Nyt on tuokin turhake koodattu pois eikä tarvinnut sulakkeiden kanssa pelata. E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Caristalla onnistui helposti ajovalopesureiden deletointi
Nyt on tuokin turhake koodattu pois eikä tarvinnut sulakkeiden kanssa pelata.
-
Jahas, no hyvä tietää jatkon varalta jos tulee vikaa vielä. Tämä muuten selvisi; oli kuskin puolen lukkolaitteessa vika. Heti kun otti liittimen irti, niin virrankulutus putosi 10-20 mAhiin. Nyt on uusi lukkolaite vaihdettu ja virrankulutus juuri tuota 10-20 mAhia. Oli tuo edellinen lukkolaite vaihdettu tuohon kesäkuussa ja juuri niihin aikoihin alkoi tuota akkua sitten purkaakkin.Originally posted by Villekaja View PostMulla on E90 325i sedan 2006 ja oli useita johtoja poikki + menossa poikki sillon kun tuli tuo vika. Aluksi rupesi herjaamaan että peräkontti olisi auki, vaikka oli kiinni. Sitten lopulta purki sen akun varauksen kokonaan.
Mutta jos sulla johdot näytti hyvältä, niin vika on varmaan muualla.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jepjep123 View PostKattelin silmämääräsesti nuo johdot ja olivat ok näköset. Eikö oo enempi farkkujen ongelma että nuo menee poikki?
Mulla on E90 325i sedan 2006 ja oli useita johtoja poikki + menossa poikki sillon kun tuli tuo vika. Aluksi rupesi herjaamaan että peräkontti olisi auki, vaikka oli kiinni. Sitten lopulta purki sen akun varauksen kokonaan.
Mutta jos sulla johdot näytti hyvältä, niin vika on varmaan muualla.
Leave a comment:
-
Joko siihen pitäisi uusi pinnoite vetää tai sitten tilata uusi. Ulkomailta tuon saa ~80€ + postit.Originally posted by lassiv View PostOnko hyviä vinkkejä mistä hankkia rattiin uusi muovikehikko (trim nimellä taitaa englanniksi kulkea).
Originaalina on kuvan mukainen tällä hetkellä, mutta siitä tuo "plastic dippimäinen" pinnoite iän myötä kulunut "kirkkaalle" muoville varsinkin nappien luota.
Onkos tuohon muita järkeviä vaihtoehtoja, muuta kun hankkia samanmoinen OEM:nä jostain. Tuntuu mokomasta muovin palasta vaan aika kovilta hinnoilta
https://bemariosat.fi/fi/alusta-isku...t-092006-.html
Jos jotain järkevimpiä valintoja tuohon tilalle on, niin kiitokset etukäteen
Leave a comment:
-
Onko hyviä vinkkejä mistä hankkia rattiin uusi muovikehikko (trim nimellä taitaa englanniksi kulkea).
Originaalina on kuvan mukainen tällä hetkellä, mutta siitä tuo "plastic dippimäinen" pinnoite iän myötä kulunut "kirkkaalle" muoville varsinkin nappien luota.
Onkos tuohon muita järkeviä vaihtoehtoja, muuta kun hankkia samanmoinen OEM:nä jostain. Tuntuu mokomasta muovin palasta vaan aika kovilta hinnoilta
https://bemariosat.fi/fi/alusta-isku...t-092006-.html
Jos jotain järkevimpiä valintoja tuohon tilalle on, niin kiitokset etukäteen
Leave a comment:
-
Kattelin silmämääräsesti nuo johdot ja olivat ok näköset. Eikö oo enempi farkkujen ongelma että nuo menee poikki?Originally posted by Villekaja View PostOotko kattonu peräkontin johtosarjaa siitä auton/peräkontin välistä että onko johtoja poikki/menossa poikki?
Itellä oli siellä johtoja poikki kerran ja meni akku aivan tyhjiin.
Tosin olit jo käyttänyt sulakkeita irti niin en tiedä voiko vika olla siellä. Mutta kannattaa varmaan tarkistaa, kun on yleistä että menee nuo johdot jossakin vaiheessa poikki
Leave a comment:
-
Originally posted by Jepjep123 View PostMorjes,
huomannu tässä parin viime kuukauden aikana, kun auto ollut vähemmässä ajossa, että vetäsee akun täysin tyhjäksi n. 2 viikon aikana. Akku ei ole mikään vanha (alle 1 vuoden vanha) ja akku testattu että se ok. Kokeilin tuossa sitten virrankulutusta auton ollessa lepotilassa ja se oli luokkaa 0,15-0,3 Ah. Vissiinkin normaalin pitäisi olla max 40 mAhia. Nypin sitten jokaisen sulakkeen yksitellen irti, eikä yksikään vaikuttanut kulutukseen millään tavalla. Onko jollain jotain ideaa millä tätä asiaa lähtisi seuraavaksi ratkomaan? IBSää autossa ei ole eikä siis myöskään Istalla ''Energy diagnosista'' ole mitään apua. Täysi akku purkautuu yhdessä yössä melkein alle 12 volttiin. Onko seuraava toimenpide alkaa nyppiä moduuleita yksi kerrallaan irti vai onko näissä joku ns. yleinen kohde joka kulutusta aiheuttaa. Myöskin laturi testattu että se toimii oikein, latausjännite siellä n. 14,3-14,6 voltissa, eikä myöskään laturin irroitus vaikuttanut mitenkään kulutukseen. Edit: kyseessä siis 2005 E90 325i
Ootko kattonu peräkontin johtosarjaa siitä auton/peräkontin välistä että onko johtoja poikki/menossa poikki?
Itellä oli siellä johtoja poikki kerran ja meni akku aivan tyhjiin.
Tosin olit jo käyttänyt sulakkeita irti niin en tiedä voiko vika olla siellä. Mutta kannattaa varmaan tarkistaa, kun on yleistä että menee nuo johdot jossakin vaiheessa poikki
Leave a comment:
-
Veikkaus että sisätilanpuhallin vetelee viimeisiään. Helppo vaihtaa.Originally posted by bodimikke. View PostOnko kenelläkkän hajua mistä johtuu kun ilastointi alkaa vinkumaan/inisemään välillä. Loppuu heti kun ilmastoinnin/puhalluksen sammuttaa.
Edit: 318d E91, 2012
Leave a comment:
-
Ilmastointi vinkuu/inisee
Onko kenelläkkän hajua mistä johtuu kun ilastointi alkaa vinkumaan/inisemään välillä. Loppuu heti kun ilmastoinnin/puhalluksen sammuttaa.
Edit: 318d E91, 2012
Leave a comment:
-
Joo luistonesto valoaOriginally posted by HTK12 View PostNuoliympyrä? Tarkoitatko luistoneston merkkivaloa? Jos sitä meinasit, niin veikataan abs-kehää. Selviää kun katsot live-datasta miltä pyörimisnopeudet näyttää ja mitä koodia tarjoaa. Jos anturi sekoilee auto luulee, että rengas x pyörii erinopeudella vrt. muut, joten leikkaa tehoja ettei lähde lapasesta.
Leave a comment:
-
Nuoliympyrä? Tarkoitatko luistoneston merkkivaloa? Jos sitä meinasit, niin veikataan abs-kehää. Selviää kun katsot live-datasta miltä pyörimisnopeudet näyttää ja mitä koodia tarjoaa. Jos anturi sekoilee auto luulee, että rengas x pyörii erinopeudella vrt. muut, joten leikkaa tehoja ettei lähde lapasesta.Originally posted by Jh5xx View PostVikakoodeja en nyt pääse lähiaikoina lukemaan.mutta onko kellään ollut vastaavaa kun kääntyy reippaammin vasemmalle niin sytyttää kojetaulussa keltaisen nuoliympyrän ja tehot häviää hetkeksi.suoralla tiellä ja oikealle kääntyessä ei syty
Leave a comment:
-
Morjes,
huomannu tässä parin viime kuukauden aikana, kun auto ollut vähemmässä ajossa, että vetäsee akun täysin tyhjäksi n. 2 viikon aikana. Akku ei ole mikään vanha (alle 1 vuoden vanha) ja akku testattu että se ok. Kokeilin tuossa sitten virrankulutusta auton ollessa lepotilassa ja se oli luokkaa 0,15-0,3 Ah. Vissiinkin normaalin pitäisi olla max 40 mAhia. Nypin sitten jokaisen sulakkeen yksitellen irti, eikä yksikään vaikuttanut kulutukseen millään tavalla. Onko jollain jotain ideaa millä tätä asiaa lähtisi seuraavaksi ratkomaan? IBSää autossa ei ole eikä siis myöskään Istalla ''Energy diagnosista'' ole mitään apua. Täysi akku purkautuu yhdessä yössä melkein alle 12 volttiin. Onko seuraava toimenpide alkaa nyppiä moduuleita yksi kerrallaan irti vai onko näissä joku ns. yleinen kohde joka kulutusta aiheuttaa. Myöskin laturi testattu että se toimii oikein, latausjännite siellä n. 14,3-14,6 voltissa, eikä myöskään laturin irroitus vaikuttanut mitenkään kulutukseen. Edit: kyseessä siis 2005 E90 325i
Leave a comment:
-
E91 nykii kääntyessä oikealle
Vikakoodeja en nyt pääse lähiaikoina lukemaan.mutta onko kellään ollut vastaavaa kun kääntyy reippaammin vasemmalle niin sytyttää kojetaulussa keltaisen nuoliympyrän ja tehot häviää hetkeksi.suoralla tiellä ja oikealle kääntyessä ei syty
Leave a comment:
-
Joo olen tehnyt näitä aikaisemminkin mutta silloin oli öljymonttu käytössä. Eikä vaadi edes ilmausta jos kaikki menee putkeen. Sisuskalutkin lähtevät siitä venttiilistä napauttamalla pois, kerran meni halki ja sitten joutui jättämään pois. Toimi se hyvin niinkin.Originally posted by alpine3 View PostTuo varsinainen cdv:n poisto ei iso homma ole, cdv:eessä olevat letkut käyvät yhteen vaikka sitä venttiiliä ei välissä olekaan. Kytkimen ilmauksenhan se sitten vielä vaatii. Fwiw..
Leave a comment:
Leave a comment: