Jaha,
itsellä e92 kolisee ku perkele bilsteinin alustalla. koiranluut tuntus olevan ok, h&r vakaajantanko paikallaan. ohjaustehostimen pumppu alkoi ilmeisesti ääntämään kun paikallaan kääntäessä naukuu ku perkele. eli olisko hammastanko/ohjaustehostin mulla syypää kolinaan.. täytynee tutkia ;/
Kolinaa e90 etupäässä....
Collapse
X
-
Hermo menee. 5 kertaa aukastu. Hommasin kaikki uudet hilut myös uudet yläpään laakerit, tällä kertaa alkuperäiset. Olihan edellisillä tarvikeosilla ajettu pari tuhatta mutta toivoin että nissä vika ja oisin laittanut takuuseen. No napina lakkasi 100km ajaksi kunnes palasi, tällä kertaa pahempana toisella puolella kun viimeksi. Kiristetty on, koiranluut toistamiseen uusittu ja tukivarret/puslat kireet. Ideat vähissä. Ja ääni siis kuuluu kun ajelee kävelyvauhtia hiukka epätasasella niin että ollaan ihan jouston alkamisen rajalla.
Jenkkifoorumeilta löyty varmaan 10 lankaa samasta ongelmasta alustasarjan vaihon jälkeen, mutta ei ratkaisua. Kohta laulaa pulttipyssy laitetaan yläpäät soikeeks, tai sitten tungen jonkun ylimääräisen prikan väliin.
Leave a comment:
-
-
Täällä kanssa alko kolisemaan vuosi eibach-bilstein satsin jälkeen, ja vielä katsastuksen iskaritestin jälkeen. Syynä uusimatta jääneet iskarin yläpään laakerit. No vaihdoin laakerit viikko sitten, mutta taas alkoi mökkitiellä kuulumaan samanlaista naksahtelua ja kuskin rengasta voimalla heiluttamalla tuntui iskarin yläpäässä naksetta. Ei äkkisiltään uskoisi, että uusissa yläpäissä olisi jo vikaa vaan joku tuossa bilsteinin iskarissa ei nyt toimi. Asennettaessa olisi varmaan täytyny laittaa vaseliinia sinne jousilautasen kartioo ja iskarin varteen joka ois varmaan eliminoinut pienen liikkeen. Täytyy vielä koittaa saada yläpään pultti konehuoneen puolelta auki ja katsoa riittääkö iskarin varressa kierteet tarpeeksi pitkälle puristamaan pakan laakeriin kiinni. Millään ei viitsisi kolmatta kerta alkaa iskaria irrottamaan.
EDIT: Molemmat yläpäät naksaa kun painelee keulaa. Prikat mutterien alle ei auttanu, eli ilmeisesti jousilautasten keskireiät tai jotain on kulunut niin ettei ylpään hilut puristu nippuun. Eikä kauhean kireälle pysty es vetämään lukkopihti hylsy kuusiokolo kombinaatiolla tuota yläpään mutteria.Last edited by Kimmo-R; 25-06-2013, 12:19.
Leave a comment:
-
-
72tkm taulussa ja hammastangossa väljää.
Ohjaustehostimen nesteet viel siel kaverina!
Mitään en ol ite huomannu ja tänään huollossa tuli tuomio ku alustaa tarkastettiin.
Jännityksellä oottelen huoltoon pääsyä ja hintaa
Touhu tonni ei riitä se on varman.
Leave a comment:
-
-
Mittarissa siis mulla ~120 tkm ja nyt uusi hammastanko ja äänet tiessään.
Noniin, nyt voikin sitten alkaa odottaa taas jotain uutta ja edukasta...[/QUOTE]
Leave a comment:
-
-
vastaanpa itse tähän miten oireilee hammastanko, ainakin tämä sähköinen versio, jollainen omassa autossani (E92, 330d). Eli se oireilee juuri siten kuin tähän topikkiin olin aiemmin kuvaillu, pientä kolkotusta jatkuvasti varsinkin hitaassa ajossa ja erityisen hyvin kuuluu mukulakivillä ajellessa.
Mittarissa siis mulla ~120 tkm ja nyt uusi hammastanko ja äänet tiessään.
Noniin, nyt voikin sitten alkaa odottaa taas jotain uutta ja edukasta...
Leave a comment:
-
-
perkl. nyt kolisee joka kulma pakkasella. kun auto on hallissa muutaman tunnin ja sulaa niin äänet katoaa vähäksi aikaa ennenko jäätyy uudestaan.
Tarkempaa analyysiä ei jaksa enää tehdä ko kottero vaihtuu.. suosittelen muillekkin E90 sarjan omistajille
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 2fast2furious View Postpalaan vielä tähän oman autoni probleemiin. Alustan osalta on tutkittu ja hutkittu nyt parin eri merkkiliikkeen ja parin muunkin kyläsepän toimesta. Vaihdetut osat jne huomioiden tuomio ei yllättänyt - väljää ei missään, yläpäät ok ja sitä rataa.
Tänään ajeltiin ihan hupia keskustan mukulakivillä ja silloin tää mokellus kuuluu mitä parhaiten, ja ihan jatkuvana jos malttaa pitää vauhdin hiljaisena. Jotenkin tuntuu et jos tekee nopean ohjausliikkeen kumpaan suuntaan tahansa niin ääni hetkellisesti lakkaa. Jos taas tekee laajemman käännöksen jossa pyörät pysyy pitempään käännettynä niin sama mokellus on kehissä jälleen...
Onko tietoa/kokemuksia miten oireilee hammastanko näissä laitteissa (mulla siis e92) ???
Paikallaan käännellessä ei kuulu ainakaan mitään ääniä. Molemmat etupyörät ilmassa, auto sammutettuna, kun vemputtaa rattia nopsasti eri suuntiin kuuluu jostain ihan pientä napsetta. Renkaat maassa ei minkäänlaisia välyksiä kuitenkaan tunnu. Rattiakseli tai mikä se putki nyt onkin nimeltään kyllä lonksuaa kun siitä ottaa kiinni ja ravistelee, mutta kun tuo ääni ajaessa tulee kyllä enempi auton alta, eikä ratissakaan tunnu mitään lonksuamista.
No nyt on taas
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tiik View PostItsellä kävi juuri äsken auto hovipajalla ja huolellisen vääntelyn ja kääntelyn jälkeen tulos oli, että ei mitään välystä missään! Iskarin yläpäät olivat totaalisen kuivat ja ruosteessa, joten se oli kuulemma paras veikkaus.
Itse ajattelin aloittaa arpomisen vaihtamalla eteen uudet iskarit ja samalla sitten nuo yläpäät.
Voisiko joku vahvistaa, että varaosanumerolla 31306775098 löytyy oikea osa? (ilmeisesti käy siis kaikkiin urheilualustoihin + vakioon tuo?)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 2fast2furious View Posttähän juttuun mitään uusia aatoksia tai kovaa faktaa? itsellä e92, jolla menty noin 120 tkm ja eteen on nyt kymppitonnin sisään uusittu iskarit yläpäineen, reaktiotangot, tukivarret, raidetangot (sisemmät ja ulommat), sekä tietty koiranluut ja vakaajan kumipuslat ja kolina senkun vaan jatkuu. Nyt talven rei'ittämillä teillä se vaan tuppaa korostumaan... Välystä ei toki tunnu missään ja ääni erottuu varsin selvästi sellaisena mokelluksena, vähän niinkuin vakaajan tangot nyt yleensä ääntää, mutta koiranluista sen nyt ei voi uskoa tulevan, kun ne on vielä viimeksi uusittu toiseen kertaan. Eikä vaikuta onko pakkasta vaiko ei, eikä hiljene ajonkaan myötä.
Ideat kelpais, vai joko vaihtoon koko kurjuus...
Tänään ajeltiin ihan hupia keskustan mukulakivillä ja silloin tää mokellus kuuluu mitä parhaiten, ja ihan jatkuvana jos malttaa pitää vauhdin hiljaisena. Jotenkin tuntuu et jos tekee nopean ohjausliikkeen kumpaan suuntaan tahansa niin ääni hetkellisesti lakkaa. Jos taas tekee laajemman käännöksen jossa pyörät pysyy pitempään käännettynä niin sama mokellus on kehissä jälleen...
Onko tietoa/kokemuksia miten oireilee hammastanko näissä laitteissa (mulla siis e92) ???
Paikallaan käännellessä ei kuulu ainakaan mitään ääniä. Molemmat etupyörät ilmassa, auto sammutettuna, kun vemputtaa rattia nopsasti eri suuntiin kuuluu jostain ihan pientä napsetta. Renkaat maassa ei minkäänlaisia välyksiä kuitenkaan tunnu. Rattiakseli tai mikä se putki nyt onkin nimeltään kyllä lonksuaa kun siitä ottaa kiinni ja ravistelee, mutta kun tuo ääni ajaessa tulee kyllä enempi auton alta, eikä ratissakaan tunnu mitään lonksuamista.
No nyt on taas
Leave a comment:
-
-
Itsellä kävi juuri äsken auto hovipajalla ja huolellisen vääntelyn ja kääntelyn jälkeen tulos oli, että ei mitään välystä missään! Iskarin yläpäät olivat totaalisen kuivat ja ruosteessa, joten se oli kuulemma paras veikkaus.
Itse ajattelin aloittaa arpomisen vaihtamalla eteen uudet iskarit ja samalla sitten nuo yläpäät.
Voisiko joku vahvistaa, että varaosanumerolla 31306775098 löytyy oikea osa? (ilmeisesti käy siis kaikkiin urheilualustoihin + vakioon tuo?)Last edited by Tiik; 04-01-2013, 12:58.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by polkuauto View PostPuhdistin ja voitelin samassa yhteydessä iskarin yläpään laakerit, jotka olivat jo totaalisen kuivat, mutta mitään uutta osaa ei jousien lisäksi auton alle mennyt.
Leave a comment:
-
-
Vaihdoin 160tkm ajettuun e91:seen viime kesänä vakio iskareiden seuraksi H&R:n madallusjouset ja samalla hävisi kolina etupäästä?!? Puhdistin ja voitelin samassa yhteydessä iskarin yläpään laakerit, jotka olivat jo totaalisen kuivat, mutta mitään uutta osaa ei jousien lisäksi auton alle mennyt.
Leave a comment:
-
-
tähän juttuun mitään uusia aatoksia tai kovaa faktaa? itsellä e92, jolla menty noin 120 tkm ja eteen on nyt kymppitonnin sisään uusittu iskarit yläpäineen, reaktiotangot, tukivarret, raidetangot (sisemmät ja ulommat), sekä tietty koiranluut ja vakaajan kumipuslat ja kolina senkun vaan jatkuu. Nyt talven rei'ittämillä teillä se vaan tuppaa korostumaan... Välystä ei toki tunnu missään ja ääni erottuu varsin selvästi sellaisena mokelluksena, vähän niinkuin vakaajan tangot nyt yleensä ääntää, mutta koiranluista sen nyt ei voi uskoa tulevan, kun ne on vielä viimeksi uusittu toiseen kertaan. Eikä vaikuta onko pakkasta vaiko ei, eikä hiljene ajonkaan myötä.
Ideat kelpais, vai joko vaihtoon koko kurjuus...
Leave a comment:
-
-
Etuiskarien vaihto tulossa omaan E90 M-sporttiin ja samalla vaihdan uudet koiranluut. Mitähän muuta kannattis samalla kertaa sinne uusia, oisko viisasta uusia ne iskarien yläpäät varmuudeksi?
Leave a comment:
-
Leave a comment: