Jos hintaluokka on sama noin 20 000e niin miksi ostaisi neloskoneella olevan? Mikä puoltaa tätä, 320si kuluttaa sekalaisessa ajossa varmasti saman kuin 325/330 ja isommalla myllyllä kestävyys on todennäköisesti parempi + suurempi teho varsinkin 330i. Ja kun lisätään nämä 320si (ulkomaalaisten keskustelupalstojen mukaan cylinder liners viat) koneongelmat niin taipuisin kyllä kuutoskoneen puoleen aivan ehdottomasti. Eri asia olisi jos 320si olisi vaikkapa 5000e edullisempi mutta näin ei kuitenkaan esimerkkiautojen kohdalla ole.
Mutta tämä on vain minun mielipide tähän asiaan, ostakoon kukin sellaisen mikä itseä miellyttää.
Niin, onhan kuitenkin kyseessä hieman erikoisempi auto jonka voi laskea pitävän arvonsa ehkä vähän paremmin ja tulevaisuudessa luultavasti on keräiltävä malli. Sitäpaitsi kyllähän tuollainen ilmeisesti kiertää sitä rataa aika reippaasti ja onhan autossa muitakin muutoksia. Varmasti suuri osa ajattelee juuri niinkuin sinä ajattelet asiasta mutta joillakin voi painaa toisetkin seikat vaakakupissa...
Mihin perustat väitteesi? Kyseessä on kuitenkin kaksi täysin erilaista autoa, kutoskoneinen ja neloskoneinen auto.
Jos hintaluokka on sama noin 20 000e niin miksi ostaisi neloskoneella olevan? Mikä puoltaa tätä, 320si kuluttaa sekalaisessa ajossa varmasti saman kuin 325/330 ja isommalla myllyllä kestävyys on todennäköisesti parempi + suurempi teho varsinkin 330i. Ja kun lisätään nämä 320si (ulkomaalaisten keskustelupalstojen mukaan cylinder liners viat) koneongelmat niin taipuisin kyllä kuutoskoneen puoleen aivan ehdottomasti. Eri asia olisi jos 320si olisi vaikkapa 5000e edullisempi mutta näin ei kuitenkaan esimerkkiautojen kohdalla ole.
Mutta tämä on vain minun mielipide tähän asiaan, ostakoon kukin sellaisen mikä itseä miellyttää.
Ei tietenkään kannata 320si vaan hyvin varusteltu 325/330.
Eivät nämä minusta ole kumpikaan kokemuksia 320si mallista...
Mihin perustat väitteesi? Kyseessä on kuitenkin kaksi täysin erilaista autoa, kutoskoneinen ja neloskoneinen auto. Molemmissa on minusta hyviä ominaisuuksia, joiden vertaileminen jotenkin argumentoiden puolesta/vastaan on se mitä topikin aloittajakin varmasti kaipausu.
Topikin aloittajalle vastaten, kyllä on kokemuksia 320si mallista. Kireä neloskone, joka toimii yläkierroksilla upeasti. On mielestäni luonteeltaan aivan toista maata kuin vastaavissa vuosimalleissa ollut 320i:n N46 moottori. Sen sijaan en koe eroa juurikaan uudempaan N43 moottoriin, joka tuntuu olevan käytökseltään hyvin lähellä tuota 320si:n N45 moottoria.
Joo, eipä tuossa ole oikein järkeä edes tuoda. Tuon päästöt toista kymmentä grammaa enemmän kuin 325:ssä. Tehoa silti selvästi vähemmän ja todella kova kulutus suhteessa kulkupuoleen. Hyvän ja vähän ajetun tuollaisen saa saksasta about 12-13ke rahaan vähän varusteista riippuen. Verotus menee hyvin todenäköisesti perus 320i:n mukaan.
Joo tiedän. Näissähän on ollut jonkun verran myös konepuolen ongelmia (lisää tietoa löytyy googlettamalla). Jossei Suomesta löydy sopivan varusteltua e90 niin Saksasta löytyy varmasti. En näe paljon järkeä ostaa neloskoneista kutoskoneisen hinnalla, saa siihen kutoskoneiseenkin tarvittaessa vaihtaa nokkaa ja ohjelmointia...
No tässä on vaiheessa diesel vai bensa mut toi 320si putkisto, ohjelmointi ja nokan ku vaihtaa nii maailmassa saatu sen 215-240hp ja radalla pärjää aika kovillekki autoile... Ja sit toinen on et Suomessa ei oo mitää järkevää 6 koneista niinku kunnossa olevaa ... Ja eipä juurikaan varustelua yhtään... Olis täl hetkel kaks 320si myynnissä mut katsotaan nyt mitä saan aikaseks. Kyseessä hän on ns viri 320 :P
Leave a comment: