto lähti käyntiin ja tuntui pelittävän normaalisti.
Eikös tuosta avaimesta pitäisi saada kopsattua toisen (kun se ainoa alkuperäinen on entinen)?
Millaisen avaimen uskaltaa tilata? Eli mistä tiedän, että siinä on (oikeanlainen) prommi?
Leave a comment:
-
Tuossa on Hämeenlinnan seudulla yksi suutari joka hanskaa tuon EWS3 ajonneston: https://avainpalvelulahtinen.fi/palvelut/autonavaimet/
Itse olen tuonne vienyt kaksi kiinasta tilattua avainta ja auton EWS purkin tiskiin ja lähtenyt toimivien avaimien kanssa. Ei kyllä kannata merkkiliikkeestä noita avaimia tuohon tilata. Itellä maksoi uudet avaimet ja tuo koodaus EWS purkkiin yhteensä noin 70e.
Leave a comment:
-
Jatketaanpas vähän. Tilasin nyt merkkiliikkeestä "ajoavaimen" ilman kaukoa. Sillä nyt selvinnee, onko vika vanhassa avaimessa.
Jos se ei tepsi, palaan kyselemään lisää.
Leave a comment:
-
Minulla ei valitettavasti ole tuollaista kontaktia tai itsellä tarvittavia laitteita.Originally posted by cerwo View PostOkke. Laita vaikka YV, jos tiedossa kuka kopsaisi tässä "teiltä-meille" välillä.
Vika kun tosiaankin saattaa olla EWS:ssä, niin saisi vaan ensin kokeiltua tuon avaimen.
Voin ajella autolla tämän vuoksi pidemmällekin, kun vielä kuitenkin starttaa silloin tällöin.
Voit koittaa kysellä oman alueen vikakoodin lukutopicista jos jollain sattuisi olemaan.
Ainakin E39:n avaimeen löytyy ohjeita: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=317689
Leave a comment:
-
Okke. Laita vaikka YV, jos tiedossa kuka kopsaisi tässä "teiltä-meille" välillä.Originally posted by Muurahainen View PostOsaava harrastaja kopioi sen avaimenkin sopivilla laitteilla tai voi jopa poistaa ajoneston.
Pystyvät siis enempäänkin kuin merkkiliike.
Vika kun tosiaankin saattaa olla EWS:ssä, niin saisi vaan ensin kokeiltua tuon avaimen.
Voin ajella autolla tämän vuoksi pidemmällekin, kun vielä kuitenkin starttaa silloin tällöin.
Leave a comment:
-
Osaava harrastaja kopioi sen avaimenkin sopivilla laitteilla tai voi jopa poistaa ajoneston.Originally posted by jluoma View PostSen tiedän, että kukaan ei saa uutta avainta tai boksia toimimaan ilman tietokonetta ja oikeaa ohjelmaa, ja periaatteessa näihin vanhempiin malleihin osaavat harrastajat pystyy tekemään saman kuin merkkiliikekin.
Mutta kun hätä on suurin niin voi mennä ihan merkkihuoltoon ja maksaa.
Pystyvät siis enempäänkin kuin merkkiliike.
Leave a comment:
-
Sen tiedän, että kukaan ei saa uutta avainta tai boksia toimimaan ilman tietokonetta ja oikeaa ohjelmaa, ja periaatteessa näihin vanhempiin malleihin osaavat harrastajat pystyy tekemään saman kuin merkkiliikekin.
Mutta kun hätä on suurin niin voi mennä ihan merkkihuoltoon ja maksaa.
Leave a comment:
-
oman avaimeni sain toimimaan kun kolvasin patterin kiinnitykset udelleen, patterissa oli virtaa, mut ei saanut ovia auki. kolvi, uus paritus ja lähti toimimaan.
Leave a comment:
-
Olen itsekin vähän huonosti perillä hinnoista, kun ei ole tarvinnut ennen selvitellä. Jos tuo boxi maksaa 200, niin taitaa se uusi avainkin jo maksaa saman verran. Totta tosin, että toinen avain olisi varsin tarpeellinen. Hemmetin autoliike, kun hävitti sen yhden jonnekin -vähän oudoksuttaa.Originally posted by jluoma View PostSisältääkö tuo 200€ jo koodauksen? Ehkä itse kokeilisin, että ensin tilaa sieltä uuden avaimen, jolloin varmistuu onko vika avaimessa vai ei.
Tuota... saakos noissa mikälie avainrungoissa (halpis) mukana sirun, jolla avain keskustelee ajoneston kaa? Ja jos, niin onnistuuko sen koodaaminen näiltä taitavilta alan harrastajilta?
jajosjajos Eikös silloin voisi teettää rungoltaan (siis mutikka, josta käännetään...) minkänäköisen avaimen tahansa?
Viisatkaa vähän, niin ei tarvitse tietämättömän täällä haastella, pääsis kokeilemaan jotakin järkevää. Eli oletus; vika boxissa ja edullisen avaimen hankinnalla/kokeilulla selviäisi, onko näin. Ja sit boxin ostoon, jos ei avain tepsi.
Leave a comment:
-
Sisältääkö tuo 200€ jo koodauksen? Ehkä itse kokeilisin, että ensin tilaa sieltä uuden avaimen, jolloin varmistuu onko vika avaimessa vai ei.
Leave a comment:
-
Kyllähän se tarvii EWS-DME synkan, että lähtee käyntiin. Vikahan voi olla myös avaimessa ja muutenkin vähän huono, että on vain yksi avain.Originally posted by cerwo View PostKiitos vastauksista.
Satutko tietämään, vaatiiko sen boxin vaihtaminen jotakin erityistä? Pitänee tilata sellainen.
Arvelluttaa vielä tuo avain. Melkoinen sattuma, että latausten jälkeen sattui toimimaan nyt jo kolmannen kerran.
Leave a comment:
Leave a comment: