Kesärengas pohdiskelua
Uutena bmw e91(2008) omistajana pitäisi kesäksi saada jonkilaiset renkaat kesäksi alle.
Muuttuuko auton ajo-ominaisuudet huonommaksi jos autoon laittaa kesäksi 18 tuuman vanteet + renkaat verrattuna nyt alla olevaan alkuperäisiin 16 tuuman nastoihin. Miten kulutukselle käy kun rengas koko nouseepi parilla pykälällä? Tulee ajettua noin 50 tkm vuodessa niin noista kahdesta ominaisuudet ei tekisi mieli luopua.
Mikä olisi oikea rengas koko jos vanteet on 18 tuuman ja 8 tuumaa leveät? Autossa vakioalusta eikä ole tarkoitus tehdä muutoksia.
E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itsellä on tuo m270 vanne 235/40/18" kitkoin omassa lci e91.Takana menee mielestäni ihan maaliin.Edessä voisi olla vaikka snadisti kapeempi rengas ja oltas kohallaan.Omaan makuun tulee inansa liikaa pihalle.Katsojan silmässä.Ei se kiinni tuolla m-alustalla ota missään tilanteessa.Ja laitoin joka nurkkaan koristeeksi kuraläpät ettei syö kylkiä heittäessään rapaa..Raideleveys edessä sama kun vanhemmissa.Originally posted by repo76 View Postnonni, oli viesti liian lähellä
Mä kun luulin että lci:ssä etu raideleveys eri myöskin verraten pre-lci:n. Hyvä näin.
Mun mielestä ihan ok, ainakin edestä.
Ja kiitokset...
Leave a comment:
-
Otteessa luke muut renkaat 19" 225/35 eteen ja 255/30 taakseOriginally posted by Mikaatm View PostMun mielestä ET25 ok takana jos 9.5" vanne.
19" vanteita et joudu todennäköisesti muutoskatsastaa, mutta riippuu mitä lukee otteessa.
Mitä kokoja on otteessa? Ja onko ne kirjoitettu sanalla Renkaat vai Vaihtoehtoiset renkaaat? Vaihtoehtoisista renkaista ei saa muuttaa yhtään, kun Renkaat saa muuttaa +-1".
, joten ei tarvitse muutoskatsastaa
. Tilaukseen menee todennäköisesti 19" 8,5 ET35 225/35 eteen ja 19" ET25 9,5 255/30 taakse.
Kiitos kaikille avusta.
Leave a comment:
-
Hyvä tietää, että menee suht kivuttomasti alle. Laitan siis tilaukseen 225/35 (eteen) ja 255/30 kombon. Kiitos!Originally posted by bemu2000 View PostPullakumi tuo 245/35 on... Paremmin 255/30 mahtuu, ja menee lähes suoraan. Jos et hirveästi porukkaa tai raskasta tavaraa kuljeta, niin tuskin tarvii tehdä mitään. Kevyesti mankeloi pokkauksen, niin ei raavi missään tilanteessa.
Leave a comment:
-
Pullakumi tuo 245/35 on... Paremmin 255/30 mahtuu, ja menee lähes suoraan. Jos et hirveästi porukkaa tai raskasta tavaraa kuljeta, niin tuskin tarvii tehdä mitään. Kevyesti mankeloi pokkauksen, niin ei raavi missään tilanteessa.Originally posted by mamu View PostKuinka paljon on näytettävä mankelia takakaarille E92:ssa, johon tulossa 10x19 ET24 vanteet ja kumiksi 255/30/19? Alustana H&R -50/25 mm.. Vai olisiko parempi suosiolla laittaa jotkin venykumit esim. 245/35/19?
Tuota 255 kumia ajattelin, koska sama koko seisoo valmiiksi rek.otteessa ja muutenkin kelpaa paremmin katsurille 10" leveällä vanteella.
Leave a comment:
-
Kuinka paljon on näytettävä mankelia takakaarille E92:ssa, johon tulossa 10x19 ET24 vanteet ja kumiksi 255/30/19? Alustana H&R -50/25 mm.. Vai olisiko parempi suosiolla laittaa jotkin venykumit esim. 245/35/19?
Tuota 255 kumia ajattelin, koska sama koko seisoo valmiiksi rek.otteessa ja muutenkin kelpaa paremmin katsurille 10" leveällä vanteella.
Leave a comment:
-
Samaa minäkin luulin ja täälläkin taisin kerran kysyä onko etupäässä eroja.Originally posted by repo76 View Postnonni, oli viesti liian lähellä
Mä kun luulin että lci:ssä etu raideleveys eri myöskin verraten pre-lci:n. Hyvä näin.
Ja kiitokset...
Olikohan E90postin forumilla missä kerrottiin tuo, että etupää on sama.
Kuhan kerkeisi tunkkaamaan autoa niin pääsisin testaamaan moista setuppia.
Leave a comment:
-
nonni, oli viesti liian lähellä
Ja kiitokset...
Leave a comment:
-
Katoppas pari viestiä ylemmäksi missä laitoin kuvia. Se tuleeko liian ulos on koulukunta eroja.Originally posted by repo76 View PostKoitin etsiskellä vastausta mutta meneekö M270 vanne 8x18 et20 lci malliseen e91:een??? Vai tuleeko ihan liian ulos edestä? Ja renkaaksi vissiin 225/40/18.
Autoa ei madallettu, on xdrive, eli jää melkoinen rako renkaan ja lokasuojan väliin...
Kuvan perusteella jää jopa sisään omasta mielestä.
Ja tuossa selaillut tietoja niin pre-LCI ja LCI etupää on sama, mutta takana on se raideleveys muuttunut LCI myötä.
Leave a comment:
-
M270 ja e91 LCI
Koitin etsiskellä vastausta mutta meneekö M270 vanne 8x18 et20 lci malliseen e91:een??? Vai tuleeko ihan liian ulos edestä? Ja renkaaksi vissiin 225/40/18.
Autoa ei madallettu, on xdrive, eli jää melkoinen rako renkaan ja lokasuojan väliin...
Leave a comment:
-
Mun mielestä ET25 ok takana jos 9.5" vanne.Originally posted by ArskaAde View PostJääkö liikaa sisään jos takana ET25, miten jos haluaa käyttää 19" pitäkö auto muutoskatsastaa ja meneko se läpi.
19" vanteita et joudu todennäköisesti muutoskatsastaa, mutta riippuu mitä lukee otteessa.
Mitä kokoja on otteessa? Ja onko ne kirjoitettu sanalla Renkaat vai Vaihtoehtoiset renkaaat? Vaihtoehtoisista renkaista ei saa muuttaa yhtään, kun Renkaat saa muuttaa +-1".
Leave a comment:
-
Jääkö liikaa sisään jos takana ET25, miten jos haluaa käyttää 19" pitäkö auto muutoskatsastaa ja meneko se läpi.Originally posted by bemu2000 View PostKatoppa esim. tosta minun signaturen linkistä... Löytyy erilaisia replicoita.
Oikeat rengaskoot 18" vanteille on 225/40 ja 255/35. Tuolle 255 kumille pitää olla vähintään ET25, että ei raavi missään tilanteessa kaariin.
Leave a comment:
-
Originally posted by ArskaAde View PostMorjens!
Autona E90 vakio alustalla. Kiinnostaisi ostaa M3 18" tai 19" replica vanteet.
Onko porukalla tietoa mistä saisi halvalla ja tietenkin millaiset pitäisi ostaa?
Oma ajatus eteen 18" 8,5 ET 35, taakse 18" 9,5 ET20. Minkä kokoiset renkaat pitäisi ostaa noihin?
Olen paljon lukenut että 235/35 eteen ja 265/30 taakse olisi sopiva yhdistelmä?
Esim. http://www.vannehaku.fi/37711/m3-rep...0-kesarenkaat/
Katoppa esim. tosta minun signaturen linkistä... Löytyy erilaisia replicoita.
Oikeat rengaskoot 18" vanteille on 225/40 ja 255/35. Tuolle 255 kumille pitää olla vähintään ET25, että ei raavi missään tilanteessa kaariin.
Leave a comment:
-
E90 M3 18" replica vanteet
Morjens!
Autona E90 vakio alustalla. Kiinnostaisi ostaa M3 18" tai 19" replica vanteet.
Onko porukalla tietoa mistä saisi halvalla ja tietenkin millaiset pitäisi ostaa?
Oma ajatus eteen 18" 8,5 ET 35, taakse 18" 9,5 ET20. Minkä kokoiset renkaat pitäisi ostaa noihin?
Olen paljon lukenut että 235/35 eteen ja 265/30 taakse olisi sopiva yhdistelmä?
Esim. http://www.vannehaku.fi/37711/m3-rep...0-kesarenkaat/Last edited by ArskaAde; 17-02-2013, 16:27.
Leave a comment:
-
Mul oli viime kesän 8,5x19 et37 245/30/19+9,5x19 et42 255/30/19..Vanteethan nyt kulki sisässä mutta kun rengastus meni suht lähelle kysymääsi niin täytyy kommentoida että yllättävän hyvin toimi.Ajattelin että ompa melkonen rinkula eteen,mut ei se juuri ajossa tuntunut.Näöltään voi tuo ensi kesäksi kaavailtu 225/35/19 näyttääkin tosi kapealta.Ei pahaa sanottavaa tuosta valitsemastasi rengas koosta
Leave a comment:
Leave a comment: