memebuy23buy

E34 M5 3.8 s6s420g-laatikon synkrorenkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KingOnTheRoad
    replied
    Originally posted by roadmovie View Post
    Kyselitkö sieltä Ikaalisten voimansiirtopalvelusta? Voisi tietää parhaiten + tietää, mistä osia saa.

    En usko, että tuon S6S 420G -laatikon räjäytyskuvia löytyy mitään yleisestä jaosta.
    en kysynyt osia erikseen, mutta taidan huomenna soitella tuonne

    Leave a comment:


  • roadmovie
    replied
    Kyselitkö sieltä Ikaalisten voimansiirtopalvelusta? Voisi tietää parhaiten + tietää, mistä osia saa.

    En usko, että tuon S6S 420G -laatikon räjäytyskuvia löytyy mitään yleisestä jaosta.

    Leave a comment:


  • KingOnTheRoad
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    Eikös tuossa kytkinkoppa ole osa laatikon kuorta, jolloin kytkinakseli ja sivuakseli on laakeroitu siihen? Eli oikeastaan se ei ole irtonainen siinä mielessä kuin irtokaaveliaskissa, kuten esim. Getrag 265?

    Tuon vaihtaminen on sitten vähän niin ja näin. Pitäisi tuntea tarkemmin laakeroinnin tyyppi, välykset ja mahdolliset esijännitykset, että voisi arvioida. Samoin kuin koneistusjärjestys ja kuorien tolerointi. Kuorien puolikkaiden ei välttämättä tarvitse olla vaihtokelpoisia keskenään, esim. joku laakerilinja voi olla koneistettu (ja usein onkin, mikäli mahdollista) kuoren puolikkaat toisissaan kiinni. Spekulointia, mutta tulipa mieleen. Getragit paremmin tunteva saa toki korjata.

    Itse vaihtaisin mielummin koko laatikon tai pelkän siirtäjän.
    koko laatikot on kiven alla, ja kohdistustapit on kuitenkin tuossa laatikossa olemassa jos vaihdan kytkinkopan. e39 m5:stä tuon laatikon kuitenkin hommaan:think ja kopan vaihdon teen siihen.

    Edit: Olisiko kellään mitään hajua/mutua tai jopa oikeaa tietoa, että käykö 280 getragin siirtäjä tuohon 420g:hen? välitys on ilmeisesti sama 1.- ja 2.vaihteella noissa laatikoissa, niin mikseipä se siirtäjäkin voisi olla sama?
    Last edited by KingOnTheRoad; 16-09-2008, 22:22. Reason: mielenmuutoksia

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by KingOnTheRoad View Post
    onko 740/540:sessä sama laatikko kuin ämmässä kytkinkoppaa lukuun ottamatta? ebay:ssä näytti olevan s6s420g e39 m5:n perästä myynnissä. jos vaihtaisin tuohon laatikkoon omasta tuon kytkinkopan.
    Eikös tuossa kytkinkoppa ole osa laatikon kuorta, jolloin kytkinakseli ja sivuakseli on laakeroitu siihen? Eli oikeastaan se ei ole irtonainen siinä mielessä kuin irtokaaveliaskissa, kuten esim. Getrag 265?

    Tuon vaihtaminen on sitten vähän niin ja näin. Pitäisi tuntea tarkemmin laakeroinnin tyyppi, välykset ja mahdolliset esijännitykset, että voisi arvioida. Samoin kuin koneistusjärjestys ja kuorien tolerointi. Kuorien puolikkaiden ei välttämättä tarvitse olla vaihtokelpoisia keskenään, esim. joku laakerilinja voi olla koneistettu (ja usein onkin, mikäli mahdollista) kuoren puolikkaat toisissaan kiinni. Spekulointia, mutta tulipa mieleen. Getragit paremmin tunteva saa toki korjata.

    Itse vaihtaisin mielummin koko laatikon tai pelkän siirtäjän.
    Last edited by Erich; 15-09-2008, 20:03.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by HC91 View Post
    3.73 on viimeisten US M5:n perävälitys, 5-vaihteisissa euromalleissa on kaikissa 3.91.

    En kyllä ihan täysin ymmärrä mikä idea siinä 6-lovisessa laatikossa on, alhaisempi melutaso ja kulutus ehkä mutta pikkasen menee sivuraiteelle auton konseptista. Liekkö ollut tehtaalle halvempi laatikko kuin 280 suuremman volyymin vuoksi.
    Eiku aivan joo, kävi pieni muisti häiriö mutta perä pitäisi silti vaihtaa. Tuolla 6v-laatikolla ja tolla harvemmalla perällä ensimmäiset 5 vaihdetta on välitykseltään samat, kuin vanhemmissa ja sitten 6. on ylivaihde.

    Noiden lisäksi paljon kevyempi ja parempi vaihdelaatikon toiminta ja muutenkin toi facelift oli joiltain osiltaan pieni varhaiskonsepti E39 M5:sta. Siinä kun on samat jarrut, paitsi palattiin kaksi mäntä satuloihin, vaihdelaatikko sama, alustan tukivarsissa palattiin taas alumiinista pois jne.

    Leave a comment:


  • KingOnTheRoad
    replied
    Originally posted by roadmovie View Post
    Moikka taas,

    Tuolta M5boardista kannattaisi etsiä vinkkejä. Esim:


    Siellä oli E34 M5 -keskustelupalstalla muutama kommentti aiheesta.
    tuota selattua tulin siihen tulokseen että 8-koneisten laatikko menee suoraan kytkinkopan vaihtamalla ja tuossa yhdellä hepulla oli jopa 260 getrag 3.8:n perässä. taidan itsekin laittaa tuommoisen 260-askin väliaikaisesti, että löydän siirtäjän tuohon 6-loviseen/hajonneen 6-lootan mistä saan siirtäjän eikö kellään ole oikeasti myydä mulle tuommoista m30:n perästä olevaa 260 getraggia? Priva, soitto 040-8365618 niin ostan pois. ja pitää olla ehjä+syncrot kunnossa.

    Leave a comment:


  • HC91
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Huomioisin vielä sen verran että tuon 6v laatikon jatkeena on harvempi perä kuin tuon 280:n jatkeena. 3.23 vs 3.73 eli senkin vaihto melkein sitten edessä.
    3.73 on viimeisten US M5:n perävälitys, 5-vaihteisissa euromalleissa on kaikissa 3.91.

    En kyllä ihan täysin ymmärrä mikä idea siinä 6-lovisessa laatikossa on, alhaisempi melutaso ja kulutus ehkä mutta pikkasen menee sivuraiteelle auton konseptista. Liekkö ollut tehtaalle halvempi laatikko kuin 280 suuremman volyymin vuoksi.

    Leave a comment:


  • roadmovie
    replied
    Moikka taas,

    Tuolta M5boardista kannattaisi etsiä vinkkejä. Esim:


    Siellä oli E34 M5 -keskustelupalstalla muutama kommentti aiheesta.

    Leave a comment:


  • KingOnTheRoad
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    Varmaankin on tarkoitettu, että se isompi on hankalampi? Muistakaahan nyt, että 6-gangia näissä vanhoissa bemareissa kahta eri kokoa. 540, 740 M5 jne. ovat kaikki tätä pienempää. 850 on sillä isolla. Tuo on vaikeampi, kuori on noissa kaksiosainen, eikä irrallista kytkinkoppaa ole. Mutta kyllä senkin auki saa.



    Eikös supran laatikko ole sukua sille isommalle, 850 laatikolle? Sisuskalut eivät käsittääkseni ole samat (mutu, ei tieto). Ja supriakin on useammalla laatikolla, mistä mallista puhutaan?
    onko 740/540:sessä sama laatikko kuin ämmässä kytkinkoppaa lukuun ottamatta? ebay:ssä näytti olevan s6s420g e39 m5:n perästä myynnissä. jos vaihtaisin tuohon laatikkoon omasta tuon kytkinkopan.

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by roadmovie View Post
    Ja ulkomaan ohjeiden mukaanhan tuon laatikon avaamisen piti olla lähestulkoon mahdoton toimenpide.
    Varmaankin on tarkoitettu, että se isompi on hankalampi? Muistakaahan nyt, että 6-gangia näissä vanhoissa bemareissa kahta eri kokoa. 540, 740 M5 jne. ovat kaikki tätä pienempää. 850 on sillä isolla. Tuo on vaikeampi, kuori on noissa kaksiosainen, eikä irrallista kytkinkoppaa ole. Mutta kyllä senkin auki saa.

    Originally posted by roadmovie View Post
    Mutta eikö S6S 420G ole myös Suprassa, että jos sieltä puolelta voisi löytyä osia, jos ei muuten löydy...
    Eikös supran laatikko ole sukua sille isommalle, 850 laatikolle? Sisuskalut eivät käsittääkseni ole samat (mutu, ei tieto). Ja supriakin on useammalla laatikolla, mistä mallista puhutaan?

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Huomioisin vielä sen verran että tuon 6v laatikon jatkeena on harvempi perä kuin tuon 280:n jatkeena. 3.23 vs 3.73 eli senkin vaihto melkein sitten edessä.

    Leave a comment:


  • roadmovie
    replied
    Esko on ihan oikeassa. 280 löytyy realoem:stä mutta ei 260 E34 M5:n perässä. Eli 280 varmaan menee kiinni. Onko kytkinkoppa ja/tai kytkin erilainen, en tiedä.

    Mutta eikö S6S 420G ole myös Suprassa, että jos sieltä puolelta voisi löytyä osia, jos ei muuten löydy...

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    tuon Getrag Type-D laatikon hinnalla saa jopa kolme 280 Getrag-laatikkoa tämän hetken markkinoilla ja nyt puhutaan siis käytetyistä laatikoista. Se onkin ihan toinen tarina mistä tuollaisen Type-D:n sitten käytettynä sattuu löytämään edes. Eli kalliin laatikon olet siis saanut rikottua. Ihan mielenkiinnolla katsellen/odotellen mitä tuosta projektista tulee. Itellä sama laatikko M5:ssa ja kaikki pelaa nätisti

    Leave a comment:


  • roadmovie
    replied
    Saitilla taisi olla getrag 260 myynnissä.

    Mitä se laatikkofirma sanoi niistä osista, että saako niitä erikseen?

    Leave a comment:


  • roadmovie
    replied
    Ja ulkomaan ohjeiden mukaanhan tuon laatikon avaamisen piti olla lähestulkoon mahdoton toimenpide.

    Leave a comment:

Working...
X