Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkin vittuilee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luiGiii
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 38
    • Oulu

    Kytkin vittuilee?

    Hellurei. Jonkun aikaa on ollut jo 1 ja 2 vaihde hieman nihkeitä menemään päälle. Ei sillä että tarvis takapenkiltä ottaa vauhtia ja laittaa silmään mutta pientä kankeutta. Nyt sitten alkanu tekemään semmosta että ei välillä halua mennä 1 ollenkaan silmään. Pitää sitten ronklailla jonku aikaa eestaas muita vaihteita että se alkaa jollekki. Sitten myös välillä tekee sitä kun jättää parkkiin vaihdepäällä ja sitten myöhemmin lähtee ajoon, niin vaikka sitä kytkimen kanssa yrittää laittaa vapaalle niin pitää repiä se ykkönen pois silmästä. Ken osaa haistella mikä voisi olla? Jos tuosta nyt edes mitään selvää ottaa.

    Ja tosiaan jatke on vm 2000 328i ja ajettu ~150tkm
    Last edited by luiGiii; 08-08-2013, 14:29.
    E83 X3 3.0SD Alpinweiss M-Sport
    E46 330iA "M-Sport"
    ex E46 328i Individual M-Sport R.I.P.
    ex E36 325TDS
  • Newbiemmer
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 61
    • Oulu

    #2
    Lähtisin ensin tarkistamaan vaihteensiirtäjiä auton alle. 1 ja 2 vaihde lienee samalla vivulla.
    e46 318i m43b19 ; ex e36 323ia ; ex e36 328i ; ex e34 525i ; ex e36 320ia

    Comment

    • Meiza
      Newbiemmer
      • May 2012
      • 22
      • Oulu

      #3
      automaatissa ei olisi kyllä tuota ongelmaa. onko muita oireita/vikoja löytynyt?

      Comment

      • _odin
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 184
        • Rovaniemi

        #4
        Alley:kin voisi olla kommentoimatta, jos ei mitään viisasta sanottavaa ole!

        Mutta asiaan, ensimmäiseksi lähtisin tarkastelemaan vaihdevivustoa ja kytkin nesteitä. Vaihda nesteet ja terkasta vivuston nivelet, jos senki jälkeen takkuaa niin kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä remppaa edessä.
        Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

        Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Jos vikaa ei löydy esim. kytkimen työsylinteristä ongelman aiheuttaja voi olla jumittava kytkinakseli. Aika yleinen vika E46:ssa. Korjaantuu rasvaamalla kytkinakseli, mutta rasvaus vaatii laatikon irroittamisen.:think Vaihteensiirto vivustossa tuskin vikaa on, vaikuttaisi myös muihin vaihteisiin.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎