N52 apua tarvitaan rough idle kanssa, tuli yllättäen ja en tiedä mitä pitäs tehä. Jos tiedät ni laita numero ni keskustellaa, videota on tarjota. Kiire on.
-06 E91 takapää vasemmalla alko nitisee natisee. Narinahela vaihettu hetki sitten ja mielestäni tulee iskariosastolta.
Onko kellää muulla nitissy joku muu ku narinahela?
Katsoin myöskin että kovin hikinen on iskarin kylki joten ne ajattelin laittaa vaihtoon.
Takaiskarien yläpäät ainakin täällä natisi. Olivat totaalisen riekaleina.
Morjesta, ajattelin nyt täällä kysästä että onko kellään kokemusta mimmonen homma on vaihtaa jom coilover alustasarja vanhasta samanlaisesta uuteen samanlaiseen? Tarviiko millasia työkaluja taikka mitä kaikkea tarvitsee vaihtaessa? Itsellä ei minkäänmoista kokemusta kyseisestä hommasta.
Kaikki vastaukset tervetulleita.
Morjesta, ajattelin nyt täällä kysästä että onko kellään kokemusta mimmonen homma on vaihtaa jom coilover alustasarja vanhasta samanlaisesta uuteen samanlaiseen? Tarviiko millasia työkaluja taikka mitä kaikkea tarvitsee vaihtaessa? Itsellä ei minkäänmoista kokemusta kyseisestä hommasta.
Kaikki vastaukset tervetulleita.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Morjesta, ajattelin nyt täällä kysästä että onko kellään kokemusta mimmonen homma on vaihtaa jom coilover alustasarja vanhasta samanlaisesta uuteen samanlaiseen? Tarviiko millasia työkaluja taikka mitä kaikkea tarvitsee vaihtaessa? Itsellä ei minkäänmoista kokemusta kyseisestä hommasta.
Kaikki vastaukset tervetulleita.
Ymmärsinkö oikein, että kokemuksesi autojen rassaamisesta yleensä ovat rajallisia, vai pelkästään jom coil-overeista? Itse en ole nimenomaan jom coilovereita ikinä asentanut, mutta tuskinpa tuo periaatteiltaan tavallisesta alustaremontista eroaa, varsinkin kun autossa on jo samanlainen alusta.
Alustaremontti ei ole vaikea rasti, vaikkakin ensimmäiseksi projektiksi ehkä ihan perushuolto tai vaikka jarrupalojen vaihto voisi olla parempi; saisi onnistumisen elämyksiä ja rohkeutta & kokemusta siirtyä seuraavaan vähän vaikeampaan hommaan. Mutta voi sitä aloittaa iskareiden vaihdostakin. Tuossa auttaa, kun nykyinen setti on samanlainen kuin entinen, joten sovittelua lienee odotettavissa vähän vähemmän. Itse aloittaisin takapäästä, koska se on yksinkertaisempi ja siirtyisin sitten etupäähän.
Jos olet vasta autoharrastuksesi alkumetreillä, niin yleisesti ottaen pitkälle pärjää ihan perustyökaluilla. Hylsysarja on hyvä olla, samoin valikoima lenkkiavaimia, siirtoleukapihdit, joitakin meisseleitä. Niillä pääsee jo pitkälle. Lisäksi jotain irroitusöljyä, brake cleaneria ja pyyhepaperia. Alustaremontissa ihan ehdoton on kunnollinen tunkki ja pukit. Normijousien tapauksessa tarvittaisiin jousipuristimet, eikä liene haitaksi coil-overeiden tapauksessakaan.
Kun aloitat sen remontin, niin varaa runsaasti aikaa. Kokeneelta harrastajalta iskarien vaihtoon ei kovin montaa tuntia mene, mutta opetellessa aikaa tuhraantuu yleensä monin verroin. Lisäksi olisi hyvä, jos saisit kaveriksi jonkun joka voisi opastaa; hyvä vinkki oikeassa kohtaa säästää monta tuntia tuhraamista.
Usein autonrassaaminen lähtee rahansäästö mielessä: ajatellaan, että oma työ on ilmaista, ja vaihdetaan vain välittömästi rikkinäinen osa. Ja tässä ei ole mitään vikaa; itse tekemällä säästää valtavasti rahaa. Usein kuitenkin remontin aikana käy niin, että kun autoa alkaa purkamaan löytyykin jotain muutakin vaihdettavaa; pelkkä iskari ei riitäkään, tarvitaan pölysuojat tai yläpäätkin tms. Yllätyksiä siis tulee. Kannattaa valmistautua siis siihen, että remontin saattaa joutua jättämään kesken, tai välillä pitää päästä käymään varaosaliikkeessä.
Lisäksi mikään ei ole niin turhauttavaa kuin avata sama paikka uudelleen kuukauden päästä; siksi suosittelen että remonttia aloitellessasi mietit mitä kannattaisi tehdä samalla vaivalla; esim jos kerran iskarit vaihtaa, niin kannattaa vaihtaa nuo mainitut pölysuojat ja yläpäänlaakerit samalla.
Remontissa myös puhtaus on tärkeää. On paljon mukavampaa työskennellä puhtaiden osien kanssa kuin likaisien, ja lisäksi lika on monesti vikaantumista vauhdittava tekijä. Itse olen ottanut periaatteeksi, etten laita puhdistamatonta osaa takaisin paikalleen. Usein kannattaa tehdä jopa pieni ehostus; sipaista vaikka ruosteet hiekkapaperilla pois ja laittaa kerros maalia päälle.
Niin ja vielä yksi vinkki; usein ajattelee, että remontti menee nopeiten, kun purkaa mahdollisimman vähän. Näinhän se usein meneekin, mutta joskus käy niin, että mutkan kautta on nopeampi reitti kuin suoraan; saattaakin olla, että kun suosiolla irroittaa ympäriltä vähän tavaraa tieltä, niin itse remonttikohde on helpompi korjata, ja aikaa säästyy.
Yleensäkin nuo youtube-videot ovat hyvä apu moneen remonttiin. Kannattaa tosin huomioida, että videot on yleensä tehty joko ruosteettomiin autoihin tai tiukat/ruostuneet pultit on jo herkistelty valmiiksi, joten todellisessa elämässä remontti ei koskaan mene noin helposti kuin videoissa. Niistä saa kuitenkin yleensä käsityksen työvaiheista.
Tsemppiä autonroplausharrastukseen!
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Ymmärsinkö oikein, että kokemuksesi autojen rassaamisesta yleensä ovat rajallisia, vai pelkästään jom coil-overeista? Itse en ole nimenomaan jom coilovereita ikinä asentanut, mutta tuskinpa tuo periaatteiltaan tavallisesta alustaremontista eroaa, varsinkin kun autossa on jo samanlainen alusta.
Alustaremontti ei ole vaikea rasti, vaikkakin ensimmäiseksi projektiksi ehkä ihan perushuolto tai vaikka jarrupalojen vaihto voisi olla parempi; saisi onnistumisen elämyksiä ja rohkeutta & kokemusta siirtyä seuraavaan vähän vaikeampaan hommaan. Mutta voi sitä aloittaa iskareiden vaihdostakin. Tuossa auttaa, kun nykyinen setti on samanlainen kuin entinen, joten sovittelua lienee odotettavissa vähän vähemmän. Itse aloittaisin takapäästä, koska se on yksinkertaisempi ja siirtyisin sitten etupäähän.
Jos olet vasta autoharrastuksesi alkumetreillä, niin yleisesti ottaen pitkälle pärjää ihan perustyökaluilla. Hylsysarja on hyvä olla, samoin valikoima lenkkiavaimia, siirtoleukapihdit, joitakin meisseleitä. Niillä pääsee jo pitkälle. Lisäksi jotain irroitusöljyä, brake cleaneria ja pyyhepaperia. Alustaremontissa ihan ehdoton on kunnollinen tunkki ja pukit. Normijousien tapauksessa tarvittaisiin jousipuristimet, eikä liene haitaksi coil-overeiden tapauksessakaan.
Kun aloitat sen remontin, niin varaa runsaasti aikaa. Kokeneelta harrastajalta iskarien vaihtoon ei kovin montaa tuntia mene, mutta opetellessa aikaa tuhraantuu yleensä monin verroin. Lisäksi olisi hyvä, jos saisit kaveriksi jonkun joka voisi opastaa; hyvä vinkki oikeassa kohtaa säästää monta tuntia tuhraamista.
Usein autonrassaaminen lähtee rahansäästö mielessä: ajatellaan, että oma työ on ilmaista, ja vaihdetaan vain välittömästi rikkinäinen osa. Ja tässä ei ole mitään vikaa; itse tekemällä säästää valtavasti rahaa. Usein kuitenkin remontin aikana käy niin, että kun autoa alkaa purkamaan löytyykin jotain muutakin vaihdettavaa; pelkkä iskari ei riitäkään, tarvitaan pölysuojat tai yläpäätkin tms. Yllätyksiä siis tulee. Kannattaa valmistautua siis siihen, että remontin saattaa joutua jättämään kesken, tai välillä pitää päästä käymään varaosaliikkeessä.
Lisäksi mikään ei ole niin turhauttavaa kuin avata sama paikka uudelleen kuukauden päästä; siksi suosittelen että remonttia aloitellessasi mietit mitä kannattaisi tehdä samalla vaivalla; esim jos kerran iskarit vaihtaa, niin kannattaa vaihtaa nuo mainitut pölysuojat ja yläpäänlaakerit samalla.
Remontissa myös puhtaus on tärkeää. On paljon mukavampaa työskennellä puhtaiden osien kanssa kuin likaisien, ja lisäksi lika on monesti vikaantumista vauhdittava tekijä. Itse olen ottanut periaatteeksi, etten laita puhdistamatonta osaa takaisin paikalleen. Usein kannattaa tehdä jopa pieni ehostus; sipaista vaikka ruosteet hiekkapaperilla pois ja laittaa kerros maalia päälle.
Niin ja vielä yksi vinkki; usein ajattelee, että remontti menee nopeiten, kun purkaa mahdollisimman vähän. Näinhän se usein meneekin, mutta joskus käy niin, että mutkan kautta on nopeampi reitti kuin suoraan; saattaakin olla, että kun suosiolla irroittaa ympäriltä vähän tavaraa tieltä, niin itse remonttikohde on helpompi korjata, ja aikaa säästyy.
Yleensäkin nuo youtube-videot ovat hyvä apu moneen remonttiin. Kannattaa tosin huomioida, että videot on yleensä tehty joko ruosteettomiin autoihin tai tiukat/ruostuneet pultit on jo herkistelty valmiiksi, joten todellisessa elämässä remontti ei koskaan mene noin helposti kuin videoissa. Niistä saa kuitenkin yleensä käsityksen työvaiheista.
Tsemppiä autonroplausharrastukseen!
Tässä tuli omat ajatukset aika hyvin tiivistetysti. Jos ei ole ennen tullut paljon autoja rassattua, niin joku kokeneempi olisi hyvä olla kaverina. Itsellä oli aikoinaan Eno, joka oli ikänsä korjannut henkilöautoja sekä raskastakalustoa. Oli korjaamopäällikkönä ollut pidemmän aikaa, joten osasi kyllä ohjeistaa. Tiesi milloin pitää auttaa ja milloin antaa tehdä, että oppii itse ja saa luottamusta omaan tekemiseen.
Tuo yleinen huomio on hyvä pitää mielessä, youtube videoilla homma on helppoa, sitten kun sitä suolassa uinutta omaa autoa alkaa korjaamaan, niin osat ei välttämättä irtoakkaan niin helposti kun pultteja voi olla jumissa jne. Videosta toki näkee idean miten tehdään ja mitä puretaan. Kokeneempi osaa ohjeistaa mitä tehdään kun homma ei menekkään kuten videolla. Mukavaa hommaa kun siihen asennoituu oikein ja varaa riittävästi aikaa. Joku kulkuneuvo jolla pääsee varaosaliikkeeseen on hyvä olla niitä yllätyksiä varten.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kysytään täältä 3-sarjan puolelta vaikka 5-sarjalainen onkin, koska kerran koneena n55. Tänään huomasin ku vähän kiihdytin ja sen jälkeen ku kaasun päästi niin selvä piuuu ääni tuli konehuoneesta. Vakio ahtoputki ym on. Kuuluuko tuollaista ääntä tästä koneesta tulla? Vai onko ahtovuoto? Nimittäin dumppia tässä ei ole, eikä tietääkseni saakkaan
Kysytään täältä 3-sarjan puolelta vaikka 5-sarjalainen onkin, koska kerran koneena n55. Tänään huomasin ku vähän kiihdytin ja sen jälkeen ku kaasun päästi niin selvä piuuu ääni tuli konehuoneesta. Vakio ahtoputki ym on. Kuuluuko tuollaista ääntä tästä koneesta tulla? Vai onko ahtovuoto? Nimittäin dumppia tässä ei ole, eikä tietääkseni saakkaan
Ainakin vapaavirtaussuodattimella kuuluu omassa N54:ssa kuuluu nämä "piuuu"-äänet vaikka ei dumppia olekaan. Sen verran lähelle suodattimia tuo DV ampuu ylimääräiset paineet jonka takia ääni kuuluu.
Toki jos ääni on tullut yhtäkkiä niin kannattaa tsekata ettei ole ahtovuotoa...
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Kysytään täältä 3-sarjan puolelta vaikka 5-sarjalainen onkin, koska kerran koneena n55.
Sigun E92 jossa N55 olen kerran kuullut myös ihan selvästi tuon äänen nyt talvella melko viileällä koneella kotoa parin kilsaa ajeltuani. Luulin jo tietysti että joku hajos, mutta ei oo sen jälkeen kuulunut.
Comment