E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silmaauki
    replied
    Inpalla luin vikakoodit ja vasta kun olin ton jo kirjoittanut tuli myöhemmin mieleen, että olisiko siellä tuokin tieto luettavissa.

    Akussa on BMW:n logot ja varaosanumerot. Kilsoja on jo aavistuksen yli 300tkm.

    Leave a comment:


  • Jupi
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Onkohan mun E90:stä akku menossa vanhaksi?

    Tässä loppukesästä alkusyksystä on tullut mm. seuraavia vikakoodeja satunnaisesti.
    A72F JBE: Compressor cluch
    2E83 DME: Electric coolant pump, power reduced operation
    9CB5 FRM: Battery excausted

    Ja noiden lisäksi on tullut käynnistettäessä näyttöön sitä keltaista ratinkuvaa ja käynnistys ei ole joka kerta heti onnistunut. Tässä N43 mallissa on siis sähköinen ohjaustehostin.

    Kaikkien näiden ongelmien osalta googlatessani yhtenä ehdokkaana on mainittu akun huono kunto.

    Mulla ei ole tietoa milloin tuo akku on vaihdettu.
    Millä ohjelmalla luit vikakoodit, eikö sillä pysty katsomaan milloin akunvaihto on rekisteröity? Itsellä käytössä olevalla Protoolilla näkee millä kilsoilla akunvaihto on rekisteröity.

    Paljonko kilsat ja näetkö akusta ettei ole BMW:n alkuperäinen?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Onkohan mun E90:stä akku menossa vanhaksi?

    Tässä loppukesästä alkusyksystä on tullut mm. seuraavia vikakoodeja satunnaisesti.
    A72F JBE: Compressor cluch
    2E83 DME: Electric coolant pump, power reduced operation
    9CB5 FRM: Battery excausted

    Ja noiden lisäksi on tullut käynnistettäessä näyttöön sitä keltaista ratinkuvaa ja käynnistys ei ole joka kerta heti onnistunut. Tässä N43 mallissa on siis sähköinen ohjaustehostin.

    Kaikkien näiden ongelmien osalta googlatessani yhtenä ehdokkaana on mainittu akun huono kunto.

    Mulla ei ole tietoa milloin tuo akku on vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Echo9-2 View Post
    Kardaani vähän tärisyttää matalilla kierroksilla kiihdyttäessä. Huhujen mukaan marmoritiski yrittää vaihtaa koko kardaanin, mutta ilmeisesti kun vaihtaa tukiverkot ja kannattimet niin sillä pitäis selvitä.
    Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia tai vinkkejä antaa?
    Mulla on E92 myös jotain tuon tyyppistä ongelmaa. En ole kyllä varma onko juuri kardaani syynä kun ei ole vielä mitenkään tutkittu, mutta kovemmissa kiihdytyksissä huomaa sellaista tärinää. Tasaisella nopeudella ei ole mitään ongelmaa, tai ehkä 140 km/h voi kuvitella vähän huomaavansa. Isompia vauhteja en ole testaillut.

    Jos kellään on ideoita miten tätä kannattais lähteä tutkimaan niin olis kiva kuulla. Soittelin marmorille, ja sieltä tottakai vian paikallistamisen voin ostaa, mutta 3-4 tuntia kuulemma pitäis varata siihen aikaa. Siksi ajattelin että jos käyttäis ensin tuossa pikkupajalla ja pyytäis kattomaan näkyykö kardaanin rättinivelessä mitään ongelmaa tai jos niillä tulis muuta mieleen.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 05-09-2021, 09:44.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Johnny_Gas View Post
    Onnistuu koodaus ihan vaikka kännykällä, sen verran helppo homma. Itse otin nuo lampunpesimet pois käytöstä muistaakseni Carista nimisellä kännykkä aplikaatiolla. Nopea homma 👍🏻
    Okei ja tuon Caristan pystyy ilmeisesti ostamaan ihan yhdeksi kuukaudeksi. Toimiiko geneerisellä OBD2-pulikalla vai tarvitseeko omansa? :think

    Leave a comment:


  • Johnny_Gas
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Täytyy ennen talvea etsiä jostain koodari :think Olin varma, että tuon saisi hoidettua sulakkeen poistollakin mutta jos kerran ovat molemmat pesurit samassa niin...
    Onnistuu koodaus ihan vaikka kännykällä, sen verran helppo homma. Itse otin nuo lampunpesimet pois käytöstä muistaakseni Carista nimisellä kännykkä aplikaatiolla. Nopea homma 👍🏻

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Ei ne katsurit yleensä noita lampunpesureiden toimintaa kyttää, kunhan tuulilasille tulee nestettä. Olen joskus katsastanut sulake irti (unohtunut)
    E46:sen katsastutin niin, että lampunpesureiden pumpun plugi oli irti ja syöttöliitin tulpattuna. Vasen xenon piti tietenkin korjata ennen katsastusta, ja siinä purkaessa ja kootessa pesurit kärsi sen verran että alkoivat vuotaa.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Juice View Post
    Tosin eikös ainakin ennen xenoinit vaatinut pesureita?
    Mun edellisessä Audissa oli Xenonit mutta ei pesureita. Eli ei taida enää olla pakolliset jossei ole uutenakaan ollut (tuontiauto).

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    Sama. Tosin eikös ainakin ennen xenoinit vaatinut pesureita? En luottaisi nykyään tuuriin konttorilla, kun tuntuvat nykyään syynäävän kaikki turvavöistä alkaen

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Juice View Post
    Ei tarvii samaa muistaa aina ohjelmoida konttorille joka kevät/syksy, eikä tee edes vikakoodeja - senkun painaa nappia aktivoidakseen pesurit käyttöön.
    Ei ne katsurit yleensä noita lampunpesureiden toimintaa kyttää, kunhan tuulilasille tulee nestettä. Olen joskus katsastanut sulake irti (unohtunut)

    Leave a comment:


  • prh'
    replied
    Originally posted by Echo9-2 View Post
    Kardaani vähän tärisyttää matalilla kierroksilla kiihdyttäessä. Huhujen mukaan marmoritiski yrittää vaihtaa koko kardaanin, mutta ilmeisesti kun vaihtaa tukiverkot ja kannattimet niin sillä pitäis selvitä.
    Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia tai vinkkejä antaa?
    Tottakai ne vaihtaa koko kardaanin, eihän noihin virallisesti mitään osia saa.
    Tosin ristikot tuollaiseenkin joku varmaan vaihtelee rahaa vastaan, jos vika niissä.

    Siitä osaa varmaan joku muu kertoa enemmän.

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    .............
    Last edited by Juice; 05-09-2021, 16:55. Reason: Turha

    Leave a comment:


  • Echo9-2
    replied
    Tärisyttävä kardaani

    Kardaani vähän tärisyttää matalilla kierroksilla kiihdyttäessä. Huhujen mukaan marmoritiski yrittää vaihtaa koko kardaanin, mutta ilmeisesti kun vaihtaa tukiverkot ja kannattimet niin sillä pitäis selvitä.
    Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia tai vinkkejä antaa?

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Ainakin E82:ssa saa lampupesimet koodattua pois käytöstä joten olettaisin, että myös E90:ssä saa tehtyä saman.
    Täytyy ennen talvea etsiä jostain koodari :think Olin varma, että tuon saisi hoidettua sulakkeen poistollakin mutta jos kerran ovat molemmat pesurit samassa niin...

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Onko -08 mallisessa e90 tosiaan sama sulake lampunpesureille ja tuulilasinpesureille? :think Sulakekartan mukaan nro. 48 olisi molemmille eli sitä ei voisi nypätä pois?? Vanhemmassa e90 sulake oli erillinen nro. 43 ja se pitää ottaa heti pois ennen talvea tai muuten se kansi lentää mäkeen kun pesuri työntää sen väkisin auki jääkerroksen läpi

    Jos nuo on naitettu kimppaan niin saako lampunpesurit erikseen ohjelmoitua pois käytöstä?
    Ainakin E82:ssa saa lampupesimet koodattua pois käytöstä joten olettaisin, että myös E90:ssä saa tehtyä saman.

    Leave a comment:

Working...
X