E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikeDry
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Osaisikohan joku sanoa pitäisikö tuossa olla jotain peitelevyä tms edessä. E91 335i kuskinpuolen etulokari kyseessä. Nyt noista kohtuu isoista rei'istä näkyy suoraan konehuoneen puolelta rengas/jarrut, luulisi että tuossa kuuluisi olla joku muovi/pelti edessä.
    Ei oo veljelläkään, olis kyl hyvä olla joku suoja, meinaa sitä paskan määrää mitä kone huoneeseen pääsee tosta ja runko palkin päälle.
    Joskus mietin että saisiko siihen jonkun tulpan, vaikka huonekalu tulpan(neliö/suorakaiteen muotoisen) tms, mut on jäänyt mittaaminen

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied
    Rusakko rikko säleikön puskurista ja tuo ympyröity rima katkesi. Ilmeisesti täytyy tuo koko kehikko vaihtaa jos ehjän haluu?:think
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Osaisikohan joku sanoa pitäisikö tuossa olla jotain peitelevyä tms edessä. E91 335i kuskinpuolen etulokari kyseessä. Nyt noista kohtuu isoista rei'istä näkyy suoraan konehuoneen puolelta rengas/jarrut, luulisi että tuossa kuuluisi olla joku muovi/pelti edessä.
    Ei ole minullakaan tuossa kohtaa mitään edessä.

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Osaisikohan joku sanoa pitäisikö tuossa olla jotain peitelevyä tms edessä. E91 335i kuskinpuolen etulokari kyseessä. Nyt noista kohtuu isoista rei'istä näkyy suoraan konehuoneen puolelta rengas/jarrut, luulisi että tuossa kuuluisi olla joku muovi/pelti edessä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Millanen toi N52B30 tekniikka on? Itellä kokemusta vaan M57 ja siitä ei mitään pahaa sanottavaa, mut e9x bensa tekniikoista ei tietoa. Meneekö samaan kastiin kun muut N moottorit esim. N47 mitkä on ihan susia vai onko ihan fiksu keksintö?

    E. Foorumilta löyty:
    N52
    -disa läppä irtoaa (saatavilla ”parempi” aftermarket osa)
    -vanos solenoidit(puhdistus yleensä riittää)

    Mut onko muuta?
    Last edited by Vicious_e36; 07-08-2021, 12:41.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Eihän sitä ole listattuna kuvan yläreunassakaan.
    Eli osakuvissa kun menet "Exhaust system"in puolelle, löydät esim. tämän:


    Ja siinä kun klikkaat 2 screw clamp infon [+], saat näkyviin:


    Ja googlehaku vahvisti ^osanumeron pyöreäksi metallitiivisteeksi.

    edit: asennuskittiin ei siis vissiin kuulunut toi itse "N" ruuvikiristinkään?
    Eli pitää olla tiiviste. Ei ollut sitäkään klemmaria mukana.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Eihän sitä ole listattuna kuvan yläreunassakaan.
    Eli osakuvissa kun menet "Exhaust system"in puolelle, löydät esim. tämän:


    Ja siinä kun klikkaat 2 screw clamp infon [+], saat näkyviin:
    Only in conjunction with
    Gasket
    18 30 8 518 970
    Quantity: 1
    Ja googlehaku vahvisti ^osanumeron pyöreäksi metallitiivisteeksi.

    edit: asennuskittiin ei siis vissiin kuulunut toi itse "N" ruuvikiristinkään?
    Last edited by aae30; 05-08-2021, 06:27.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Saako näitä turbon ja dpf välisen liitoksen v-band? liittimiä muualtakin kuin bmw varaosa liikkeistä? En ole moisia tarvinnut ennen hommata. Ei rupea pitämään tuo liitos turbon vaihdon jälkeen. Pultti katkesi turbon vaihtohommissa, uutta mutteria hitsaten ja pulttia tilalle mutta sieltä se vaan jaksaa falskata. Eihän siellä mitään tiivistettä ole? Koitin tuossa löysätä alapäästä dpf ja sitten kiristin yläpäästä mutta vielä jäi tuolla auton alla näemmä yksi kannake löysäämättä kun en huomannut (8) http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...culate_filter/

    Tuo M47N koneinen auto kyseessä.

    Vai onko jotain mitä en nyt hoksaa
    Pitääkö tuossa turbon ja dpf välissä olla joku tiiviste?

    Tässä linkissä osa "O" vaikuttaisi tiivisteelle. Mutta ei sille osanumeroa löydy. Luulen että jos tuollainen pitää olla niin ei sitä siellä nyt ole.


    Ostin turbon asennussarjalla tiivisteineen eikä siinä mukana ainakaan tullut tuohon käypäistä tiivistettä.
    Last edited by Haju69; 05-08-2021, 05:31.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Vikana voi olla kampiakselin hihnapyörä voi myös olla jo revennyt, jaksaa pyörittää laturia ja ohjaustehostajaa mutta myös luistaa kun pumppu alkaa tekemään töitä.

    Lisäksi pre-faceliftissä on raskaampi ohjaus kuin faceliftissä.
    Tämä on pre, joten se voi olla "syynä".

    Tuo moniurahihna on vaihdettu noin 15tkm sitten. Tuossa 2tkm sitten vähän purin muuta pois ja katsoin että oli kyllä hyvässä kunnossa.

    Ja toisaalta tää on aina ollut yhtä raskas.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Mun kaksi E9x:ää (sigussa) on ohjaustehostimen ”tehokkuunden” osalta aika erilaisia. 335 vaatii hieman enemmän voimaa kuin tuo 318. Toki jonkin verran vaikuttaa mallikohtaiset erot. Tuossa 335:ssä näyttäis olevan hydraulinen ja toisessa sähköinen. Vaikka tuo 335 on raskaampi niin en ole ennen kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota kun se tuntuu toimivan oikein hyvin ja ongelmitta.

    Katsastuksessa vain inssi hieman sitä ”raskautta” ihmetteli ja jäin nyt miettimään, että mikähän tässä on se normaali tilanne? Pitäiskö tuosta ollaan yhtään huolissaan?
    Vikana voi olla kampiakselin hihnapyörä voi myös olla jo revennyt, jaksaa pyörittää laturia ja ohjaustehostajaa mutta myös luistaa kun pumppu alkaa tekemään töitä.

    Lisäksi pre-faceliftissä on raskaampi ohjaus kuin faceliftissä.
    Last edited by jani; 04-08-2021, 21:14.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Pultin kanta oli puhdas, eli ei oo ainakaan öljypohjan pultteja
    Ajoin takas talliin ja nosturille, otin pohjamuovin moottorin alta pois. Kaikki öljypohjan pultit tallella. Oisko sitten jostain ylempää.
    Ajelin vähän rauhallisemmin parit ajot, ja kun kaikki toimii, niin eikun kovaa ajoa..

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Taitaa olla kohtuu moni paikka mahdollinen (sinisestä täplästä ei tietoja). Ehkä vesipumpun ja öljypohjan pultit mahdollisia.?
    Vesipumpun pultit taitaa olla M8. Öljypohja voi olla M6. Realoem:stä noi selviää.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by intfreak View Post
    Venttiilikopan pultti mennyt poikki?
    Taitaa olla kohtuu moni paikka mahdollinen (sinisestä täplästä ei tietoja). Ehkä vesipumpun ja öljypohjan pultit mahdollisia.?

    Leave a comment:


  • intfreak
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Ajoin bemarin 335i ulos tallista ja keskellä lattiaa nökötti e10-kannalla alumiininen pultin kanta eli m6-kierteellä, sinisellä maalitäpällä.
    Arvauksia mistä voisi olla?
    Venttiilikopan pultti mennyt poikki?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Saako näitä turbon ja dpf välisen liitoksen v-band? liittimiä muualtakin kuin bmw varaosa liikkeistä? En ole moisia tarvinnut ennen hommata. Ei rupea pitämään tuo liitos turbon vaihdon jälkeen. Pultti katkesi turbon vaihtohommissa, uutta mutteria hitsaten ja pulttia tilalle mutta sieltä se vaan jaksaa falskata. Eihän siellä mitään tiivistettä ole? Koitin tuossa löysätä alapäästä dpf ja sitten kiristin yläpäästä mutta vielä jäi tuolla auton alla näemmä yksi kannake löysäämättä kun en huomannut (8) http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...culate_filter/

    Tuo M47N koneinen auto kyseessä.

    Vai onko jotain mitä en nyt hoksaa

    Leave a comment:

Working...
X