memebuy23buy

e91 sähköinen vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Homebrew
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Nyt jäi koukku välitilaan.
    Punainen valo vilkkuu tiheästi.
    Voisiko joku vääntää tyhmälle rautalangasta miten sitä jumissa olevaa tappia pääsee herkistelemään?
    Kun nopealla vilkaisulla en tajunnut toimintaperiaatetta.
    Siis työntääkö sähkömoottori sitä koukkumöykkyä edestakaisin?
    Pitäisikö moottorin ääntää, nyt kuuluu ehkä ohjaus releiden tms naksuntaa.
    Inpalla nollasin vikakoodin - tuli heti takaisin.
    Muistaakseni tuo toimi niin että jousi pitää tapin aina kiinni-asennossa jolloin koukku lukittuu jompaankumpaan päähän. Moottori vetää tapin auki vasten jolloin lukitus vapautuu ja koukku pääsee putoamaan. Kun moottori kiertää kierroksen niin se vapauttaa jousen jolloin koukun pitäisi taas lukittua.

    Puskuri ensin irti ja purkaa sitten pölysuojan ja muovikorkin pois edestä niin tapin pää pitäisi näkyä. Itsellä toimi silloin aikanaan taktiikkana
    1. jotain liukkaria tapille
    2. tuurnalla hakkausta tapin päähän samalla kun kaveri pakkokäyttää moottoria .

    Noilla se pikkuhiljaa alkoi liikkumaan ja on toiminut sen jälkeen... Itseltä puuttui silloin se pölysuoja, joka aiheutti sen että mekanismiin pääsi kaikkea scheissea ja aiheutti jumittamisen... Uuden moottorin mukana tuli uusi pölysuoja ja se on tuntunut pysyvän paikallaan..

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Nyt jäi koukku välitilaan.
    Punainen valo vilkkuu tiheästi.
    Voisiko joku vääntää tyhmälle rautalangasta miten sitä jumissa olevaa tappia pääsee herkistelemään?
    Kun nopealla vilkaisulla en tajunnut toimintaperiaatetta.
    Siis työntääkö sähkömoottori sitä koukkumöykkyä edestakaisin?
    Pitäisikö moottorin ääntää, nyt kuuluu ehkä ohjaus releiden tms naksuntaa.
    Inpalla nollasin vikakoodin - tuli heti takaisin.

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by _qs View Post
    Pitkällä selityksellä aasinsilta: onko Homebrew sulla vielä noita bokseja ylimääräisenä, voisin ostaa pois? Tota steuergeraet -purkkia ensisijaisesti haen, osa 71606773731-01.
    Sait privaa!

    Leave a comment:


  • _qs
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Pitäisi palaa valo kun auto on sammutettu. Multa löytyis uusi ohjausboksi hyllystä jos sattuis se olemaan rikki
    Pitääpä avautua tänne sähkökoukun omaavien vertaistukeen
    Piti lähteä kärryn kanssa rientoihin, mutta jäipä lähtemättä kun koukku ei vaihteeksi suostunut yhteistyöhön.
    Napissa ei palanut minkään valtakunnan valoa, eikä pitkään painaminenkaan saanut systeemiin eloa. Toiveikkaana hain vielä läppärin josko siellä olisi joku vika päällä minkä kuittaamalla heräisi. Inpa oli trailer moduulin kohdalla tyytyväinen, eikä muitakaan tähän viittaavia vikoja näkynyt.

    Tsekkasin sulakkeet hanskalokeron takaa. Nrot 10 ja 44 ehjät, 47:ssa ei ollut sulaketta vaikka kaavion mukaan olisi koukulle.

    Ei muuta kuin takapuskuri irti... Toissa(?) syksynä vaihdettiin merkkiliikkeessä johtosarja, vanhat johdot jo kerran itse teippasin kun eristeet oli huonot, silti hälytteli aina sadekelillä. Täytyy sanoa että aika kuraa se uuden johtosarjankin päällysmuovi on, teippasin senkin nyt ja kiitos vielä paikalliselle entiselle merkkiliikkeelle kun olitte katkoneet kaikki kuskin puolen kiinnikelenkit puskurista - sitäkään ette osaa siis oikein irroittaa.

    Moottoripurkki oli kuiva ja johdot ok niin siirryin paksin puolelle ihmettelemään mihin johdot menee. Siinä repsikan puolella takavalon edessä on sivussa rätin takana telineessä useampi purkki. Ensin anhaenger modul -purkki irti, se aukeaa näppärästi eikä siinä näkynyt mitään ihmeellistä. Sitten steuergeraet ahv schwenkbar -purkki irti, auki ja kas kas, sinistä hapettumaa piirilevyllä siellä täällä. Kylmän viileästi contact cleaneria ja hankausta, purkki paikoilleen ja voila - punainen valo vilkkuu napissa. Pitkään nappia painamalla koukku putoaa. Eli ainakin tuossa purkissa sanomista, en saanut johtohässäkästä selvää että meneekö kaikki koukun piuhat tuolle purkille vai onko toinenkin purkki sökö.

    Pitkällä selityksellä aasinsilta: onko Homebrew sulla vielä noita bokseja ylimääräisenä, voisin ostaa pois? Tota steuergeraet -purkkia ensisijaisesti haen, osa 71606773731-01.

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by epv View Post
    Ei löytynyt koukkuun viittaavia koodeja.

    Mahtavatko autoliikkeet katsoa vetokoukun miten kuluvaksi osaksi? Auto on vasta ehkä 1,5kk ollut omistuksessani ja nyt vasta ensimmäisen kerran kokeilin laskea koukkua :think

    EDIT:

    Jaaha, koukku toimii. Kun takaluukku on vain noin puoliksi auki, niin toimii kuten pitää. Tulevatko takakontin sähköt jotenkin luukun kautta? Myös takakontin valo toimii samalla periaatteella
    En tiedä noista sähköistä muuta kuin että takaluukun johtosarjoissa on ollut paljonkin vikoja ainakin E91:ssä. Johtoja menee poikki/eriste murtuu haitarikumin kohdalta, koska eivät oikein kestä kontin avauksessa/sulkemisessa tulevaa jatkuvaa taivuttelua. Tämän homman kanssa kannattaa mennä myyjäliikkeeseen, eiköhän korjaus mene niiden piikkiin.

    Leave a comment:


  • epv
    replied
    Ei löytynyt koukkuun viittaavia koodeja.

    Mahtavatko autoliikkeet katsoa vetokoukun miten kuluvaksi osaksi? Auto on vasta ehkä 1,5kk ollut omistuksessani ja nyt vasta ensimmäisen kerran kokeilin laskea koukkua :think

    EDIT:

    Jaaha, koukku toimii. Kun takaluukku on vain noin puoliksi auki, niin toimii kuten pitää. Tulevatko takakontin sähköt jotenkin luukun kautta? Myös takakontin valo toimii samalla periaatteella
    Last edited by epv; 08-06-2015, 11:28.

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by epv View Post
    Mahtaako BMWhat (tai Carly mikä se nykyään on) nähdä samat?
    En osaa sanoa, kokeilemalla selvinnee.

    Leave a comment:


  • epv
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Jep, auto sammutettuna ilman virtoja. Koukun ohjausboksiin pääsee muistaakseni Inpalla kiinni, eli jos ei ihan pimeänä ole boksi niin sieltä voisi koodia löytyä...
    Mahtaako BMWhat (tai Carly mikä se nykyään on) nähdä samat?

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by epv View Post
    Niin kaiketi, mutta ei pala Kokeilin virrat päällä ja ilman virtoja. Kaiketi auton pitää olla sammutettuna ilman sytytysvirtaa?

    Jättääkö alkuperäisen vetokoukun viat koodeja?
    Jep, auto sammutettuna ilman virtoja. Koukun ohjausboksiin pääsee muistaakseni Inpalla kiinni, eli jos ei ihan pimeänä ole boksi niin sieltä voisi koodia löytyä...

    Leave a comment:


  • epv
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Pitäisi palaa valo kun auto on sammutettu. Multa löytyis uusi ohjausboksi hyllystä jos sattuis se olemaan rikki
    Niin kaiketi, mutta ei pala Kokeilin virrat päällä ja ilman virtoja. Kaiketi auton pitää olla sammutettuna ilman sytytysvirtaa?

    Jättääkö alkuperäisen vetokoukun viat koodeja?

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by epv View Post
    Nostellaanpas taas vanhaa. Meikäläisellä ei tule virheviestejä, mutta ei siihen nappiinkaan mitään valoa. Mitään ei siis tapahdu kun nappia painaa, koukku on nyt lukittu ylös.

    Sulakkeet olivat ehjät. Pitäisikö tuohon nappiin syttyä valo, jos/kun koukun lukitusta yrittää moottori avata?
    Pitäisi palaa valo kun auto on sammutettu. Multa löytyis uusi ohjausboksi hyllystä jos sattuis se olemaan rikki

    Leave a comment:


  • epv
    replied
    Nostellaanpas taas vanhaa. Meikäläisellä ei tule virheviestejä, mutta ei siihen nappiinkaan mitään valoa. Mitään ei siis tapahdu kun nappia painaa, koukku on nyt lukittu ylös.

    Sulakkeet olivat ehjät. Pitäisikö tuohon nappiin syttyä valo, jos/kun koukun lukitusta yrittää moottori avata?

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Uusi moottori paikallaan, ja pelittää

    Olipa nätti homma vaihtaa uusi paikalleen, kun ei tarvinnut purkaa ku yks muovi pois.

    Näköjään uusi moottori nähnyt päivityksen+pölysuoja akselin päähän...

    Edit: Vanhan moottorinkin olisi saanut pois irroittamatta puskuria, ja koukkua. Tuli ohjeet uuden moottorin mukana
    Last edited by Mikiis; 14-11-2014, 21:38.

    Leave a comment:


  • _qs
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    Tänk juu, juurikin tuota osanumeroa etsin. Realoem:stä yritin kovasti tutkia, enkä löytänyt

    Oon tuon toisenki threadin lukenut, ja siitä sinun ongelmasta tuo ajatus tuon vanhan purkin elvyttämisestä lähti. Piti vain laittaa auto kasaan, ja jätin tuon moottorin irti. Nythän tuo koukku on näppärä irroittaa, ku kerran tehnyt, tai itseasiassa puskurin irroitus se meinas päätä raavituttaa
    Ollos hyvä

    sen moottoripurkin avaamisessa kannattaa olla huolellinen. Se aukeaa jotenkin epäloogisesti ja itse onnistuin leväyttämään sen mekanismin sieltä purkin sisästä pitkin tallin lattiaa. Sitä hetken ihmettelin sitten.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by _qs View Post
    Omaan E91:een vaihdoin osan 71606784797 jossa siis se moottori joka vapauttaa sen koukun lukituksestaan. Marmorilla hinta reilu vuosi sitten 150€.

    Mulla oli vanha moottori saanut vettä sisäänsä, sekin läks pelaamaan kyllä kun kontaktisprayssä sitä uitin. Kannattaa samalla kun on takapuskuri irti niin tarkastaa ne koukun johdot. Itsellä oli hiertynyt sellaisen johdinsiteen kohdalta johto rikki ja sadekelillä rimputteli koukun lukituksesta vikaa mittaristoon. Johdon eristeen korjaus auttoi tähän.

    Tästä aiheesta on toinenkin threadi, missä E9x koukun toimintaa selvitetty, kannattaa lukasta sekin läpi:
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=277179
    Tänk juu, juurikin tuota osanumeroa etsin. Realoem:stä yritin kovasti tutkia, enkä löytänyt

    Oon tuon toisenki threadin lukenut, ja siitä sinun ongelmasta tuo ajatus tuon vanhan purkin elvyttämisestä lähti. Piti vain laittaa auto kasaan, ja jätin tuon moottorin irti. Nythän tuo koukku on näppärä irroittaa, ku kerran tehnyt, tai itseasiassa puskurin irroitus se meinas päätä raavituttaa

    Leave a comment:

Working...
X