Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d -03 öljyt pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • samiback
    replied
    samanlaista ongelmaa onko löytyny ratkaisua?

    Originally posted by Ironic32 View Post
    Nyt tarvittaisiin valistuneita arvauksia avuksi. E46 320dA alkoi savuttamaan reilusti ja sylkemään öljyä korkin kautta ulos ja tämän topicin perusteella auto pajalle. No, autolla kerettiin savutella parikymmentä kilometriä, kunnes päästiin pajalle.

    Purettiin tuo öljynerotin / huohotin tuosta imusarjan vierestä ja ihan umpitukossahan se vanha paperi/huoparulla oli. Samaan syssyyn vaihdettiin öljyt, suodattimet ja se uus "vortex"-separaattori.

    Toiveikkaana auto käyntiin ja sehän lähti. Savua tuli putkesta, mutta sitten minuutin jälkeen pikkuisen jalkaa kaasulle ja kaasu hirtti pohjaan (tai siis kone alkoi kiertää aikalailla täysiä). No, jalka välittömästi ylös kaasulta ja virrat pois ja auto sen kun jatkaa huutamista. Muutaman sekunnin se huusi aikalailla täysiä kunnes sammui (siis avaimet jo poissa virtalukosta).

    Kone oli siis käynnistettäessä täysin kylmä. Episodin jälkeen vikakoodeja löytyi kampiakselin asentotunnistimesta ja ecusta itsestään. Muuten ei mitään erityistä.

    Dieselihän tietenkin käy ilman virtojakin, eli olisko sitä öljyä ollut niin paljon kanavissa ja missä sattuu, että se innostui palamaan?

    Lähinnä siis se kysymys, että mitäs nyt? Uskalletaanko kokeilla autoa uudestaan käyntiin vai viedäänkö suosiolla pajalle tuomiolle?

    Onko kellekään sattunut mitään vastaavaa ja miten episodissa kävi?



















    hei löysitkö autostasi vikaa itsellä samanlaista. vikaa auto e46 320d 03vm ei tahdo lähteä käyntiin, ja kun lähtee niin käy miten sattuu ja tulee mustaa aika rajusti. yläkierroksilla toimii ja ei tule mustaa.

    Leave a comment:


  • Ironic32
    replied
    Kuulostaa siltä, että suuttimet sulaneet. Suuttimet nyt suutinhuollossa arvioitavana, mutta mistäs olette suuttimia tilanneet?

    Onko kokemuksia ebay:n kautta tilatuista suuttimista? Näyttäisi saavan oikealla varaosanumerolla Boschin suuttimia jopa alle 150 eur (+ panttimaksut).

    Mielellään ottaisin vastaan ehdotuksia, mistä noita kannattais tilata.

    Leave a comment:


  • Ironic32
    replied
    Auto latauksessa eilen illalla ja tänään yhteensä n. 6h. Kokeiltiin käyntiin. Sama tarina kuin aiemmin. Rail pressure on alussa virrat 2-asennossa välillä 2-6, mutta nousee kyllä lopulta pyydettyyn ja auto yrittää hörähtää.

    Otettiin avuksi toisesta autosta apuvirtaa konehuoneen töpselin kautta. Apuvirran avulla pyörittää iloisesti, mutta ei lähde.

    Tämän lisäksi yritettiin avittaa CRC:n Motor Starter suihkeella imusarjaan EGR:n läpi. Suihkeen avulla auto yrittää käydä ja yhdessä välissä muutaman sekunnin kävikin laiskahkoa tyhjäkäyntiä.

    Pakoputkesta hönkii tummaa savua (jokseenkin pimeää, ettei näe onko se sinertävää vai mustaa).

    Mitähän seuraavaksi keksisi? Vieläkö löytyisi joltain ässä hihasta?

    - Suutinvikaa?
    - Polttoaineen saannissa vikaa?
    - Kone edelleen öljystä tukossa?
    - Pakoputki täynnä öljyä?

    Tai tietääkö joku Oulun seudulla asiantuntevan korjaamon / pajan, jonne auto kannattaisi viedä?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Unohda edellisestä tuo ilman etsiminen. Olin ajatuksissani hieman vanhemman liiton vehkeissä.

    Leave a comment:


  • Ironic32
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Onko siirtopaine riittävä, siinä 4 barin tuntumassa (virrat 2 asennossa)? Näkyykö PA-letkussa ilmakuplia (tankin pumppu)? Rail-paineen pitäisi nousta startatessa sinne 300 bar tienoille. Lataa nyt ensin se akku täyteen, että saat startilla riittävästi kierroksia, niin rail-paineiden nousu ei ainakaan siitä jää kiinni.
    Virrat 2-asennossa inpa näyttää fuel rail pressure arvoa 4-6 bar ja tosiaan hieman pitempään startatessa se kyllä nousee jopa yli 400 eli saavuttaa sen pyydetyn arvon. Onko tuo siirtopaine vielä joku eri arvo inpassa?

    Mutta akku on kyllä heikossa hapessa, kun sisävalotkin vilkkuu startatessa, eli kokeillaanpa ladatulla akulla huomenna uudestaan.

    Onko tässä jossain kohtaa pa-järjestelmässä pätkä kirkasta letkua, mistä noita kuplia voisi bongata?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Onko siirtopaine riittävä, siinä 4 barin tuntumassa (virrat 2 asennossa)? Näkyykö PA-letkussa ilmakuplia (tankin pumppu)? Rail-paineen pitäisi nousta startatessa sinne 300 bar tienoille. Lataa nyt ensin se akku täyteen, että saat startilla riittävästi kierroksia, niin rail-paineiden nousu ei ainakaan siitä jää kiinni.

    Leave a comment:


  • Ironic32
    replied
    Hieman lisää infoa edelliseen. INPA:lla virrat päällä fuel rail pressure ei nouse kuin arvoon 4-6 (eli ei oikeastaan yhtään). Virrat päällä pumppu huutaa koko ajan. Ei pysähdy ollenkaan.

    Nyt kun latailtiin hieman akkua, niin kun pikkuisen kauemmin pyörittää, niin fuel rail pressure nousee pikkuhiljaa ja lopulta saavuttaa desired -arvon ja silloin kone jo yrittää hieman käynnistyä.

    Pitäisikö tuon rail pressuren nousta jo virtojen ollessa päällä ja eikös pumpun pitäisi kuitenkin jossain vaiheessa pysähtyä (kun saa paineet nostettua)?

    Edit: Auto siis E46 320da 2004 ~210tkm.
    Last edited by Ironic32; 09-10-2012, 19:49. Reason: auton tiedot

    Leave a comment:


  • Ironic32
    replied
    Kiitos Clavurionille vinkeistä! Hieman lisää apua tarvittaisiin.

    Välijäähy käytettiin irti ja tulihan sieltä vähän öljyä (ehkä desilitra?).

    Putsattiin välijäähy ja EGR:lle menevä ahtoputki. Laitettiin pakka kasaan ja ahtoletku EGR:stä irti.

    Kone pyörittää (laiskahkosti), mutta ei lupaakaan. Kokeiltiin myös ahtoputki paikallaan ja sama homma. Ei roiskinut putkesta mitään. Voi toki olla, että akkukin alkaa oleen finaalissa, mutta mitähän tuolle seuraavaksi keksisi?

    Voiko sitä öljysotkua olla vielä sylintereissä / imusarjassa ja olisko kellään hyviä ideoita seuraavaksi?

    Edit: Vikakoodeja ei anna mitään (starttiyritysten jälkeen luettuna)
    Last edited by Ironic32; 09-10-2012, 18:44. Reason: more info

    Leave a comment:


  • Ironic32
    replied
    Muotoillaanpa kysymystä hieman uusiksi. Jos tuo letkun ottaa EGR:ltä ja johtaa sen vaikka johonkin sankoon, niin missä määrin sieltä on oletettavissa öljysotkua, jos oletetaan, että turbon tiivisteet on vielä ehjät?

    Ilmeisesti sitä voi vähän tulla kuitenkin?

    Kyllähän noita tapauksia näytti aika paljon youtubeakin myöten löytyvän, mutta kyllä tuo auto niin äkkiä kuitenkin sammui ja nätisti ilman paukkumista / kilkettä, että ehkä ei kaikki toivo ole vielä mennyttä.

    Näyttihän näitä tapauksia olevan forumilla muillakin, mutta liekö kukaan selvinnyt moisesta "säikähdyksellä" vai onko automaattisesti luvassa enemmän remonttia?

    Leave a comment:


  • Ironic32
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Välijäähdyttimeltä ahtoletkut irti ja valuttelee sen tyhjäksi.

    Ennen starttia voi irrottaa ahtoletkun ennen imusarjaa (EGR:ää). Sitä öljyä saattaa siltikin ampua sieltä, eli kannattaa varautua sotkuun.
    OK. Meinaat, että uskaltaa tuon puhdistuksen jälkeen kuiten kokeilla käyntiin vielä?

    Mites, kun lueskelin jostain brittiforumeilta, että vastaavaa oli sattunut vuotavan suuttimen takia. Voiko tuo öljysotku rikkoa suuttimia / jumittaa niitä auki, joka sitten aihuttais moista?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Välijäähdyttimeltä ahtoletkut irti ja valuttelee sen tyhjäksi.

    Ennen starttia voi irrottaa ahtoletkun ennen imusarjaa (EGR:ää). Sitä öljyä saattaa siltikin ampua sieltä, eli kannattaa varautua sotkuun.

    Leave a comment:


  • Ironic32
    replied
    Nyt tarvittaisiin valistuneita arvauksia avuksi. E46 320dA alkoi savuttamaan reilusti ja sylkemään öljyä korkin kautta ulos ja tämän topicin perusteella auto pajalle. No, autolla kerettiin savutella parikymmentä kilometriä, kunnes päästiin pajalle.

    Purettiin tuo öljynerotin / huohotin tuosta imusarjan vierestä ja ihan umpitukossahan se vanha paperi/huoparulla oli. Samaan syssyyn vaihdettiin öljyt, suodattimet ja se uus "vortex"-separaattori.

    Toiveikkaana auto käyntiin ja sehän lähti. Savua tuli putkesta, mutta sitten minuutin jälkeen pikkuisen jalkaa kaasulle ja kaasu hirtti pohjaan (tai siis kone alkoi kiertää aikalailla täysiä). No, jalka välittömästi ylös kaasulta ja virrat pois ja auto sen kun jatkaa huutamista. Muutaman sekunnin se huusi aikalailla täysiä kunnes sammui (siis avaimet jo poissa virtalukosta).

    Kone oli siis käynnistettäessä täysin kylmä. Episodin jälkeen vikakoodeja löytyi kampiakselin asentotunnistimesta ja ecusta itsestään. Muuten ei mitään erityistä.

    Dieselihän tietenkin käy ilman virtojakin, eli olisko sitä öljyä ollut niin paljon kanavissa ja missä sattuu, että se innostui palamaan?

    Lähinnä siis se kysymys, että mitäs nyt? Uskalletaanko kokeilla autoa uudestaan käyntiin vai viedäänkö suosiolla pajalle tuomiolle?

    Onko kellekään sattunut mitään vastaavaa ja miten episodissa kävi?
    Last edited by Ironic32; 05-10-2012, 18:31.

    Leave a comment:


  • erese
    replied
    Originally posted by eizzi View Post
    Selvennykseksi kysymystä.. Onko 2000 mallisessa M47 koneessa sama "ongelma" tuon tukkeutuvan suodattimen kanssa?? Kannattaa ilmeisesti vaihtaa ennakkoon vaikka ongelmia ei olisikaan..?
    Tiedä siitä vaivaako M47:aa tukkeutumisongelma, tosiseikkahan kun on että kaikki suodattimet tukkeentuu ajan mittaan joten hyvää se vaan tekee vaihtaa, ei ainakaan pitäisi sen uuden suodattimen tukkeentua eikä tuo suodatin nyt niin kalliskaan ole eli mielestäni kannattaa vaihtaa, ennakoivaa huoltohan tuo vaan on

    Leave a comment:


  • isop_90
    replied
    Originally posted by voima@hell View Post
    olisikohan kellään kokemuksia seuraavasta viasta: öljyt tulee pakoputkesta pihalle, nostaa painetta moottoriin. 4 sylinterin pakoaukko märkä öljysta. turbo jo vaihdettu, ei apua kyseiseen vikaan. onko kyseisetä moottorimallista kenties kannen tiivisteitä mennyt? huohottimia tukossa??? lohkoja halki. kertokaa joku mistä lähteä liikkeelle.

    jos tarvit kantta ois tarjolla 450e..
    040-9102833

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    Selvennykseksi kysymystä.. Onko 2000 mallisessa M47 koneessa sama "ongelma" tuon tukkeutuvan suodattimen kanssa?? Kannattaa ilmeisesti vaihtaa ennakkoon vaikka ongelmia ei olisikaan..?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎