Announcement

Collapse
No announcement yet.

320D -02 Säteilylämppäri rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Yks kerrallaan väylässä olevat laitteet irti. Tuurilla voi osua ekalla kuten kaverin autossa kävi, keskuslukon ohjain oli paskana.
    Muutama tällainen on tullut selvitettyä. Olen purkanut hanskalokeron takaa liitinrimasta väyläjohdot irti. Sitten ihmettelee, pääseekö mittaristolle käsiksi. Sitten purkki/piuha kerrallaan takaisin rimaan ja yhteyden testaus.

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Paskamaista lähteä hakemaan ongelmia noista, joissa koko diagnostiikkaväylä juntturassa. Purkuhommia ja mittailua tiedossa, jos aikoo saada ojennukseen.
    Yks kerrallaan väylässä olevat laitteet irti. Tuurilla voi osua ekalla kuten kaverin autossa kävi, keskuslukon ohjain oli paskana.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Paskamaista lähteä hakemaan ongelmia noista, joissa koko diagnostiikkaväylä juntturassa. Purkuhommia ja mittailua tiedossa, jos aikoo saada ojennukseen.

    Leave a comment:


  • Avaruuspastori
    replied
    Käytetty Clavurionilla luettavana...yksi vika lisää. Ei pysty lukemaan!! Ei tunnistanut koko autoa, eikä antanut tiedonmurustakaan.. nyt ollaan vähän ns. umpikujassa.

    Leave a comment:


  • Avaruuspastori
    replied
    Kone lähtee nätisti käymään kyllä alle -20 pakkasilla mutta sen yli ei enää. Hehkuista en tiedä, valo palaa käynnistäessä noin 3 sek ja sammuu.

    Leave a comment:


  • Kurre
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Lämmittänee öljypohjaa ja lämpömittari mittaa kannesta jäähdytinnestettä. Ihan normaalia voi siis olla.

    Käynnistymistä varten ei noilla pakkasilla pitäisi tarvita lämmitystä, ettei olis hehkuja/rele porsinut.
    Itse veikkaan samaa.
    Oma auto lähtenyt nyt -20..-30 pakkasista 0-1h lämmityksellä kevyesti käyntiin. Viime vuonna vaihdettu uudet hehkut ja akku. Eli vikakoodien lukuun nyt aluksi ainakin..

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Lämmittänee öljypohjaa ja lämpömittari mittaa kannesta jäähdytinnestettä. Ihan normaalia voi siis olla.

    Käynnistymistä varten ei noilla pakkasilla pitäisi tarvita lämmitystä, ettei olis hehkuja/rele porsinut.

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by Avaruuspastori View Post
    Tuolta minä kalastin ohjeet: http://www.btcf.fi/forum/archive/ind.../t-188041.html

    -11 astetta oli äskön moottorin lämpötila..taitaa olla paskana..
    Mistä tuo lämpötila mitataan ja mitä se säteilijä lämmittää?
    Liekkö vieläköön rikki:think
    Ei paljoo auta lämpimät kengät, jos on munasillaan pakkasessa
    Last edited by mijuko; 03-02-2012, 16:05.

    Leave a comment:


  • Avaruuspastori
    replied
    Tuolta minä kalastin ohjeet: http://www.btcf.fi/forum/archive/ind.../t-188041.html

    -11 astetta oli äskön moottorin lämpötila..taitaa olla paskana..

    Leave a comment:


  • H3nxu
    replied
    Kuinka pääsen tuohon salavalikkoon ja kuinka saan moottorin lämmön sieltä esiin?

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tehosta riippuen vastus pitäisi olla jossain 50-100 ohm välillä.
    Jopa 180 ohm (pieni vastus > iso teho). Yleensä jos sieltä lukeman saa niin > ehjä. Jos lanka poikki niin, ääretöntähän se näyttää ja oikosessa sulake palaa (voi ampua myös liitosjohdon irti). Luulen että, tämä on kuitenkin ehjä
    Last edited by mijuko; 03-02-2012, 11:05.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Avaruuspastori View Post
    Minkälaisia lukemia pitäisi tulla? Sisätilanlämppärin rasia ainakin toimii normaalisti.
    Tehosta riippuen vastus pitäisi olla jossain 50-100 ohm välillä.

    Leave a comment:


  • Avaruuspastori
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Tuollainen sähkön kulutusmittari kanssa on hyvä noita tutkiessa, näkee samalla paljonko ottaa tehoa, varsinkin nuo itsesäätyvät vastuselementit joita sisätilanlämmittimissä ei yleismittarilla oikein saa mitattua. Kulutusmittari vaan ei taida lämpötolpan pistokkeeseen suoraan mahtua.
    No onnistuisi kyllä, kun virta otetaan ihan normaalista pistorasiasta autotallin sisä- tai ulkopuolelta. Pitääpä käydä kohta tsekkaamassa mikä on motin lämpötila.

    edit: -5C oli moottorin lämmöt.. Seiskasta asti ollut roikassa. Pihalla -23c
    Last edited by Avaruuspastori; 03-02-2012, 10:56.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Mittaa yleismittarilla lämppärin vastus pistokkeen kautta (mahdollinen sisälämppäri irrotettuna). Sillähän se selviää.
    Tuollainen sähkön kulutusmittari kanssa on hyvä noita tutkiessa, näkee samalla paljonko ottaa tehoa, varsinkin nuo itsesäätyvät vastuselementit joita sisätilanlämmittimissä ei yleismittarilla oikein saa mitattua. Kulutusmittari vaan ei taida lämpötolpan pistokkeeseen suoraan mahtua.

    Leave a comment:


  • Avaruuspastori
    replied
    Minkälaisia lukemia pitäisi tulla? Sisätilanlämppärin rasia ainakin toimii normaalisti.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎