Mulla on E90 325i sedan 2006 ja oli useita johtoja poikki + menossa poikki sillon kun tuli tuo vika. Aluksi rupesi herjaamaan että peräkontti olisi auki, vaikka oli kiinni. Sitten lopulta purki sen akun varauksen kokonaan.
Mutta jos sulla johdot näytti hyvältä, niin vika on varmaan muualla.
Jahas, no hyvä tietää jatkon varalta jos tulee vikaa vielä. Tämä muuten selvisi; oli kuskin puolen lukkolaitteessa vika. Heti kun otti liittimen irti, niin virrankulutus putosi 10-20 mAhiin. Nyt on uusi lukkolaite vaihdettu ja virrankulutus juuri tuota 10-20 mAhia. Oli tuo edellinen lukkolaite vaihdettu tuohon kesäkuussa ja juuri niihin aikoihin alkoi tuota akkua sitten purkaakkin.
Kattelin silmämääräsesti nuo johdot ja olivat ok näköset. Eikö oo enempi farkkujen ongelma että nuo menee poikki?
Mulla on E90 325i sedan 2006 ja oli useita johtoja poikki + menossa poikki sillon kun tuli tuo vika. Aluksi rupesi herjaamaan että peräkontti olisi auki, vaikka oli kiinni. Sitten lopulta purki sen akun varauksen kokonaan.
Mutta jos sulla johdot näytti hyvältä, niin vika on varmaan muualla.
Onko hyviä vinkkejä mistä hankkia rattiin uusi muovikehikko (trim nimellä taitaa englanniksi kulkea).
Originaalina on kuvan mukainen tällä hetkellä, mutta siitä tuo "plastic dippimäinen" pinnoite iän myötä kulunut "kirkkaalle" muoville varsinkin nappien luota.
Onko hyviä vinkkejä mistä hankkia rattiin uusi muovikehikko (trim nimellä taitaa englanniksi kulkea).
Originaalina on kuvan mukainen tällä hetkellä, mutta siitä tuo "plastic dippimäinen" pinnoite iän myötä kulunut "kirkkaalle" muoville varsinkin nappien luota.
Ootko kattonu peräkontin johtosarjaa siitä auton/peräkontin välistä että onko johtoja poikki/menossa poikki?
Itellä oli siellä johtoja poikki kerran ja meni akku aivan tyhjiin.
Tosin olit jo käyttänyt sulakkeita irti niin en tiedä voiko vika olla siellä. Mutta kannattaa varmaan tarkistaa, kun on yleistä että menee nuo johdot jossakin vaiheessa poikki
Kattelin silmämääräsesti nuo johdot ja olivat ok näköset. Eikö oo enempi farkkujen ongelma että nuo menee poikki?
huomannu tässä parin viime kuukauden aikana, kun auto ollut vähemmässä ajossa, että vetäsee akun täysin tyhjäksi n. 2 viikon aikana. Akku ei ole mikään vanha (alle 1 vuoden vanha) ja akku testattu että se ok. Kokeilin tuossa sitten virrankulutusta auton ollessa lepotilassa ja se oli luokkaa 0,15-0,3 Ah. Vissiinkin normaalin pitäisi olla max 40 mAhia. Nypin sitten jokaisen sulakkeen yksitellen irti, eikä yksikään vaikuttanut kulutukseen millään tavalla. Onko jollain jotain ideaa millä tätä asiaa lähtisi seuraavaksi ratkomaan? IBSää autossa ei ole eikä siis myöskään Istalla ''Energy diagnosista'' ole mitään apua. Täysi akku purkautuu yhdessä yössä melkein alle 12 volttiin. Onko seuraava toimenpide alkaa nyppiä moduuleita yksi kerrallaan irti vai onko näissä joku ns. yleinen kohde joka kulutusta aiheuttaa. Myöskin laturi testattu että se toimii oikein, latausjännite siellä n. 14,3-14,6 voltissa, eikä myöskään laturin irroitus vaikuttanut mitenkään kulutukseen. Edit: kyseessä siis 2005 E90 325i
Ootko kattonu peräkontin johtosarjaa siitä auton/peräkontin välistä että onko johtoja poikki/menossa poikki?
Itellä oli siellä johtoja poikki kerran ja meni akku aivan tyhjiin.
Tosin olit jo käyttänyt sulakkeita irti niin en tiedä voiko vika olla siellä. Mutta kannattaa varmaan tarkistaa, kun on yleistä että menee nuo johdot jossakin vaiheessa poikki
Nuoliympyrä? Tarkoitatko luistoneston merkkivaloa? Jos sitä meinasit, niin veikataan abs-kehää. Selviää kun katsot live-datasta miltä pyörimisnopeudet näyttää ja mitä koodia tarjoaa. Jos anturi sekoilee auto luulee, että rengas x pyörii erinopeudella vrt. muut, joten leikkaa tehoja ettei lähde lapasesta.
Vikakoodeja en nyt pääse lähiaikoina lukemaan.mutta onko kellään ollut vastaavaa kun kääntyy reippaammin vasemmalle niin sytyttää kojetaulussa keltaisen nuoliympyrän ja tehot häviää hetkeksi.suoralla tiellä ja oikealle kääntyessä ei syty
Nuoliympyrä? Tarkoitatko luistoneston merkkivaloa? Jos sitä meinasit, niin veikataan abs-kehää. Selviää kun katsot live-datasta miltä pyörimisnopeudet näyttää ja mitä koodia tarjoaa. Jos anturi sekoilee auto luulee, että rengas x pyörii erinopeudella vrt. muut, joten leikkaa tehoja ettei lähde lapasesta.
huomannu tässä parin viime kuukauden aikana, kun auto ollut vähemmässä ajossa, että vetäsee akun täysin tyhjäksi n. 2 viikon aikana. Akku ei ole mikään vanha (alle 1 vuoden vanha) ja akku testattu että se ok. Kokeilin tuossa sitten virrankulutusta auton ollessa lepotilassa ja se oli luokkaa 0,15-0,3 Ah. Vissiinkin normaalin pitäisi olla max 40 mAhia. Nypin sitten jokaisen sulakkeen yksitellen irti, eikä yksikään vaikuttanut kulutukseen millään tavalla. Onko jollain jotain ideaa millä tätä asiaa lähtisi seuraavaksi ratkomaan? IBSää autossa ei ole eikä siis myöskään Istalla ''Energy diagnosista'' ole mitään apua. Täysi akku purkautuu yhdessä yössä melkein alle 12 volttiin. Onko seuraava toimenpide alkaa nyppiä moduuleita yksi kerrallaan irti vai onko näissä joku ns. yleinen kohde joka kulutusta aiheuttaa. Myöskin laturi testattu että se toimii oikein, latausjännite siellä n. 14,3-14,6 voltissa, eikä myöskään laturin irroitus vaikuttanut mitenkään kulutukseen. Edit: kyseessä siis 2005 E90 325i
Vikakoodeja en nyt pääse lähiaikoina lukemaan.mutta onko kellään ollut vastaavaa kun kääntyy reippaammin vasemmalle niin sytyttää kojetaulussa keltaisen nuoliympyrän ja tehot häviää hetkeksi.suoralla tiellä ja oikealle kääntyessä ei syty
Tuo varsinainen cdv:n poisto ei iso homma ole, cdv:eessä olevat letkut käyvät yhteen vaikka sitä venttiiliä ei välissä olekaan. Kytkimen ilmauksenhan se sitten vielä vaatii. Fwiw..
Joo olen tehnyt näitä aikaisemminkin mutta silloin oli öljymonttu käytössä. Eikä vaadi edes ilmausta jos kaikki menee putkeen. Sisuskalutkin lähtevät siitä venttiilistä napauttamalla pois, kerran meni halki ja sitten joutui jättämään pois. Toimi se hyvin niinkin.
Leave a comment: