memebuy23buy

Kokemuksia e90 320si

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by Endryyx View Post
    Jep sunkaa aivan samaa mieltä.. Miks ei vaa ala rakentelemaan siitä olis han tuo kone aika kiree jos laittas remmin kylkee ? Olis se!
    No mutta tässä mietin että diesel power or benzin!
    Aina bensakone! Sillä ne vormulatkin kulkee, se on näet Motorsporttia!

Leave a comment:

• Endryyx
    replied
    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    320si:tä fiilissyistä ja harvinaisuuden takia itsekin mietin, mutta päädyin kuitenkin järkisyistä 325i:hin. Ei niitä päästöjä, kiihtyvyyksiä tai numeroita tule aina näissä autoasioissa laitettua silti intohimon edelle. Jos ihmiset ostaisivat auton järkiperustein lukujen mukaan, niin kukaan ei ajaisi esim. jenkkiautoilla, vaan kaikilla olisi joku TDI Octavia. Itse voisin edelleen harkita ostavani tuon si:n ja alkaa rakentelemaan siitä sellaista autoa jossa olisi kunnolla viihdearvoa!
    Jep sunkaa aivan samaa mieltä.. Miks ei vaa ala rakentelemaan siitä olis han tuo kone aika kiree jos laittas remmin kylkee ? Olis se!
    No mutta tässä mietin että diesel power or benzin!

Leave a comment:

• AlpinWeiss
    replied
    320si:tä fiilissyistä ja harvinaisuuden takia itsekin mietin, mutta päädyin kuitenkin järkisyistä 325i:hin. Ei niitä päästöjä, kiihtyvyyksiä tai numeroita tule aina näissä autoasioissa laitettua silti intohimon edelle. Jos ihmiset ostaisivat auton järkiperustein lukujen mukaan, niin kukaan ei ajaisi esim. jenkkiautoilla, vaan kaikilla olisi joku TDI Octavia. Itse voisin edelleen harkita ostavani tuon si:n ja alkaa rakentelemaan siitä sellaista autoa jossa olisi kunnolla viihdearvoa!

Leave a comment:

• suppari
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Tässä on yksi tärkeimmistä jutuista tässä ketjussa. Tätä hain itsekin aiemmin takaa, että muutama touhutonni on syytä olla jemmassa jos lohkoa ei ole autoon jo vaihdettu. Nettikeskusteluissa tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus tuo vika...
    Alempi tais olla tältäkin osin kunnossa.

Leave a comment:

• Endryyx
    replied
    Itselläni on kovat kriteerit autoon! Haluan hyvällä varustuksella olevan auton.. Nahkaa, iDriven , kattoluukkua , xenonii ja tälle eikä perus kangas ja jalopuu vaihteisto nupilla.. Onhan siis Si aika kiva peli esim kaupunki räppäilyssä ja ihan sama jos vie 10l/100 eks bensaa saa vai lisää ku tankkaa?

Leave a comment:

• tuumas
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    En mä tästä jaksa veivata enempää, mutta momentumista ja ties mistä muusta cracking soundtrackista huolimatta 170hv ei oo ainakaan mulle semmonen juttu, jolla perustelisi +200gr päästöt, 10L/100km kulutuksen ja 8,1s 0-100km/h ajan, vaikka olisikin vähän 325 M-sporttia näppärämmän tuntuinen ajaa. Ei se kutosen murina sekään huonolta kuullosta.
    En minä sitä mitenkään kiistäkkään ja oma valintakin luultavasti olisi muuta kuin 320si tai edes 325i mutta se ei tarkoita sitä etteikö joku toinen voisi haluta juuri 320si niistä tietyistä syistä. Voihan nuita asioita laittaa aina paperille g/sek/km/h jne mutta ei se kerro kaikkea oli lähinnä pointti. Joka tapauksessa sitä ei voi varmaan kiistää että sattuneesta syystä nuistakin tulee joskus luultavasti keräiltäviä kamppeita... Eikä jotku 318is:sät ole mitään kovin raketteja mutta silti nykyään haluttuja

Leave a comment:

• Zeta
    replied
    Originally posted by NCmotorsport View Post
    ja tosiaan näistä vioista mitä kyseisiin moottoreihin tulee. Niin alkuperäiset lohkot on ihan kuraa. Sylinteriputken pinnoite murtuu. näin kävi myös itsellenkin. Uusiin lohkoihin on tullut päivitys, muistaakseni 2010 jolloin tuo kyseinen pinnoite on poistunut. (uusi lohko mäntineen maksaa 2700e)
    Tässä on yksi tärkeimmistä jutuista tässä ketjussa. Tätä hain itsekin aiemmin takaa, että muutama touhutonni on syytä olla jemmassa jos lohkoa ei ole autoon jo vaihdettu. Nettikeskusteluissa tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus tuo vika...

Leave a comment:

• Juppe
    replied
    En mä tästä jaksa veivata enempää, mutta momentumista ja ties mistä muusta cracking soundtrackista huolimatta 170hv ei oo ainakaan mulle semmonen juttu, jolla perustelisi +200gr päästöt, 10L/100km kulutuksen ja 8,1s 0-100km/h ajan, vaikka olisikin vähän 325 M-sporttia näppärämmän tuntuinen ajaa. Ei se kutosen murina sekään huonolta kuullosta.

Leave a comment:

• tuumas
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Mutta kun juuri tuo siitä puuttuu. Kiertää kyllä korkeammalle, mutta sitä voimaa ei oikein ole. Huono verrata noita 335i ja S54 koneita, kun ne kuitenkin jo lähtökohtaisestikin antavat ihan erilaisia lukuja ulos. Semmoisia, jotka riittävät enemmän kuin hyvin isolle osalle autoilijoista.
    Ei ollut vertaus vaan esimerkki siitä miten erilaiset moottorien luonteet voi olla. Tuo EVO:n teksti kyllä väittää ihan muuta: "Power may be up by just 22bhp over a standard 320i, but the way the screaming four-pot delivers is very different. It still feels smooth and torquey at low revs, but there’s a vigour over and above 5500rpm that isn’t present in a normal 320i. The noise is fantastic, too, a tight metallic timbre that’s bursting with aggression."

"Tap into the high-rev fireworks and the 320si punches harder than its 170bhp power figure would suggest, although it’s still a car in which you meticulously maintain momentum rather than rely on the engine’s grunt to cover your mistakes. And that’s really the joy of it."

Leave a comment:

• Juppe
    replied
    Kyseessä lienee se luonne eli korkealta kirkuva voima
    Mutta kun juuri tuo siitä puuttuu. Kiertää kyllä korkeammalle, mutta sitä voimaa ei oikein ole. Huono verrata noita 335i ja S54 koneita, kun ne kuitenkin jo lähtökohtaisestikin antavat ihan erilaisia lukuja ulos. Semmoisia, jotka riittävät enemmän kuin hyvin isolle osalle autoilijoista.

Leave a comment:

• tuumas
    replied
    Kyllähän moni myöskin puhuu kuinka S54:ssä on sitä fiilistä ja motorsporttia vaikka 335i:llä pyyhkii monessa tilanteessa ohi ja on arkiajossa paljon käytettävämpi moottorin ominaisuuksiltaan. Kyseessä lienee se luonne eli korkealta kirkuva voima, napataan autoa niskasta kiinni niin alkaa tulla tulosta? Näin veikkaisin :think Itse myös ajattelin että tuossa on nimenomaan tarkoitus saada sitä motorsport tunnetta jo pienemmissä nopeuksissa, pienemmillä radoilla jne.

edit. hyvä tuo evon teksti

Leave a comment:

• Juppe
    replied
    Hirvee hehkutus jostain neloskoneisesta vinguttimesta jonka pitäisi olla jotain tosi erikoista. M-sport alustalla ja korisarjalla, saa mitä tahansa e90 bemaria. Neloskone jossa about 170hv. Tosi käänteentekevää tuossa koneessa on vain kulutus ja mahdolliset kalliit remontit. Jos sieltä nyt on joku äänieristeen kappale jätetty pois, se ei tuosta tonnikeijukaisesta silti mitään kevyttä tee. Jos se sitten on jonkun sekunnin kymmenyksen nopeampi radalla niin mitä sitten? Arkiajossa perus 325i vie tuollaista mennen tullen. Löytyy jotain vääntöäkin jo alle 3000 kierroksen. Sitten jos haluaa rata-auton, ei se siihenkään ole mikään ihmeellinen aihio. Parempiakin löytyy. Voihan sitä toki tuollaisenkin ostaa ja vakuutella itselleen, että tää on tosi erikoinen, mutta se nyt ei oikeasti kovin ihmeellinen ole. Varsinkaan suorituskyvyltään. 0-100km/h 8,1s. Tuonhan luutii jo kohta perus dieselitkin.

Itse tosiaan olin tuollaista jo ostamassa, mutta lopulta järki voitti ja tää WTCC-hype jäi taka-alalle. Sitten kun noi on vielä suureksi osaksi tungettu täyteen kattoluukkua, idrivea, ja ties mitä hilavitkutinta ei siitä oikein pääse edes sellaiseen spartalaiseen race fiilikseen. Musta tuo auto ei vaan oikein tiedä mitä sen pitäisi olla. Motorsporttia siinä ei ole kuin sylinterinkansi ja perus bemariksi siitä ei ole jo pelkästään sen takia, että siitä on riisuttu äänieristeitä.

Evon lyhyt kirjoitus summaa mielestäni aika hyvin omia fiiliksiä tuosta:
    Last edited by Juppe; 15-04-2013, 08:05.

Leave a comment:

• Endryyx
    replied
    Originally posted by tuumas View Post
    Niin, onhan kuitenkin kyseessä hieman erikoisempi auto jonka voi laskea pitävän arvonsa ehkä vähän paremmin ja tulevaisuudessa luultavasti on keräiltävä malli. Sitäpaitsi kyllähän tuollainen ilmeisesti kiertää sitä rataa aika reippaasti ja onhan autossa muitakin muutoksia. Varmasti suuri osa ajattelee juuri niinkuin sinä ajattelet asiasta mutta joillakin voi painaa toisetkin seikat vaakakupissa...

Kattonu kaikkii ohjelmia ja lukenu 320si nii radalla siis kutoskoneet häviää tälle.. Ei nyt mitään hullun isoa etoa mutta kuitenkin löytyy se eto.. Ja onhan se ihan siistiä omistaa joku vähä erikoisempi bmw luin muilla.. Eipä juurikaan niitä oo edes suomessa liikenteessä.. Mut katotaan nyt mitä elämä tua tulleessaan..

Leave a comment:

• Endryyx
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    öö, ootko nyt ihan tosissaan? Mikä se olis sitten se järkevä ja miten niin ei ole kunnossa olevaa, kaikki myynnissä olevat rikkinäisiä vai?

Siis yritin selittää sen, että ei löydy oikein hyvä varustelu tasoista... Jos löytyyki nii ajettu maailaman ympäri 600 miljoonaa kertaa ja hinta jostain westendiltä..

Leave a comment:

• NCmotorsport
    replied
    On kokemuksia 320si
    Noista kahdesta linkistä tuo alempi autohan on minun.

320 si on ajettavuudeltaan melko erillainen mitä noi 6 cyl e90. itse on tullut ajeltua monimonia e90 korisia eri moottoreilla.

si keveys on se juttu mun mielestä + kytkin latikko on todella kevyitä käyttää mitä taas vastaavasti ei noi isot ja tehokkaat tarjoa.

ja tosiaan näistä vioista mitä kyseisiin moottoreihin tulee. Niin alkuperäiset lohkot on ihan kuraa. Sylinteriputken pinnoite murtuu. näin kävi myös itsellenkin. Uusiin lohkoihin on tullut päivitys, muistaakseni 2010 jolloin tuo kyseinen pinnoite on poistunut. (uusi lohko mäntineen maksaa 2700e)

Leave a comment:

Working...
X