E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Georgios Terziakis
    replied
    Ajoin bemarin 335i ulos tallista ja keskellä lattiaa nökötti e10-kannalla alumiininen pultin kanta eli m6-kierteellä, sinisellä maalitäpällä.
    Arvauksia mistä voisi olla?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Ei taida sittenkään tuo termi corner led olla välttämättä ihan oikea. Carlyllä laitoin tuon pois päältä, mutta edelleen se ehjä puoli palaa. Jossain netin syövereissä tuo on nimetty amber led light:ksi.


    Saattaa toki olla niinkin, että ton koodaus ei vaan onnistu Carlyllä. Pitää myöhemmin kotona ottaa läppäri esille ja katsoa löytyiskö sillä tuohon koodausvaihtoehto. Ainakin jotain ohjeita jo siihen löysin, jossa viitattiin siihen että se pitää erikseen koodata pois sekä parkeilta että ajovaloilta.

    Leave a comment:


  • hasba
    replied
    Valojen vaihto

    Onko mahdollista vaihtaa pre-lci adaptiiviset xenonit esim näihin https://www.ebay.de/itm/123973421696...Cclp%3A2332490 Tuntuu ettei adaptiivista valoja pahemmin löydy. Jos ei muuten niin voiko käyttää linkin umpioita ja koodata adaptiivisuuden pois?

    Edit: laitoin väärän linkin jossa ei ollut xenon umpiot. Mutta YouTuben mukaan voi koodata AFS pois ja normi xenon umpiot tilalle.
    Last edited by hasba; 02-08-2021, 11:28.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Kiitos. Tämä jo tuotti oikeita hakutuloksia.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Corner leds

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Miksi kutsutaan tuota ajovalon ulkokulmassa olevaa keltaista valoa? Ja mikä sille on englanninkielinen/saksankielinen termi?

    Haluaisin koodata tuon pois käytöstä, kun toiselta puolelta tuo polttimo on palanut eikä tuo ole vaihdettavissa.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • ozi
    replied
    Tuosta pyöreän osan sisällä olevasta monikulmaisesta pitäisi saada ohjauksen preloadia säädettyä. Suositus on että vain pieniä säätöjä kerrallaan. Voi kuulemma mennä herkästi sellaiseksi ettei ohjaus palaudu jos raskaammaksi säätää.


    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Eiköhän tuo sitten liene ihan normaalia. Eikä toi minusta ole raskas. Pikemminkin se pulkan sähköinen tehostin on ehkä jopa turhan kevyt.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Ex e93 335i:ssa oli myös mielestäni melko raskas ohjaus. Varsinkin kaupunkiajossa jopa hieman häiritsevä. Siinäkin kuitenkin kaikki ymmärtääkseni oli myös ihan kunnossa. :think

    edit. Niin ja ei ollut mitään servotronic tai muita erikoisvarusteita. Alla 19" 235/35 pyörät ja jäykkä H&R alusta, jos nämä jotenkin vaikuttaa.
    Omassakin 335i e92:ssa (vakio alusta ja rengastus) ohjaus on raskaampi esim. e46 ja oikeastaan kaikkiin muihinkin tehostimella varustettuihin vehkeisiin millä olen ajanut. Lienee tarkoituksella jätetty jämäkämmäksi.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Mun kaksi E9x:ää (sigussa) on ohjaustehostimen ”tehokkuunden” osalta aika erilaisia. 335 vaatii hieman enemmän voimaa kuin tuo 318. Toki jonkin verran vaikuttaa mallikohtaiset erot. Tuossa 335:ssä näyttäis olevan hydraulinen ja toisessa sähköinen. Vaikka tuo 335 on raskaampi niin en ole ennen kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota kun se tuntuu toimivan oikein hyvin ja ongelmitta.

    Katsastuksessa vain inssi hieman sitä ”raskautta” ihmetteli ja jäin nyt miettimään, että mikähän tässä on se normaali tilanne? Pitäiskö tuosta ollaan yhtään huolissaan?
    Ex e93 335i:ssa oli myös mielestäni melko raskas ohjaus. Varsinkin kaupunkiajossa jopa hieman häiritsevä. Siinäkin kuitenkin kaikki ymmärtääkseni oli myös ihan kunnossa. :think

    edit. Niin ja ei ollut mitään servotronic tai muita erikoisvarusteita. Alla 19" 235/35 pyörät ja jäykkä H&R alusta, jos nämä jotenkin vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Mun kaksi E9x:ää (sigussa) on ohjaustehostimen ”tehokkuunden” osalta aika erilaisia. 335 vaatii hieman enemmän voimaa kuin tuo 318. Toki jonkin verran vaikuttaa mallikohtaiset erot. Tuossa 335:ssä näyttäis olevan hydraulinen ja toisessa sähköinen. Vaikka tuo 335 on raskaampi niin en ole ennen kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota kun se tuntuu toimivan oikein hyvin ja ongelmitta.

    Katsastuksessa vain inssi hieman sitä ”raskautta” ihmetteli ja jäin nyt miettimään, että mikähän tässä on se normaali tilanne? Pitäiskö tuosta ollaan yhtään huolissaan?
    Olettaisin, että omassa sigun autossa on myös hydraulinen niin en koe sen olevan mitenkään erikoisen raskas, toki verrattuna perheen kakkos autoon VW Passattiin jossa on sähköinen niin onhan tuo oma "raskaampi" kuin sähköinen, mutta en ole enempää kiinnittänyt huomiota, että olisiko jotain vikaa, enemmänkin tyytynyt, että se on normaalia.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Mun kaksi E9x:ää (sigussa) on ohjaustehostimen ”tehokkuunden” osalta aika erilaisia. 335 vaatii hieman enemmän voimaa kuin tuo 318. Toki jonkin verran vaikuttaa mallikohtaiset erot. Tuossa 335:ssä näyttäis olevan hydraulinen ja toisessa sähköinen. Vaikka tuo 335 on raskaampi niin en ole ennen kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota kun se tuntuu toimivan oikein hyvin ja ongelmitta.

    Katsastuksessa vain inssi hieman sitä ”raskautta” ihmetteli ja jäin nyt miettimään, että mikähän tässä on se normaali tilanne? Pitäiskö tuosta ollaan yhtään huolissaan?

    Leave a comment:


  • tiakri
    replied
    Irroitin äsken N53 koneesta venttiilikopan kun pitäisi vaihtaa vuotava tiiviste.

    Siinähän on samalla vähän ketjua näkyvissä, niin onko mitään tapaa tuossa samalla testata onko se venynyt miten paljon ja koska mahdollisesti vaihtokunnossa?

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Mulla vähän saman näköinen n. satasen laite, hyvin toimii.
    Eilen ostin tuon ja otsonoin auton. Nyt ei haise enää sikari.

    Leave a comment:


  • 0sskari
    replied
    Mikä mahtaa e92 335d närästää kun ahdot jää n 0,5bar pyydetystä? Voiko olla rikkinäine maf? Autossa wagnerin ic ahtoputkineen ja kaikki kunnolla kiinni joten ei pitäisi niistä vuotaa�� pikkuturbo toimii viiveettä kuten pitää mutta yli 3krpm kun painaa kaasun kerralla pohjaan tuntuu pieni viive. Ei vikakoodeja ahtoihin liittyen, auto softattu. 205tkm ajettu. Ahtimet kyllä vislaa aikalailla eli oisko ne vaan loppu?
    Last edited by 0sskari; 17-07-2021, 14:05.

    Leave a comment:

Working...
X