E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Georgios Terziakis
    replied
    Tuulilasin pesuri saman sulakkeen takana, niin eipä sitten ruikita pesuainetta tuulilasillekkaan.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Kiitokset vinkeistä pistetään uusi pesuri tulemaan ja mennään sillä
    Ja kun on paikallaan niin nyppäät sen sulakkeen irti niin pääset turhakkeista ja säästyy pesuainetta

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Kiitokset vinkeistä pistetään uusi pesuri tulemaan ja mennään sillä

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Osaako joku auttaa saako tätä erillisenä osana mistään? RealOEM yritin käydä läpi, mutta en löytänyt kun kokonaisen letkusarjan.

    Tiputtelee siis allensa kusipojan nestettä tuosta vasemman puolen ajovalopesurin kohdilta. En oikein saanu pikaselta tarkastelulla selville vuotaako itse pesuri vai tuo nippa. Kerran tuo otettiin jo irti ja putsattiin ja tarkistettiin että orengas oli kunnossa. Vuoto kuitenkin jatkunut eli varmaan tulee uusittua tuo pesuri varmuudeksi kun ei kallis ole, mutta mietin jos tuo nippa onkin halki minkä ympyröin kuvaan niin ilkeä taas kerran pistää kasaan ja alkaa etsimään sitä

    Täältä ajattelin pesurin ottaa, kun sen verran vähän tilattavaa ettei viitsi ulkomailta lähteä pelkästään tuota tilaamaan. Samoiten tarvitsee muutamia yksittäisiä BMW ruuveja ja niitä voisi tuolta schiedmannilta löytyä, kunhan tässä kerkeää hieman etsimään.

    https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...=61677179311TR
    Originally posted by Cunttory View Post
    Se pesuri vuotaa, tilaa vaan uusi ja homma ok.
    Joskus ne vaan alkaa vuotaa. Edellisessä e46:sessa vuoto alkoi kun räpelsin xenonien korjauksen kanssa, sitä ennen ei ollut vuotoa. Lampun pesurien pumppu oli tulpattuna, plugi irti, ja uudet pesurit kontissa kun siirtyi seuraavalle omistajalle.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Osaako joku auttaa saako tätä erillisenä osana mistään? RealOEM yritin käydä läpi, mutta en löytänyt kun kokonaisen letkusarjan.

    Tiputtelee siis allensa kusipojan nestettä tuosta vasemman puolen ajovalopesurin kohdilta. En oikein saanu pikaselta tarkastelulla selville vuotaako itse pesuri vai tuo nippa. Kerran tuo otettiin jo irti ja putsattiin ja tarkistettiin että orengas oli kunnossa. Vuoto kuitenkin jatkunut eli varmaan tulee uusittua tuo pesuri varmuudeksi kun ei kallis ole, mutta mietin jos tuo nippa onkin halki minkä ympyröin kuvaan niin ilkeä taas kerran pistää kasaan ja alkaa etsimään sitä
    Se pesuri vuotaa, tilaa vaan uusi ja homma ok.

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Osaako joku auttaa saako tätä erillisenä osana mistään? RealOEM yritin käydä läpi, mutta en löytänyt kun kokonaisen letkusarjan.

    Tiputtelee siis allensa kusipojan nestettä tuosta vasemman puolen ajovalopesurin kohdilta. En oikein saanu pikaselta tarkastelulla selville vuotaako itse pesuri vai tuo nippa. Kerran tuo otettiin jo irti ja putsattiin ja tarkistettiin että orengas oli kunnossa. Vuoto kuitenkin jatkunut eli varmaan tulee uusittua tuo pesuri varmuudeksi kun ei kallis ole, mutta mietin jos tuo nippa onkin halki minkä ympyröin kuvaan niin ilkeä taas kerran pistää kasaan ja alkaa etsimään sitä

    Täältä ajattelin pesurin ottaa, kun sen verran vähän tilattavaa ettei viitsi ulkomailta lähteä pelkästään tuota tilaamaan. Samoiten tarvitsee muutamia yksittäisiä BMW ruuveja ja niitä voisi tuolta schiedmannilta löytyä, kunhan tässä kerkeää hieman etsimään.

    Telescopic nozzle without nozzle head for headlight cleaning system fits L.+R.-side - 61677179311, 61 67 7 179 311, 7179311, 61677179311TR - Sopii malleihin: E90 E90LCI E91 Touring E91LCI Touring E92 E93
    Attached Files

    Leave a comment:


  • jiko
    replied
    Originally posted by jiko View Post
    Mäntä liikkuu hyvin ja liu-ut on hiottu ja siltä osin kaikki ok et eilen ne hioin ja on hyvät.

    Voisko olla mahollista et jarrulinjoissa ois jossai ilmaa ja ku tarpeeks lämpee nii käy niin että se laajenee ja jarruttaa vähäsen sillä nurkalla?

    Jarrudynamo metrillä siis testailtu ja se näytti mulle täydelliset lukemat ne toki ajettin kylmänä(mikä vähän harmittaa)

    Tätä asiaa nyt vähä vanhempi mies kävi koeajamassa ja sano että pyöränsuuntaukset... aloin miettimään että ei kyllä huonostikkaaan voi olla pyöränsuuntauksen takia niin vituillaan et täristää.. nyt sytty vielä tpms valo ku reissun päällä oltii sillä autolla. Pyörän suuntaus toki joo voi olla päin prinkkalaa mutta ei kyllä vetele mihinkään niin ei voi käsittää enään..

    Leave a comment:


  • Late88
    replied
    lämmityslaite täysin mykkä

    Hei!

    Vaihdoin tuossa sisävaloja ledeihin ja seuraavan kerran kun lähdin ajamaan, huomasin ettei takakonttiin syty mitään valoja sisälle (näihin polttimoihin en siis koskenut edes) ja keskikonsolin paneeli täysin kuollut, missä lämmityslaitteen säätimet ja istuinlämmittimet. Nämä ei siis toimi.
    Polttimot on vaihdettu takaisin halogeeneihin, ei mitään vaikutusta.

    Vikakoodit:
    4BF3 CAN-signaali ilmastointilaitteelta, virhe tiedonsiirrossa

    C914 Kommunikaatio lämmitykseen/ ilmastointiin, ei tietojenvaihtoa

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei onnistu koodata miksi? Tarkistettiinko FRM koodaus (eli onko se nyt RHD)?
    No homma jäi vähän vaiheeseen kun auto -05 ja selvisi että siinä on frm3 boxi
    eli joutuu vaihtamaan pinnien paikkoja pistokkeissa että saa kaikki valot toimiin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by mie View Post
    Ny on koitettu koodata FRM lootaa, eip onnistunu.
    Autoon on vaihdettu FRM3 boxi, pitäis jostaki löytää ohjeet mitä pinnejä pitäis vaihtaa pistokkeessa että sais kaikki valot toimimaan.
    Ei onnistu koodata miksi? Tarkistettiinko FRM koodaus (eli onko se nyt RHD)?

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Vilkaise sen FRM koodaus ja muuta jos se on rhd koodauksella.
    Ny on koitettu koodata FRM lootaa, eip onnistunu.
    Autoon on vaihdettu FRM3 boxi, pitäis jostaki löytää ohjeet mitä pinnejä pitäis vaihtaa pistokkeessa että sais kaikki valot toimimaan.

    Leave a comment:


  • jiko
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Minä sain aiemmin kuvailemasi ilmiön aikaan kun säädin kerran käsijarrukengät liian lähelle. Kengät lämpeni ajossa ja alkoivat ilmeisesti takertaa rumpuun. Säädä käppärikengät kauas tai ota pois ja käy kokeilemassa josko olisi sama ilmiö?
    Pitää tää testata kuha auto on päässyt pois toiselta puolelta suomee

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by jiko View Post
    Mäntä liikkuu hyvin ja liu-ut on hiottu ja siltä osin kaikki ok et eilen ne hioin ja on hyvät.

    Voisko olla mahollista et jarrulinjoissa ois jossai ilmaa ja ku tarpeeks lämpee nii käy niin että se laajenee ja jarruttaa vähäsen sillä nurkalla?

    Jarrudynamo metrillä siis testailtu ja se näytti mulle täydelliset lukemat ne toki ajettin kylmänä(mikä vähän harmittaa)
    Minä sain aiemmin kuvailemasi ilmiön aikaan kun säädin kerran käsijarrukengät liian lähelle. Kengät lämpeni ajossa ja alkoivat ilmeisesti takertaa rumpuun. Säädä käppärikengät kauas tai ota pois ja käy kokeilemassa josko olisi sama ilmiö?

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Samalla kun ne jarrut on auki niin kannattaa tarkastaa ne carrierien liukupinnat, etteivät ole kuluneet kuopalle, edes pienelle, joihin palat voivat jumittaa. Jos on niin puikkohitsillä täyteen ja hioo sen jälkeen tasaiseksi.

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Tätä öljynlauhdutin hommaa mietiskelin myöskin ja nuo Castrol/Mobil sivut antoi ainakin vuosia sen verran sinnepäin arvauksia etten ole niihin ihan täysillä sen jälkeen luottanut.

    Isot kiitokset kuitenkin varmistuksista kaikillenäillä pääsee nopeammin eteenpäin, kun muitakin hommia samalla tehtävä. Kyseinen öljynlauhdutin niin tukkonen kaikesta paskasta, että tuokin putsailu listalla samalla kertaa. Öljynlämpöihin ole vaikuttanut omilla ajoilla (pyörii 100-110c kesällä), mutta aivan tukossa näytti olevan kun lampun kanssa tarkastelin läpi nokkaa.

    Leave a comment:

Working...
X