E46 xenon ongelma/ ballasti?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• maXmauku
    replied
    Ja kun kelit lauhtui, niin poltin jälleen pimeänä.

Koitin sitä viikonloppuna katsella, mutta eipä siitä pintapuolisesti paljoa ollut tehtävissä.

Miten muuten lähtee se umpio irti, että pääsisi paremmin käsiksi siihen ballastiin? Ja onko ne mustat "letkut" ne ballastin ja polttimon väliset johdot?

Edit:

Mikäs se tuo ignition element [16] on?
    Last edited by maXmauku; 15-03-2011, 07:15.

Leave a comment:

• maXmauku
    replied
    No nyt se poltin sitten syttyi. Viikon verran oli pimeänä. Joku kontaktihäikkä siinä taitaa olla. Hyviä vinkkejä minne kannattaisi kosteudenpoistajaa suihutella?

Leave a comment:

• k0rppi
    replied
    Originally posted by maXmauku View Post
    Kuskinpuolen xenon sammui, otin polttimon irti, kävin samanlaisen varaosaliikkeestä, laitoin paikalleen, ei syty edelleenkään. Onko ballasti vika vai mikä? Taidan vielä testata polttimoita eri puolille että varmasti polttimot toimii ja jatkaa siitä. Paljos tommoset ballastit kustantaa?
    orginaalikenonit? mulla ois vanhasta nelikutosesta jääneitä pingpong ballasteja ja tuikkuja 4kpl tuossa.

Leave a comment:

• maXmauku
    replied
    Kuskinpuolen xenon sammui, otin polttimon irti, kävin samanlaisen varaosaliikkeestä, laitoin paikalleen, ei syty edelleenkään. Onko ballasti vika vai mikä? Taidan vielä testata polttimoita eri puolille että varmasti polttimot toimii ja jatkaa siitä. Paljos tommoset ballastit kustantaa?

Leave a comment:

• jyrbba69
    replied
    Lainataas tätä vähän >

Itekkin ostin EPDM:ltä OLLO sarjan ja liitin sen suoraan auton omiin valoliittimiin, kuitenkin nyt kylmällä huomasin ettei todellakaan jokasella käynnistyksellä lähtenyt käyntiin valot. Mutta toimii hienosti kun laittaa vain virrat päälle muttei autoa käyntiin, samoin toimii jos pitää virtoja hetken päällä ennenkuin käynistää. Tällöin valot myös pelaavat täysin. Tilasin jo xenonkaupasta tommosen konkkajohdon, toivotaan että auttaa.

Näitä ongelmiahan on itse kullakin ja topicceja on 500+n, mutta onkos noi konkkajohdot näihin auttanyt yleensä?

-Jyri

Leave a comment:

• bmw&meze
    replied
    Paljon maksaa ja mistä kandeis ostaa tohon uus akku? ja millanen teholtaan ois sit hiton hyvä ettei ala sama homma sit ihan heti....:think

Leave a comment:

• Anss1
    replied
    joo vähän eri ongelma kun mulla ei vilku. sammuu vaan..

Leave a comment:

• bmw&meze
    replied
    Mulla on tällainen ongelma vielläkin....

Leave a comment:

• Anss1
    replied
    eli mikähän ois nyt ongelma ku oikeein puolinmainen xenoni sammuu välillä. syttyy kun käyttää parkeilla ja takasin. välillä ei ole ongelmaa ja taas välillä sammuu nopeastikkin..

että että?

Leave a comment:

• Tejuka
    replied
    kävin vielä koittaas vaihtaa polttimoita, ja niissä vika.. Huippulaatua näköjään ovat, olleet tosiaan kaks kuukautta käytössä Voi kun saisi päähän mistä ne tuli vaan tilattua..

Leave a comment:

• TiK
    replied
    Mulla teki ihan samaa kuskinpuoleinen ajovalo.
    Räpsi joskus aikansa ajossa ja lopuksi sammu kokonaa ja sytytti merkkivalon mittaristoon että lamppu pimeä.
    Ostin uudet polttimot ja minusta ongelma on nyt hävinnyt, mutta seuraan tilannetta...

Leave a comment:

• Tejuka
    replied
    No meikäläisellä taas kuskinpuolen xenon alkoi "räpyttelemään" ja sammuilemaan kokoajan? Polttimot ovat pari kuukautta vanhat.. Oliskohan tosiaan akusta, vai mitä tässä pitäisi tehdä? Ei valoja ainakaan viitsi päällä pitää, ettei polttimokin vielä mene paskaksi.. Millainen tuo sytytin on? Saako itse vaihdettua, ja onkohan arvokas? Nyt vituttaa niin saatanasti, kesälomakin loppuu ja autokin vaan vittuilee..

Leave a comment:

• toniwe
    replied
    Mulla oli myös ongelmana oikeanpuoleisen xenonin sammuminen / syttyminen kun akku veteli viimeisiään, vaihdoin akun ja ongelmat katosivat.

Leave a comment:

• tomippa
    replied
    Mahtaako kenties saada riittävästi virtaa? Ainakin yhdessä tapauksessa temppuili kyseisellä tavalla, jossa ei sit tullut riittävää virtaa xenonille.

Leave a comment:

• Convertible
    replied
    Vaihda polttimot keskenään, niin näet siitä, onko polttimossa.

Leave a comment:

Working...