Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 316 jakopään ketju.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -PT-
    replied
    Alkaa olla vähän OT Niin tuota kannattaa tarkastaa ja puhdistaa takavaloitten polttimon istukat. Voi olla hapettunut ja sen takia herjaa palaneesta polttimosta, kun vastus on päässyt liian suureksi.

    Leave a comment:


  • gRt
    replied
    Originally posted by gRt View Post
    Suurkiitos kaikille!

    Tsekkaan viel huomenna noi näkyvät osat. Tässä viikonloppuna tuli noin abaut 300km ajettua eikä mitään muuta ihmeellistä ilmennyt kuin se että ajotietokone herjaa jotakin takavaloista takavalosymboleilla. Kaikki polttimet ovat kuitenki kunnossa (tietenkin myös jarruvalot). Liekö sitten kohtapuolin jokunen polttimo menossa pimeäksi ja näinollen varoittaa jo etukäteen sen näkee sitten...

    Tsekkaan kutenkin tarkistettavat osat kuten ilmasuodattimet jne ja mikäli ne ovat ooko nollaan tuon huoltoilmaisimen

    Tarkistettu raitisilma ja ilmasuodatin. Melko uudenkarheilta vaikuttivat. Myös tulpat näyttivät maalikon silmin ihan hyviltä.... Vikakoodin nollasin em. ohjeitten mukaisesti ja nyt seuraavaan huoltoon taas 25 000 km. Tänään oli 600km yhtajaksoista kovaa ajoo eikä mitään moitittava. Kaipa se on se auto nyt sitten

    Leave a comment:


  • gRt
    replied
    Suurkiitos kaikille!

    Tsekkaan viel huomenna noi näkyvät osat. Tässä viikonloppuna tuli noin abaut 300km ajettua eikä mitään muuta ihmeellistä ilmennyt kuin se että ajotietokone herjaa jotakin takavaloista takavalosymboleilla. Kaikki polttimet ovat kuitenki kunnossa (tietenkin myös jarruvalot). Liekö sitten kohtapuolin jokunen polttimo menossa pimeäksi ja näinollen varoittaa jo etukäteen sen näkee sitten...

    Tsekkaan kutenkin tarkistettavat osat kuten ilmasuodattimet jne ja mikäli ne ovat ooko nollaan tuon huoltoilmaisimen

    Leave a comment:


  • -PT-
    replied
    Originally posted by gRt View Post
    Jees, nyt on päivä takana. Hieman sekaiset tunteet vieläkin autosta. Olihan se aivan (korjaan, todella) siisti ajaa ja ihan eri galaxia ku entinen autoni vaikka kilometreja on yhtä paljon. Mutta hei. Yksi asia jäi vaivaamaan ja olisin enemmän kuin kiitollinen jos joku osaisi jeesata!

    Autolla rullattu nyt 150km yli huoltovälin... Huoltokirjassa kyllä leima suoritetusta huollosta mutta kuulemma huoltoilmaisin saattanut jäädä nollaamatta. Tiedän et sen voi itsekkin nollata mutta haluan varmuuden että kyseinen huolto ON oikeasti tehty. Viimeinen leima on vieläpä jostaki pienestä pajasta. Mitään kusetusmahdollisuutta?? Mitä kuuluu tuohon kakkoshuoltoon? Esim. tulppien vaihto tms jotka on helposti tarkistettavissa onko kyseinen huolto suoritettu...?

    Mittarissa kohta 250 tuhatta kilsaa... Ei kai vielä tarvii varautua mihinkään muuhun kuin kovaan ajoon (takaraivossa vieläkin Vectran näissä kilometrimäärällä irtoilevat venttiilivarren kumit sekä kannen oikaisutarve joita itse en onneksi joutunut kokemaan).

    Mä oon kyl tosi<3

    Lopaka pistikin jo linkkiä tuosta Inspection 2 huollosta. Tuon nollauksen voi tehdä vaikka näin:


    1. Virrat pois

    2. Paina ja pidä mittaristossa olevaa vasemman puoleista nappia pohjassa

    3. Väännä virta-avaimesta ensimmäiseen pykälään( asentoon 1)
    -->5 sekunnin jälkeen OIL Service tai INSPECTION näkyy yhtäaikaa reset tekstin kanssa

    6. Vapauta vasemmanpuoleinen nappi.

    7. Paina ja pidä vasemmanpuoleista nappia pohjassa. --> 5 sekunnin jälkeen reset teksti alkaa vilkkua

    8. Vapauta vasemmanpuoleinen nappi.

    9. Paina kerran vasemman puoleista nappia

    10. Onnistuneen nollauksen merkiksi END SIA näkyy näytöllä

    11. Kytke virrat pois

    Leave a comment:


  • Lopaka
    replied
    Originally posted by gRt View Post
    Juu. Öljyjä eilen vähä yritin katsoakin. Sellaista hyvintumman ruskeeta oli, ei siis kuitenkaan pikimustaa. Ellei kakkoshuolto(?) muuta sisällä kun öljyt ja suodattimet niin ei se tietenkään iso juttu oo... Ei vaan viittis tulla heti alkuun kusetetuks
    Sisältää paljon muutakin, sisällön voi lukea vaikka tästä:

    http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=7047200

    Leave a comment:


  • gRt
    replied
    Originally posted by herja View Post
    Öljyjen väristä voi jotain arvuutella jos se huolto on ihan juuri tehty, samaten ilmanputsarista näkee heti. Eipä se iso investointi ole vaikka öljyt ja suodattimet vaihtaisitkin.

    edit. tulppien kanssa ei ole niin tarkkaa, niiden vaihtoväli on jotain 100tkm luokkaa.

    Juu. Öljyjä eilen vähä yritin katsoakin. Sellaista hyvintumman ruskeeta oli, ei siis kuitenkaan pikimustaa. Ellei kakkoshuolto(?) muuta sisällä kun öljyt ja suodattimet niin ei se tietenkään iso juttu oo... Ei vaan viittis tulla heti alkuun kusetetuks

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Öljyjen väristä voi jotain arvuutella jos se huolto on ihan juuri tehty, samaten ilmanputsarista näkee heti. Eipä se iso investointi ole vaikka öljyt ja suodattimet vaihtaisitkin.

    edit. tulppien kanssa ei ole niin tarkkaa, niiden vaihtoväli on jotain 100tkm luokkaa.

    Leave a comment:


  • gRt
    replied
    Originally posted by deeque View Post
    Kyllä huomaa että toveri on opelien parista vasta autoihin siirtynyt kun noin kova huoli noista huolloista on.

    Jos kukaan ei täältä osaa sanoa mitä tuohon kuuluu (vaikka joku varmasti kyllä sanoo sen) niin puhelu merkkihuoltoon luultavasti selvittäisi asian
    Heh, joo.. ehkä olen juu vainoharhainen mut kuullostaa kyl tosi hyvältä tietää että voi nykyään nauttia enemmän vaan ajamisesta kuin tujotella kilsoja ja odottaa et jotakin kallista sattuu:think

    Jees mut positiivisin viikonloppu toistaiseksi muutamaan vuoteen

    Leave a comment:


  • deeque
    replied
    Kyllä huomaa että toveri on opelien parista vasta autoihin siirtynyt kun noin kova huoli noista huolloista on.

    Jos kukaan ei täältä osaa sanoa mitä tuohon kuuluu (vaikka joku varmasti kyllä sanoo sen) niin puhelu merkkihuoltoon luultavasti selvittäisi asian

    Leave a comment:


  • gRt
    replied
    Originally posted by -PT- View Post
    Eipä kestä. Toivottavasti löytyy hyvä yksilö.
    Jees, nyt on päivä takana. Hieman sekaiset tunteet vieläkin autosta. Olihan se aivan (korjaan, todella) siisti ajaa ja ihan eri galaxia ku entinen autoni vaikka kilometreja on yhtä paljon. Mutta hei. Yksi asia jäi vaivaamaan ja olisin enemmän kuin kiitollinen jos joku osaisi jeesata!

    Autolla rullattu nyt 150km yli huoltovälin... Huoltokirjassa kyllä leima suoritetusta huollosta mutta kuulemma huoltoilmaisin saattanut jäädä nollaamatta. Tiedän et sen voi itsekkin nollata mutta haluan varmuuden että kyseinen huolto ON oikeasti tehty. Viimeinen leima on vieläpä jostaki pienestä pajasta. Mitään kusetusmahdollisuutta?? Mitä kuuluu tuohon kakkoshuoltoon? Esim. tulppien vaihto tms jotka on helposti tarkistettavissa onko kyseinen huolto suoritettu...?

    Mittarissa kohta 250 tuhatta kilsaa... Ei kai vielä tarvii varautua mihinkään muuhun kuin kovaan ajoon (takaraivossa vieläkin Vectran näissä kilometrimäärällä irtoilevat venttiilivarren kumit sekä kannen oikaisutarve joita itse en onneksi joutunut kokemaan).

    Mä oon kyl tosi<3

    Leave a comment:


  • -PT-
    replied
    Originally posted by gRt View Post
    Nonnih, suurkiitokset! Tänään ois koeajo ja (hyvin)mahdollinen vaihto Vectrasta tuohon e46:seen
    Eipä kestä. Toivottavasti löytyy hyvä yksilö.

    Leave a comment:


  • Kaimann
    replied
    taitaa 318:n huoltovihkossa olla maininta että 320tkm kohdalla pitää ketju tarkistaa. Milloin lie sit vaihtaa pitää.

    Leave a comment:


  • gRt
    replied
    Originally posted by -PT- View Post
    En ole ainakaan kuullu vielä, että jollain olis menny jakopäänketju poikki ko. sukupolven 6 tai 4 mukisista moottoreista. Totta ne kestää
    Nonnih, suurkiitokset! Tänään ois koeajo ja (hyvin)mahdollinen vaihto Vectrasta tuohon e46:seen

    Leave a comment:


  • Lopaka
    replied
    Originally posted by deeque View Post
    Onkos nämä m42-koneisia, vai löytyykö uudempaa tekniikkaa näistä jo?

    Ei ole bemarin ketjukoneissa se jakopää mistä ensimmäisenä kannattaa alkaa huolehtia. Pitäisi kuulla selkeästi jos jakopäässä on huollon tarvetta.
    m43 -02 asti sitten n42..

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by ruikki View Post
    liekkö noissa pikkukoneisissa ketju?
    veikkaan hihnaa
    Taisi viim. hihnavuosi olla -93.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎