Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d -03 öljyt pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pete83
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Sinänsä operaatio ei liippaa normaalia öljynvaihtoa, että homman voi tehdä erikseen omatoimisesti tai ilmansuodattimen vaihdon yhteydessä.
    Ilmansuodattimen vaihdosta puheenollen. Aloin tuossa tänään itseltä tarkistamaan tuota öljynerotin hommaa. Ja kokemusta tuolta BMW:n konehuoneesta ei ole kuin yksi öljytikun nosto tähän mennessä. Muista autoista niinkin. Niin millä ihmeen konstilla sen takimmaisen ruuvin saa irti siitä ilmanputsarikotelon päältä? Onko siihen joku oma konstinsa?
    Last edited by Pete83; 30-11-2008, 17:09.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by henri View Post
    Pitää varmaan itellekki vaihattaa tuo seuraavassa isommassa huollossa joka on toivottavasti vaan öljynvaihtohuolto ( jos ei mitään ongelmaa ilmene ennen sitä ) 16000km päästä
    Sinänsä operaatio ei liippaa normaalia öljynvaihtoa, että homman voi tehdä erikseen omatoimisesti tai ilmansuodattimen vaihdon yhteydessä.

    Leave a comment:


  • henri
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Öljynerottimen hinta n. 25€. Sopii suoraan vanhan huoparullan tilalle samaan koteloon. Hommassa ei ole mitään ihmeellistä, muovien purkamista koneen päältä, jotta koteloon pääsee käsiksi.
    Pitää varmaan itellekki vaihattaa tuo seuraavassa isommassa huollossa joka on toivottavasti vaan öljynvaihtohuolto ( jos ei mitään ongelmaa ilmene ennen sitä ) 16000km päästä

    Leave a comment:


  • Sampza
    replied
    Originally posted by Sampza View Post
    Oliko kulutus normaalia korkeampaa tuona aikana?

    Nimittäin nuo muut kuvaukset sopivat oman auton mystiseen vikaan!
    Saanko tähän vastausta Voima@hell:ltä??

    Leave a comment:


  • tomi101
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Öljynerottimen (Nr 1) sisuksista ei tarkempaa tietoa. V8:ssa vaihto-operaatio on vähintään kertaluokkaa työläämpi. Edestä pitää purkaa imusarja ja PA-linjat.
    Joo työläältä vaikuttaapi! Täytyy toivoo et sisuksissa on jonkinlainen ikimalli
    Pitänee kysellä marmorista mitä siellä sanovat vai sanovatkohan mitään!!

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by tomi101 View Post
    Tervehdys! Mites lie e38/00, 740d:ssä öljynerotin/erottimeti? Onko ikimallia vai huopaa? Onko kenelläkään tietoa!
    Öljynerottimen (Nr 1) sisuksista ei tarkempaa tietoa. V8:ssa vaihto-operaatio on vähintään kertaluokkaa työläämpi. Edestä pitää purkaa imusarja ja PA-linjat.

    Leave a comment:


  • tomi101
    replied
    Tervehdys! Mites lie e38/00, 740d:ssä öljynerotin/erottimeti? Onko ikimallia vai huopaa? Onko kenelläkään tietoa!
    Last edited by tomi101; 26-11-2008, 15:15.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Pete83 View Post
    Pitääpä tarkistaa. Mutta tuskinpa tuo murhetta aiheuttaa ihan heti kun on viime kesänä vaihdettu. Missä hintaluokassa tuo vortex-systeemi pyörii ja onko kummonen homma vaihtaa? Käy käsittääkseni suoraan tuon vanhan systeemin tilalle.
    Öljynerottimen hinta n. 25€. Sopii suoraan vanhan huoparullan tilalle samaan koteloon. Hommassa ei ole mitään ihmeellistä, muovien purkamista koneen päältä, jotta koteloon pääsee käsiksi.

    Leave a comment:


  • Pete83
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Ei ole tarkkaa tietoa mutta taitaa olla kuitenkin kaikissa e46:kin mallisarjan loppuun asti tuo huoparulla tehdasasennuksena, olen vaihtanut noita huoparullia vielä -04:kin pois.
    Pitääpä tarkistaa. Mutta tuskinpa tuo murhetta aiheuttaa ihan heti kun on viime kesänä vaihdettu. Missä hintaluokassa tuo vortex-systeemi pyörii ja onko kummonen homma vaihtaa? Käy käsittääkseni suoraan tuon vanhan systeemin tilalle.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by Pete83 View Post
    Missä mallissa tuon huoparullan pitäs vaihtua tuohon vortex-systeemiin?
    Itse ostin pari viikkoa sitten vuosimallin -03 320d:n (eka BMW) ja aloin miettimään kumpikahan tuossa omassa on? Sitä on kyllä viime kesänä käytetty inspect 2:ssa ja kuitin mukaan on vaihdettu öljynerotin. Perässä lukee vielä että kuuluu vaihtaa joka 3:ssa öljynvaihdossa.
    Ei ole tarkkaa tietoa mutta taitaa olla kuitenkin kaikissa e46:kin mallisarjan loppuun asti tuo huoparulla tehdasasennuksena, olen vaihtanut noita huoparullia vielä -04:kin pois.

    Leave a comment:


  • Sampza
    replied
    Originally posted by voima@hell View Post
    samalla tuntui siltä että tehoa tuli "lisää" ja 3700 kierroksen kohdalla ollut nykäisy hävisi. myös savutus hävisi "musta pölinä" kaasua poljettaessa reippaammin.
    Oliko kulutus normaalia korkeampaa tuona aikana?

    Nimittäin nuo muut kuvaukset sopivat oman auton mystiseen vikaan!

    Leave a comment:


  • Pete83
    replied
    Missä mallissa tuon huoparullan pitäs vaihtua tuohon vortex-systeemiin?
    Itse ostin pari viikkoa sitten vuosimallin -03 320d:n (eka BMW) ja aloin miettimään kumpikahan tuossa omassa on? Sitä on kyllä viime kesänä käytetty inspect 2:ssa ja kuitin mukaan on vaihdettu öljynerotin. Perässä lukee vielä että kuuluu vaihtaa joka 3:ssa öljynvaihdossa.

    Leave a comment:


  • voima@hell
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    No perskeles! Eli vika oli se mitä tuolla alussa jo veikkailtiin ja siinä olikin vielä vanhempi huoparulla huohottimen öljynerottimena.
    samalla tuntui siltä että tehoa tuli "lisää" ja 3700 kierroksen kohdalla ollut nykäisy hävisi. myös savutus hävisi "musta pölinä" kaasua poljettaessa reippaammin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by voima@hell View Post
    se oli semmonen muovinen parin röökiaskin kokoinen palikka jossa ollut ehkä jonkinlainen huopa. siitä ei todellakaan mennyt enää mitään läpi. vaihto/vian etsintä 3h.
    No perskeles! Eli vika oli se mitä tuolla alussa jo veikkailtiin ja siinä olikin vielä vanhempi huoparulla huohottimen öljynerottimena.

    Leave a comment:


  • voima@hell
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kerropa hieman tarkennusta. Mistä kohdasta huohotin oli tukossa? Jos kyseessä oli huohottimen öljynerotin, oliko siellä muovinen vortex-hässäkkä (nro 15) vai vanhempi huoparulla?

    se oli semmonen muovinen parin röökiaskin kokoinen palikka jossa ollut ehkä jonkinlainen huopa. siitä ei todellakaan mennyt enää mitään läpi. vaihto/vian etsintä 3h.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎