E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zeta
    replied
    Caristalla onnistui helposti ajovalopesureiden deletointi Nyt on tuokin turhake koodattu pois eikä tarvinnut sulakkeiden kanssa pelata.

    Leave a comment:


  • Jepjep123
    replied
    Originally posted by Villekaja View Post
    Mulla on E90 325i sedan 2006 ja oli useita johtoja poikki + menossa poikki sillon kun tuli tuo vika. Aluksi rupesi herjaamaan että peräkontti olisi auki, vaikka oli kiinni. Sitten lopulta purki sen akun varauksen kokonaan.

    Mutta jos sulla johdot näytti hyvältä, niin vika on varmaan muualla.
    Jahas, no hyvä tietää jatkon varalta jos tulee vikaa vielä. Tämä muuten selvisi; oli kuskin puolen lukkolaitteessa vika. Heti kun otti liittimen irti, niin virrankulutus putosi 10-20 mAhiin. Nyt on uusi lukkolaite vaihdettu ja virrankulutus juuri tuota 10-20 mAhia. Oli tuo edellinen lukkolaite vaihdettu tuohon kesäkuussa ja juuri niihin aikoihin alkoi tuota akkua sitten purkaakkin.

    Leave a comment:


  • Villekaja
    replied
    Originally posted by Jepjep123 View Post
    Kattelin silmämääräsesti nuo johdot ja olivat ok näköset. Eikö oo enempi farkkujen ongelma että nuo menee poikki?



    Mulla on E90 325i sedan 2006 ja oli useita johtoja poikki + menossa poikki sillon kun tuli tuo vika. Aluksi rupesi herjaamaan että peräkontti olisi auki, vaikka oli kiinni. Sitten lopulta purki sen akun varauksen kokonaan.

    Mutta jos sulla johdot näytti hyvältä, niin vika on varmaan muualla.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Onko hyviä vinkkejä mistä hankkia rattiin uusi muovikehikko (trim nimellä taitaa englanniksi kulkea).

    Originaalina on kuvan mukainen tällä hetkellä, mutta siitä tuo "plastic dippimäinen" pinnoite iän myötä kulunut "kirkkaalle" muoville varsinkin nappien luota.

    Onkos tuohon muita järkeviä vaihtoehtoja, muuta kun hankkia samanmoinen OEM:nä jostain. Tuntuu mokomasta muovin palasta vaan aika kovilta hinnoilta https://bemariosat.fi/fi/alusta-isku...t-092006-.html

    Jos jotain järkevimpiä valintoja tuohon tilalle on, niin kiitokset etukäteen
    Joko siihen pitäisi uusi pinnoite vetää tai sitten tilata uusi. Ulkomailta tuon saa ~80€ + postit.

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Onko hyviä vinkkejä mistä hankkia rattiin uusi muovikehikko (trim nimellä taitaa englanniksi kulkea).

    Originaalina on kuvan mukainen tällä hetkellä, mutta siitä tuo "plastic dippimäinen" pinnoite iän myötä kulunut "kirkkaalle" muoville varsinkin nappien luota.

    Onkos tuohon muita järkeviä vaihtoehtoja, muuta kun hankkia samanmoinen OEM:nä jostain. Tuntuu mokomasta muovin palasta vaan aika kovilta hinnoilta https://bemariosat.fi/fi/alusta-isku...t-092006-.html

    Jos jotain järkevimpiä valintoja tuohon tilalle on, niin kiitokset etukäteen
    Attached Files

    Leave a comment:


  • JNIJNI
    replied
    Originally posted by hasba View Post
    Veikkaus että sisätilanpuhallin vetelee viimeisiään. Helppo vaihtaa.
    Ja jos haluaa hiukan lisäaikaa, niin ruiskii esim WD40:stä akselilla oleville laakereille. Toki ei ole kallis vaihtaa koko puhallinyksikköä

    Leave a comment:


  • Jepjep123
    replied
    Originally posted by Villekaja View Post
    Ootko kattonu peräkontin johtosarjaa siitä auton/peräkontin välistä että onko johtoja poikki/menossa poikki?
    Itellä oli siellä johtoja poikki kerran ja meni akku aivan tyhjiin.


    Tosin olit jo käyttänyt sulakkeita irti niin en tiedä voiko vika olla siellä. Mutta kannattaa varmaan tarkistaa, kun on yleistä että menee nuo johdot jossakin vaiheessa poikki
    Kattelin silmämääräsesti nuo johdot ja olivat ok näköset. Eikö oo enempi farkkujen ongelma että nuo menee poikki?

    Leave a comment:


  • Villekaja
    replied
    Originally posted by Jepjep123 View Post
    Morjes,

    huomannu tässä parin viime kuukauden aikana, kun auto ollut vähemmässä ajossa, että vetäsee akun täysin tyhjäksi n. 2 viikon aikana. Akku ei ole mikään vanha (alle 1 vuoden vanha) ja akku testattu että se ok. Kokeilin tuossa sitten virrankulutusta auton ollessa lepotilassa ja se oli luokkaa 0,15-0,3 Ah. Vissiinkin normaalin pitäisi olla max 40 mAhia. Nypin sitten jokaisen sulakkeen yksitellen irti, eikä yksikään vaikuttanut kulutukseen millään tavalla. Onko jollain jotain ideaa millä tätä asiaa lähtisi seuraavaksi ratkomaan? IBSää autossa ei ole eikä siis myöskään Istalla ''Energy diagnosista'' ole mitään apua. Täysi akku purkautuu yhdessä yössä melkein alle 12 volttiin. Onko seuraava toimenpide alkaa nyppiä moduuleita yksi kerrallaan irti vai onko näissä joku ns. yleinen kohde joka kulutusta aiheuttaa. Myöskin laturi testattu että se toimii oikein, latausjännite siellä n. 14,3-14,6 voltissa, eikä myöskään laturin irroitus vaikuttanut mitenkään kulutukseen. Edit: kyseessä siis 2005 E90 325i

    Ootko kattonu peräkontin johtosarjaa siitä auton/peräkontin välistä että onko johtoja poikki/menossa poikki?
    Itellä oli siellä johtoja poikki kerran ja meni akku aivan tyhjiin.


    Tosin olit jo käyttänyt sulakkeita irti niin en tiedä voiko vika olla siellä. Mutta kannattaa varmaan tarkistaa, kun on yleistä että menee nuo johdot jossakin vaiheessa poikki

    Leave a comment:


  • hasba
    replied
    Originally posted by bodimikke. View Post
    Onko kenelläkkän hajua mistä johtuu kun ilastointi alkaa vinkumaan/inisemään välillä. Loppuu heti kun ilmastoinnin/puhalluksen sammuttaa.

    Edit: 318d E91, 2012
    Veikkaus että sisätilanpuhallin vetelee viimeisiään. Helppo vaihtaa.

    Leave a comment:


  • bodimikke.
    replied
    Ilmastointi vinkuu/inisee

    Onko kenelläkkän hajua mistä johtuu kun ilastointi alkaa vinkumaan/inisemään välillä. Loppuu heti kun ilmastoinnin/puhalluksen sammuttaa.

    Edit: 318d E91, 2012

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Nuoliympyrä? Tarkoitatko luistoneston merkkivaloa? Jos sitä meinasit, niin veikataan abs-kehää. Selviää kun katsot live-datasta miltä pyörimisnopeudet näyttää ja mitä koodia tarjoaa. Jos anturi sekoilee auto luulee, että rengas x pyörii erinopeudella vrt. muut, joten leikkaa tehoja ettei lähde lapasesta.
    Joo luistonesto valoa

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    Vikakoodeja en nyt pääse lähiaikoina lukemaan.mutta onko kellään ollut vastaavaa kun kääntyy reippaammin vasemmalle niin sytyttää kojetaulussa keltaisen nuoliympyrän ja tehot häviää hetkeksi.suoralla tiellä ja oikealle kääntyessä ei syty
    Nuoliympyrä? Tarkoitatko luistoneston merkkivaloa? Jos sitä meinasit, niin veikataan abs-kehää. Selviää kun katsot live-datasta miltä pyörimisnopeudet näyttää ja mitä koodia tarjoaa. Jos anturi sekoilee auto luulee, että rengas x pyörii erinopeudella vrt. muut, joten leikkaa tehoja ettei lähde lapasesta.

    Leave a comment:


  • Jepjep123
    replied
    Morjes,

    huomannu tässä parin viime kuukauden aikana, kun auto ollut vähemmässä ajossa, että vetäsee akun täysin tyhjäksi n. 2 viikon aikana. Akku ei ole mikään vanha (alle 1 vuoden vanha) ja akku testattu että se ok. Kokeilin tuossa sitten virrankulutusta auton ollessa lepotilassa ja se oli luokkaa 0,15-0,3 Ah. Vissiinkin normaalin pitäisi olla max 40 mAhia. Nypin sitten jokaisen sulakkeen yksitellen irti, eikä yksikään vaikuttanut kulutukseen millään tavalla. Onko jollain jotain ideaa millä tätä asiaa lähtisi seuraavaksi ratkomaan? IBSää autossa ei ole eikä siis myöskään Istalla ''Energy diagnosista'' ole mitään apua. Täysi akku purkautuu yhdessä yössä melkein alle 12 volttiin. Onko seuraava toimenpide alkaa nyppiä moduuleita yksi kerrallaan irti vai onko näissä joku ns. yleinen kohde joka kulutusta aiheuttaa. Myöskin laturi testattu että se toimii oikein, latausjännite siellä n. 14,3-14,6 voltissa, eikä myöskään laturin irroitus vaikuttanut mitenkään kulutukseen. Edit: kyseessä siis 2005 E90 325i

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    E91 nykii kääntyessä oikealle

    Vikakoodeja en nyt pääse lähiaikoina lukemaan.mutta onko kellään ollut vastaavaa kun kääntyy reippaammin vasemmalle niin sytyttää kojetaulussa keltaisen nuoliympyrän ja tehot häviää hetkeksi.suoralla tiellä ja oikealle kääntyessä ei syty

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Tuo varsinainen cdv:n poisto ei iso homma ole, cdv:eessä olevat letkut käyvät yhteen vaikka sitä venttiiliä ei välissä olekaan. Kytkimen ilmauksenhan se sitten vielä vaatii. Fwiw..
    Joo olen tehnyt näitä aikaisemminkin mutta silloin oli öljymonttu käytössä. Eikä vaadi edes ilmausta jos kaikki menee putkeen. Sisuskalutkin lähtevät siitä venttiilistä napauttamalla pois, kerran meni halki ja sitten joutui jättämään pois. Toimi se hyvin niinkin.

    Leave a comment:

Working...
X