E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zeta
    replied
    Onko -08 mallisessa e90 tosiaan sama sulake lampunpesureille ja tuulilasinpesureille? :think Sulakekartan mukaan nro. 48 olisi molemmille eli sitä ei voisi nypätä pois?? Vanhemmassa e90 sulake oli erillinen nro. 43 ja se pitää ottaa heti pois ennen talvea tai muuten se kansi lentää mäkeen kun pesuri työntää sen väkisin auki jääkerroksen läpi

    Jos nuo on naitettu kimppaan niin saako lampunpesurit erikseen ohjelmoitua pois käytöstä?

    Leave a comment:


  • tiakri
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Eikös siellä ole semmoiset "pikaliittimillä" olevat letkut useammassa paikassa, jos ei ole klemmarilla kirittävää liitosta. Eli se lukitussanka ylös ja letku/liitin tulee ulos (O-renkaalla tiivistys), yleensä ovat aika tiukassa ja varovasti nitkuttaen ne lähtee irti.
    Eli tuommoiset https://ae01.alicdn.com/kf/Ha8e1faaa...cH.jpg_q50.jpg
    Täytyypä vielä tutkia tarkemmin kun pääsen nosturille, vähän oli ahdasta auton alla tunkkien varassa niin en ihan niin tarkkaan päässyt kattelemaan

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Mitä vaatis e91 ’06 retrofittaa sähköpenkit vastaavien puolsähkösten tilalle? Molemmat autot löytyy pihasta

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Oman N54:n osalta ihmettelin aikoinaan myös tuota tyhjennystä. Se jäähdyttimen tyhjennystulppa ei kumma kyllä tunnu millään saavan läheskään kaikkia sieltä ulos.

    Mä tyydyin siihen että ihan kaikkien ei tarvi tulla ulos, kunhan suurin osan saa pois ja uudet on samaa luokitusta.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Eikös siellä ole semmoiset "pikaliittimillä" olevat letkut useammassa paikassa, jos ei ole klemmarilla kirittävää liitosta. Eli se lukitussanka ylös ja letku/liitin tulee ulos (O-renkaalla tiivistys), yleensä ovat aika tiukassa ja varovasti nitkuttaen ne lähtee irti.
    Eli tuommoiset https://ae01.alicdn.com/kf/Ha8e1faaa...cH.jpg_q50.jpg
    Last edited by bemmeri; 21-08-2021, 20:13.

    Leave a comment:


  • tiakri
    replied
    325i LCI 2009 N53-koneinen. Jäähdytysnesteen vaihto.

    Tunkkasin auton ylös, valutin vanhat nesteet pois jäähdyttimen tyhjennystulpan kautta.

    Kaikissa ohjeissa kerrotaan että sen jälkeen pitäisi vielä tyhjentää loput termostaatin letku irroittamalla, mutta ongelma on se että termostaatissa ei löytynyt mitään klemmarilla avattavaa letkua.

    Oikeastaan ainoa klemmariletku oli öljysuodattimen jäähdyttimeltä tulevassa letkussa. Muissa oli sellaiset kiinteät pannat mitä ei saa varmaankaan auki kuin rikkomalla.

    Mitähän teen nyt väärin tai en tajua?

    Leave a comment:


  • dudeb
    replied
    Vanteen keskikuppien metsästys

    Tämä asia ratkaistu. Keskikupit löytyneet.
    Last edited by dudeb; 12-09-2021, 11:13.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    Valot automaatilla ja ainaki proffanavin kautta valoasetuksis pitää olla ruksi kohdassa automatic highbeam. Sit ku laitat viiksestä pitkät päälle trippimittarin viereen syttyy pitkien valo ja A (automaattinen)
    Eipä ole proffanavia tai iDrivea Katselin vain jotain Youtube-videota tuon lisävarusteen toiminnasta ja siinä oli vasemmassa viiksessä erillinen nappi jolla se aktivoidaan.

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Autossa on varusteena S5AC eli pitkien valojen avustin. Viiksestä BC:n vierestä puuttuu kuitenkin sen kytkentänappi. Toimiiko tämä sitten automaattisesti kun valokytkin on A-asennossa? Ei ole tullut vielä pimeällä ajettua. :think
    Valot automaatilla ja ainaki proffanavin kautta valoasetuksis pitää olla ruksi kohdassa automatic highbeam. Sit ku laitat viiksestä pitkät päälle trippimittarin viereen syttyy pitkien valo ja A (automaattinen)

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Autossa on varusteena S5AC eli pitkien valojen avustin. Viiksestä BC:n vierestä puuttuu kuitenkin sen kytkentänappi. Toimiiko tämä sitten automaattisesti kun valokytkin on A-asennossa? Ei ole tullut vielä pimeällä ajettua. :think

    Leave a comment:


  • Lenkka
    replied
    Mikähän on kun 2006 320d e90 sammuu maantiellä ajettaessa. Ensin auto hieman nykäisee ja sen jälkeen auto sammuu. Auton saa tämän jälkeen vauhdista suoraan takaisin käyntiin.

    Vikakoodeja oli jokaisestaa hehkusta, canbus flexray, aerial antennista ja sähköisestä ratin lukosta.

    Egr ja kaasuläpän liikkeen tarkistin ja ne toimivat. Öljyä siellä oli jonkinverran läpi tullut.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Tiedossa ei ole minkään apulaitteen vaihtoa tai irroitusta. Mutta mistä sitä tietää kun ei ole aukotonta huoltohistoriaa tiedossa.

    Se söörtsättiin jo että samaa hihnaa saa viisi uraisena.
    Vaikka hihnapyörän vaihtaa, vaihdetaan samalla kapeampi hihna. Onhan se vähän kyseenalainen korjaus mutta toimiva.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Kyllä se sitten tehostin on.
    Uusi hihnapyörä tilaukseen.

    Enää täytyisi selvittää miksi se ei ole linjassa muihin nähden. :think
    Onko siihen vaihdettu se ohjaustehostimen pumppu? Tai jonkin rempan yhteydessä irrotettu, ja laitettu takaisin väärin?
    Jos ei ole linjassa, niin sehän varmaan tuhoaa uudenkin hihnapyörän samalla tavalla.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Kyllä se sitten tehostin on.
    Uusi hihnapyörä tilaukseen.

    Enää täytyisi selvittää miksi se ei ole linjassa muihin nähden. :think
    olisko vain rikkoutunut niin paljon etureunan vahvikkeistaan, että antaa myöden kierroksilla samalla siirtäen hihnaa?
    anyway, uus hihnapyörä 31,45€ @ bmwautoparts.net.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Kyllä se sitten tehostin on.
    Uusi hihnapyörä tilaukseen.

    Enää täytyisi selvittää miksi se ei ole linjassa muihin nähden. :think

    Leave a comment:

Working...
X