memebuy23buy

E91 320d 135kw MAF arvot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elätti
    replied
    Originally posted by Jacques View Post
    Totta puhut ahdoista/ilmasta. Oikeastaan mietinonko sitä suutinkarttaa väännetty ylöspäin IQ:n nähden, tähän jo kommentoitkin.



    On hyvä miettiä siltä pohjalta mistä saa hyvin tehdyn ohjelman, eikä se että mistä saat sen parhaan tarjouksen.
    Juu olenkin tässä lukenut foorumeja moneen kertaan ja vakuuttunut ainakin siitä että ajtech, tuikku ja lisäätehoa osaa tuottaa asiallisia softia. Sillä olinkin tuohon bcmotorsiin kääntymässä kun heillä on noi AJ:n tuotokset saatavilla.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Ei taida olla tarvetta suuremmalle ahtopaineelle koska pyydetty ilmamassa toteutuu. Vakio suutinkartta loppuu vasta 947us@1600bar, tuolla ruiskutusajalla ollaan aikalailla vakiolukemissa.
    Totta puhut ahdoista/ilmasta. Oikeastaan mietinonko sitä suutinkarttaa väännetty ylöspäin IQ:n nähden, tähän jo kommentoitkin.

    Originally posted by Elätti View Post
    Noni, kai se on sitten uskottava että ei siinä voi niitä tehojakaan olla jos juuri mikään ei ole muuttunut.



    Laitoin eilen muutamaan pajaan viestiä uudesta ohjelmasta ja paras tarjous taisi olla BCmotorsilta. Sieltä sais penkkilaputkin ilmeisesti ennen ja jälkeen.
    On hyvä miettiä siltä pohjalta mistä saa hyvin tehdyn ohjelman, eikä se että mistä saat sen parhaan tarjouksen.

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Ei taida olla tarvetta suuremmalle ahtopaineelle koska pyydetty ilmamassa toteutuu. Vakio suutinkartta loppuu vasta 947us@1600bar, tuolla ruiskutusajalla ollaan aikalailla vakiolukemissa.
    Noni, kai se on sitten uskottava että ei siinä voi niitä tehojakaan olla jos juuri mikään ei ole muuttunut.



    Laitoin eilen muutamaan pajaan viestiä uudesta ohjelmasta ja paras tarjous taisi olla BCmotorsilta. Sieltä sais penkkilaputkin ilmeisesti ennen ja jälkeen.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Jacques View Post
    Katsoin neljättä logia. Soll_Wert muistaakseni pyynti. Ahtoa pyydetään max 2750mbar ja toteuma jää vaihteesta riippuen jälkeen. Ei ole tullut tutustuttua nelipyttyisten karttoihin, mutta onhan tuossa yli 800ús ruiskutusaikaa nähtävissä. Onko se yhtä pitkä vakiossa?
    Ei taida olla tarvetta suuremmalle ahtopaineelle koska pyydetty ilmamassa toteutuu. Vakio suutinkartta loppuu vasta 947us@1600bar, tuolla ruiskutusajalla ollaan aikalailla vakiolukemissa.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Katsoin neljättä logia. Soll_Wert muistaakseni pyynti. Ahtoa pyydetään max 2750mbar ja toteuma jää vaihteesta riippuen jälkeen. Ei ole tullut tutustuttua nelipyttyisten karttoihin, mutta onhan tuossa yli 800ús ruiskutusaikaa nähtävissä. Onko se yhtä pitkä vakiossa?

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Näyttää siltä että joku on yrittänyt tehdä jotain ohjelmalle, mutta aikalailla epäonnistunut. Eipä juuri kulkupuoleltaan vakiosta poikkea.
    Tätä minä vähän itsekin epäilin. Kiitokset diagnoosista kuitenkin.



    Onko suosituksia mistä tuohon saisi edes kohtuullisen softan? Ajn ja karalan ohjelmista oon kuullut vain hyvää. Itsellä ei riitä vielä kyvyt tuohon softaamiseen niin parempi kun en ala leikkiin.



    Toinen juttu mitä olen miettinyt on xhp flash tuohon laatikkoon. Tuntuu että tuo öljynvatkain vie loputkin väännöt koneesta 😅.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Elätti View Post
    Löytyihän se lopulta. Olin jotenkin saanut poistettua tuosta ECU listasta tuon oman ecun. Laittelin uusiksi teston niin sain otettua tänään pari uutta vetoa. Ei tuo ruiskutusaika itselle mitään sano, niin en tiedä onko kunnossa vai ei:think.

    Tuo voiman puute on jotenkin omituinen tuossa. Tuntuu että välillä alle kahteen tuhanteen ei tapahdu mitään, sitten lähtee vähän paremmin vetämään ja kolmessa tonnissa toinen potku. Ja jos saa sopivasti ahtoja herkisteltyä välikaasuttelulla niin sitten löytyy vetoja joka kierroksella. Autolla tosiaan se 400tkm meni puhki muutama viikko sitten joten ei ole enää mikään tehdasuusi auto.



    Veto3: https://drive.google.com/file/d/1Fvy...ew?usp=sharing


    Veto4: https://drive.google.com/file/d/13kE...ew?usp=sharing


    Jos Supra^ saat tästä jotain irti niin hyvä!
    Näyttää siltä että joku on yrittänyt tehdä jotain ohjelmalle, mutta aikalailla epäonnistunut. Eipä juuri kulkupuoleltaan vakiosta poikkea.

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Kyllä se siellä on.



    Ja noista siis tuo valittu alempi.

    Löytyihän se lopulta. Olin jotenkin saanut poistettua tuosta ECU listasta tuon oman ecun. Laittelin uusiksi teston niin sain otettua tänään pari uutta vetoa. Ei tuo ruiskutusaika itselle mitään sano, niin en tiedä onko kunnossa vai ei:think.

    Tuo voiman puute on jotenkin omituinen tuossa. Tuntuu että välillä alle kahteen tuhanteen ei tapahdu mitään, sitten lähtee vähän paremmin vetämään ja kolmessa tonnissa toinen potku. Ja jos saa sopivasti ahtoja herkisteltyä välikaasuttelulla niin sitten löytyy vetoja joka kierroksella. Autolla tosiaan se 400tkm meni puhki muutama viikko sitten joten ei ole enää mikään tehdasuusi auto.



    Veto3: https://drive.google.com/file/d/1Fvy...ew?usp=sharing


    Veto4: https://drive.google.com/file/d/13kE...ew?usp=sharing


    Jos Supra^ saat tästä jotain irti niin hyvä!

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Elätti View Post
    Oon nyt vähän ymmälläni. En löydä mistään tuota InjCrv_tiMI1ET. Ei löydy Jobs listalta enkä nyt custom jobin tekemälläkään sitä saa esiin. Vaikuttaako SP datenit tähän jotenkin? Ne on kyllä mun mielestä ookoo, kun viime keväänä taisin jostain löytää uudehkot ja päivitin ne. Inpa ja Ista toimii OK. En kyllä niistä ole koskaan tuota suuttimen ruiskutusaikaa nähnyt missään.



    ECUna on tuo DDE6 D60M47A0. Osaisitko sanoa mikä mättää?
    Kyllä se siellä on.



    Ja noista siis tuo valittu alempi.

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Se ruiskutusaika on pakko myös nähdä, koska se on suosituin ja helpoin tapa nostaa sitä tehoa. Löytyy nimellä InjCrv_tiMI1ET, Ansteuerdauer der haupteinspritzung 1.

    Katselin tuon veto1-login läpi.
    Ahtopaine 1.7bar, syöttömäärä 68mg, toteutunut vääntö 307Nm, railpaine 1660bar max. En nyt muista ulkoa tarkkaan, mutta ahtopainetta sekä railpainetta on vakiota enemmän, syöttömäärä ei hirveästi kyllä ole muuttunut (6-7mg?), ja laskettu toteutunut vääntö vakioluokkaa.
    Ohjelma on joko todella mieto, tai sitten suutinkartasta on vaan väännetty lisää menovettä koneeseen eikä kone tiedä siitä itse mitään -> ei hyvä. Selviää ruiskutusajan loggaamalla.

    Tuosta voi vähentää reilusti logattavia parametreja pois, niin saa yleensä vähän tiuhemman päivitystaajuuden viesteihin. Imulämpö- ja ahtolämpöhommat näkyy olevan kunnossa, niitä ei siis tarvitse, samaten dpf:n vastapaineet on ok, sekä pakolämmöt. Jäähdytinnestelämpö on alhainen, ei vaikuta vetoihin, mutta onko termarit kunnossa? Pakolämmöt OK, ei tarvitse niitäkään loggailla. Polttoaineen lämpötila näyttää aika staattiselta arvolta, ei hyötyä loggailla.

    Lisäksi vaihtaisin ahtopainepyynnin sellaiseen kuin PCR_pDesVal (Boost pressure target). Tämä ihan vaan kun itse käytän sitä, niin en osaa sanoa mitä tuon PCR_PBDesLP:n kuuluisi näyttää vaikka kuvaus onkin "boost pressure setpoint".
    Oon nyt vähän ymmälläni. En löydä mistään tuota InjCrv_tiMI1ET. Ei löydy Jobs listalta enkä nyt custom jobin tekemälläkään sitä saa esiin. Vaikuttaako SP datenit tähän jotenkin? Ne on kyllä mun mielestä ookoo, kun viime keväänä taisin jostain löytää uudehkot ja päivitin ne. Inpa ja Ista toimii OK. En kyllä niistä ole koskaan tuota suuttimen ruiskutusaikaa nähnyt missään.



    ECUna on tuo DDE6 D60M47A0. Osaisitko sanoa mikä mättää?

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Se ruiskutusaika on pakko myös nähdä, koska se on suosituin ja helpoin tapa nostaa sitä tehoa. Löytyy nimellä InjCrv_tiMI1ET, Ansteuerdauer der haupteinspritzung 1.

    Katselin tuon veto1-login läpi.
    Ahtopaine 1.7bar, syöttömäärä 68mg, toteutunut vääntö 307Nm, railpaine 1660bar max. En nyt muista ulkoa tarkkaan, mutta ahtopainetta sekä railpainetta on vakiota enemmän, syöttömäärä ei hirveästi kyllä ole muuttunut (6-7mg?), ja laskettu toteutunut vääntö vakioluokkaa.
    Ohjelma on joko todella mieto, tai sitten suutinkartasta on vaan väännetty lisää menovettä koneeseen eikä kone tiedä siitä itse mitään -> ei hyvä. Selviää ruiskutusajan loggaamalla.

    Tuosta voi vähentää reilusti logattavia parametreja pois, niin saa yleensä vähän tiuhemman päivitystaajuuden viesteihin. Imulämpö- ja ahtolämpöhommat näkyy olevan kunnossa, niitä ei siis tarvitse, samaten dpf:n vastapaineet on ok, sekä pakolämmöt. Jäähdytinnestelämpö on alhainen, ei vaikuta vetoihin, mutta onko termarit kunnossa? Pakolämmöt OK, ei tarvitse niitäkään loggailla. Polttoaineen lämpötila näyttää aika staattiselta arvolta, ei hyötyä loggailla.

    Lisäksi vaihtaisin ahtopainepyynnin sellaiseen kuin PCR_pDesVal (Boost pressure target). Tämä ihan vaan kun itse käytän sitä, niin en osaa sanoa mitä tuon PCR_PBDesLP:n kuuluisi näyttää vaikka kuvaus onkin "boost pressure setpoint".
    Tänks! Veto1 tehty noin kilsan ajon jälkeen. Kone on kylmä vielä. Termari toimii, nostaa lämpöjä noin 86. Kiitti noista vinkeistä! Otan tässä joku päivä viel uusia vetoja noitten ruiskutusaikojen kanssa.



    Katoin että torque prolla sais kans jotain logattua mutta Bluetoothin kyselytaajuus taitaa olla sellainen että ei oo kovin tarkka.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Elätti View Post
    Noniin, otin pari vetoa päivällä töistä ajellessa. Lappu lattiassa kiihdytyksiä tein pari kappaletta. Veto1 on pikku notkahdus alussa kun oli kohtuu märkä tie ja veti tyhjää.


    Veto1:




    Veto2:



    Vilkaisin noita itsekin ja en nyt näe oikein mitään outoa. Jos oikein tulkitsin arvoja niin ahtopaine on korkeampi kuin pyydetty mutta muuten menee aika jiirissä.



    Tuota suutinten ruiskutusaikaa en löytänyt mistään. Löysin vaan tuon mg/cycle. Toivottavasti jollain on terävämmät silmät ja keksii näistä datoista jonkun outouden niin olisi mahtavaa .
    Se ruiskutusaika on pakko myös nähdä, koska se on suosituin ja helpoin tapa nostaa sitä tehoa. Löytyy nimellä InjCrv_tiMI1ET, Ansteuerdauer der haupteinspritzung 1.

    Katselin tuon veto1-login läpi.
    Ahtopaine 1.7bar, syöttömäärä 68mg, toteutunut vääntö 307Nm, railpaine 1660bar max. En nyt muista ulkoa tarkkaan, mutta ahtopainetta sekä railpainetta on vakiota enemmän, syöttömäärä ei hirveästi kyllä ole muuttunut (6-7mg?), ja laskettu toteutunut vääntö vakioluokkaa.
    Ohjelma on joko todella mieto, tai sitten suutinkartasta on vaan väännetty lisää menovettä koneeseen eikä kone tiedä siitä itse mitään -> ei hyvä. Selviää ruiskutusajan loggaamalla.

    Tuosta voi vähentää reilusti logattavia parametreja pois, niin saa yleensä vähän tiuhemman päivitystaajuuden viesteihin. Imulämpö- ja ahtolämpöhommat näkyy olevan kunnossa, niitä ei siis tarvitse, samaten dpf:n vastapaineet on ok, sekä pakolämmöt. Jäähdytinnestelämpö on alhainen, ei vaikuta vetoihin, mutta onko termarit kunnossa? Pakolämmöt OK, ei tarvitse niitäkään loggailla. Polttoaineen lämpötila näyttää aika staattiselta arvolta, ei hyötyä loggailla.

    Lisäksi vaihtaisin ahtopainepyynnin sellaiseen kuin PCR_pDesVal (Boost pressure target). Tämä ihan vaan kun itse käytän sitä, niin en osaa sanoa mitä tuon PCR_PBDesLP:n kuuluisi näyttää vaikka kuvaus onkin "boost pressure setpoint".

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Noniin, otin pari vetoa päivällä töistä ajellessa. Lappu lattiassa kiihdytyksiä tein pari kappaletta. Veto1 on pikku notkahdus alussa kun oli kohtuu märkä tie ja veti tyhjää.


    Veto1:




    Veto2:



    Vilkaisin noita itsekin ja en nyt näe oikein mitään outoa. Jos oikein tulkitsin arvoja niin ahtopaine on korkeampi kuin pyydetty mutta muuten menee aika jiirissä.



    Tuota suutinten ruiskutusaikaa en löytänyt mistään. Löysin vaan tuon mg/cycle. Toivottavasti jollain on terävämmät silmät ja keksii näistä datoista jonkun outouden niin olisi mahtavaa .

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Elätti View Post
    Mitä muuten tarkoitat tuolla duraatiolla? Ruiskutuksen kestoa vai jotain muuta? Otin aamulla vähän dataa jo ulos, mutta teen vielä kotimatkalla pari uutta.
    Jeps, ruiskutusaikaa meinasin

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Aika pitkälle pääsee kun ottaa login testolla täyskaasuvedosta, pyynnit ja toteumat: vääntömomentti,syöttömäärä,railpaine,ilmamassa,aht opaine, sekä duraatio, pakolämpö, pakopaine, rpm, ahtolämpö.
    Tuollaisella logilla selviää helposti, toimiiko moottori moottorinohjauksen haluamalla tavalla, jonka jälkeen ehkä on helpompi pohtia syitä laiskuuteen.

    Mitä muuten tarkoitat tuolla duraatiolla? Ruiskutuksen kestoa vai jotain muuta? Otin aamulla vähän dataa jo ulos, mutta teen vielä kotimatkalla pari uutta.

    Leave a comment:

Working...
X