Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 taka-akseli ongelma
Collapse
X
-
Auto korjattu
Alkuperäinen ongelma ratkaistu.
Auto oli Hartikaisella 1,5 viikkoa. Työnjohtakjan mukaan, korjauksiin oli varattu n. 50h. Työvaiheet olivat olleet seuraavat:
- Taka-akselisto + bensatankki + sisustus + takakontin sisältö purettu edestä pois
- Leikattu irti takaa viallinen pohjalevy
- Kiinnittetty uusi pohjalevy pistehitsillä ja koriliimalla
- Massattu auton pohja, odoteltu kuivumista viikonlopun yli
- Purettujen osien uudelleen kiinnitys
- Nelipyöräsuuntaus + koeajo korjauksen onnistumisen todentamiseksi
Sain työstä todistuksen, että osaa ei ole vaihdettu kolarin takia. Osa on ollut viallinen ja se on vaihdettu tehtaan puolesta. Korjaus on tehty asiallisesti ja osan vaihdolla ei ole missään tapauksessa auton arvoon alentavaa vaikutusta. Todistus on hyvä luovuttaa auton seuraaville omistajille.
Näin hommassa kävi minun osalta, en siis joutunut maksamaan tästä mitään muuta kuin auton tarkastamisen silloin alkutilanteessa(n.25€). Hyvää jälkimarkkinointia BMW:ltä!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostEi se oikein rajaudu eikä riipu edes auton tehoista tai ajotavasta, noita on mennyt ihan pikkukoneisistakin. Väsymismurtuma, ei se liika voima sitä suoranaisesti riko vaan edestakainen nitkutus, uskallan väittää että enemmän hajoamiseen vaikuttaa taka-apurungon puslien kunto. Heikkokuntoiset puslat toisessa päässä apurunkoa aiheuttaa järjettömät vääntökuormat sinne ehjään päähän.
Voiko tuota vauriokohtaa tutkia tällainen ummikkokin joillain kotikonsteilla?
Esim. jos auto peräpään ajaa jonkin ojan päälle ja ryömii ojanpohjalle katselemaan. Ei huvittaisi maksaa alan liikkeelle auton ylösnostamisesta ja tarkastamisesta.
Onko nuo murtumat helppo havaita?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuukkah View PostKysyin tuosta murtumisongelmasta kaveriltani, joka on siis merkkimekaanikko ja hän sanoi että ongelma rajautuu 330-malleihin, kehotti minua säästämään aikaa ja vaivaa ja olemaan selvittelemättä sen enempää; ei siis ole 320Ci-mallin ongelma.
Leave a comment:
-
-
Kysyin tuosta murtumisongelmasta kaveriltani, joka on siis merkkimekaanikko ja hän sanoi että ongelma rajautuu 330-malleihin, kehotti minua säästämään aikaa ja vaivaa ja olemaan selvittelemättä sen enempää; ei siis ole 320Ci-mallin ongelma.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Murska View PostLuovutuspvm?? Siis ensirekisteröinti vai valmistuspvm. Tuon valmistuspäivän saat selville alustanumeron avulla.
Ok. Pitääpä selvitellä.
Kaverini on kyllä Laakkosella mekaanikkona, joten hän saisi tuon varmaankin nopeasti selville onko alustassa murtumia tms.
Mites, jos alusta on pskana, niin onko myyjäliikkeellä (iso, BMW-maahantuojafirma) vastuu korjata tuo?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuukkah View PostMeidän autossa on alkuperäinen luovutuspäivämäärä ollut 23.03.2000. Eli voinen huokaista helpotuksesta?
Miten tuon tyyppivian voi muuten tarkistaa tällainen totaalinen amatööri?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Apinamies View Post
tac, parhaiden tietojen mukaan vahvistettu pohjalevy löytyy 02/2000 jälkeen valmistetuissa autoissa. Ongelma on ilmeisesti esiintynyt myös muutamassa uudemmassa autossa, mutta ei läheskään samassa mittakaavassa kuin ennen 02/2000 valmistetuissa.
Miten tuon tyyppivian voi muuten tarkistaa tällainen totaalinen amatööri?
Leave a comment:
-
-
Scamp, hienoa kuulla että BMW kustantaa korjauksenNyt sitten vaan odottamaan, toivottavasti saat autosi kuntoon nopeasti.
tac, parhaiden tietojen mukaan vahvistettu pohjalevy löytyy 02/2000 jälkeen valmistetuissa autoissa. Ongelma on ilmeisesti esiintynyt myös muutamassa uudemmassa autossa, mutta ei läheskään samassa mittakaavassa kuin ennen 02/2000 valmistetuissa.
EPDM, nelivetoisissa autoissa tämä ongelma ei tiettävästi ole esiintynyt olleenkaan. Vetovoimahan niissä jakaantuu molempiin akseleihin joten rasitus siinä heikossa kiinnityspisteessä on luokkaa 50% pienempi.
Leave a comment:
-
-
Hieman OT, mutta onko tämä vain takavetoisten e46 ongelma , tai myös nelivetoisten?
Leave a comment:
-
-
Onko tuohon rakenteeseen tullut korjausta jossain vaiheessa mallisarjan vanhetessa?
Leave a comment:
-
-
Mitenköhän mun vm. -98 328 mahtaa mennä moisesta kori/pohjatakuusta läpi, tosin pohja on ehjä eikä mikään ole revennyt mutta vois sitä ennalta ehkäistä ettei sitä repeytymistä tapahtuisi?
Leave a comment:
-
-
...vaihtavat pohjalevyn??
Eli tuosta no:22?:
Last edited by Hemi; 28-05-2008, 00:21.
Leave a comment:
-
-
Käytin autoa Kuopion Hartikaisella näytillä. Näyttäminen maksoi n.25€. Palvelu oli todella huonoa. Huollon virkailijat pakoilivat ja karttelivat minua ja väittivät ettei menee enää takuuseen. Oli tympeää.. Kuulemma TIS ei sano mitääan sellaista, että vaihdettaisiin jälkikäteen takuuseen. Viittasin myös sinun autoosi - Apinamies.
Kun nostivat auton nosturille, niin autokorjaaja tuumasi että että paalaamooon joutaa koko auto. Ei tollasta voi korjata, muutenkin vikaa oli taivastelemassa kourallinen Hartikaisen henkilökuntaa.. En veisi ikinä autoani Hartikaiselle maksulliseen huoltoon.
Tänään soittivat sitten Hartikaiselta, BMW korjaa vian ilmaiseksi. Eli menee takuuseen. Suuri nöyrä kiitos Apinamiehelle ja muille, teidän avulla saan tämän vian korjautettua asiallisesti.
Vien auton Ma 9.6 Hartikaiselle. Kysyin, miten korjaavat, että vaihtaavatko sen pohjalevyn. Eivät kuulemma tienneet mitä tekevät. Tutkivat ja korjaavat parhaalla katsomallaan tavalla. Lupasivat, että noin viikko menee. Minulla kun ei ole tuota TISsiä saatavilla, niin voisiko tähän liittää dokumentin TISsin mukaisesta korjausoheesta. Voisin ohjeistaa niitä, että miten pitäisi toimia. Tuossa minun autossa taka-akselin kiinnike on alapuolelta katsottuna kokonaan irti korista.
Suuri kiitos teille
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Scamp View PostApinamies - voisinko viitata autoosi, mikäli väittäävät että näitä ei ole korjattu pidennettyyn takuuseen. Jos saisin rekisterinumeron tai valmistenumeron, niin se olisi hyvä argumentti.
Leave a comment:
-
Leave a comment: