Originally posted by Gee34
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 ASC + ABS valot
Collapse
X
-
-
-
Joo eli vika vieläkin päällä. Auto todennäköisesti ollut hetken 9 voltin alijännitteellä. Laturi oli sökö. Se vaihtui uuteen, niin kaikki muut viat hävisivät paitsi tämä abs vika.
Valot palaa mittaristossa ja herjaa edelleen tuota pump unit faulty koodia.
Abs anturit ja muut anturit kaikki kunnossa.
Onkohan laturin hajoaminen voinut rikkoa tuon abs pumpun, alijännitteen takia?
Noh, vikaa selvitellään..
Leave a comment:
-
-
Mulla vika ei selvinnyt, mutta valot sammui ajosta eikä ole syttyneet.
Tänään katsoin vikakoodit ja sama koodi näkyi vaikka valot eivät palaneet. No nollasin koodit ja katsoin mittaristoa nii ei prkl, valot palaa taas. Käytin virrat kii ja takas päälle niin eivät palaneet enää.
En uskalla katsoa kohta enää koodeja abs-moduulista, kerta ei pala enää ja asc saa napista pois ja päälle nii se on hyvä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gee34 View PostNoniin. Täälläkin samaa ongelmaa. Aluksi ajaessa vilkutti akun logoa mittaristossa. Kotiin ajettua ja auton sammutettua ei vekotin lähe enään käyntiin.
Radio pätkii n. 5 sek. välein. Valot palavat mittaristossa.
Vikakoodeiksi oli jos jonkinmoista.
5df0 pump unit faulty etc.
Väittää myös että autossa voltage 9 volttia. Ikkunat likkuvat hitaasti, kattomekanismi ei toimi.. mitähän nyt.
Auto on 330cia cabriolet m54 koneella..
Jos abs pumpussa vika, niin miksi siellä on se 9 volttia eikä mikään autossa oikein toimi. Akkukin on alta vuoden vanha bosch.
Leave a comment:
-
-
Noniin. Täälläkin samaa ongelmaa. Aluksi ajaessa vilkutti akun logoa mittaristossa. Kotiin ajettua ja auton sammutettua ei vekotin lähe enään käyntiin.
Radio pätkii n. 5 sek. välein. Valot palavat mittaristossa.
Vikakoodeiksi oli jos jonkinmoista.
5df0 pump unit faulty etc.
Väittää myös että autossa voltage 9 volttia. Ikkunat likkuvat hitaasti, kattomekanismi ei toimi.. mitähän nyt.
Auto on 330cia cabriolet m54 koneella..
Jos abs pumpussa vika, niin miksi siellä on se 9 volttia eikä mikään autossa oikein toimi. Akkukin on alta vuoden vanha bosch.
Leave a comment:
-
-
Joo eli kulutus, nopeus ja kiekkamittarit toimii. Jokanen jarru ääntää niinku palat ois loppu, sitäkai se pitkä seisonta teettää. Eikai se voi vaikuttaa tähän ongelmaan vai onko pumppu kaput? Auttaiskoha kun tekisi pari lukkojarrutusta..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostHei taas, eli lyhyesti.
Auto on seissyt yli kk käynnistämättä ja sitä ennen abs ja luistonesto -valot ei palaneet, niinkuin ei pidäkkään. No, nyt toissapäivänä huomasin, että valot jää palaa. Voiko pumppu olla muka finaalis iha tosta vain, vai olisko jokin abs-anturi jossai pyörässä hapettunut tms? Laitoin akun latautumaan koska epäilin jännitteen hävyyttä, näytti 11,69 sekä inpa että yleismittari.
Jossei akun lataus auta niin mistä pitää lähteä tutkimaan? Liitteenä vikakoodi.
Error freqfrency vai mikä olikaa, on 0, koska ehdin nollaamaan ennen kuvanottoa.
Jos ei, niin vaiha vasen taka abs-anturi
Leave a comment:
-
-
Hei taas, eli lyhyesti.
Auto on seissyt yli kk käynnistämättä ja sitä ennen abs ja luistonesto -valot ei palaneet, niinkuin ei pidäkkään. No, nyt toissapäivänä huomasin, että valot jää palaa. Voiko pumppu olla muka finaalis iha tosta vain, vai olisko jokin abs-anturi jossai pyörässä hapettunut tms? Laitoin akun latautumaan koska epäilin jännitteen hävyyttä, näytti 11,69 sekä inpa että yleismittari.
Jossei akun lataus auta niin mistä pitää lähteä tutkimaan? Liitteenä vikakoodi.
Error freqfrency vai mikä olikaa, on 0, koska ehdin nollaamaan ennen kuvanottoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by viljajo View PostKyllä se ihan oman vikakoodin tuosta paineanturista antaa, koodina "5E21 pressure Sensor 2 electrical failure" (noita antureita on kaksi, yksi etujarruille ja yksi takajarruille. Vaihdettiin nimittäin sama osa itseltäni viikko sitten e46:sta kun valo paloi ja INPA:lla katsoi koodin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KSA View PostKannan korteni kekoon tänne.
Auto:
Bmw e46 320d vm.2004 manuaali. M47N kone siis kyseessä.
Vika: luistoneston ja ajonvakautuksen (DSC) valot paloivat/jäivät palamaan heti kun käynnisti, eivät sammuneet eikä reagoineet DSC-napin painalluksiin.
Syy: Jarrupääsylinterin toinen paineanturi rikki --> vaihdettiin--> toimii.
Tarkkaa vikakoodia ei ole tähän hätään antaa.
Tässä vielä kuva: kyseessä osanumero 2
-Krisu
Kyllä se ihan oman vikakoodin tuosta paineanturista antaa, koodina "5E21 pressure Sensor 2 electrical failure" (noita antureita on kaksi, yksi etujarruille ja yksi takajarruille. Vaihdettiin nimittäin sama osa itseltäni viikko sitten e46:sta kun valo paloi ja INPA:lla katsoi koodin.
Leave a comment:
-
-
Kannan korteni kekoon tänne.
Auto:
Bmw e46 320d vm.2004 manuaali. M47N kone siis kyseessä.
Vika: luistoneston ja ajonvakautuksen (DSC) valot paloivat/jäivät palamaan heti kun käynnisti, eivät sammuneet eikä reagoineet DSC-napin painalluksiin.
Syy: Jarrupääsylinterin toinen paineanturi rikki --> vaihdettiin--> toimii.
Tarkkaa vikakoodia ei ole tähän hätään antaa.
Tässä vielä kuva: kyseessä osanumero 2
-Krisu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Anz0r View PostEi oo inpa tms. pakollinen ilmauksessa, helpottaa toki kun saa sen siihen "bleed modeen" mutta onnistuu ilmankin.
Entä miten tämä ilmaus tapahtuu sitten ilman softaa?
Leave a comment:
-
-
Ei oo inpa tms. pakollinen ilmauksessa, helpottaa toki kun saa sen siihen "bleed modeen" mutta onnistuu ilmankin.
Leave a comment:
-
-
Omasta autosta e46 328i meni vissii tuo abs/asc laite pimeäksi. Asc on pelistä pois ja myös abs palaa mittaristossa. Vikakoodi: 113 Pump unit, valves, wiring harness.
No luin tämän ketjun ja ajattelin että vois aluksi vaikka irrottaa vain sen boksin siitä hydrauliyksiköstä. Kaveri hankki samanlaisen pirssin, niin saisin lainaan ehjän boksin että vois testata oliko vika siinä. Mutta ainakin omille työkailuille on ne kaksi alinta ruuvia niin ahtaassa paikassa, että täytynee irrottaa se sähköboksi ja pumppu yhdessä.
Kysymys olisi, että pitääkö tuon yksikön irrotuksen ja asennuksen jälkeen ilmata jarrut?
Edit: ja löytyi toisesta viestiketjusta että pitää ilmata. Ja vielä vaatii sopivan softankin siihen. Eli ei muuta kun huomenna työkalupakkia täydentämään,
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Meizzel1 View PostKokeillaan josko täältä löytyisi apua. Ajelin autolla äsken pidemmän matkaa ja sopivasti 30km ennen kotia auto nykäisi ja samalla syttyi luistonestonvalot samoin kuin syttyisi kun kytkee kokonaan sen pois päältä eli kaksi valoa. Myös moottorista hävisi vedot ihan huolella. Tuntui käytiinkin lähtevän heikosti, kun yritin uudelleen käynnistää josko valot sammuisi.
Kotona senverran tutkailin että moottorin luota kuuluu sihauksia aina kun kaasua painaa varovasti eli imuvuodon äänet. Meneekö ACS pumpulle joku alipaineletku joka olisi voinut mennä poikki ja siten tuoda häiriön luistonestoon ja huonontaa käyntiä? Toinen mielessä käynyt mahdollisuus on kaasuläppä/luistoneston kaasuläppä? Vai onko samat? Josko se on jumittanut puoleenväliin ja siksi ei auto kulje mihinkään.
Pientä palaneen käryäkin oli, mutta se voi johtua pikkaisen vuotavasta venakopan tiivisteestä, ehkä vähän oli sähkön käryä mukana, mutta toivottavasti haistoin väärin, eikä haju liity nyt tulleeseen vikaan.
ABS toimii normaalisti ja päästövalokaan ei pala. Pelkästään nuo kaksi varoitusvaloa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: