Originally posted by alpine3
View Post
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNoita "Bosseja" tehdään kuitenkin melkein "miljoonassa" maassa. Esim. Turkki ja Romania.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostMikäs se vois resonoida/rämistä kojelaudan sisässä? Tyhjäkäynnillä sekä tietyillä kierroksilla kivasti jokin rällättää. Maantienopeuksissa onneksi ei. Tuntuisi että lähellä tuulilasia mutta voin olla väärässäkin. Keskeltä se kuitenkin kantautuu. Ei auta mikään kojelaudan painaminen tai paukuttelu.
Sigun E91 kyseessä.
Leave a comment:
-
-
Mikäs se vois resonoida/rämistä kojelaudan sisässä? Tyhjäkäynnillä sekä tietyillä kierroksilla kivasti jokin rällättää. Maantienopeuksissa onneksi ei. Tuntuisi että lähellä tuulilasia mutta voin olla väärässäkin. Keskeltä se kuitenkin kantautuu. Ei auta mikään kojelaudan painaminen tai paukuttelu.
Sigun E91 kyseessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNoita "Bosseja" tehdään kuitenkin melkein "miljoonassa" maassa. Esim. Turkki ja Romania.Omien kokemuksien perusteella myös ABS-anturit kannattaa tosiaan ostaa laatuvalmistajalta. Ikävä vaihtaa moneen kertaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostToisin kuin aluksi kuvittelin, sai MHD nämäkin vikakoodit luettua:
1BD5 unknown
32C9 - Poor-road-surface detection: No wheel-speed signal received.
32D9 - Driving speed, plausibility: Minimum speed when in coasting/overrun mode implausible.
32DD - Vehicle speed, wheel speed sensor front/left, signal change: Not plausible.
Eli varmaankin ABS-sensoria ostamaan huomenna. Jostain syystä ei Motonetista saa kuin taakse.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Shatter View PostOnko kellään kokemuksia moottorin kumityynyistä tarvikkeena? Tilailin alkuperäisnumerolla uudet ja tuli Febi Bilsteinin tyynyt jossa ei ole alipaineohjausta ollenkaan. Maksaako vaivaa asennella vai pitäisikö suosiolla hakea alkuperäistä?
Ilmeisesti alipaineohjatut kumit löytyy vain automaatista, poistaen ylimääräisiä värinöitä paikallaan ollessa vaihde silmässä kun tyynyt ovat Soft tilassa.
Kyllä alipaineistettuja on manuaaleissakin.
Leave a comment:
-
-
Onko kellään kokemuksia moottorin kumityynyistä tarvikkeena? Tilailin alkuperäisnumerolla uudet ja tuli Febi Bilsteinin tyynyt jossa ei ole alipaineohjausta ollenkaan. Maksaako vaivaa asennella vai pitäisikö suosiolla hakea alkuperäistä?
Ilmeisesti alipaineohjatut kumit löytyy vain automaatista, poistaen ylimääräisiä värinöitä paikallaan ollessa vaihde silmässä kun tyynyt ovat Soft tilassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostSigun E92 sytytti äsken ASB-merkkivalot tauluun samalla sekunnilla kun olin painamassa napista DSC:n pois päältä, eli nappi oli jo ollut pohjassa sen pari-kolme sekuntia minkä tarttee että DSC deaktivoitu. Ei liene kuitenkin syytä olettaa että liittyy tähän jotenkin?
1BD5 unknown
32C9 - Poor-road-surface detection: No wheel-speed signal received.
32D9 - Driving speed, plausibility: Minimum speed when in coasting/overrun mode implausible.
32DD - Vehicle speed, wheel speed sensor front/left, signal change: Not plausible.
Eli varmaankin ABS-sensoria ostamaan huomenna. Jostain syystä ei Motonetista saa kuin taakse.
Leave a comment:
-
-
Valvetronic ja DSC häikkää
Kokeillaas tietäisikö joku täällä vastata tarkemmin kysymykseeni. Eli välillä tulee se keltainen puolikas merkkivalo tauluun (ei jostain syystä kuitenkaan rajoita tehoja), mikä poistuu joksikin aikaa näkyvistä nollauksen ansiosta. Antoi nyt myös ihan sen keltaisen vikavalonkin tauluun, mikä myös katosi nollaamalla. Lisäksi jokin DSC valo ja käsijarruvalo palavat keltaisella jatkuvasti, eivätkä katoa nollaamalla. Kuskin puolen takajarru myös lämpenee ajossa erityisesti.
Vikakoodit antaa seuraavista:
51B0
2A6B
2A61
1061
101B
Eli kaksi eri vikaa olisi, valvetronicissa ja ilmeisesti jotain jarruihin liittyvää. Miten vikoja kannattaisi lähteä korjaamaan?
Leave a comment:
-
-
Sigun E92 sytytti äsken ASB-merkkivalot tauluun samalla sekunnilla kun olin painamassa napista DSC:n pois päältä, eli nappi oli jo ollut pohjassa sen pari-kolme sekuntia minkä tarttee että DSC deaktivoitu. Ei liene kuitenkin syytä olettaa että liittyy tähän jotenkin?
Ite en nyt saa vikakoodeja luettua, mikä tietysti tarvitaan pian selventämään tilannetta, mutta ihmettelen vain tuota ajoituksen outoutta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juice View PostE90 manual:
Opening, closing
Press the switch back to the resistance point.
The glass sunroof and the sliding visor open together for as long as you hold the switch in position.
Press the switch back past the resistance point.
The glass sunroof and the sliding visor open automatically.
Briefly press the switch again to stop the opening movement.
You can close the glass sunroof in a similar manner by sliding the switch forward.
Kokeilin ihan piruuttani, omasta menee kiinni & auki myös auto.
Tosin CAS:ssa taisi olla jotain comfort, tipp, one touch asetuksia.
SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_AUF - Auki
SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_HEB - Nosto
SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_SENK - Lasku
SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_ZU - Kiinni
Kaikki olivat kylläkin jo aktiv joten vika ei siellä ollut, täytyy varsin kokeilla toisella katkaisijalla jossain välissä vaikuttaako.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Shatter View PostEikös näissä kattoluukullisissa kuuluisi mennä auki asennosta kiinni asentoon automaattisesti vain nappia hetken painamalla? Näin ainakin omassa vitosessa pelaa eli kosketus riittää ja aukeaa tai menee kiinni, kolmosessa taas aukipäin toimii pikaisella kosketuksella, mutta kiinni ei mene ilman kokoajan nappia pitämällä. Kalibrointi ajettu eikä vaikuttanut, oiskohan tuo itse nappi viallinen?
Opening, closing
Press the switch back to the resistance point.
The glass sunroof and the sliding visor open together for as long as you hold the switch in position.
Press the switch back past the resistance point.
The glass sunroof and the sliding visor open automatically.
Briefly press the switch again to stop the opening movement.
You can close the glass sunroof in a similar manner by sliding the switch forward.
Kokeilin ihan piruuttani, omasta menee kiinni & auki myös auto.
Tosin CAS:ssa taisi olla jotain comfort, tipp, one touch asetuksia.
Leave a comment:
-
-
Eikös näissä kattoluukullisissa kuuluisi mennä auki asennosta kiinni asentoon automaattisesti vain nappia hetken painamalla? Näin ainakin omassa vitosessa pelaa eli kosketus riittää ja aukeaa tai menee kiinni, kolmosessa taas aukipäin toimii pikaisella kosketuksella, mutta kiinni ei mene ilman kokoajan nappia pitämällä. Kalibrointi ajettu eikä vaikuttanut, oiskohan tuo itse nappi viallinen?
Leave a comment:
-
Leave a comment: