Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7524
    • Kotona

    Originally posted by Juice View Post
    Ei tarvii samaa muistaa aina ohjelmoida konttorille joka kevät/syksy, eikä tee edes vikakoodeja - senkun painaa nappia aktivoidakseen pesurit käyttöön.
    Ei ne katsurit yleensä noita lampunpesureiden toimintaa kyttää, kunhan tuulilasille tulee nestettä. Olen joskus katsastanut sulake irti (unohtunut)
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
    -

    Comment

    • Juice
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 820

      Sama. Tosin eikös ainakin ennen xenoinit vaatinut pesureita? En luottaisi nykyään tuuriin konttorilla, kun tuntuvat nykyään syynäävän kaikki turvavöistä alkaen

      Comment

      • Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7524
        • Kotona

        Originally posted by Juice View Post
        Tosin eikös ainakin ennen xenoinit vaatinut pesureita?
        Mun edellisessä Audissa oli Xenonit mutta ei pesureita. Eli ei taida enää olla pakolliset jossei ole uutenakaan ollut (tuontiauto).
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
        Myydään: HP 14" kannettava **90e**
        -

        Comment

        • jluoma
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2015
          • 685
          • Lappeenranta

          Originally posted by Zeta View Post
          Ei ne katsurit yleensä noita lampunpesureiden toimintaa kyttää, kunhan tuulilasille tulee nestettä. Olen joskus katsastanut sulake irti (unohtunut)
          E46:sen katsastutin niin, että lampunpesureiden pumpun plugi oli irti ja syöttöliitin tulpattuna. Vasen xenon piti tietenkin korjata ennen katsastusta, ja siinä purkaessa ja kootessa pesurit kärsi sen verran että alkoivat vuotaa.
          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

          Comment

          • Johnny_Gas
            Bimmer Rookie
            • May 2019
            • 37
            • Turku

            Originally posted by Zeta View Post
            Täytyy ennen talvea etsiä jostain koodari :think Olin varma, että tuon saisi hoidettua sulakkeen poistollakin mutta jos kerran ovat molemmat pesurit samassa niin...
            Onnistuu koodaus ihan vaikka kännykällä, sen verran helppo homma. Itse otin nuo lampunpesimet pois käytöstä muistaakseni Carista nimisellä kännykkä aplikaatiolla. Nopea homma 👍🏻
            E91 LCI

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7524
              • Kotona

              Originally posted by Johnny_Gas View Post
              Onnistuu koodaus ihan vaikka kännykällä, sen verran helppo homma. Itse otin nuo lampunpesimet pois käytöstä muistaakseni Carista nimisellä kännykkä aplikaatiolla. Nopea homma 👍🏻
              Okei ja tuon Caristan pystyy ilmeisesti ostamaan ihan yhdeksi kuukaudeksi. Toimiiko geneerisellä OBD2-pulikalla vai tarvitseeko omansa? :think
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
              -

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7412
                • Oulu

                Originally posted by Echo9-2 View Post
                Kardaani vähän tärisyttää matalilla kierroksilla kiihdyttäessä. Huhujen mukaan marmoritiski yrittää vaihtaa koko kardaanin, mutta ilmeisesti kun vaihtaa tukiverkot ja kannattimet niin sillä pitäis selvitä.
                Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia tai vinkkejä antaa?
                Mulla on E92 myös jotain tuon tyyppistä ongelmaa. En ole kyllä varma onko juuri kardaani syynä kun ei ole vielä mitenkään tutkittu, mutta kovemmissa kiihdytyksissä huomaa sellaista tärinää. Tasaisella nopeudella ei ole mitään ongelmaa, tai ehkä 140 km/h voi kuvitella vähän huomaavansa. Isompia vauhteja en ole testaillut.

                Jos kellään on ideoita miten tätä kannattais lähteä tutkimaan niin olis kiva kuulla. Soittelin marmorille, ja sieltä tottakai vian paikallistamisen voin ostaa, mutta 3-4 tuntia kuulemma pitäis varata siihen aikaa. Siksi ajattelin että jos käyttäis ensin tuossa pikkupajalla ja pyytäis kattomaan näkyykö kardaanin rättinivelessä mitään ongelmaa tai jos niillä tulis muuta mieleen.
                Last edited by Petri.Kekkonen; 05-09-2021, 10:44.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1800
                  • Turku

                  Onkohan mun E90:stä akku menossa vanhaksi?

                  Tässä loppukesästä alkusyksystä on tullut mm. seuraavia vikakoodeja satunnaisesti.
                  A72F JBE: Compressor cluch
                  2E83 DME: Electric coolant pump, power reduced operation
                  9CB5 FRM: Battery excausted

                  Ja noiden lisäksi on tullut käynnistettäessä näyttöön sitä keltaista ratinkuvaa ja käynnistys ei ole joka kerta heti onnistunut. Tässä N43 mallissa on siis sähköinen ohjaustehostin.

                  Kaikkien näiden ongelmien osalta googlatessani yhtenä ehdokkaana on mainittu akun huono kunto.

                  Mulla ei ole tietoa milloin tuo akku on vaihdettu.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Jupi
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2019
                    • 150
                    • Tampere

                    Originally posted by Silmaauki View Post
                    Onkohan mun E90:stä akku menossa vanhaksi?

                    Tässä loppukesästä alkusyksystä on tullut mm. seuraavia vikakoodeja satunnaisesti.
                    A72F JBE: Compressor cluch
                    2E83 DME: Electric coolant pump, power reduced operation
                    9CB5 FRM: Battery excausted

                    Ja noiden lisäksi on tullut käynnistettäessä näyttöön sitä keltaista ratinkuvaa ja käynnistys ei ole joka kerta heti onnistunut. Tässä N43 mallissa on siis sähköinen ohjaustehostin.

                    Kaikkien näiden ongelmien osalta googlatessani yhtenä ehdokkaana on mainittu akun huono kunto.

                    Mulla ei ole tietoa milloin tuo akku on vaihdettu.
                    Millä ohjelmalla luit vikakoodit, eikö sillä pysty katsomaan milloin akunvaihto on rekisteröity? Itsellä käytössä olevalla Protoolilla näkee millä kilsoilla akunvaihto on rekisteröity.

                    Paljonko kilsat ja näetkö akusta ettei ole BMW:n alkuperäinen?
                    E90 318i -09

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1800
                      • Turku

                      Inpalla luin vikakoodit ja vasta kun olin ton jo kirjoittanut tuli myöhemmin mieleen, että olisiko siellä tuokin tieto luettavissa.

                      Akussa on BMW:n logot ja varaosanumerot. Kilsoja on jo aavistuksen yli 300tkm.
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1800
                        • Turku

                        Kävin Inpalla kurkkaamassa, eikä siellä ollut muuta tietoa vaihdoista kuin 0km, joten toi voi olla alkuperäinen (2008). Otan ton vanhan irti ja käyn vaihtamassa. Saa nähdä auttaako.

                        Nykin se autoon virtaa laittaessa vilautti sitä keltaista ratin kuvaa.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • Jupi
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2019
                          • 150
                          • Tampere

                          Originally posted by Silmaauki View Post
                          Kävin Inpalla kurkkaamassa, eikä siellä ollut muuta tietoa vaihdoista kuin 0km, joten toi voi olla alkuperäinen (2008). Otan ton vanhan irti ja käyn vaihtamassa. Saa nähdä auttaako.

                          Nykin se autoon virtaa laittaessa vilautti sitä keltaista ratin kuvaa.
                          Eiköhän se sitten akusta johdu, onhan sillä jo kunnioitettavat kilsat ja vuodet takanaan.

                          Muista rekisteröidä uusi akku alaspäin lähimpään Ah-lukemaan jos ei vaihtoehdoissa ole juuri oikeaa Ah-lukemaa (esim. 95 Ah-akku rekisteröidään 90 Ah). Ja ota AGM-akku, koska autossasi pitäisi olla IBS. Saattoivat olla kyllä itsestäänselvyyksiä mutta ei vara venettä kaada .
                          E90 318i -09

                          Comment

                          • Silmaauki
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 1800
                            • Turku

                            Otin jo ton vanhan akun irti. Siinä on miinusnavassa leima 15 08. Jos oikein tulkitsen niin toi tarkoittaa viikkoa 15 vuonna 08. Juu, on aika vanha.

                            Joo, toi rekisteröinti on nyt tuttua, kun just keväällä vaihtoin tohon E93:een akun.
                            E93 335i Aarre, Montego blue
                            E90 318i talvipulkka

                            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                            Comment

                            • Johnny_Gas
                              Bimmer Rookie
                              • May 2019
                              • 37
                              • Turku

                              Originally posted by Zeta View Post
                              Okei ja tuon Caristan pystyy ilmeisesti ostamaan ihan yhdeksi kuukaudeksi. Toimiiko geneerisellä OBD2-pulikalla vai tarvitseeko omansa? :think
                              Itsellä käytössä ihan perus ELM327 palikka. Caristalla on muistaakseni uusille käyttäjille ilmainen viikon kokeilujakso. Siinä ehtii viikossa testaamaan kaiken läpi mitä se appi tarjoaa 👍🏻
                              E91 LCI

                              Comment

                              • jonis93
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2013
                                • 1111
                                • Vantaa

                                Hammastanko erot?

                                Sattuuko joku fiksumpi tietämään sopiiko LCI 318d/320d hammastanko pre.lci E91 320d.hen? :think
                                Toisten sivujen mukaan sopis, ja toisten taas ei, ja tuntuu olevan mahoton löytää pre.lci purkuautoista enää ehjää hammastankoa

                                Nimimerkillä melkeen puoli litraa ohjaustehostin ölyä päivässä
                                Audi A7
                                EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎