E46 330d vm-01 Perä sökö

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Susi
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Myös Neuvostoliiton autoteollisuus aikoinaan osasi tehdä "jykevän näköisiä" komponentteja, mutta ikävä kyllä se ei kertonut niiden kestosta yhtään mitään.
    Touche!

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Tur_re View Post
    Tuo laatu kävikin jo mielessä, murikka sekä sisällä olevat osat ovat vaan niin jykevän näköistä tavaraa et ei luulis menevän, mutta.
    Myös Neuvostoliiton autoteollisuus aikoinaan osasi tehdä "jykevän näköisiä" komponentteja, mutta ikävä kyllä se ei kertonut niiden kestosta yhtään mitään.

    Leave a comment:


  • Tur_re
    replied
    Originally posted by henri View Post
    Minkäs perän hommasit siihen?...aika nopeaa toimintaa Lukko olis kyllä hyvä olla, tullu itekki siitä haaveiltua, mutta taitaa jäädä teetättämättä, kun tuo DSC menis varmaan sekasi jne.
    Purkuperän Porista samanlaisesta autosta.. Pakko saada liikenteeseen ku kulkupeli on aivan välttämätön.
    Nyt jäi itelle tuo toinen perä et siitä olis hyvä rueta jotain vääntämään.

    Originally posted by Hemi View Post
    Itse asiassa ei ole ollenkaan harvinaista että varsinkin kummastakin uudemmasta dieselmallista perät poikii kertarysäyksellä. Ihan täysin tavatonta se ei ole bensakoneisistakaan, vaan kyllä noista purku e46:sta yleensä murikat saa myytyä kohtuullisen nopeasti. Mistään repimisistä näissä ei ole kyse, eikä runsaista kilometreistäkään, vaan kyse on ihan laadullisesta tekijästä.
    Tuo laatu kävikin jo mielessä, murikka sekä sisällä olevat osat ovat vaan niin jykevän näköistä tavaraa et ei luulis menevän, mutta.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Tur_re View Post

    Eikö muka kenelläkään ole menny näistä uudemmista kotteroista perää rikki??
    Itse asiassa ei ole ollenkaan harvinaista että varsinkin kummastakin uudemmasta dieselmallista perät poikii kertarysäyksellä. Ihan täysin tavatonta se ei ole bensakoneisistakaan, vaan kyllä noista purku e46:sta yleensä murikat saa myytyä kohtuullisen nopeasti. Mistään repimisistä näissä ei ole kyse, eikä runsaista kilometreistäkään, vaan kyse on ihan laadullisesta tekijästä.

    Leave a comment:


  • henri
    replied
    Minkäs perän hommasit siihen?...aika nopeaa toimintaa Lukko olis kyllä hyvä olla, tullu itekki siitä haaveiltua, mutta taitaa jäädä teetättämättä, kun tuo DSC menis varmaan sekasi jne.

    Leave a comment:


  • Tur_re
    replied
    No niin auto taas liikenteessä ja ei ainakaan vielä ylimääräisiä ääniä...
    Jännä vika sinänsä koska kardaanin laipasta ei saanut pyöritettyä koko kierrosta, eli veti 170 asteen jälkeen jumiin kumpaakin suuntaan.
    Joka taas voi johtua särkyneistä rattaista jotka rikkoneet ison/pienen hammaskehän matkalla pohjalle..
    Vähän miettimistä.

    Eikö muka kenelläkään ole menny näistä uudemmista kotteroista perää rikki??

    Otan perästä muutaman foton tänne jahka saan kameran tallille mukaan.

    Leave a comment:


  • Tur_re
    replied
    Originally posted by Kiulu View Post
    Eipä taida mennä m3sen perä vakiokoppaan, esim. m3ssa ei ole varapyöräkoteloa perän takia.
    Vähän rälläkkää pyöränkotelolle, varapyörä on niin rumakin ettei sitä viitsi alle laittaa nii mitä sitä mukana raahaamaan...

    Leave a comment:


  • Tur_re
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    ...ja toisaalta, jos ko.autossa esc, se pitäisi myös päivittää ymmärtämään ko.lukkoperää.
    Ei onneksi ole, pelkkä ASC vai onko ACS...

    Mitä eroa 6-pulttisella ja 8-pulttisella perällä?
    Voimansiirtopalvelu meinasi et tuohon perään yli tonnin projekti rueta lukko väsäämään, koska on 8-pulttinen, pikkuperällisiin saa lukon noin 450eskolla.
    Tarkoittaako ns. isoa vetopyörää/ hammasratasta mikä on kardaaniin nähden poikittain, siis pulttien määrä?

    Heh, räjäytys kuvasta olisi helpompi selittää mut menee kait näinkin, pointin ymmärtää varmaan jokainen..

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    ...ja toisaalta, jos ko.autossa esc, se pitäisi myös päivittää ymmärtämään ko.lukkoperää.

    Leave a comment:


  • Kiulu
    replied
    Originally posted by Tur_re View Post
    Nyt olisi E46 M3:sen perä oikea kultakimpale, taitaapi olla vain niin kivenkolossa että kasvaa auton päällä sammalta ennen kuin se löytyy...
    Eipä taida mennä m3sen perä vakiokoppaan, esim. m3ssa ei ole varapyöräkoteloa perän takia.

    Leave a comment:


  • Tur_re
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Voisi olla mielenkiintoinen ajettava tuon perän kanssa, dieselin perävälitys kun on 2,28 ja M3:n 3,62. Saattaa olla aika paljon kierroksia jo 100km/h kohdalla
    Nyt ainakin kierroksia 100km/h kohdalla hieman alle 2000rpm, voihan se olla että pomppaisivat likemmäs kolmea tuhatta..
    Soitin tonne Autopalstalle niin perä olisi 330d -vm00 162000tkm ajetusta autosta ja vielä manuaali askisesta hintaan 700e, matkahuolto toimittaa huomiseksi Helsinkiin, siis jos otan sen mut pitää katsella viel vaihtoehtoja.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by Tur_re View Post
    Nyt olisi E46 M3:sen perä oikea kultakimpale, taitaapi olla vain niin kivenkolossa että kasvaa auton päällä sammalta ennen kuin se löytyy...
    Voisi olla mielenkiintoinen ajettava tuon perän kanssa, dieselin perävälitys kun on 2,28 ja M3:n 3,62. Saattaa olla aika paljon kierroksia jo 100km/h kohdalla

    Leave a comment:


  • Tur_re
    replied
    Originally posted by Juggis View Post


    Jeps, näin sut siinä. Porhalsin omalla bimmerillä ohi ja kattelin, että tutun näkönen auto... "Olen tainnut joskus tosta kuvan ottaa" :think

    Sulla oli jo hinausauto siinä paikalla niin en pysäyttäny.
    Onhan tuolla romulla tullu pyörittyä erinäisissä paikoissa

    Originally posted by NokiLeka View Post
    Tuo sinun pirssi taitaa olla 135kW versio, eikö? Jos on, niin Noormarkun autopalstalla on myynnissä yksi 330d:n perä, muistaakseni pyynti jossain 700€ pinnassa. Kankaanpäästä löytyy -02 mallin automaatin perä, se on hieman kireämpi kuin manuaalin (2,28 - 2,81), mutta pitäisi sopia paikalleen ilman suurempaa jumppaa. Pyynti muistaakseni samoissa. Eli jos Suomesta haluaa ostaa, niin siinä muutama vaihtoehto.
    Juu elikkä 184hv, pitääpä käydä katsomassa tarjonta tuolla.
    Toisaalta ebay houkuttaa kun kattelin alemman linkin kautta hintoja...
    AVK:lle soitin niin siellä olisi ollut E46 328:n perä sekä pari E39:n perää välityksellä 2:81, E39:n murikka ei sovi kiinnityksiltään lähimaillekkaan mitä kattelin ebayn kuvia samaisista peristä. Tuosta 328:sta jäikin sit harmaa kuva koska varaosamyyjä ei osannut kertoa siitä mitään.

    Originally posted by huru-ukko View Post
    http://cgi.ebay.de/Hinterachsgetrieb...QQcmdZViewItem

    ..ja ellei,niin ko paikassa on purettuna(tai purku käynnissä) myös 2001-mallinen(listan alimmaisena)
    Siinähän se olisi, etsin myös lukollisia periä tuolta mutta E36, E34 ja ainakin E39:iin olisi ollut.
    Nyt olisi E46 M3:sen perä oikea kultakimpale, taitaapi olla vain niin kivenkolossa että kasvaa auton päällä sammalta ennen kuin se löytyy...

    Leave a comment:


  • huru-ukko
    replied
    Tämä lienee oikea?



    ..ja ellei,niin ko paikassa on purettuna(tai purku käynnissä) myös 2001-mallinen(listan alimmaisena)
    Last edited by huru-ukko; 19-11-2007, 09:18.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Tuo sinun pirssi taitaa olla 135kW versio, eikö? Jos on, niin Noormarkun autopalstalla on myynnissä yksi 330d:n perä, muistaakseni pyynti jossain 700€ pinnassa. Kankaanpäästä löytyy -02 mallin automaatin perä, se on hieman kireämpi kuin manuaalin (2,28 - 2,81), mutta pitäisi sopia paikalleen ilman suurempaa jumppaa. Pyynti muistaakseni samoissa. Eli jos Suomesta haluaa ostaa, niin siinä muutama vaihtoehto.

    Leave a comment:

Working...
X