Originally posted by Jacques
View Post
E91 320d 135kw MAF arvot?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Supra^ View PostEi taida olla tarvetta suuremmalle ahtopaineelle koska pyydetty ilmamassa toteutuu. Vakio suutinkartta loppuu vasta 947us@1600bar, tuolla ruiskutusajalla ollaan aikalailla vakiolukemissa.
Originally posted by Elätti View PostNoni, kai se on sitten uskottava että ei siinä voi niitä tehojakaan olla jos juuri mikään ei ole muuttunut.
Laitoin eilen muutamaan pajaan viestiä uudesta ohjelmasta ja paras tarjous taisi olla BCmotorsilta. Sieltä sais penkkilaputkin ilmeisesti ennen ja jälkeen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostEi taida olla tarvetta suuremmalle ahtopaineelle koska pyydetty ilmamassa toteutuu. Vakio suutinkartta loppuu vasta 947us@1600bar, tuolla ruiskutusajalla ollaan aikalailla vakiolukemissa.
Laitoin eilen muutamaan pajaan viestiä uudesta ohjelmasta ja paras tarjous taisi olla BCmotorsilta. Sieltä sais penkkilaputkin ilmeisesti ennen ja jälkeen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jacques View PostKatsoin neljättä logia. Soll_Wert muistaakseni pyynti. Ahtoa pyydetään max 2750mbar ja toteuma jää vaihteesta riippuen jälkeen. Ei ole tullut tutustuttua nelipyttyisten karttoihin, mutta onhan tuossa yli 800ús ruiskutusaikaa nähtävissä. Onko se yhtä pitkä vakiossa?
Leave a comment:
-
-
Katsoin neljättä logia. Soll_Wert muistaakseni pyynti. Ahtoa pyydetään max 2750mbar ja toteuma jää vaihteesta riippuen jälkeen. Ei ole tullut tutustuttua nelipyttyisten karttoihin, mutta onhan tuossa yli 800ús ruiskutusaikaa nähtävissä. Onko se yhtä pitkä vakiossa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNäyttää siltä että joku on yrittänyt tehdä jotain ohjelmalle, mutta aikalailla epäonnistunut. Eipä juuri kulkupuoleltaan vakiosta poikkea.
Onko suosituksia mistä tuohon saisi edes kohtuullisen softan? Ajn ja karalan ohjelmista oon kuullut vain hyvää. Itsellä ei riitä vielä kyvyt tuohon softaamiseen niin parempi kun en ala leikkiin.
Toinen juttu mitä olen miettinyt on xhp flash tuohon laatikkoon. Tuntuu että tuo öljynvatkain vie loputkin väännöt koneesta 😅.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Elätti View PostLöytyihän se lopulta. Olin jotenkin saanut poistettua tuosta ECU listasta tuon oman ecun. Laittelin uusiksi teston niin sain otettua tänään pari uutta vetoa. Ei tuo ruiskutusaika itselle mitään sano, niin en tiedä onko kunnossa vai ei:think.
Tuo voiman puute on jotenkin omituinen tuossa. Tuntuu että välillä alle kahteen tuhanteen ei tapahdu mitään, sitten lähtee vähän paremmin vetämään ja kolmessa tonnissa toinen potku. Ja jos saa sopivasti ahtoja herkisteltyä välikaasuttelulla niin sitten löytyy vetoja joka kierroksella. Autolla tosiaan se 400tkm meni puhki muutama viikko sitten joten ei ole enää mikään tehdasuusi auto.
Veto3: https://drive.google.com/file/d/1Fvy...ew?usp=sharing
Veto4: https://drive.google.com/file/d/13kE...ew?usp=sharing
Jos Supra^ saat tästä jotain irti niin hyvä!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKyllä se siellä on.
Ja noista siis tuo valittu alempi.
Löytyihän se lopulta. Olin jotenkin saanut poistettua tuosta ECU listasta tuon oman ecun. Laittelin uusiksi teston niin sain otettua tänään pari uutta vetoa. Ei tuo ruiskutusaika itselle mitään sano, niin en tiedä onko kunnossa vai ei:think.
Tuo voiman puute on jotenkin omituinen tuossa. Tuntuu että välillä alle kahteen tuhanteen ei tapahdu mitään, sitten lähtee vähän paremmin vetämään ja kolmessa tonnissa toinen potku. Ja jos saa sopivasti ahtoja herkisteltyä välikaasuttelulla niin sitten löytyy vetoja joka kierroksella. Autolla tosiaan se 400tkm meni puhki muutama viikko sitten joten ei ole enää mikään tehdasuusi auto.
Veto3: https://drive.google.com/file/d/1Fvy...ew?usp=sharing
Veto4: https://drive.google.com/file/d/13kE...ew?usp=sharing
Jos Supra^ saat tästä jotain irti niin hyvä!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Elätti View PostOon nyt vähän ymmälläni. En löydä mistään tuota InjCrv_tiMI1ET. Ei löydy Jobs listalta enkä nyt custom jobin tekemälläkään sitä saa esiin. Vaikuttaako SP datenit tähän jotenkin? Ne on kyllä mun mielestä ookoo, kun viime keväänä taisin jostain löytää uudehkot ja päivitin ne. Inpa ja Ista toimii OK. En kyllä niistä ole koskaan tuota suuttimen ruiskutusaikaa nähnyt missään.
ECUna on tuo DDE6 D60M47A0. Osaisitko sanoa mikä mättää?
Ja noista siis tuo valittu alempi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostSe ruiskutusaika on pakko myös nähdä, koska se on suosituin ja helpoin tapa nostaa sitä tehoa. Löytyy nimellä InjCrv_tiMI1ET, Ansteuerdauer der haupteinspritzung 1.
Katselin tuon veto1-login läpi.
Ahtopaine 1.7bar, syöttömäärä 68mg, toteutunut vääntö 307Nm, railpaine 1660bar max. En nyt muista ulkoa tarkkaan, mutta ahtopainetta sekä railpainetta on vakiota enemmän, syöttömäärä ei hirveästi kyllä ole muuttunut (6-7mg?), ja laskettu toteutunut vääntö vakioluokkaa.
Ohjelma on joko todella mieto, tai sitten suutinkartasta on vaan väännetty lisää menovettä koneeseen eikä kone tiedä siitä itse mitään -> ei hyvä. Selviää ruiskutusajan loggaamalla.
Tuosta voi vähentää reilusti logattavia parametreja pois, niin saa yleensä vähän tiuhemman päivitystaajuuden viesteihin. Imulämpö- ja ahtolämpöhommat näkyy olevan kunnossa, niitä ei siis tarvitse, samaten dpf:n vastapaineet on ok, sekä pakolämmöt. Jäähdytinnestelämpö on alhainen, ei vaikuta vetoihin, mutta onko termarit kunnossa? Pakolämmöt OK, ei tarvitse niitäkään loggailla. Polttoaineen lämpötila näyttää aika staattiselta arvolta, ei hyötyä loggailla.
Lisäksi vaihtaisin ahtopainepyynnin sellaiseen kuin PCR_pDesVal (Boost pressure target). Tämä ihan vaan kun itse käytän sitä, niin en osaa sanoa mitä tuon PCR_PBDesLP:n kuuluisi näyttää vaikka kuvaus onkin "boost pressure setpoint".
ECUna on tuo DDE6 D60M47A0. Osaisitko sanoa mikä mättää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostSe ruiskutusaika on pakko myös nähdä, koska se on suosituin ja helpoin tapa nostaa sitä tehoa. Löytyy nimellä InjCrv_tiMI1ET, Ansteuerdauer der haupteinspritzung 1.
Katselin tuon veto1-login läpi.
Ahtopaine 1.7bar, syöttömäärä 68mg, toteutunut vääntö 307Nm, railpaine 1660bar max. En nyt muista ulkoa tarkkaan, mutta ahtopainetta sekä railpainetta on vakiota enemmän, syöttömäärä ei hirveästi kyllä ole muuttunut (6-7mg?), ja laskettu toteutunut vääntö vakioluokkaa.
Ohjelma on joko todella mieto, tai sitten suutinkartasta on vaan väännetty lisää menovettä koneeseen eikä kone tiedä siitä itse mitään -> ei hyvä. Selviää ruiskutusajan loggaamalla.
Tuosta voi vähentää reilusti logattavia parametreja pois, niin saa yleensä vähän tiuhemman päivitystaajuuden viesteihin. Imulämpö- ja ahtolämpöhommat näkyy olevan kunnossa, niitä ei siis tarvitse, samaten dpf:n vastapaineet on ok, sekä pakolämmöt. Jäähdytinnestelämpö on alhainen, ei vaikuta vetoihin, mutta onko termarit kunnossa? Pakolämmöt OK, ei tarvitse niitäkään loggailla. Polttoaineen lämpötila näyttää aika staattiselta arvolta, ei hyötyä loggailla.
Lisäksi vaihtaisin ahtopainepyynnin sellaiseen kuin PCR_pDesVal (Boost pressure target). Tämä ihan vaan kun itse käytän sitä, niin en osaa sanoa mitä tuon PCR_PBDesLP:n kuuluisi näyttää vaikka kuvaus onkin "boost pressure setpoint".
Katoin että torque prolla sais kans jotain logattua mutta Bluetoothin kyselytaajuus taitaa olla sellainen että ei oo kovin tarkka.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Elätti View PostNoniin, otin pari vetoa päivällä töistä ajellessa. Lappu lattiassa kiihdytyksiä tein pari kappaletta. Veto1 on pikku notkahdus alussa kun oli kohtuu märkä tie ja veti tyhjää.
Veto1:
Veto2:
Vilkaisin noita itsekin ja en nyt näe oikein mitään outoa. Jos oikein tulkitsin arvoja niin ahtopaine on korkeampi kuin pyydetty mutta muuten menee aika jiirissä.
Tuota suutinten ruiskutusaikaa en löytänyt mistään. Löysin vaan tuon mg/cycle. Toivottavasti jollain on terävämmät silmät ja keksii näistä datoista jonkun outouden niin olisi mahtavaa.
Katselin tuon veto1-login läpi.
Ahtopaine 1.7bar, syöttömäärä 68mg, toteutunut vääntö 307Nm, railpaine 1660bar max. En nyt muista ulkoa tarkkaan, mutta ahtopainetta sekä railpainetta on vakiota enemmän, syöttömäärä ei hirveästi kyllä ole muuttunut (6-7mg?), ja laskettu toteutunut vääntö vakioluokkaa.
Ohjelma on joko todella mieto, tai sitten suutinkartasta on vaan väännetty lisää menovettä koneeseen eikä kone tiedä siitä itse mitään -> ei hyvä. Selviää ruiskutusajan loggaamalla.
Tuosta voi vähentää reilusti logattavia parametreja pois, niin saa yleensä vähän tiuhemman päivitystaajuuden viesteihin. Imulämpö- ja ahtolämpöhommat näkyy olevan kunnossa, niitä ei siis tarvitse, samaten dpf:n vastapaineet on ok, sekä pakolämmöt. Jäähdytinnestelämpö on alhainen, ei vaikuta vetoihin, mutta onko termarit kunnossa? Pakolämmöt OK, ei tarvitse niitäkään loggailla. Polttoaineen lämpötila näyttää aika staattiselta arvolta, ei hyötyä loggailla.
Lisäksi vaihtaisin ahtopainepyynnin sellaiseen kuin PCR_pDesVal (Boost pressure target). Tämä ihan vaan kun itse käytän sitä, niin en osaa sanoa mitä tuon PCR_PBDesLP:n kuuluisi näyttää vaikka kuvaus onkin "boost pressure setpoint".
Leave a comment:
-
-
Noniin, otin pari vetoa päivällä töistä ajellessa. Lappu lattiassa kiihdytyksiä tein pari kappaletta. Veto1 on pikku notkahdus alussa kun oli kohtuu märkä tie ja veti tyhjää.
Veto1:
Veto2:
Vilkaisin noita itsekin ja en nyt näe oikein mitään outoa. Jos oikein tulkitsin arvoja niin ahtopaine on korkeampi kuin pyydetty mutta muuten menee aika jiirissä.
Tuota suutinten ruiskutusaikaa en löytänyt mistään. Löysin vaan tuon mg/cycle. Toivottavasti jollain on terävämmät silmät ja keksii näistä datoista jonkun outouden niin olisi mahtavaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostAika pitkälle pääsee kun ottaa login testolla täyskaasuvedosta, pyynnit ja toteumat: vääntömomentti,syöttömäärä,railpaine,ilmamassa,aht opaine, sekä duraatio, pakolämpö, pakopaine, rpm, ahtolämpö.
Tuollaisella logilla selviää helposti, toimiiko moottori moottorinohjauksen haluamalla tavalla, jonka jälkeen ehkä on helpompi pohtia syitä laiskuuteen.
Mitä muuten tarkoitat tuolla duraatiolla? Ruiskutuksen kestoa vai jotain muuta? Otin aamulla vähän dataa jo ulos, mutta teen vielä kotimatkalla pari uutta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: