Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d -03 öljyt pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Trout Mask Replica View Post
    Millä osanumerolla tuon huoparullan korvaavan osan saa tiskiltä? Auto 320d, vm2002, 110kW.
    Turbon vaihdon yhteydessä turbon toimittajalta tuli turbon mukana kuva jossa kehoitetaan vaihtamaan samalla myös osa 15, 11127799367. Miksi?

    No osa 11127799367 ei varmaankaan korvaa tuota huoparullaa..
    Kappas turbotoimittajakin on asiasta tietoinen. Tuo kuvissa näkyvä on juuri se vortex-hässäkkä, joka tulee huoparullan tilalle. Jos rulla on tukkeessa, kampikammion paine nousee ja voi siten ahdistaa turbon öljynpaluuta.

    Leave a comment:


  • Trout Mask Replica
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Sen uuden vortex-version voi vaihtaa suoraan vanhaan koteloon huoparullan tilalle.
    Millä osanumerolla tuon huoparullan korvaavan osan saa tiskiltä? Auto 320d, vm2002, 110kW.
    Turbon vaihdon yhteydessä turbon toimittajalta tuli turbon mukana kuva jossa kehoitetaan vaihtamaan samalla myös osa 15, 11127799367. Miksi?



    No osa 11127799367 ei varmaankaan korvaa tuota huoparullaa..

    Click image for larger version

Name:	osa11127799367.jpg
Views:	2
Size:	289.8 KB
ID:	4816482

    Saako tuon Vortex-version numerolla 07119910390?
    Last edited by Trout Mask Replica; 20-03-2009, 09:15.

    Leave a comment:


  • 535SD
    replied
    Originally posted by Sampza View Post
    En ole koskaan pystynyt mittaamaan mutta arvelisin että ainakin 9L luokkaa se on. "jännä" homma että OBC näyttää AINA 2.0-2.1L liianvähän sadalle kilometrille (koskien nyt yhdistettyä ajoa).


    Mutta voimahellin kommenttia odotellessa...
    mulla taas näyttää tuo obc pari desiä liikaa.
    Totta ne on tehtaalla arponeet ne lukemat sinne :think

    Leave a comment:


  • Sampza
    replied
    Originally posted by Pekka84 View Post
    paljon Sampzalla imee diisseliä kaupunkiajossa?

    En ole koskaan pystynyt mittaamaan mutta arvelisin että ainakin 9L luokkaa se on. "jännä" homma että OBC näyttää AINA 2.0-2.1L liianvähän sadalle kilometrille (koskien nyt yhdistettyä ajoa).


    Mutta voimahellin kommenttia odotellessa...
    Last edited by Sampza; 06-12-2008, 00:07.

    Leave a comment:


  • 535SD
    replied
    Originally posted by Sampza View Post
    Niin tosiaan en tarkoittanut öljynmenekkiä, ei itselläkään kuluta öljyä mutta polttoainetta menee ainakin 1.5L/100 liikaa. Nytkin nätillä ajolla kulutukset huitelee 7L pinnassa..

    Kuluttiko sulla sillon enemmän??
    paljon Sampzalla imee diisseliä kaupunkiajossa? omalla touringilla matka-ajossa menee ihan normaalisti siihen 5-5.5l mutta kaupungissa tuntuis menevän reilusti enemmän n. 8-9l tuo kaupunkiajo on kyllä sellaista ettei kone edes ehdi lämmetä. varmaankin johtuu siitä + rengastus on 225/40 ja 255/35 18
    Last edited by 535SD; 05-12-2008, 17:42.

    Leave a comment:


  • Sampza
    replied
    Originally posted by voima@hell View Post
    olen ollut reissussa pitkään ja ei ole tullut luettua palstaa laisinkaan vähään aikaan. öljyn kulutus oli nollatasoa eli vaihtojen välillä ei tarvinnut lisäillä öljyä laisinkaan. vika itselleni ilmeni kuin salama kirkkaalta taivaalta. eikä ollut oireillut oiken millään tavalla aikaisemmin!!!
    Niin tosiaan en tarkoittanut öljynmenekkiä, ei itselläkään kuluta öljyä mutta polttoainetta menee ainakin 1.5L/100 liikaa. Nytkin nätillä ajolla kulutukset huitelee 7L pinnassa..

    Kuluttiko sulla sillon enemmän??

    Leave a comment:


  • @ntti
    replied
    Originally posted by Pete83 View Post
    Ilmeisesti puhe on juurikin siitä takimmaisesta ruuvista. Muut taisinki jo löytää/saada irti. Ainakin kotelon kansi heilu siihen malliin. Sen takimmaisen ruuvin "syvennyksen" juuri näkee, mutta ei itse ruuvia. "Näppituntumalla" tietää siellä sellaisen olevan

    Jos en nyt sekoile, niin sen ruuvin, jonka syvennys näkyy, niin takanakin oli vielä yksi ruuvi. Ruuvi ei ole suojamuovin yläpinnan tasolla, vaan koneen ja tulipellin välissä, alempana. Ainakin 330d:ssä, mutta muistelen vahvasti, että edellisessä 320d:ssä oli samanlain...Että jos ei meinaa irrota muuten, niin ota suosiolla raitisilmaputsarin kotelo irti ja kato sen alle koneen taakse.

    Leave a comment:


  • voima@hell
    replied
    Originally posted by Sampza View Post
    Saanko tähän vastausta Voima@hell:ltä??
    olen ollut reissussa pitkään ja ei ole tullut luettua palstaa laisinkaan vähään aikaan. öljyn kulutus oli nollatasoa eli vaihtojen välillä ei tarvinnut lisäillä öljyä laisinkaan. vika itselleni ilmeni kuin salama kirkkaalta taivaalta. eikä ollut oireillut oiken millään tavalla aikaisemmin!!!

    Leave a comment:


  • Jisv
    replied
    Originally posted by Pete83 View Post
    Ilmeisesti puhe on juurikin siitä takimmaisesta ruuvista. Muut taisinki jo löytää/saada irti. Ainakin kotelon kansi heilu siihen malliin. Sen takimmaisen ruuvin "syvennyksen" juuri näkee, mutta ei itse ruuvia. "Näppituntumalla" tietää siellä sellaisen olevan
    Näppituntumalla sen ruuvin saa auki normaalillakin peruskuuskololla, mutta suosittelen ehdottomasti hankkimaan t-kahvalla olevan pitemmän avaimen, jossa on pyöristetty pää. Pyöristyksen ansiosta ei tartte olla avaimen ihan suorassa suhteessa ruuviin. Helpottaa elämää kummasti!

    Leave a comment:


  • 535SD
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Otitko sen koko kotelon (4 kuusiokoloa) irti? Siinä kantikkaan osan sisällä on öljynerotin, pyöreässä osassa löytämäsi kalvoventtiili. Tuossa näkyy vanhempi huoparulla. KLIK Uudempi "Vortex" on musta muovinen kanavahässäkkä, joka on vain painettu paikalleen.
    joo otin koko hässäkän irti. ei siellä tullaista huoparullaa ainakaan ollut
    eli oikeaa paikkaa olin ronkkimassa.

    Leave a comment:


  • Pete83
    replied
    Ilmeisesti puhe on juurikin siitä takimmaisesta ruuvista. Muut taisinki jo löytää/saada irti. Ainakin kotelon kansi heilu siihen malliin. Sen takimmaisen ruuvin "syvennyksen" juuri näkee, mutta ei itse ruuvia. "Näppituntumalla" tietää siellä sellaisen olevan

    Leave a comment:


  • @ntti
    replied
    Originally posted by Pete83 View Post
    Ilmansuodattimen vaihdosta puheenollen. Aloin tuossa tänään itseltä tarkistamaan tuota öljynerotin hommaa. Ja kokemusta tuolta BMW:n konehuoneesta ei ole kuin yksi öljytikun nosto tähän mennessä. Muista autoista niinkin. Niin millä ihmeen konstilla sen takimmaisen ruuvin saa irti siitä ilmanputsarikotelon päältä? Onko siihen joku oma konstinsa?

    Raitisilmasuodattimen kotelo pakko irrottaa, eka suodatin pois, sen takana olikohan kuusi torx kantaista ruuvia.

    Se suojamuovin päällä, takana oleva ei ole ainut ruuvi, siellä on toinenkin vielä taaempana, tulipellin ja koneen välissä. Kandee hommata magneetti kuusiokolo siihen hommaan, on meinaan todella ahtaassa paikassa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Pekka84 View Post
    Tuli tuossa asennettua lämmitin huohottimeen ja tutkisekelin tuota öljynerotin juttua. eli millainen sysyteemi se vortex on?? kun tuossa kuvassa nuolella osoitetun kotelon sisältä löytyi sellainen kuminen liikkuva kalvo+jousi. vai olenko rassannut edes oikeaa paikkaa. eli voisiko joku "tietäjä" vääntää rautalangasta että missä/millainen se on`?
    tuota samassa osassa olevaa kulmikkaampaa kantta yritin myös aukaista mutta ei tuntunut olevan aukeavaa mallia.
    Otitko sen koko kotelon (4 kuusiokoloa) irti? Siinä kantikkaan osan sisällä on öljynerotin, pyöreässä osassa löytämäsi kalvoventtiili. Tuossa näkyy vanhempi huoparulla. KLIK Uudempi "Vortex" on musta muovinen kanavahässäkkä, joka on vain painettu paikalleen.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Pete83 View Post
    Ilmansuodattimen vaihdosta puheenollen. Aloin tuossa tänään itseltä tarkistamaan tuota öljynerotin hommaa. Ja kokemusta tuolta BMW:n konehuoneesta ei ole kuin yksi öljytikun nosto tähän mennessä. Muista autoista niinkin. Niin millä ihmeen konstilla sen takimmaisen ruuvin saa irti siitä ilmanputsarikotelon päältä? Onko siihen joku oma konstinsa?
    Raitisilmakotelon olet varmaankin irrottanut? En ole operaatiota itse tehnyt tuohon koneeseen, mutta ei siinä ohjeistuksenkaan mukaan pitäisi olla mitään ihmeellistä.

    Leave a comment:


  • 535SD
    replied
    Tuli tuossa asennettua lämmitin huohottimeen ja tutkisekelin tuota öljynerotin juttua. eli millainen sysyteemi se vortex on?? kun tuossa kuvassa nuolella osoitetun kotelon sisältä löytyi sellainen kuminen liikkuva kalvo+jousi. vai olenko rassannut edes oikeaa paikkaa. eli voisiko joku "tietäjä" vääntää rautalangasta että missä/millainen se on`?
    tuota samassa osassa olevaa kulmikkaampaa kantta yritin myös aukaista mutta ei tuntunut olevan aukeavaa mallia.
    Last edited by 535SD; 18-11-2012, 17:53.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎