memebuy23buy

Kokemuksia e90 320si

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tohu
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    No onneksi on itsellä käynyt hyvä tuuri, mutta väitän silti ettei tämä ole mitenkään yleistä e9x autoissa. Täällä palstallakaan ole lukenut kenenkään sen takia radioa vaihtaneen.
    No juu ei varmasti yhtä yleistä kuin esim e36 tai e46:ssa, mutta ei kuitenkaan mitenkään ainutkertasta En tosiaan ollut itekkää asiasta tiennyt ennen kuin kyseisen auton myyjä kertoi että näin oli käynyt.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Tohu View Post
    Pistähän vaikka googleen "bmw e90 radio pixels failure"
    No onneksi on itsellä käynyt hyvä tuuri, mutta väitän silti ettei tämä ole mitenkään yleistä e9x autoissa. Täällä palstallakaan ole lukenut kenenkään sen takia radioa vaihtaneen.

    Leave a comment:


  • Tohu
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Aijaa, voitko laittaa tähän jotain linkkiä? :think

    e36/e46/e39 on varmasti paljon yleisempi juttu kuin e9x/e6x
    Pistähän vaikka googleen "bmw e90 radio pixels failure"
    Last edited by Tohu; 24-05-2013, 18:34.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Tohu View Post
    Juu ei ole mikään uusi juttu -05 ja -06:ssa.
    Aijaa, voitko laittaa tähän jotain linkkiä? :think

    e36/e46/e39 on varmasti paljon yleisempi juttu kuin e9x/e6x

    Leave a comment:


  • Tohu
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    En ole koskaan kuullut, että e9x radiosta olisi pixeleitä kadonnut. No kerta se on ensimmäinenkin.
    Juu ei ole mikään uusi juttu -05 ja -06:ssa. Olisiko kyseessä jokin valmistuvirhe, en tiedä. Esim e46:ssa tuontiautoissa eikös tuo pikseleiden häviäminen viitannut siihen että kilometrejä oltaisiin ruuvattu, näin olen muistaakseni jostain kuullut.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Tohu View Post
    Niin ja onhan omistaja vaihtanu autoon soittimenkin kun vanhasta oli pikseleitä hävinnyt. Kyseessä siis saksatuonti.
    En ole koskaan kuullut, että e9x radiosta olisi pixeleitä kadonnut. No kerta se on ensimmäinenkin.

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    En valitettavasti osaa antaa kokemuksia kys. mallista mutta noiden vikojen perusteella sanoisin että pysy kaukana tuosta yksilöstä...

    Leave a comment:


  • Tohu
    replied
    Originally posted by Endryyx View Post
    Onko kellään kokemuksia 320si mallista?
    Tuntuu että kenelläkään ei ole oikeasti mitää muuta mielipidettä tästä si mallista kuin että 6-koneinen on parempi, ja niinhän se varmasti onkin, mutta kun samaan rahaan et saa yhtä hyvin varusteltua esim 325i:tä ainakaan suomen markkinoilta, ja tällä verotuksella saksasta ei ole järkeä lähteä uittamaan tämän hintaluokan autoa

    Ketjussa kysytään kokemuksia 320si mallista, ja toivon että joku auton omistaja/tietäjä osaisi kertoa jotain enemmän. Ovatko lohkoviat oikeasti nii yleisiä kuin puhutaan ja onko mitää noin km määrää missä alkaa paukkumaan? Alku oireet kyseiselle vialle? Muita tyyppivikoja?

    Olen itsekin tällä hetkellä harkitsemassa kyseisen mallin hankintaa.

    Kävin yhtä 320si:tä kokeilemassa ja auto tuntui kaikinpuolin hyvältä, kunnes moottorivikavalo syttyi, mutta auton toimivuudessa ei huomannut mitää eroa. Kyseistä valoa on jo entuudestaan tutkittu laakkosella, mutta vikaa ei löydetty. Nykyinen omistaja vei auton tänään takaisin laakkoselle. Osaako joku kertoa missä mahdollisesti vikaa vai onko tämä ns. esileikkiä ennen lohkon vaihtoa? Lisäksi auton yhdessä rengaskaaressa näytti olevan muutama ruoste pilkku. Pohjakin näytti olevan mielestäni aika heikossa kunnossa ikäisekseen ja kun otetaan myös kilsat huomioon. :O kyseessä siis -06 108tkm ajettu. Onkohan tuo ruoste ihan normaalia vai onko syytä epäillä kilsojen oikeellisuutta? Niin ja onhan omistaja vaihtanu autoon soittimenkin kun vanhasta oli pikseleitä hävinnyt. Kyseessä siis saksatuonti.

    Linkki koeajamaani ja mahd. hankkimaani autoon:


    Toivon siis ketjuun liittyviä vastauksia, enkä äänestystä siitä mikä on parempi sitä ja tätä.

    Kiitos jo etukäteen avusta

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    eipä noissa kaiketi muuta kummallista ole ollut kuin lohkosta irtoava pinnoite? lohkohan on päivitetty 2009,kielinee siis useemmasta ongelmasta. uudessa tuota pinnoitetta sylinterissä ei ole. yllättäenhän bmw ei vikaa myönnä

    Last edited by arben; 19-05-2013, 21:22.

    Leave a comment:


  • Tommi_
    replied
    Kokemuksia löytyy.

    Se ekan linkin auto minun ja on tosiaan ollut "myynnissä" n vuoden, ns hiljaisessa myynnissä ja ylihinnalla jos olisi löytynyt joku jolla ei rahasta puutetta. Vasta nyt n kuukauden ollut todellsessa myynnissä ja hinnan pitäisi olla aika kohdillaan.

    Mitään ongelmia ei omassa autossa ole ollut ja ennenkuin auton ostin (n 3 vuotta sitten) itsekin mietin ja luin noista ongelmista mitä joillain on ollut. Sitten luin jostain toisesta mallsta ja siinä kanssa joillain ongelmia...aika loputon tie ja mitäänhän ei voi ostaa jos lukee netistä ongelmista. Kaikissa malleissa on aina jotain.

    Mutta oli miten oli. Muutaman kerran radalla käyneenä voin sanoa että erinomainen auto ajaa ja ei tällä nyt ihan kaikkien jalkoihin jää.

    Leave a comment:


  • -dq-
    replied
    Tarkennetaan hiukan tätä 320si vs. E34 M5 Ahvenistolla

    - E34 tehot tallella, Spaxin alusta, paremmat jarrut, puslat vaihdettu kovempiin - 320si vakio lukuunottamatta vakiota isompia pyöriä
    - 320si:llä ei härnätty tai pysytty perässä vaan mentiin useamman sekunnin nopeampia kierrosaikoja
    - 320si ja 325ti compact on eri autoja

    En minäkään tuota 320si viehätystä ymmärrä (kun en ole kokeillutkaan), mutta oliko täällä joku ketä on kokeillut ja silti piti huonona ostoksena?

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Tuo e34 M5 ei kyllä taida olla mikään paras mahdollinen mittapuu siitä suorituskyvystä. Muistan itse härnänneeni samanlaisia Ahvenistolla 325ti compactin ratissa. Ei ollut mitään ongelmia pysyä kyydissä tuolla radalla. Jos olis kehdannut jarrutuksessa puskea ohi, niin ei sillä olis enää edelle menty, kun mutkaosuudet alkoivat.

    Onhan tuossa tosiaan ne omat juttunsa, mutta huonolla tuurilla voi homma mennä tosi ikävästi käteen. Ei ne kulut siihen lopu, kun sen lohkon saa lunastettua marmorilta. Täytyy se vielä paikoillekin laittaa ja kasata. Sitten kun on tiedossa että tuo 325i ja 320si maksaa about saman verran saksassa niin saa siihen 325 bemariin aika paljon herkkua sillä lohkoa varten syrjään laitettavalla "katastrofivarastolla". Toisaalta saa siihen 325 koneeseenkin rahaa uppoamaan, jos alkaa vanokset vittuilemaan. Kyllä mun valinta olis 320i facelift M-sport jos neloskoneen haluaa. Co2 päästötkin on verotusta ajatellen paremmin kohdallaan ja mitä vähemmän täytyy veroihin upottaa rahaa, sitä vähemmän ajetun ja paremmin varustellun voi ostaa.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Ncmotorsportin si:tä muutamia 100km ajaneena voisin kokemukseni ja fiilikseni ko autosta jakaa.

    Mikään tykki 320si ei todellakaan ole ja vertaisin fiiliksiä E36 318is:ään, joka nyt vanhennuttuaan tuntuu suomessa varsinkin olevan erittäin haluttu korimalli vrt välimallin 320i.
    Mutta itse autoon:
    Ensimmäinen fiilis "oliko tämä tässä?!?"
    Mutta kun iskoistaa mieleensä ettei autoa ole suunniteltukkaan kulkemaan 0-100km/h valonnopeudella ja lähtee ajelemaan pienempiä syheröisiä teitä niin ilokseenhan tuollaisella matkaa taittaa, oikeen pyytää/haastaa nostamaan nopeutta seuraavaan kurviin.
    Tasapainoinen paketti kaikenkaikkiaan.

    Se keveyden tunne ohjauksessa, käsiteltävyydessä ja kaasun vasteen tunne on samanlainen tuossa Si:ssä kuin vanhemassa Is:ssä vrt. saman korisen isompikoneiset mallit.

    Penkit, ratti ja ajoasento on mahtavat ja korkealle kiertävä moottori saa vannoutuneen vanhanliiton motorsport miehenkin hyvälle tuulelle.
    (Nämä toki saa M-Sport varusteltuun E9X oli kone mikä tahansa pl. moottori)

    Ahvenistollakin taisi Nc näyttää perävaloja esim kaveriporukasta löytyvälle E34 M5:lle jossa tehoa melkein sen tuplat enemmän.

    Nämä autot on marginaali tuotteita, sellainen ostetaan tunteella ei järjellä.

    Em. autostahan josta tässä kerroin on tuo lohkomörkö taltutettu ostamalla marmorilta uusi lohko hilppeineen, että siinä ei pitäisi ongelmia sen suhteen olla

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    No ollaan siirrytty kokemuksista mielipiteisiin, niin uskallan omanikin antaa jo tässä vaiheessa.

    Jos tekee mieli neloskoneista 3er jostain aiemmin mainituista syistä, mikset ottaisi uudemmalla N43 koneella varustettua 320i:tä? Tehojen ja moottorin luonteen puolesta omasta mielestäni hyvin lähellä toisiaan, mutta ilman noita huolia N45-moottorin tyyppivikaisesta lohkosta? Mukavampi älävääntökin.

    Siitä en jaksa tässä yhteydessä enempää kiistellä pitäisikö ostaa 6-kone vai ei. Se jääköön jokaisen harkinnan varaan painottaen omia mieltymyksiään.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Veljelle kateltiin pitkään tätä mallia pääasiassa Saksasta. Tuli tutustuttua samalla aika hyvin tämän mallin ominaisuuksiin ja vikoihin vrt. normi E90. Moottorista on jätetty kaikki turhat pois kuten Valvetronic (vähemmän liikkuvia osia). Toisaalta se tarkoittaa taas normaalimalleja ohuempaa alavääntöä. Kierroksia tarvitaan reilusti, että tämä liikkuu edes johonkin, kun auton paino ei ole mikään keijukainen kuitenkaan. Kulutus varsinkin maantieajossa on aika karu kokoisekseen moottoriksi lyhyiden välitysten takia. Jonkun mielestä se korkea kulutus on vaan motorsporttia, mutta ite ainakin koen, että pitää saada myös suorituskykyä sille vastineeksi. Lohkossa on näissä prefacelifteissä valmistusvika eli sylinterien seinämät ei kestä. Tuossa selventävä kuva ongelmasta. Tuohon tuli korjaus myöhemmässä vaiheessa, mutta noita on kerenny jo hajoamaan aika kiitettävästi. Talvella oli Mobilessakin useampi yksilö myynnissä rikkinäisen moottorin takia. Alkava ongelma ilmenee moottorin alkaessa täristämään kylmänä käyntiin laitettaessa. Uusi lohko maksoi muistaakseni 3000€ luokkaa ja kokonaan uusi moottori 11000€. Noita lohkoja/moottoreita on vaihdettu aika moniin, mutta monissa edelleen vaihtamatta ja hajoamiselle ei ole ominaista kilometrimäärää. Toisilla kestäny 25tkm, toisilla 100tkm jne. Myös rikkoontuvia mäntiä on näissä ilmennyt jonkun verran. Eli saa olla aika tarkkana mihin yksilöön päätyy. Onhan tuossa tietysti positiivisiakin puolia kuten M-Sport paketti, hyvä painojakauma jne. Sanoisin kuitenkin samaa kuin edelläpostanneet, että valitse mielummin 325i tai 330i.
    Last edited by Esko; 17-04-2013, 09:38.

    Leave a comment:

Working...
X