E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    No, nyt pääsin inpalla lukemaan vikakoodit CASsta ja antaa vikakoodin
    A 0C1 Treiber_KL50L_KS
    a0 c1 64 01 55 56

    EDITtiä:
    Lähteekö CASilta suoraan johto ecu-lootan kautta startin solenoidille? Jos lähtee, niin mikähän se noista miljoonista johdoista on? Voisin mitata että onko johdossa katkoa tms.
    Löytyykö sulta ISTA koneelta? Sieltä löytyisi sähkökaaviot. Cas menee startille käsky.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    No, nyt pääsin inpalla lukemaan vikakoodit CASsta ja antaa vikakoodin
    A 0C1 Treiber_KL50L_KS
    a0 c1 64 01 55 56

    EDITtiä:
    Lähteekö CASilta suoraan johto ecu-lootan kautta startin solenoidille? Jos lähtee, niin mikähän se noista miljoonista johdoista on? Voisin mitata että onko johdossa katkoa tms.

    EDIT2:
    mustan liittimen pinni nro 22 pitäis mennä solenoidille, eikun suurennuslasia ettimään ja kokeilemaan johdon vastusta.
    Last edited by Georgios Terziakis; 01-05-2021, 11:56.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Muistelisin, että DME & CAS menee signaali jarrupolkimen kytkimestä. INPA/ISTA:lla pystyy katsomaan.
    Jarruvalot kyl loimottaa kun painaa jarrua, ja silti vaan naksauttaa solenoidia, sen verran sain tuos katottua että ei tuu täydet voltit solenoidille. Otin ecu-boksin auki ja etsin sieltä startin herätejohdon, ja sama homma.
    Pitää yrittää tuota INPAa opetella käyttämään, ei vaan meinaa taipua millään..

    Se musta isoin rele sulakeboksissa tuntu aika lämpöseltä starttiyritysten jälkeen, en tiä liittyykö se edes tuohon starttitsydeemiin

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Eli siis startti on paikallaan. Ja kun solenoidin heräteliittimeen antaa +12V, niin lähtee pyörittämään moottoria ihan kunnolla. Starttinappulasta vaan naksauttaa solenoidia, hieman hankala yksin mittailla että paljonko tulee voltteja solenoidin herätejohtoon kun starttinappulaa painaa.
    Ja pitää tuo INPAn käyttäminenkin opetella että pääsisi CASiin kiinni, senhän pitäis näyttää että toimiiko jarrupolkimen kytkin?
    Muistelisin, että DME & CAS menee signaali jarrupolkimen kytkimestä. INPA/ISTA:lla pystyy katsomaan.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Näillä oireille sanoisin, että virtapuolelle edelleen ongelmaa, jos starttauksen ohjauksessa olisi ongelmaa, niin silloin ei kyllä pitäisi naksahtaa. Päävirtakaapeli? Onhan se uusi maakaapeli kunnolla kiinni ja kiinnityskohdat puhdistettu? Jos löytyy ylimäärinen akku/toinen auto, niin kokeile siitä antaa virtaa suoraan konehuoneen pisteisiin. Maakaapelin saa testattua helposti kun laittaa apuvirtakaapelin korin ja moottorin välille.
    Eli siis startti on paikallaan. Ja kun solenoidin heräteliittimeen antaa +12V, niin lähtee pyörittämään moottoria ihan kunnolla. Starttinappulasta vaan naksauttaa solenoidia, hieman hankala yksin mittailla että paljonko tulee voltteja solenoidin herätejohtoon kun starttinappulaa painaa.
    Ja pitää tuo INPAn käyttäminenkin opetella että pääsisi CASiin kiinni, senhän pitäis näyttää että toimiiko jarrupolkimen kytkin?

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    AUC-sensorin toiminnasta

    Onko tyyppivika, että auton nenä ei vaan toimi kovinkaan hyvin vai mistä lienee kyse, kun ei toi automaattinen sisäilman kierrätys toimi... Vaikka Millaseen savupilveen ajaisi, hajut tulee sisälle samantien eikä systeemi joko hoksaa saastetta tai sulje ilmanottoa.

    Sain muinoin vikakoodin tosta sensorista ja uusin oem-osan, koodi katosi mutta hajut tulee.

    Volvossa esim oli tää niin hyvä, ettei juuri koskaan mitään ulkoilman hajuja päässyt sisään.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Hieman erikoinen airbag ongelma pre-lci E91. Vikakoodeissa löytyy koodi 93AE active head restraint left, lisätiedoissa oikonen maihin. Miten tuosta aktiivisesta niskatuesta tulee koodia, kun eihän pre-lci niitä edes minun milestäni ole vaan tulivat vasta LCI myötä? Herjaa vain vasenta ei oikeata. NCS lukaisin koodauksen enkä minä ainakaan löytänyt mitään parametriä noille aktiivisille niskatuelle. Eli ei voi koodata poiskaan. Koodasin varustelistalla pariin kertaan ei vaikutusta. Fläshäsin airbag ohjainlaitteen winkfp:llä ja koodasin vielä uudestaan varustelistalla. Edelleen herjaa siitä vasemmasta niskatuesta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Eilen vihdoinkin sain auton työnnettyä talliin. Ja moottorin maadotusjohto oli viittä vaille poikki. Tänään laitoin uuden ja nyt starttinapista solenoidi naksahtaa, mutta ei pyöritä starttia.
    Annoin solenoidille suoraa virtaa ja nätisti pyörittää moottoria.
    Eli starttiautomatiikassa jotain häikkää, mutta mitä?
    Sain läppärilllä ja INPAlla nollattua airbag-valon (akun vaihdon yhteydessä lähti se airbagien johto irti, enkä huomannut kun pimeessä pihalla akkua vaihdoin).
    Vähän hakusessa tuo INPAn käyttö saksan kielestä johtuen, mutta en kyllä mitään vikakoodeja moottoriohjauksesta löytänyt. Vai pitäisikö etsiä jostain muusta moduulista? Pitänee käydä kaikki mahdolliset boksit läpi ja yrittää google-kääntäjän kanssa tulkata.
    Näillä oireille sanoisin, että virtapuolelle edelleen ongelmaa, jos starttauksen ohjauksessa olisi ongelmaa, niin silloin ei kyllä pitäisi naksahtaa. Päävirtakaapeli? Onhan se uusi maakaapeli kunnolla kiinni ja kiinnityskohdat puhdistettu? Jos löytyy ylimäärinen akku/toinen auto, niin kokeile siitä antaa virtaa suoraan konehuoneen pisteisiin. Maakaapelin saa testattua helposti kun laittaa apuvirtakaapelin korin ja moottorin välille.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Jaahas, 335i lopetti starttaamisen, lauantaina toimi ilman ongelmia. Maanantaina olin töihin lähdössä ja ei starttaa, eli ei pyöritä starttia. Akun vaihdoin viime yönä ja sillä sama. Pitää tänään vielä kokeilla kunnon lisämaadoituksella moottorista koriin.
    Mutta jos startin vaihtoon joutaa, niin mitäs siihen kannattaa hommata etukäteen, startti tietenkin, imusarjan tiivisteet?
    Eilen vihdoinkin sain auton työnnettyä talliin. Ja moottorin maadotusjohto oli viittä vaille poikki. Tänään laitoin uuden ja nyt starttinapista solenoidi naksahtaa, mutta ei pyöritä starttia.
    Annoin solenoidille suoraa virtaa ja nätisti pyörittää moottoria.
    Eli starttiautomatiikassa jotain häikkää, mutta mitä?
    Sain läppärilllä ja INPAlla nollattua airbag-valon (akun vaihdon yhteydessä lähti se airbagien johto irti, enkä huomannut kun pimeessä pihalla akkua vaihdoin).
    Vähän hakusessa tuo INPAn käyttö saksan kielestä johtuen, mutta en kyllä mitään vikakoodeja moottoriohjauksesta löytänyt. Vai pitäisikö etsiä jostain muusta moduulista? Pitänee käydä kaikki mahdolliset boksit läpi ja yrittää google-kääntäjän kanssa tulkata.

    Leave a comment:


  • Korva
    replied
    Lämppärin kennosto vuotaa, innokasta remontoijaa? @espoo

    Homma kunnossa!
    Last edited by Korva; 20-04-2021, 18:43.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Tällä ohjeella varmaan onnistuu?

    Electrical - HOW TO: Reset ELV counter. Steering lock RED warning - First of all, sorry about my bad english, i'm spanish native. Second, 1 year ago i received a RED warning on my dashboard after using my car for some days with a bad battery (ultra low voltage). The RED warning indicate that my ELV (Steering lock) was...


    Minkälainen homma se cassin ohjelma päivitys on?

    Edit. Lähti ainakin toistaiseksi nollaamalla kyseisellä ohjeella
    Last edited by temeee.; 18-04-2021, 20:09.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Ok, en ole noista ennen osannut semmoisia etsiä. Eipä ole toisaalta ollut tarvettakaan. Pitää huomenissa ihmetellä mitä löytyy.

    Kiitos.
    Jos minulta kysytään, niin todella oleellinen osa vian selvittämistä nuo sähkökaaviot, jotka löytyy ISTA:sta. Usein niitä tarvitsee, että saa selvitettyä. Samoin toiminnalliset kuvaukset jne. auttaa todella paljon jos on joku ihmeellisempi vika jollaista ei ole ennen selvitellyt. Kun sulla on siellä vikakoodi aiheesta, niin helpoin on vetää se ISTA suosittama testipolku läpi. Siellä tulee vastaa ne sähkökaaviot, ym tarvittavat tiedot.

    Originally posted by temeee. View Post
    Naikkosen E91 325d 2007 sytty punasena rattilukon kuva :think riittääköhän evs laskurin nollaus? Pystyykö tekeen muulla ku istalla?
    Tool32 onnistuu nollata. Riippuu ihan tuurista auttaako rattilukon laskurin nollaus vai ei. Joskus auttaa, joskus tarvitsee päivittää cas softa. Joskus ei auta kun vaihtaa/kunnostaa se rattilukon moottori. Mahdoton sanoa varmaksi näkemättä.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Naikkosen E91 325d 2007 sytty punasena rattilukon kuva :think riittääköhän evs laskurin nollaus? Pystyykö tekeen muulla ku istalla?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Ok, en ole noista ennen osannut semmoisia etsiä. Eipä ole toisaalta ollut tarvettakaan. Pitää huomenissa ihmetellä mitä löytyy.

    Kiitos.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Mistä niitä sähkökaavioita löytää?
    Esim. ISTA, WDS jne.

    Leave a comment:

Working...
X