E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petri.Kekkonen
    replied
    Onko antaa suosituksia E92 takajarruosien uusintaan? Ongelma jumittava oikean puolen satula, jonka luulen jo aiheuttaneen levyn kieroitumisen koska muutaman kilometrin ajon jälkeen alkaa melkoinen nypyttävä ääni tuntua ajossa, niinkuin olis runkovika renkaassa tms., ja luulen että tuo laahaava jarru on siihen syypää.

    Tarkoitus siis olis varmaankin vaihtaa taakse satulat, levyt, palat ja letkut. Varmaan samalla käsijarrun kengätkin kannattaa vaihtaa? Jotain muuta?

    Paikallinen korjaamo, missä noita ajattelin vaihdattaa, suositteli ostamaan vain alkuperäislaatuiset jarrulevyt. Onko tähän näkemystä mistä näitä ostais, siis muualta kuin marmorilta? E39:ssä olen käyttänyt halpoja levyjä, muistaakseni ainakin Boschin merkillä, mutta ei ne aina ole ihan suorina pysyneet.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Joo mulla käynyt tää sama homma juurikin, kun auto seisoi pidemmän aikaa.
    Piti nollata rattilukon laskuri ja kovaa ajoa..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Keskitalo View Post
    Terve! Akku kävi tyhjänä jonka jälkeen mittariin tuli keltainen rattilukonkuva eikä anna käynnistyä onko kokemusta tämmösestä?
    On kokemusta lukuisista tapauksista. Eli sähköinen rattilukko temppuilee siellä. Kuten edellä sanottiin, niin kokeile liikuttaa rattia saattaa. Sillä saattaa saada rattilukon pois päältä ja käyntiin. Pidempi aikainen korjaus on sitten laskurin nollaus/softan päivitys/sen sähköisen moottorin vaihto/kunnostus.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Keskitalo View Post
    Terve! Akku kävi tyhjänä jonka jälkeen mittariin tuli keltainen rattilukonkuva eikä anna käynnistyä onko kokemusta tämmösestä?
    Olisikohan siellä EWS:n eli ajoneston ja DDE:n välinen synkronointi hävinnyt. Voi ilmetä akun käydessä tyhjänä.

    Vikakoodeista saisi enemmän osviittaa. Jos ei ole EWS:ään liittyviä koodeja niin sitten vika on varmaan ELV:eessä tai sen laskurissa.
    Last edited by alpine3; 11-05-2021, 23:15.

    Leave a comment:


  • Keskitalo
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Käyttöohje sanoo: "Liikuta ohjauspyörää ennen moottorin käynnistämistä."

    Oliko tällä vaikutusta asiaan?
    Ei ollut mitään vaikutusta.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Keskitalo View Post
    Terve! Akku kävi tyhjänä jonka jälkeen mittariin tuli keltainen rattilukonkuva eikä anna käynnistyä onko kokemusta tämmösestä?
    Käyttöohje sanoo: "Liikuta ohjauspyörää ennen moottorin käynnistämistä."

    Oliko tällä vaikutusta asiaan?

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Potilaana 2012 e91 jossa cic business navi pienellä näytöllä, liekö tuohon olisi mitään järkevää kikkaretta jolla saisi lisätty peruutuskameran? Kävi jo mielessä NBT päivitys, mutta on aika hintava pelkän kameran ja isomman näytön takia.

    Leave a comment:


  • Keskitalo
    replied
    Ei anna käynnistyä 318d e90

    Terve! Akku kävi tyhjänä jonka jälkeen mittariin tuli keltainen rattilukonkuva eikä anna käynnistyä onko kokemusta tämmösestä?

    Leave a comment:


  • Woimaa
    replied
    Originally posted by hpniemi View Post
    Magneettikytkimen voi vaihtaa yleensä erikseen. Voi myös olla, ettei magneettikytkimessä ole vikaa ollenkaan, vaan riittää, että poistaa välilevyn tai pari, mitkä on siinä määrittelemässä kytkimen etäisyyttä.
    Ei näkyny olevan erikseen myynnissä mitä äkkiseltään kattelin. Menee nyt koko kompura vaihtoon nii jospa se alkas tehhä kylymää taassen..

    Leave a comment:


  • _Pietu_
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    320d M47 antaa vikakoodia 4587 fuel filter.
    Suodatin on vaihdettu, tuleekohan tuo siitä lämmittimestä vai onko sille joku oma koodi?
    E: Ilmeisesti siinä lämmittimessä on joku paineanturi samassa joka lienee rikki.
    Samaa koodia on omassakin ollut, syyllistä en ole sen kummemmin vila tarkemmin metsästänyt, kun liikkumaan on päässy.

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Magneettikytkimen voi vaihtaa yleensä erikseen. Voi myös olla, ettei magneettikytkimessä ole vikaa ollenkaan, vaan riittää, että poistaa välilevyn tai pari, mitkä on siinä määrittelemässä kytkimen etäisyyttä.

    Originally posted by Woimaa View Post
    Joo täytyy lukasta vikakoodit. Mut jos toi magneettikytkin on entinen niin eikö se nyt mee kompura sillon vaihtoon joka tapauksessa. Onkohan täällä foorumilla tietoa tuosta ilmastoinnin alimmasta käyttölämpötilasta eli missä lämpötilassa kompura pyörähtää käyntiin? Toimiiko esim. huurteen poistossa myös likimain 0- asteen tienoilla. Ja että missä kylmäaine määrässä kompura ei enään yritä lähtä pyörimään..?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Minulla on m47 koneinen E91 manuaalivaihteistolla johon tehty Kalajoella ohjelmointi ~210hp/420nm(numeroiden mukaan, ei penkitetty). DPF ja EGR säilytetty.

    En tiedä vertailua vakioon kun en sellaista ole ajanut, ohjelmointi tehty jonkun edellisen omistajan toimesta.

    Mutta jos noita numeroita tuijottaa ja vertaa perstuntumalla vakioon -96 vuosimallin 328i niin rahat on menneet hukkaan.

    En tiedä onko kaikki nyt varmuudella kunnossa, aiemmin tuntui todella tukkoiselta tässä keväällä, lueskelin koodeja ja seurailin livedataa. Boost pressure sensoria herjaili aikansa(tuli siis takaisin useasti) ja ahtopaineet tuntui olevan kateissa. Mutta vaikutti piristyvän kun nollaili koodeja ja tein sitten dpf pakkopolttoa niin tuntui ettei koodia enää takaisin tule ahtopaineet parani.

    Seurailen tilannetta mutta en jaksa uskoa noihin lukuihin mitenkään jos vertaan niitä tuon e36 kanssa.

    "Paskapuhetta mutta uskon". Pitäisi varmaan penkissä käyttää että tietäisi mikä se tilanne oikeasti on.

    Leave a comment:


  • Roniok
    replied
    320d ohjelmointi

    Moro. Tarkoituksena olisi käydä laittamassa omaan 320D n47 177hv bemariin ohjelma. Minkälaista ohjelmaa näihin uskaltaa laittaa ja missä kannattaisi käydä. Minkälaiseen hintaan saa ohjelman ja onko se rahan arvoinen? Etelä-Karjala - Kymenlaakso alueella jos löytyisi.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    320d M47 antaa vikakoodia 4587 fuel filter.
    Suodatin on vaihdettu, tuleekohan tuo siitä lämmittimestä vai onko sille joku oma koodi?
    E: Ilmeisesti siinä lämmittimessä on joku paineanturi samassa joka lienee rikki.
    Last edited by JJT; 07-05-2021, 16:46.

    Leave a comment:


  • Woimaa
    replied
    Originally posted by hpniemi View Post
    Diagnostiikkaan kiinni, niin näkee onko koodeja. Joku sensori voi olla kaput (ac pressure esim) tai magneettikytkin rikki...
    Joo täytyy lukasta vikakoodit. Mut jos toi magneettikytkin on entinen niin eikö se nyt mee kompura sillon vaihtoon joka tapauksessa. Onkohan täällä foorumilla tietoa tuosta ilmastoinnin alimmasta käyttölämpötilasta eli missä lämpötilassa kompura pyörähtää käyntiin? Toimiiko esim. huurteen poistossa myös likimain 0- asteen tienoilla. Ja että missä kylmäaine määrässä kompura ei enään yritä lähtä pyörimään..?

    Leave a comment:

Working...
X