Originally posted by Juice
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juice View PostTosin eikös ainakin ennen xenoinit vaatinut pesureita?
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostEi ne katsurit yleensä noita lampunpesureiden toimintaa kyttää, kunhan tuulilasille tulee nestettä. Olen joskus katsastanut sulake irti (unohtunut)Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostTäytyy ennen talvea etsiä jostain koodari :think Olin varma, että tuon saisi hoidettua sulakkeen poistollakin mutta jos kerran ovat molemmat pesurit samassa niin...E91 LCI
Comment
-
-
Originally posted by Johnny_Gas View PostOnnistuu koodaus ihan vaikka kännykällä, sen verran helppo homma. Itse otin nuo lampunpesimet pois käytöstä muistaakseni Carista nimisellä kännykkä aplikaatiolla. Nopea homma 👍🏻
Comment
-
-
Originally posted by Echo9-2 View PostKardaani vähän tärisyttää matalilla kierroksilla kiihdyttäessä. Huhujen mukaan marmoritiski yrittää vaihtaa koko kardaanin, mutta ilmeisesti kun vaihtaa tukiverkot ja kannattimet niin sillä pitäis selvitä.
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia tai vinkkejä antaa?
Jos kellään on ideoita miten tätä kannattais lähteä tutkimaan niin olis kiva kuulla. Soittelin marmorille, ja sieltä tottakai vian paikallistamisen voin ostaa, mutta 3-4 tuntia kuulemma pitäis varata siihen aikaa. Siksi ajattelin että jos käyttäis ensin tuossa pikkupajalla ja pyytäis kattomaan näkyykö kardaanin rättinivelessä mitään ongelmaa tai jos niillä tulis muuta mieleen.Last edited by Petri.Kekkonen; 05-09-2021, 10:44.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Onkohan mun E90:stä akku menossa vanhaksi?
Tässä loppukesästä alkusyksystä on tullut mm. seuraavia vikakoodeja satunnaisesti.
A72F JBE: Compressor cluch
2E83 DME: Electric coolant pump, power reduced operation
9CB5 FRM: Battery excausted
Ja noiden lisäksi on tullut käynnistettäessä näyttöön sitä keltaista ratinkuvaa ja käynnistys ei ole joka kerta heti onnistunut. Tässä N43 mallissa on siis sähköinen ohjaustehostin.
Kaikkien näiden ongelmien osalta googlatessani yhtenä ehdokkaana on mainittu akun huono kunto.
Mulla ei ole tietoa milloin tuo akku on vaihdettu.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostOnkohan mun E90:stä akku menossa vanhaksi?
Tässä loppukesästä alkusyksystä on tullut mm. seuraavia vikakoodeja satunnaisesti.
A72F JBE: Compressor cluch
2E83 DME: Electric coolant pump, power reduced operation
9CB5 FRM: Battery excausted
Ja noiden lisäksi on tullut käynnistettäessä näyttöön sitä keltaista ratinkuvaa ja käynnistys ei ole joka kerta heti onnistunut. Tässä N43 mallissa on siis sähköinen ohjaustehostin.
Kaikkien näiden ongelmien osalta googlatessani yhtenä ehdokkaana on mainittu akun huono kunto.
Mulla ei ole tietoa milloin tuo akku on vaihdettu.
Paljonko kilsat ja näetkö akusta ettei ole BMW:n alkuperäinen?E90 318i -09
Comment
-
-
Inpalla luin vikakoodit ja vasta kun olin ton jo kirjoittanut tuli myöhemmin mieleen, että olisiko siellä tuokin tieto luettavissa.
Akussa on BMW:n logot ja varaosanumerot. Kilsoja on jo aavistuksen yli 300tkm.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Comment
-
-
Kävin Inpalla kurkkaamassa, eikä siellä ollut muuta tietoa vaihdoista kuin 0km, joten toi voi olla alkuperäinen (2008). Otan ton vanhan irti ja käyn vaihtamassa. Saa nähdä auttaako.
Nykin se autoon virtaa laittaessa vilautti sitä keltaista ratin kuvaa.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostKävin Inpalla kurkkaamassa, eikä siellä ollut muuta tietoa vaihdoista kuin 0km, joten toi voi olla alkuperäinen (2008). Otan ton vanhan irti ja käyn vaihtamassa. Saa nähdä auttaako.
Nykin se autoon virtaa laittaessa vilautti sitä keltaista ratin kuvaa.
Muista rekisteröidä uusi akku alaspäin lähimpään Ah-lukemaan jos ei vaihtoehdoissa ole juuri oikeaa Ah-lukemaa (esim. 95 Ah-akku rekisteröidään 90 Ah). Ja ota AGM-akku, koska autossasi pitäisi olla IBS. Saattoivat olla kyllä itsestäänselvyyksiä mutta ei vara venettä kaada .E90 318i -09
Comment
-
-
Otin jo ton vanhan akun irti. Siinä on miinusnavassa leima 15 08. Jos oikein tulkitsen niin toi tarkoittaa viikkoa 15 vuonna 08. Juu, on aika vanha.
Joo, toi rekisteröinti on nyt tuttua, kun just keväällä vaihtoin tohon E93:een akun.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostOkei ja tuon Caristan pystyy ilmeisesti ostamaan ihan yhdeksi kuukaudeksi. Toimiiko geneerisellä OBD2-pulikalla vai tarvitseeko omansa? :thinkE91 LCI
Comment
-
-
Hammastanko erot?
Sattuuko joku fiksumpi tietämään sopiiko LCI 318d/320d hammastanko pre.lci E91 320d.hen? :think
Toisten sivujen mukaan sopis, ja toisten taas ei, ja tuntuu olevan mahoton löytää pre.lci purkuautoista enää ehjää hammastankoa
Nimimerkillä melkeen puoli litraa ohjaustehostin ölyä päivässäAudi A7
EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.
Comment
-
Comment