E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bm-w
    replied
    E91:ssä välillä mittaristo kyykkää/syttyy kaikki varoitusvalot sekunniksi pariksi. Nyt teki saman mutta sytty myös vaihdelaatikon vikavalo eli 3 jäi päälle eikä vaihda vaihteita. Auton uudelleen käynnistää niin kaikkia häviää.

    Arvauksia mitä kattelis ensimmäisenä?

    Auto e91 320d. M47
    Last edited by Bm-w; 19-05-2021, 05:37.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Hmm, itselläkin juuri vaihdettu takapyöränlaakeri uuteen ja yli 80 vauhdissa tuntuu/kuuluu outo jurina. Täytyy tutkia lisää voisiko olla sama juttu vai tuleeko mahdollisesti kardaanin tukilaakerista.
    Uusi osa ei tarkoita aina, että olisi kunnossa. Tämä vaan valitettavasti tuntuu kokoajan yleistyvän kun tuotantoa halpuutetaan.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Tuplat.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Mulle osui e92:een hillitöntä jurinaa uutena pitänyt SKF etupyöränlaakeri.
    Hmm, itselläkin juuri vaihdettu takapyöränlaakeri uuteen ja yli 80 vauhdissa tuntuu/kuuluu outo jurina. Täytyy tutkia lisää voisiko olla sama juttu vai tuleeko mahdollisesti kardaanin tukilaakerista.
    Last edited by Shatter; 18-05-2021, 08:53.

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Olipa kenen laakeri hyvänsä, välystä ei kuulu olla yhtään.

    Originally posted by _Bäri_ View Post
    Voisko tässä olla syy miksi ollaan saatu kerran kesässä vaihtaa pösöön hanttarin puolen laakeri. Joka kerta ostanut SKF tekeleen..

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Ikävä kyllä, mutta väärennösten seassa taitaa olla ihan vaan halvemmalla tuotettujakin.



    edit: fwiw., viimisin ostamani aito oem laakeri(e34 etu) oli FAG:in tekele.

    Voisko tässä olla syy miksi ollaan saatu kerran kesässä vaihtaa pösöön hanttarin puolen laakeri. Joka kerta ostanut SKF tekeleen..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Saako öljynvaihto laskuria nollattua mitenkään kun se ei onnistu mittariston valikon kautta tai tunnetuilla bmw diagnosointi ohjelmilla? Ilmeisesti softapäivitys tuo helpotusta asiaan mutta onko muutoin huoltovälin nollaaminen mahdollista?

    Auto on tuo -05 E91
    Veikataan, että sulla on moottorinohjaimessa nyt sellainen softa, jossa tuo öljynvaihtovälin nollaus ei onnistu kun riittävästi kilometrejä mittarissa. Tähän on kaksi vaihtoehtoa 1) päivitä softa 2) ota se öljynvaihto laskuri pois käytöstä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Saako öljynvaihto laskuria nollattua mitenkään kun se ei onnistu mittariston valikon kautta tai tunnetuilla bmw diagnosointi ohjelmilla? Ilmeisesti softapäivitys tuo helpotusta asiaan mutta onko muutoin huoltovälin nollaaminen mahdollista?

    Auto on tuo -05 E91

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by ilikka59 View Post
    Morjesta, vaihtelin 2005 vuoden e90-autoon takarenkaan laakerin ja jarrulevyä takaisin laittaessa huomasin että laakerissa on hieman välystä. Onko tämä normaalia? Uusi laakeri on merkiltään SKF, eli luulis että laakeri on ainakin laadultaan niin hyvä kun voi olla.
    Mulle osui e92:een hillitöntä jurinaa uutena pitänyt SKF etupyöränlaakeri.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by ilikka59 View Post
    Morjesta, vaihtelin 2005 vuoden e90-autoon takarenkaan laakerin ja jarrulevyä takaisin laittaessa huomasin että laakerissa on hieman välystä. Onko tämä normaalia? Uusi laakeri on merkiltään SKF, eli luulis että laakeri on ainakin laadultaan niin hyvä kun voi olla.
    Ikävä kyllä, mutta väärennösten seassa taitaa olla ihan vaan halvemmalla tuotettujakin.



    edit: fwiw., viimisin ostamani aito oem laakeri(e34 etu) oli FAG:in tekele.

    Leave a comment:


  • ilikka59
    replied
    Laakeripulma

    Morjesta, vaihtelin 2005 vuoden e90-autoon takarenkaan laakerin ja jarrulevyä takaisin laittaessa huomasin että laakerissa on hieman välystä. Onko tämä normaalia? Uusi laakeri on merkiltään SKF, eli luulis että laakeri on ainakin laadultaan niin hyvä kun voi olla.

    Leave a comment:


  • R1kuhh
    replied
    Hei, pikaista apua tarttis.. Onko tuon ketjun yläosan ohjain yksinkertanen vaihtaa? Vai tarviteesko ajoitustyökaluja yms? Kone oli n43.

    Linkki vielä kuvaan.

    Leave a comment:


  • totopiiri
    replied
    Hei.
    325i automaatissa N52B25 -05 moottoririkko. Sattuuko vaihtomoottori manuaalivaihteisesta kun on BMW parts sivustolla hieman eri numerolla.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Mäntä todennäköisesti jumittaa.
    Joo, tämä oli tosiaan diagnoosi kun pyysin vilkaisemaan kun auto kävi takaisinkutsun takia merkkiliikkeen huollossa. Ite voisin muuten vaihtaakin jotain mutta nyt on olkapää siinä kunnossa että jätän suosiolla väliin. Tutkailen mainitsemaasi satulamerkkiä.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Onko antaa suosituksia E92 takajarruosien uusintaan? Ongelma jumittava oikean puolen satula, jonka luulen jo aiheuttaneen levyn kieroitumisen koska muutaman kilometrin ajon jälkeen alkaa melkoinen nypyttävä ääni tuntua ajossa, niinkuin olis runkovika renkaassa tms., ja luulen että tuo laahaava jarru on siihen syypää.

    Tarkoitus siis olis varmaankin vaihtaa taakse satulat, levyt, palat ja letkut. Varmaan samalla käsijarrun kengätkin kannattaa vaihtaa? Jotain muuta?

    Paikallinen korjaamo, missä noita ajattelin vaihdattaa, suositteli ostamaan vain alkuperäislaatuiset jarrulevyt. Onko tähän näkemystä mistä näitä ostais, siis muualta kuin marmorilta? E39:ssä olen käyttänyt halpoja levyjä, muistaakseni ainakin Boschin merkillä, mutta ei ne aina ole ihan suorina pysyneet.
    Mäntä todennäköisesti jumittaa. Jos haluaa helpolla päästä, niin esim. Budwegin satula (2v. takuu) tilalle ja vanha vaihdossa.

    Jos käsijarrukengissä on pintaa esim ~puolet, niin miksipä vaihtaa. Jarruletkujen vaihto on turhaa jos ei ole pykimiä taittamalla havaittavissa.

    Boschin levyjä ja paloja suosittelisin normiajoon. Ei pölise/vingu. Levyn kesto omalla kohdalla äärimmäisen hyvä, jouduin juurikin jumittavan männän takia ajamaan kotiin xx kilometriä. Pihassa levyssä oli sinertäviä kohtia jo lämmöstä. uusi satula tilalle ja levy oli ok edelleenkin.

    ...Ihan parkkipaikalla tehtävä homma tuo jarruremppakin.

    Leave a comment:

Working...
X