Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 mönjää öljytikussa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • daah
    replied
    Originally posted by Nifa View Post
    Enemmän taikka vähemmän on ainakin itsellä kaikki bemarin kutoskoneet keränneet varsinkin syksy-talvi-kevät akselilla vaaleaa kermaa tikkuun / öljyntäyttökorkkiin (ja itseasiassa 2 venttiilikopan kantta irrottaneena myös sinne). Aina on pidemmät moottorimarssit tai kesä vienyt mönjät pois. Johtuu pätkäajosta.
    Laskin öljyt, ja ne oli kyllä aivan ok. Pätkäajon "seurauksia" sitten nuo, niin se pitää uskoa. Joskus on saanut öljyä lisätä, mutta ei tuo nyt sitä varsinaisesti syö. Ei myöskään savuttele. Tuo N42 on kyllä nelos moottori, mutta ei silllä nyt tässä asiassa ole mitää merkitystä :think

    Leave a comment:


  • Nifa
    replied
    Originally posted by daah View Post
    Täällä kertyy myös vaaleaa "kermaa" öljytikkuun, aika nopeastikkin öljynvaihdon jälkeen. Talvella kertyi myös öljykorkkiin, nyt kesällä ei. Nesteet on ok, ja auto pelaa moitteetta. Normaalia ? N42
    Enemmän taikka vähemmän on ainakin itsellä kaikki bemarin kutoskoneet keränneet varsinkin syksy-talvi-kevät akselilla vaaleaa kermaa tikkuun / öljyntäyttökorkkiin (ja itseasiassa 2 venttiilikopan kantta irrottaneena myös sinne). Aina on pidemmät moottorimarssit tai kesä vienyt mönjät pois. Johtuu pätkäajosta.

    Leave a comment:


  • daah
    replied
    Täällä kertyy myös vaaleaa "kermaa" öljytikkuun, aika nopeastikkin öljynvaihdon jälkeen. Talvella kertyi myös öljykorkkiin, nyt kesällä ei. Nesteet on ok, ja auto pelaa moitteetta. Normaalia ? N42
    Last edited by daah; 16-07-2014, 18:58.

    Leave a comment:


  • DannyBoy
    replied
    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Ei oo kyllä pikeä. Sulla on vaan keppi ruosteessa! Vettähän siellä on öljyn seassa, eikä toi tikku öljyn peitossa ole niin ruostuuhan se. Ei huolia, joka bemarissa mitä tähän päivään on tullut omistettua niin tikut pikkusen ruosteessa.
    Aivan. eli kovaa ajoa vaan. Auton ostaessa venakopan tiiviste vuoti, ja edellisen omistaja sanoi sen se jo vuotanee puol vuotta. Eikä ole jaksanut vaihtaa varmaan on hiukan kosteutta imaissut...

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by DannyBoy View Post
    Niin, onko tämä sitä "pikeä", mikä tulee pitkästä öljynvaihto välistä? Tuo ei irtoa millään tikusta. ruostetta tuntus olevan..
    Ei oo kyllä pikeä. Sulla on vaan keppi ruosteessa! Vettähän siellä on öljyn seassa, eikä toi tikku öljyn peitossa ole niin ruostuuhan se. Ei huolia, joka bemarissa mitä tähän päivään on tullut omistettua niin tikut pikkusen ruosteessa.

    Leave a comment:


  • DannyBoy
    replied
    Niin, onko tämä sitä "pikeä", mikä tulee pitkästä öljynvaihto välistä? Tuo ei irtoa millään tikusta. ruostetta tuntus olevan..
    Attached Files

    Leave a comment:


  • seidltuning
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Pistetään tähän nyt vielä tarkennuksena kun talvi on lähestymässä niin ei porukka heti huolestu kun mönjää löytyy öljyntäyttökorkista ja mittatikusta. M52 ja M54 kone kerää pakkasilla pätkäajossa todella paljon tuota kerman väristä mönjää venttiilikoppaan ja löytyy sitä mittatikustakin. Tuo johtuu veden kondensoitumisesta eikä sinällään ole vakavaa. Vakavampia vaikutuksia tulee sitten sitä kautta kun tuota kertyy huohotinjärjestelmään tukkien huohotuksen ja öljyt tulevat pihalle. Tästä löytyy kuviakin hakua käyttämällä ja osa kuvista on aika karun näköisiä. Tämä siis pakkasella tapahtuvaa kondensoitumista. Kesällä jos tuota mönjää alkaa löytymään niin silloin asiaa kannattaa tutkia tarkemmin.

    Tuo tumma kiinteä "piki" sitten johtuu siitä liian pitkistä öljyjen vaihtoväleistä niinkuin tässä on jo useaan kertaan mainittu.
    lisään sen verran ,että uusikaa huohotin ja letkut/putsatkaa venttiilikopan sisältä niin ei tule ongelmia talvella

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by armageddon View Post
    niin no normaailina ja normaalina!?!kyl ite oon joka kerta huolestunu ku ollu ns mönjää tikussa!!!ei tivis kone mun mielestä ota kosteutta paljoa edes talvella, ei edes täälä meren rannalla. voin toki myös olla väärässä
    Pistetään tähän nyt vielä tarkennuksena kun talvi on lähestymässä niin ei porukka heti huolestu kun mönjää löytyy öljyntäyttökorkista ja mittatikusta. M52 ja M54 kone kerää pakkasilla pätkäajossa todella paljon tuota kerman väristä mönjää venttiilikoppaan ja löytyy sitä mittatikustakin. Tuo johtuu veden kondensoitumisesta eikä sinällään ole vakavaa. Vakavampia vaikutuksia tulee sitten sitä kautta kun tuota kertyy huohotinjärjestelmään tukkien huohotuksen ja öljyt tulevat pihalle. Tästä löytyy kuviakin hakua käyttämällä ja osa kuvista on aika karun näköisiä. Tämä siis pakkasella tapahtuvaa kondensoitumista. Kesällä jos tuota mönjää alkaa löytymään niin silloin asiaa kannattaa tutkia tarkemmin.

    Tuo tumma kiinteä "piki" sitten johtuu siitä liian pitkistä öljyjen vaihtoväleistä niinkuin tässä on jo useaan kertaan mainittu.

    Leave a comment:


  • SammyE46
    replied
    Huotinrempan jälkeen mulla alkoi tulla tuota valkoista vaahtoa öljytikkuun. Nesteet on ok samoin öljyt. Öljytkin tuli vaihdettua ja tilanne ei muuttunut. Onkos korjaamolla mennyt jotain pieleen tuossa korjauksessa vai mikä ton vaahtoomisen aiheuttaa?

    Leave a comment:


  • DannyBoy
    replied
    up up. Juuri huomasin, mittatikun öljy oli kuin ruosteista. samalla huomasin että venttiilikopantiiviste vuotaa. Onko näillä jotain yhteistä?? Jäähdytysnesteen on ok.

    Leave a comment:


  • armageddon
    replied
    Originally posted by firestormz View Post
    noniin tässä tulee tietoa autosta....
    Ostin auton noin 2 viikkoa sitten autoliikkeestä, huoltokirjan mukaan autoon on kylläkin vaihdettu öljyt säännöllisesti MUTTA yllätys yllätys entinen auton omistaja on ollut töissä firmassa jossa öljyt on vaihdettu koneeseen ja hän on myynyt auton rahavaikeuksien vuoksi....
    Tuntuu siltä että käyty hakemassa vain leima ja naurettu päälle ja myyty auto.
    Öljykorkinssa oleva aine on siis täysin kiinteää alkaa ei mtn vaahtomaista ja nesteet ovat kaikki ok siis ei ole vain taidettu vaihtaa öljyä 100tkm
    Tämäpä hienoa ku on vielä kyseessä suuri autoliike ketju...
    joo no vaihda öljyt ja suodatin ja seuraa tilannetta.öljyjä ja nestettä

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Originally posted by firestormz View Post
    Autoon on tehty öljyn vaihdot aivan normaali säännösten mukaisesti.
    Aine on aivan tumman ruskeaa öljykorkisssa
    mittatikun öljy oli kuin ruosteista ölyä (tummaa myöskin)
    Öljykorkin alla olevasta ruskeasta tai tummasta paskasta ei tarvitse olla kovin huolissaan. Niin kauan, kuin se ei ole vaaleaa tai kerman väristä. Mutta harvemmin siellä öljytikussa sitä paskaa on. Suosittelen vaihtamaan välittömästi moottoriin uudet öljyt ja öljynsuodattimen ja katsomaan, kuinka tilanne kehittyy.

    Onko auto ollut pois käytöstä / seisonnassa pitkän aikaa, ennen kuin ostit / otit sen käyttöön?

    Leave a comment:


  • firestormz
    replied
    Originally posted by ammattimies View Post
    No tuskin niillä samoilla öljyillä nyt ihan 100tkm päästelee muut ku mannet.
    Ei muuta ku öljyt vaihtoon niin näkee et minkälaista soppaa sieltä tulee ja tarkkailemaan tilannetta uusilla öljyillä.

    hahahh se olit nyt kuvainnollinen kilometrimäärä
    kiitos kuitenkin kaikille jotka osallistuivat keskusteluun

    Leave a comment:


  • 535SD
    replied
    No tuskin niillä samoilla öljyillä nyt ihan 100tkm päästelee muut ku mannet.
    Ei muuta ku öljyt vaihtoon niin näkee et minkälaista soppaa sieltä tulee ja tarkkailemaan tilannetta uusilla öljyillä.

    Leave a comment:


  • firestormz
    replied
    Originally posted by armageddon View Post
    oliko vaahtmaista?jos niin nii meehän kannen tiivisteen kimppuun!!!katoppa myös neste määrä, jos kadonnu varma tapaus.jos aine o niinku vaahtomaista, itellä kokomusta (ascona 2001, supra 2006). kannen tiiviste oli menny

    noniin tässä tulee tietoa autosta....
    Ostin auton noin 2 viikkoa sitten autoliikkeestä, huoltokirjan mukaan autoon on kylläkin vaihdettu öljyt säännöllisesti MUTTA yllätys yllätys entinen auton omistaja on ollut töissä firmassa jossa öljyt on vaihdettu koneeseen ja hän on myynyt auton rahavaikeuksien vuoksi....
    Tuntuu siltä että käyty hakemassa vain leima ja naurettu päälle ja myyty auto.
    Öljykorkinssa oleva aine on siis täysin kiinteää alkaa ei mtn vaahtomaista ja nesteet ovat kaikki ok siis ei ole vain taidettu vaihtaa öljyä 100tkm
    Tämäpä hienoa ku on vielä kyseessä suuri autoliike ketju...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎