E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Mites taustapeili ja sen kehykset? Itsellä kuulosti kuin olisi tullut juurikin tuulilasin läheltä kojelaudasta mutta syypää olikin taustapeili.
    Ei vaikuta olevan se. Ei ollut myöskään vaikutusta sammuttaako lämmityslaitteen.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Noita "Bosseja" tehdään kuitenkin melkein "miljoonassa" maassa. Esim. Turkki ja Romania.
    Boschin sensori oli ainoa mitä paikallisesta kaupasta löysin, Made in Germany lukee boksissa. Eiköhän tuo toimi jos nyt on edes oikea osa.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Mikäs se vois resonoida/rämistä kojelaudan sisässä? Tyhjäkäynnillä sekä tietyillä kierroksilla kivasti jokin rällättää. Maantienopeuksissa onneksi ei. Tuntuisi että lähellä tuulilasia mutta voin olla väärässäkin. Keskeltä se kuitenkin kantautuu. Ei auta mikään kojelaudan painaminen tai paukuttelu.

    Sigun E91 kyseessä.
    Mites taustapeili ja sen kehykset? Itsellä kuulosti kuin olisi tullut juurikin tuulilasin läheltä kojelaudasta mutta syypää olikin taustapeili.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Mikäs se vois resonoida/rämistä kojelaudan sisässä? Tyhjäkäynnillä sekä tietyillä kierroksilla kivasti jokin rällättää. Maantienopeuksissa onneksi ei. Tuntuisi että lähellä tuulilasia mutta voin olla väärässäkin. Keskeltä se kuitenkin kantautuu. Ei auta mikään kojelaudan painaminen tai paukuttelu.

    Sigun E91 kyseessä.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Noita "Bosseja" tehdään kuitenkin melkein "miljoonassa" maassa. Esim. Turkki ja Romania.
    Kiinastakin tulee ihan hyvää tavaraa. Omien kokemuksien perusteella myös ABS-anturit kannattaa tosiaan ostaa laatuvalmistajalta. Ikävä vaihtaa moneen kertaan.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Itse ostin Boschilaisen ja ongelma poissa.
    Noita "Bosseja" tehdään kuitenkin melkein "miljoonassa" maassa. Esim. Turkki ja Romania.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Toisin kuin aluksi kuvittelin, sai MHD nämäkin vikakoodit luettua:

    1BD5 unknown
    32C9 - Poor-road-surface detection: No wheel-speed signal received.
    32D9 - Driving speed, plausibility: Minimum speed when in coasting/overrun mode implausible.
    32DD - Vehicle speed, wheel speed sensor front/left, signal change: Not plausible.


    Eli varmaankin ABS-sensoria ostamaan huomenna. Jostain syystä ei Motonetista saa kuin taakse.
    Älä osta ihan mitö merkkiä vaan. Orkkis tai HQ. Itse ostin Boschilaisen ja ongelma poissa.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Onko kellään kokemuksia moottorin kumityynyistä tarvikkeena? Tilailin alkuperäisnumerolla uudet ja tuli Febi Bilsteinin tyynyt jossa ei ole alipaineohjausta ollenkaan. Maksaako vaivaa asennella vai pitäisikö suosiolla hakea alkuperäistä?

    Ilmeisesti alipaineohjatut kumit löytyy vain automaatista, poistaen ylimääräisiä värinöitä paikallaan ollessa vaihde silmässä kun tyynyt ovat Soft tilassa.
    Tuskin mitään mullistavaa eroa on perusversiollakaan.Edellinen omistaja oli repäissy? omasta toisen tyynyn letkun irti, enkä huomannu mitään eroa kun laitoin letkun kiinni.

    Kyllä alipaineistettuja on manuaaleissakin.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Onko kellään kokemuksia moottorin kumityynyistä tarvikkeena? Tilailin alkuperäisnumerolla uudet ja tuli Febi Bilsteinin tyynyt jossa ei ole alipaineohjausta ollenkaan. Maksaako vaivaa asennella vai pitäisikö suosiolla hakea alkuperäistä?

    Ilmeisesti alipaineohjatut kumit löytyy vain automaatista, poistaen ylimääräisiä värinöitä paikallaan ollessa vaihde silmässä kun tyynyt ovat Soft tilassa.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Sigun E92 sytytti äsken ASB-merkkivalot tauluun samalla sekunnilla kun olin painamassa napista DSC:n pois päältä, eli nappi oli jo ollut pohjassa sen pari-kolme sekuntia minkä tarttee että DSC deaktivoitu. Ei liene kuitenkin syytä olettaa että liittyy tähän jotenkin?
    Toisin kuin aluksi kuvittelin, sai MHD nämäkin vikakoodit luettua:

    1BD5 unknown
    32C9 - Poor-road-surface detection: No wheel-speed signal received.
    32D9 - Driving speed, plausibility: Minimum speed when in coasting/overrun mode implausible.
    32DD - Vehicle speed, wheel speed sensor front/left, signal change: Not plausible.


    Eli varmaankin ABS-sensoria ostamaan huomenna. Jostain syystä ei Motonetista saa kuin taakse.

    Leave a comment:


  • ilezki
    replied
    Valvetronic ja DSC häikkää

    Kokeillaas tietäisikö joku täällä vastata tarkemmin kysymykseeni. Eli välillä tulee se keltainen puolikas merkkivalo tauluun (ei jostain syystä kuitenkaan rajoita tehoja), mikä poistuu joksikin aikaa näkyvistä nollauksen ansiosta. Antoi nyt myös ihan sen keltaisen vikavalonkin tauluun, mikä myös katosi nollaamalla. Lisäksi jokin DSC valo ja käsijarruvalo palavat keltaisella jatkuvasti, eivätkä katoa nollaamalla. Kuskin puolen takajarru myös lämpenee ajossa erityisesti.

    Vikakoodit antaa seuraavista:

    51B0
    2A6B
    2A61
    1061
    101B

    Eli kaksi eri vikaa olisi, valvetronicissa ja ilmeisesti jotain jarruihin liittyvää. Miten vikoja kannattaisi lähteä korjaamaan?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Sigun E92 sytytti äsken ASB-merkkivalot tauluun samalla sekunnilla kun olin painamassa napista DSC:n pois päältä, eli nappi oli jo ollut pohjassa sen pari-kolme sekuntia minkä tarttee että DSC deaktivoitu. Ei liene kuitenkin syytä olettaa että liittyy tähän jotenkin?

    Ite en nyt saa vikakoodeja luettua, mikä tietysti tarvitaan pian selventämään tilannetta, mutta ihmettelen vain tuota ajoituksen outoutta.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by Juice View Post
    E90 manual:
    Opening, closing
    Press the switch back to the resistance point.
    The glass sunroof and the sliding visor open together for as long as you hold the switch in position.
    Press the switch back past the resistance point.
    The glass sunroof and the sliding visor open automatically.
    Briefly press the switch again to stop the opening movement.
    You can close the glass sunroof in a similar manner by sliding the switch forward.

    Kokeilin ihan piruuttani, omasta menee kiinni & auki myös auto.
    Tosin CAS:ssa taisi olla jotain comfort, tipp, one touch asetuksia.
    Hyvä huomio, kurkkasin kattoluukun SHD-moduulin koodaukset ja siellähän on one-touch asetukset kaikille toiminnoille:

    SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_AUF - Auki
    SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_HEB - Nosto
    SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_SENK - Lasku
    SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_ZU - Kiinni

    Kaikki olivat kylläkin jo aktiv joten vika ei siellä ollut, täytyy varsin kokeilla toisella katkaisijalla jossain välissä vaikuttaako.

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Eikös näissä kattoluukullisissa kuuluisi mennä auki asennosta kiinni asentoon automaattisesti vain nappia hetken painamalla? Näin ainakin omassa vitosessa pelaa eli kosketus riittää ja aukeaa tai menee kiinni, kolmosessa taas aukipäin toimii pikaisella kosketuksella, mutta kiinni ei mene ilman kokoajan nappia pitämällä. Kalibrointi ajettu eikä vaikuttanut, oiskohan tuo itse nappi viallinen?
    E90 manual:
    Opening, closing
    Press the switch back to the resistance point.
    The glass sunroof and the sliding visor open together for as long as you hold the switch in position.
    Press the switch back past the resistance point.
    The glass sunroof and the sliding visor open automatically.
    Briefly press the switch again to stop the opening movement.
    You can close the glass sunroof in a similar manner by sliding the switch forward.

    Kokeilin ihan piruuttani, omasta menee kiinni & auki myös auto.
    Tosin CAS:ssa taisi olla jotain comfort, tipp, one touch asetuksia.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Eikös näissä kattoluukullisissa kuuluisi mennä auki asennosta kiinni asentoon automaattisesti vain nappia hetken painamalla? Näin ainakin omassa vitosessa pelaa eli kosketus riittää ja aukeaa tai menee kiinni, kolmosessa taas aukipäin toimii pikaisella kosketuksella, mutta kiinni ei mene ilman kokoajan nappia pitämällä. Kalibrointi ajettu eikä vaikuttanut, oiskohan tuo itse nappi viallinen?

    Leave a comment:

Working...
X