Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d -03 öljyt pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkenakke
    replied
    meneekö nuo huohottimet kuinka helposti tukkoon? pitäskö niitä vaihella ehkä myös ennakoivasti? :think

    onko kovin kummonen homma vaihtoo tuo uudenmallinen sinne tilalle? mistä ootte noita ostellu?
    Last edited by makkenakke; 20-10-2008, 10:22.

    Leave a comment:


  • KATKU
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Pitäisi tietääkseni olla täysin huoltovapaa.
    Tuahan on hyvä ei tarvi vaihdella sitä paisunutta "tamppoonia". Pitääpä vaihtaa tua uusi malli omaan 530dA/99.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by KATKU View Post
    Onko sillä vortex-versiolla minkälainen vaihtoväli vai tarviiko vaihdella ollenkaan ?
    Pitäisi tietääkseni olla täysin huoltovapaa.

    Leave a comment:


  • 320riisseli A
    replied
    Kiitoksia.. Lisäksi imusarjassa oli pikkuhilettä mäskin seassa ja syyksi paljastui ahtoputkesta hilseilevä ja irtoava pinnoite.

    Leave a comment:


  • KATKU
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Sen uuden vortex-version voi vaihtaa suoraan vanhaan koteloon huoparullan tilalle.
    Onko sillä vortex-versiolla minkälainen vaihtoväli vai tarviiko vaihdella ollenkaan ?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by 320riisseli A View Post
    Huohotin suodinta purkaessani tänään huomasin että tässä on huoparulla, paikallinen BMW liike antoi kuitenkin minulle uudenmallisen huohottimen suodattimen ilman huoparullaa .. koska faceliftissä ei pitäisi olla huoparullaa eli kysymys kuuluukin voiko tähän vaihtaa suoraan uudenmallin ?
    Sen uuden vortex-version voi vaihtaa suoraan vanhaan koteloon huoparullan tilalle.

    Leave a comment:


  • 320riisseli A
    replied
    samaa vikaa

    e46 320D 110kw -01
    Minäkin ihmettelen kun alkanu öljy maistumaan ja hehkuja aloin nyt vaihtaan niin imusarja oli tosi öljyinen vaikka 50 tkm sitten viimeksi pesty.
    Kuinka aukeaa ilmanpuhdistimen alla oleva "laatikko" johon turbolle menevästä putkesta lähtevä huohottimen putki menee?? näkyi olevan täynnä vettä/öljymönjää. Johtuuko tämäkin suodattimen tukkoisuudesta??

    Huohotin suodinta purkaessani tänään huomasin että tässä on huoparulla, paikallinen BMW liike antoi kuitenkin minulle uudenmallisen huohottimen suodattimen ilman huoparullaa .. koska faceliftissä ei pitäisi olla huoparullaa eli kysymys kuuluukin voiko tähän vaihtaa suoraan uudenmallin ?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by voima@hell View Post
    vika löytyi tukkeutuneesta huohottimesta 60€, no tulipahan vaihdettua se turbo sitten samalla. kiitokset mikkelissä toimivalle bmw/mb korjaamolle.
    Kerropa hieman tarkennusta. Mistä kohdasta huohotin oli tukossa? Jos kyseessä oli huohottimen öljynerotin, oliko siellä muovinen vortex-hässäkkä (nro 15) vai vanhempi huoparulla?

    Leave a comment:


  • voima@hell
    replied
    Originally posted by poke View Post
    EGR:n kautta on yhteys pakosarjasta imusarjaan silloin kun egr-vena on auki.

    vika löytyi tukkeutuneesta huohottimesta 60€, no tulipahan vaihdettua se turbo sitten samalla. kiitokset mikkelissä toimivalle bmw/mb korjaamolle.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    [QUOTE= vaikuttaisi siltä että kaikki pakoputkesta tuleva öljy kiertää imusarjan kautta! mistä öljy pääsee ilmapuolelle muualta kuin turbosta sitä en ymmärrä???? huohotusjärjestlmä?????[/QUOTE]

    EGR:n kautta on yhteys pakosarjasta imusarjaan silloin kun egr-vena on auki.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Onko turbon öljykierron paluulinja varmasti auki? Kurkkaa myös huohotusputken sisältö (Nr. 7) (hieman öljyä putken seinämillä on normaalia).

    Leave a comment:


  • voima@hell
    replied
    Originally posted by sassi View Post
    Se on ihan normaalia, turbon kompurapuolelta tulee aina vähän öljyä laakereiden tiivisteen ohi, ja sitä kerääntyy sitten ajan kanssa imuputkistoon. Se määrä on kuitenkin niin pieni, että sillä ei ole mitään merkitystä edes öljynkulutukseen.
    mutta kun oljyä tulee imusarjankautta todella runsaasti. sen sakia turbo vaihdettiin koska oli epäilys laakerivauriosta sillä öljyä on todella runsaasti imusarjassa. konetta käytetty turbon vaihdon ja puhdistuksen jälkeen n. 10 min ja imusarjasta valuu öljyä. vaikuttaisi siltä että kaikki pakoputkesta tuleva öljy kiertää imusarjan kautta! mistä öljy pääsee ilmapuolelle muualta kuin turbosta sitä en ymmärrä???? huohotusjärjestlmä?????

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Originally posted by voima@hell View Post
    mistä se öljy pääsee sitten imusarjaan???? imusarja öljyssä jo heti välijäähdyttimeltä tulevasta putkesta
    Se on ihan normaalia, turbon kompurapuolelta tulee aina vähän öljyä laakereiden tiivisteen ohi, ja sitä kerääntyy sitten ajan kanssa imuputkistoon. Se määrä on kuitenkin niin pieni, että sillä ei ole mitään merkitystä edes öljynkulutukseen.

    Leave a comment:


  • voima@hell
    replied
    Originally posted by ongelmalapsi View Post
    Eiköhän tuo ole selvää kauraa jos pakokanava on öljyssä. kannen tiiviste tai kannessa halkeama. ei se siitä ihmettelyllä parane.

    mistä se öljy pääsee sitten imusarjaan???? imusarja öljyssä jo heti välijäähdyttimeltä tulevasta putkesta

    Leave a comment:


  • ongelmalapsi
    replied
    Eiköhän tuo ole selvää kauraa jos pakokanava on öljyssä. kannen tiiviste tai kannessa halkeama. ei se siitä ihmettelyllä parane.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎