Inpalla luin vikakoodit ja vasta kun olin ton jo kirjoittanut tuli myöhemmin mieleen, että olisiko siellä tuokin tieto luettavissa.
Akussa on BMW:n logot ja varaosanumerot. Kilsoja on jo aavistuksen yli 300tkm.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Silmaauki View PostOnkohan mun E90:stä akku menossa vanhaksi?
Tässä loppukesästä alkusyksystä on tullut mm. seuraavia vikakoodeja satunnaisesti.
A72F JBE: Compressor cluch
2E83 DME: Electric coolant pump, power reduced operation
9CB5 FRM: Battery excausted
Ja noiden lisäksi on tullut käynnistettäessä näyttöön sitä keltaista ratinkuvaa ja käynnistys ei ole joka kerta heti onnistunut. Tässä N43 mallissa on siis sähköinen ohjaustehostin.
Kaikkien näiden ongelmien osalta googlatessani yhtenä ehdokkaana on mainittu akun huono kunto.
Mulla ei ole tietoa milloin tuo akku on vaihdettu.
Paljonko kilsat ja näetkö akusta ettei ole BMW:n alkuperäinen?
Leave a comment:
-
Onkohan mun E90:stä akku menossa vanhaksi?
Tässä loppukesästä alkusyksystä on tullut mm. seuraavia vikakoodeja satunnaisesti.
A72F JBE: Compressor cluch
2E83 DME: Electric coolant pump, power reduced operation
9CB5 FRM: Battery excausted
Ja noiden lisäksi on tullut käynnistettäessä näyttöön sitä keltaista ratinkuvaa ja käynnistys ei ole joka kerta heti onnistunut. Tässä N43 mallissa on siis sähköinen ohjaustehostin.
Kaikkien näiden ongelmien osalta googlatessani yhtenä ehdokkaana on mainittu akun huono kunto.
Mulla ei ole tietoa milloin tuo akku on vaihdettu.
Leave a comment:
-
Originally posted by Echo9-2 View PostKardaani vähän tärisyttää matalilla kierroksilla kiihdyttäessä. Huhujen mukaan marmoritiski yrittää vaihtaa koko kardaanin, mutta ilmeisesti kun vaihtaa tukiverkot ja kannattimet niin sillä pitäis selvitä.
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia tai vinkkejä antaa?
Jos kellään on ideoita miten tätä kannattais lähteä tutkimaan niin olis kiva kuulla. Soittelin marmorille, ja sieltä tottakai vian paikallistamisen voin ostaa, mutta 3-4 tuntia kuulemma pitäis varata siihen aikaa. Siksi ajattelin että jos käyttäis ensin tuossa pikkupajalla ja pyytäis kattomaan näkyykö kardaanin rättinivelessä mitään ongelmaa tai jos niillä tulis muuta mieleen.Last edited by Petri.Kekkonen; 05-09-2021, 09:44.
Leave a comment:
-
Originally posted by Johnny_Gas View PostOnnistuu koodaus ihan vaikka kännykällä, sen verran helppo homma. Itse otin nuo lampunpesimet pois käytöstä muistaakseni Carista nimisellä kännykkä aplikaatiolla. Nopea homma 👍🏻
Leave a comment:
-
Originally posted by Zeta View PostTäytyy ennen talvea etsiä jostain koodari :think Olin varma, että tuon saisi hoidettua sulakkeen poistollakin mutta jos kerran ovat molemmat pesurit samassa niin...
Leave a comment:
-
Originally posted by Zeta View PostEi ne katsurit yleensä noita lampunpesureiden toimintaa kyttää, kunhan tuulilasille tulee nestettä. Olen joskus katsastanut sulake irti (unohtunut)
Leave a comment:
-
Sama. Tosin eikös ainakin ennen xenoinit vaatinut pesureita? En luottaisi nykyään tuuriin konttorilla, kun tuntuvat nykyään syynäävän kaikki turvavöistä alkaen
Leave a comment:
-
Originally posted by Juice View PostEi tarvii samaa muistaa aina ohjelmoida konttorille joka kevät/syksy, eikä tee edes vikakoodeja - senkun painaa nappia aktivoidakseen pesurit käyttöön.
Leave a comment:
-
Originally posted by Echo9-2 View PostKardaani vähän tärisyttää matalilla kierroksilla kiihdyttäessä. Huhujen mukaan marmoritiski yrittää vaihtaa koko kardaanin, mutta ilmeisesti kun vaihtaa tukiverkot ja kannattimet niin sillä pitäis selvitä.
Tosin ristikot tuollaiseenkin joku varmaan vaihtelee rahaa vastaan, jos vika niissä.
Siitä osaa varmaan joku muu kertoa enemmän.
Leave a comment:
-
Tärisyttävä kardaani
Kardaani vähän tärisyttää matalilla kierroksilla kiihdyttäessä. Huhujen mukaan marmoritiski yrittää vaihtaa koko kardaanin, mutta ilmeisesti kun vaihtaa tukiverkot ja kannattimet niin sillä pitäis selvitä.
Leave a comment:
-
Originally posted by eljas View PostAinakin E82:ssa saa lampupesimet koodattua pois käytöstä joten olettaisin, että myös E90:ssä saa tehtyä saman.
Leave a comment:
-
Originally posted by Zeta View PostOnko -08 mallisessa e90 tosiaan sama sulake lampunpesureille ja tuulilasinpesureille? :think Sulakekartan mukaan nro. 48 olisi molemmille eli sitä ei voisi nypätä pois?? Vanhemmassa e90 sulake oli erillinen nro. 43 ja se pitää ottaa heti pois ennen talvea tai muuten se kansi lentää mäkeen kun pesuri työntää sen väkisin auki jääkerroksen läpi
Jos nuo on naitettu kimppaan niin saako lampunpesurit erikseen ohjelmoitua pois käytöstä?
Leave a comment:
Leave a comment: