memebuy23buy

e91 sähköinen vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Homebrew
    replied
    Jatketaanpa yksinpuhelua.. Löytyi sattumoisin netistä tällainen sivu:


    Tuolla mainitaan näin:
    • Die Leuchtdiode blinkt langsam rot(2 Hz):
      Die Anhängerkupplung ist nicht in verriegelter Endposition.
    • Die Leuchtdiode blinkt schnell rot (4 Hz):
      • Der Antrieb wurde länger als 4 Sekunden angesteuert.
      • Der zur Entriegelung notwendige Strom für den Antrieb wurde nicht erreicht (12 Ampere).

    Tuli mieleen, että vanhalla modulilla valo vilkkui kyllä nopeammin kuin uudella, eli jotain eroa sentään. Tosta vapaasti kääntäen vois ymmärtää, että uudella modulilla vaan herjais asennosta ja vanhalla modulilla joko siitä ettei modulilta tulis tarvittavaa 12A virtaa tai että modulia olis ajettu pidempään kuin 4 sekuntia? Osaisko joku kääntää tuosta tarkemmin?

    Pitänee huomenna vielä kokeilla laittaa sensorin tilalle kytkimet ja kattoa mitä se sitten sanoo..

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Mulla taas ongelmat jatkuu... Kävin tänään hakemassa uuden ohjausboksin koukulle ja laitoin paikalleen... Noh, sama punavalon vilkutus jatkuu ja herjaa että koukku ei ole lukittunut paikoilleen... Nyt on sitten tarkastettu anturitieto ja boxi vaihdettu... Otin vielä akun irti, kokeillaan josko auton boottaus auttaisi...

    Jos se ei auta, niin mitäs seuraavaksi? Ohjeen mukaan tuolta pitäs mennä piuha ainakin CASsille ja KKL-väylään? Pitänee mitata nekin ettei ole missään johto poikki tai oikkarissa... INPAlla vois taas ihmetellä vaikka sillä ei taidakaan ihmeempiä tietoja saada tuolta boxilta ulos...

    Edit: Eipä ollu johtoja oikkarissa ja liittimetkin tuntu olevan paikoillaan.. Yksi vikakoodikin tuntui löytyvän, liitteenä kuva. Kellään hajua mitä tuo meinaa?

    Ei kait tässä nyt prkl joudu menemään rahatukko kädessä merkkihuoltoon?
    Attached Files
    Last edited by Homebrew; 29-03-2012, 20:36. Reason: Lisätietoa..

    Leave a comment:


  • Casull
    replied
    Originally posted by Kema View Post
    Voiko tuollaista koukkua muuten jälkiasentaa?
    Voi.
    Asiasta on ihan tuoreita kokemuksia.
    Noista asennusohjeista saa käsityksen että on muka helppo homma...

    Eberi on paljon helpompi asentaa kuin tuon koukun sähköt ja retrofitkitistä puuttuvien osien metsästäminen.
    Hommaan toi kivan pikku lisän myös asennusohjeissa olevat pienet virheet johtojen väreissä ja kuvat väärästä sulakerasiaversiosta.


    Mutta nyt on koukku kuitenkin paikoillaan ja se jopa toimii.

    Onneksi tuota ei tarvinnu mitenkään ohjelmoida, auto hyväksyi kaiken mukisematta.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Tuli tänään käytyä touring39:n luona kokeilemassa omaa boxia hänen autoonsa.. Ongelma toistui, eli vikaa varmaankin boxissa... Huomenna boxille juotostarkastus ja kokeilu ja jos ei auta niin uutta osaa tilaukseen. Kiitoksia vielä touring39:lle auton luovuttamisesta koekaniiniksi
    Eipä kestä

    Samassa veneessähän näiden pommien kanssa ollaan

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Tuli tänään käytyä touring39:n luona kokeilemassa omaa boxia hänen autoonsa.. Ongelma toistui, eli vikaa varmaankin boxissa... Huomenna boxille juotostarkastus ja kokeilu ja jos ei auta niin uutta osaa tilaukseen. Kiitoksia vielä touring39:lle auton luovuttamisesta koekaniiniksi

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Jep, on eri numero, olikos E6x:ssä täysin sähköisesti kääntyvä koukku? E9x se vaan tipahtaa alas ja tarvii ite kääntää jompaankumpaan suuntaan että lukittuu...

    Mulla noi modulien numerot on
    71606773731(Steuergerät AHV schwenkbar)
    61359111947(Anhängermodul)
    Joo, täysin sähköinen on...

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Mulla e60:ssa on moduuli numerolla:

    71606793271

    Mut taitaa olla eri sulla?
    Jep, on eri numero, olikos E6x:ssä täysin sähköisesti kääntyvä koukku? E9x se vaan tipahtaa alas ja tarvii ite kääntää jompaankumpaan suuntaan että lukittuu...

    Mulla noi modulien numerot on
    71606773731(Steuergerät AHV schwenkbar)
    61359111947(Anhängermodul)

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Mulla e60:ssa on moduuli numerolla:

    71606793271

    Mut taitaa olla eri sulla?

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Boxi lienee samanlainen e90:ssä? Jos on, niin täällä voi kokeilla, kunhan mun ei tartte kun kattoa sivusta
    Sait yv:tä! Boxit pitäis kyllä sopia ristiin.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Netistä löytyy ainakin ohjeet jälkiasennukseen: http://www.bmw-club.dk/uploads/files...C3%A6k_EBA.pdf

    Takaisin ongelmaan:
    Sain tänään testattua että anturiviastakaan ei ole kyse (laitoin kytkimet anturien tilalle ja kokeilin kaikkia mahdollisia yhdistelmiä, ei apuja).

    Sulakkeet on myös kunnossa, joten siitä ei ole kyse. Seuraava mahdollinen vikakohde on kontrolliboxit. Löytyiskö Turun suunnalta kääntyvän koukun omaavaa halukasta kokeilemaan noita boxeja ristiin? Toki korvaan vaivan jos löytyy vapaaehtoinen!
    Boxi lienee samanlainen e90:ssä? Jos on, niin täällä voi kokeilla, kunhan mun ei tartte kun kattoa sivusta

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Netistä löytyy ainakin ohjeet jälkiasennukseen: http://www.bmw-club.dk/uploads/files...C3%A6k_EBA.pdf

    Takaisin ongelmaan:
    Sain tänään testattua että anturiviastakaan ei ole kyse (laitoin kytkimet anturien tilalle ja kokeilin kaikkia mahdollisia yhdistelmiä, ei apuja).

    Sulakkeet on myös kunnossa, joten siitä ei ole kyse. Seuraava mahdollinen vikakohde on kontrolliboxit. Löytyiskö Turun suunnalta kääntyvän koukun omaavaa halukasta kokeilemaan noita boxeja ristiin? Toki korvaan vaivan jos löytyy vapaaehtoinen!

    Leave a comment:


  • Kema
    replied
    Voiko tuollaista koukkua muuten jälkiasentaa?

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Tuota tarkemmin pohdittua ja netistä tutkittua tuli sellainen mielikuva, että tuossa pitäis olla suht simppeli toteutus. Eli ymmärsin niin että siellä on jousellinen lukitustappi, jonka sähkömoottori vapauttaa napista painettaessa ja jousen pitäisi painaa se takaisin kiinni. Itselläni varmaan tuo liukutappi vaan on niin jumissa ettei jousi jaksa painaa sitä kiinni. Pitänee vielä yrittää heittää CRC:tä ja voiteluainetta sinne väliin ja antaa kohdistettua iskua tapin kohdalle, jos se vaikka sieltä irtoais.. Ja tarvii muutenkin ottaa vakiohuoltokohteeksi että ajoittain rasvaisi tapin uudestaan..
    Tuli eilen tutkittua tuota koukkua lisää. Saatiin käytettyä moottoria syöttämällä sille sähköt ulkoa ja saatiin lukittumaan paikoilleen kumpaan tahansa päähän. Kytkimessä vilkkuu edelleen punainen valo, tosin napista pitkään painamalla saa lukituksen vapautettua, mutta ei kuitenkaan takaisin kiinni. Vaikka koukun saa lukittumaan, niin auto aloittaa valituksen heti kun laittaa käyntiin, joten anturi taitaa olla pashana. Ja se on sopivasti tuolla moottorin sisällä, joten pitäis katella uutta moottoria siihen.

    Väliaikaisesti nappasin pari sulaketta irti, niin ei tule kauhean pahaa valitusta, yksi kilautus vaan koukun sähköistä. Toinen vaihtoehto olis maadottaa toinen sensorin kahdesta sense-karvasta ja katsoa josko valitukset lähtis sillä(netistä löytyi retrofit-ohje E90 koukulle ja siellä oli myös kytkentäkaavio, sensorille tulee 2 senseä ja maa). Vielä epäilyttävämmän ratkaisun saisi aikaan jos laittaisi pari kytkintä takakonttiin ja naksuttelisi niistä sopivan tilan aina sensoreille, tällöin koukkua voisi jopa käyttää..

    Mahtaakohan tuon moottorin saada irti ilman puskurin irroitusta? Yhden kuusiokoloruuvin tuolta löysin, mutta voiskohan se lukitustappi olla toinen kiinnitys? Löytyykö joltain tarkempaa räjäytyskuvaa koukun rakenteesta? RealOEM kuvasta ei saa mitään irti..

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Kannattaa toisiaan käytellä sitä koukkua.Itse en ole useasti tarvinnut koukkua,mutta esim.talven aikana olen sen muutamia kertoja vapauttanut jottei paska jumita kääntyvää koukkua.Itsellä kerran mennyt jumi/vika tilaan mutta sain sen toimimaan niin kuin edellä kerroin.

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Itellä meni nyt sitten samalla tavalla vetokoukku. Heiluu vaan kuin hullun **lkku eikä lukitu kumpaankaan ääriasentoon. Kokeilin myös antaa vähän iskua ja heittää lubricanttia väliin, mutta ei tapahdu mitn. Onko jollain tarkempaa havaintoa mikä osa sieltä antautuu? Tarvis varmaan taas vierailla kaverin pajalla ja ottaa toi auki.
    Tuota tarkemmin pohdittua ja netistä tutkittua tuli sellainen mielikuva, että tuossa pitäis olla suht simppeli toteutus. Eli ymmärsin niin että siellä on jousellinen lukitustappi, jonka sähkömoottori vapauttaa napista painettaessa ja jousen pitäisi painaa se takaisin kiinni. Itselläni varmaan tuo liukutappi vaan on niin jumissa ettei jousi jaksa painaa sitä kiinni. Pitänee vielä yrittää heittää CRC:tä ja voiteluainetta sinne väliin ja antaa kohdistettua iskua tapin kohdalle, jos se vaikka sieltä irtoais.. Ja tarvii muutenkin ottaa vakiohuoltokohteeksi että ajoittain rasvaisi tapin uudestaan..

    Leave a comment:

Working...
X