ei o käkkärissä vikaa eikä puslissa. oon sen paketin purkanu ja tulin siihen tulokseen että pala pääsee liikkumaan ja aiheuttaa helinää/kilkatusta kun pala hakkaa levyyn mutta kun palat/levyt on miltei uudet. jarrusatula on vanha, ajettu 270tkm. voiko tuo satula sit kulua ni paljon että pala pääsee liikkumaan 10mm pyörimissuuntaan.. onks satula voinu lämmetä jarrutuksissa ni paljon että on muuttanut muotoaan ja siksi pääsee heilumaan normaalia enämpi?
10 mm?! Pakko olla väärät palat. :think
Ei heilu palat ainakaan E39:ssä edessä eikä takana, ajettu 360 tkm. Eikä ole kyllä heiluneet muissakaan paljon ajetuissa autoissa...
Vika aika varmasti jarrupalan "jousessa", joka tulee tuon männän sisään. Joko löystynyt, tai irronnut palasta. Jälkimmäinen kävi itselläni.
Noissa muuten on aika suuria eroja eri valmistajien välillä. Joissain paloissa tuo osa on ohutta peltiä jossa ei juuri ole puristusvoimaa edes uutena ja kiinnitys/niittaus jarrupalaan näyttää hyvin heppoiselta.
paloilla/levyillä ajelin ehkä 3000km ennen kilinän alkamista, jos väärä pala ni vois aatella että ois alkanu aiemmi..
milläs nimikkeellä tätä liukupinta osaa kutsutaan minkä välissä palat makaa? erillinen osa jarrusylinteriosasta.. oliko tarpeeks epäselvästi sanottu
En tiedä onko noissa paloissa semmoiset metalli kielekkeet jotka menee jarrumännän sisälle, jos on niin voipi olla mennyt poikki ja siten pala pääsee hiukan liikehtimään.
Tämä on omien kokemusteni pohjalta yleisin syy tuohon helinään.
ei o käkkärissä vikaa eikä puslissa. oon sen paketin purkanu ja tulin siihen tulokseen että pala pääsee liikkumaan ja aiheuttaa helinää/kilkatusta kun pala hakkaa levyyn mutta kun palat/levyt on miltei uudet. jarrusatula on vanha, ajettu 270tkm. voiko tuo satula sit kulua ni paljon että pala pääsee liikkumaan 10mm pyörimissuuntaan.. onks satula voinu lämmetä jarrutuksissa ni paljon että on muuttanut muotoaan ja siksi pääsee heilumaan normaalia enämpi?
ei o käkkärissä vikaa eikä puslissa. oon sen paketin purkanu ja tulin siihen tulokseen että pala pääsee liikkumaan ja aiheuttaa helinää/kilkatusta kun pala hakkaa levyyn mutta kun palat/levyt on miltei uudet. jarrusatula on vanha, ajettu 270tkm. voiko tuo satula sit kulua ni paljon että pala pääsee liikkumaan 10mm pyörimissuuntaan.. onks satula voinu lämmetä jarrutuksissa ni paljon että on muuttanut muotoaan ja siksi pääsee heilumaan normaalia enämpi?
En tiedä onko noissa paloissa semmoiset metalli kielekkeet jotka menee jarrumännän sisälle, jos on niin voipi olla mennyt poikki ja siten pala pääsee hiukan liikehtimään.
Leave a comment: