Moro kaikille asiantuntijoille!
Auto vm 2006 ja 320tkm mittarissa.
Ongelmat alkoivat loppusyksystä kun auto alkoi hyytyä ja näytölle ilmestyi partiklefilter vikailmoitus, ajattelin että eipä varmaan iso vaiva vaihtaa joku filtteri kunnes otin asiasta selvää ja hintatieto sai aikaan välitöntä yskimistä sekä orastavaa pahoinvointia.
Päätin turvautua puhdistusvaahtoon jonka laitoin suoraan filtterin sisälle painepullosta ja seuraavat 1000km menikin ihan mukavasti kunnes auto taas hyytyi, nyt otin sitten putkiston irti ja löin auton käyntiin ja annoin kierroksia koneelle jolloin koko piha oli mustan pilven peitossa ja kone hyytyi taas.
Päätin sitten ottaa auton talliin ja irroitin pdf ja pesin sitä puhdistusaineella ja painepesurilla parituntia kunnes vesi juoksi iloisesti puhtaan filtterin läpi. On muuten yllättävän v-mäinen työ tuo irroitus ilman nosturia.
Sitten auto kasaan ja 1km ajoa kunnes taas musta pilvi takana ja auto hyytyy. Nyt se hyytyy aina lämmetessä ja savuttaa kuin olisi renkaat tulessa.
Vaihdoin EGR venttiilinkin mutta ei apua, vikakoodeja ei anna kuin hiukkassuodattimesta ja näytölle ilmestyy myös tuo pdf koneen lämmetessä.
Turbon siivet vaikuttivat ehjiltä mutta onko tämä nyt turbovika vai joku muu?
Entä saako tuon turbon irti ilman p*rkeleen pdf irroitusta jos se pitää vaihtaa?
Kysyy epätietoinen.
Auto vm 2006 ja 320tkm mittarissa.
Ongelmat alkoivat loppusyksystä kun auto alkoi hyytyä ja näytölle ilmestyi partiklefilter vikailmoitus, ajattelin että eipä varmaan iso vaiva vaihtaa joku filtteri kunnes otin asiasta selvää ja hintatieto sai aikaan välitöntä yskimistä sekä orastavaa pahoinvointia.
Päätin turvautua puhdistusvaahtoon jonka laitoin suoraan filtterin sisälle painepullosta ja seuraavat 1000km menikin ihan mukavasti kunnes auto taas hyytyi, nyt otin sitten putkiston irti ja löin auton käyntiin ja annoin kierroksia koneelle jolloin koko piha oli mustan pilven peitossa ja kone hyytyi taas.
Päätin sitten ottaa auton talliin ja irroitin pdf ja pesin sitä puhdistusaineella ja painepesurilla parituntia kunnes vesi juoksi iloisesti puhtaan filtterin läpi. On muuten yllättävän v-mäinen työ tuo irroitus ilman nosturia.
Sitten auto kasaan ja 1km ajoa kunnes taas musta pilvi takana ja auto hyytyy. Nyt se hyytyy aina lämmetessä ja savuttaa kuin olisi renkaat tulessa.
Vaihdoin EGR venttiilinkin mutta ei apua, vikakoodeja ei anna kuin hiukkassuodattimesta ja näytölle ilmestyy myös tuo pdf koneen lämmetessä.
Turbon siivet vaikuttivat ehjiltä mutta onko tämä nyt turbovika vai joku muu?
Entä saako tuon turbon irti ilman p*rkeleen pdf irroitusta jos se pitää vaihtaa?
Kysyy epätietoinen.