Eli kysyisin E34 kaasusta maantiejossa. olen pitkään pohtinut mistä johtuu, että autoni on maantieajossa noin 100km/h vauhdissa huono vastaamaan kaasuun. Eli esim. mäkeen tullessa pieni kaasun painaminen ei vaikuta mitään, vaan kaasua pitää painaa reilusti, jotta löytyy jotain vastetta ja kulutusmittari nousisi. Jos kaasua painaa reilummin niin vaste on paljon loogisempi. Pienissä nopeuksissa kaasu myös tuntuu vastaavan paremmin.
Auto on siis kuitenkin mielestäni ihan kohtuu(lue normaali) pirteä, jos kaasua painaa toden teolla. Kokeilin Hammermodia, jolla kaasun vastaavuus kyllä hieman parani, mutta samalla alkoivat tyhjäkäyntiseilailut, joten jouduin tyytymään hyvin pieneen muutokseen siinä kohdin. Sain onneksi tyhjäkäyntikierroksia hieman ylöspäin(ehkä 50rpm).
Nyt kuitenkin itse asiaan eli onko ko. toiminta normaalia? Itselle tuli mieleen kaasupolkimen potikan kuluminen, jos lienee mahdollista, ja sen vuoksi kaasuun olisi tullut jonkinlainen tyhjä alue maantienopeuksien kohdalle(alueelle missä kaasupoljin useimmin on ajettaessa). Kokemuksia olisi kiva kuulla.
Auto on siis kuitenkin mielestäni ihan kohtuu(lue normaali) pirteä, jos kaasua painaa toden teolla. Kokeilin Hammermodia, jolla kaasun vastaavuus kyllä hieman parani, mutta samalla alkoivat tyhjäkäyntiseilailut, joten jouduin tyytymään hyvin pieneen muutokseen siinä kohdin. Sain onneksi tyhjäkäyntikierroksia hieman ylöspäin(ehkä 50rpm).
Nyt kuitenkin itse asiaan eli onko ko. toiminta normaalia? Itselle tuli mieleen kaasupolkimen potikan kuluminen, jos lienee mahdollista, ja sen vuoksi kaasuun olisi tullut jonkinlainen tyhjä alue maantienopeuksien kohdalle(alueelle missä kaasupoljin useimmin on ajettaessa). Kokemuksia olisi kiva kuulla.