E91:ssä välillä mittaristo kyykkää/syttyy kaikki varoitusvalot sekunniksi pariksi. Nyt teki saman mutta sytty myös vaihdelaatikon vikavalo eli 3 jäi päälle eikä vaihda vaihteita. Auton uudelleen käynnistää niin kaikkia häviää.
Arvauksia mitä kattelis ensimmäisenä?
Auto e91 320d. M47
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Shatter View PostHmm, itselläkin juuri vaihdettu takapyöränlaakeri uuteen ja yli 80 vauhdissa tuntuu/kuuluu outo jurina. Täytyy tutkia lisää voisiko olla sama juttu vai tuleeko mahdollisesti kardaanin tukilaakerista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mmie View PostMulle osui e92:een hillitöntä jurinaa uutena pitänyt SKF etupyöränlaakeri.Last edited by Shatter; 18-05-2021, 08:53.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aae30 View PostIkävä kyllä, mutta väärennösten seassa taitaa olla ihan vaan halvemmalla tuotettujakin.
edit: fwiw., viimisin ostamani aito oem laakeri(e34 etu) oli FAG:in tekele.
Voisko tässä olla syy miksi ollaan saatu kerran kesässä vaihtaa pösöön hanttarin puolen laakeri. Joka kerta ostanut SKF tekeleen..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostSaako öljynvaihto laskuria nollattua mitenkään kun se ei onnistu mittariston valikon kautta tai tunnetuilla bmw diagnosointi ohjelmilla? Ilmeisesti softapäivitys tuo helpotusta asiaan mutta onko muutoin huoltovälin nollaaminen mahdollista?
Auto on tuo -05 E91
Leave a comment:
-
-
Saako öljynvaihto laskuria nollattua mitenkään kun se ei onnistu mittariston valikon kautta tai tunnetuilla bmw diagnosointi ohjelmilla? Ilmeisesti softapäivitys tuo helpotusta asiaan mutta onko muutoin huoltovälin nollaaminen mahdollista?
Auto on tuo -05 E91
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ilikka59 View PostMorjesta, vaihtelin 2005 vuoden e90-autoon takarenkaan laakerin ja jarrulevyä takaisin laittaessa huomasin että laakerissa on hieman välystä. Onko tämä normaalia? Uusi laakeri on merkiltään SKF, eli luulis että laakeri on ainakin laadultaan niin hyvä kun voi olla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ilikka59 View PostMorjesta, vaihtelin 2005 vuoden e90-autoon takarenkaan laakerin ja jarrulevyä takaisin laittaessa huomasin että laakerissa on hieman välystä. Onko tämä normaalia? Uusi laakeri on merkiltään SKF, eli luulis että laakeri on ainakin laadultaan niin hyvä kun voi olla..
edit: fwiw., viimisin ostamani aito oem laakeri(e34 etu) oli FAG:in tekele.
Leave a comment:
-
-
Laakeripulma
Morjesta, vaihtelin 2005 vuoden e90-autoon takarenkaan laakerin ja jarrulevyä takaisin laittaessa huomasin että laakerissa on hieman välystä. Onko tämä normaalia? Uusi laakeri on merkiltään SKF, eli luulis että laakeri on ainakin laadultaan niin hyvä kun voi olla.
Leave a comment:
-
-
Hei, pikaista apua tarttis.. Onko tuon ketjun yläosan ohjain yksinkertanen vaihtaa? Vai tarviteesko ajoitustyökaluja yms? Kone oli n43.
Linkki vielä kuvaan.
Leave a comment:
-
-
Hei.
325i automaatissa N52B25 -05 moottoririkko. Sattuuko vaihtomoottori manuaalivaihteisesta kun on BMW parts sivustolla hieman eri numerolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cunttory View PostMäntä todennäköisesti jumittaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOnko antaa suosituksia E92 takajarruosien uusintaan? Ongelma jumittava oikean puolen satula, jonka luulen jo aiheuttaneen levyn kieroitumisen koska muutaman kilometrin ajon jälkeen alkaa melkoinen nypyttävä ääni tuntua ajossa, niinkuin olis runkovika renkaassa tms., ja luulen että tuo laahaava jarru on siihen syypää.
Tarkoitus siis olis varmaankin vaihtaa taakse satulat, levyt, palat ja letkut. Varmaan samalla käsijarrun kengätkin kannattaa vaihtaa? Jotain muuta?
Paikallinen korjaamo, missä noita ajattelin vaihdattaa, suositteli ostamaan vain alkuperäislaatuiset jarrulevyt. Onko tähän näkemystä mistä näitä ostais, siis muualta kuin marmorilta? E39:ssä olen käyttänyt halpoja levyjä, muistaakseni ainakin Boschin merkillä, mutta ei ne aina ole ihan suorina pysyneet.
Jos käsijarrukengissä on pintaa esim ~puolet, niin miksipä vaihtaa. Jarruletkujen vaihto on turhaa jos ei ole pykimiä taittamalla havaittavissa.
Boschin levyjä ja paloja suosittelisin normiajoon. Ei pölise/vingu. Levyn kesto omalla kohdalla äärimmäisen hyvä, jouduin juurikin jumittavan männän takia ajamaan kotiin xx kilometriä. Pihassa levyssä oli sinertäviä kohtia jo lämmöstä. uusi satula tilalle ja levy oli ok edelleenkin.
...Ihan parkkipaikalla tehtävä homma tuo jarruremppakin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: