Originally posted by roadmovie
View Post
E34 M5 3.8 s6s420g-laatikon synkrorenkaat
Collapse
X
-
Kyselitkö sieltä Ikaalisten voimansiirtopalvelusta? Voisi tietää parhaiten + tietää, mistä osia saa.
En usko, että tuon S6S 420G -laatikon räjäytyskuvia löytyy mitään yleisestä jaosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Erich View PostEikös tuossa kytkinkoppa ole osa laatikon kuorta, jolloin kytkinakseli ja sivuakseli on laakeroitu siihen? Eli oikeastaan se ei ole irtonainen siinä mielessä kuin irtokaaveliaskissa, kuten esim. Getrag 265?
Tuon vaihtaminen on sitten vähän niin ja näin. Pitäisi tuntea tarkemmin laakeroinnin tyyppi, välykset ja mahdolliset esijännitykset, että voisi arvioida. Samoin kuin koneistusjärjestys ja kuorien tolerointi. Kuorien puolikkaiden ei välttämättä tarvitse olla vaihtokelpoisia keskenään, esim. joku laakerilinja voi olla koneistettu (ja usein onkin, mikäli mahdollista) kuoren puolikkaat toisissaan kiinni. Spekulointia, mutta tulipa mieleen. Getragit paremmin tunteva saa toki korjata.
Itse vaihtaisin mielummin koko laatikon tai pelkän siirtäjän.
Edit: Olisiko kellään mitään hajua/mutua tai jopa oikeaa tietoa, että käykö 280 getragin siirtäjä tuohon 420g:hen? välitys on ilmeisesti sama 1.- ja 2.vaihteella noissa laatikoissa, niin mikseipä se siirtäjäkin voisi olla sama?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KingOnTheRoad View Postonko 740/540:sessä sama laatikko kuin ämmässä kytkinkoppaa lukuun ottamatta? ebay:ssä näytti olevan s6s420g e39 m5:n perästä myynnissä. jos vaihtaisin tuohon laatikkoon omasta tuon kytkinkopan.
Tuon vaihtaminen on sitten vähän niin ja näin. Pitäisi tuntea tarkemmin laakeroinnin tyyppi, välykset ja mahdolliset esijännitykset, että voisi arvioida. Samoin kuin koneistusjärjestys ja kuorien tolerointi. Kuorien puolikkaiden ei välttämättä tarvitse olla vaihtokelpoisia keskenään, esim. joku laakerilinja voi olla koneistettu (ja usein onkin, mikäli mahdollista) kuoren puolikkaat toisissaan kiinni. Spekulointia, mutta tulipa mieleen. Getragit paremmin tunteva saa toki korjata.
Itse vaihtaisin mielummin koko laatikon tai pelkän siirtäjän.Last edited by Erich; 15-09-2008, 20:03.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HC91 View Post3.73 on viimeisten US M5:n perävälitys, 5-vaihteisissa euromalleissa on kaikissa 3.91.
En kyllä ihan täysin ymmärrä mikä idea siinä 6-lovisessa laatikossa on, alhaisempi melutaso ja kulutus ehkä mutta pikkasen menee sivuraiteelle auton konseptista. Liekkö ollut tehtaalle halvempi laatikko kuin 280 suuremman volyymin vuoksi.
Noiden lisäksi paljon kevyempi ja parempi vaihdelaatikon toiminta ja muutenkin toi facelift oli joiltain osiltaan pieni varhaiskonsepti E39 M5:sta. Siinä kun on samat jarrut, paitsi palattiin kaksi mäntä satuloihin, vaihdelaatikko sama, alustan tukivarsissa palattiin taas alumiinista pois jne.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by roadmovie View Posteikö kellään ole oikeasti myydä mulle tuommoista m30:n perästä olevaa 260 getraggia? Priva, soitto 040-8365618 niin ostan pois. ja pitää olla ehjä+syncrot kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Esko View PostHuomioisin vielä sen verran että tuon 6v laatikon jatkeena on harvempi perä kuin tuon 280:n jatkeena. 3.23 vs 3.73 eli senkin vaihto melkein sitten edessä.
En kyllä ihan täysin ymmärrä mikä idea siinä 6-lovisessa laatikossa on, alhaisempi melutaso ja kulutus ehkä mutta pikkasen menee sivuraiteelle auton konseptista. Liekkö ollut tehtaalle halvempi laatikko kuin 280 suuremman volyymin vuoksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Erich View PostVarmaankin on tarkoitettu, että se isompi on hankalampi? Muistakaahan nyt, että 6-gangia näissä vanhoissa bemareissa kahta eri kokoa. 540, 740 M5 jne. ovat kaikki tätä pienempää. 850 on sillä isolla. Tuo on vaikeampi, kuori on noissa kaksiosainen, eikä irrallista kytkinkoppaa ole. Mutta kyllä senkin auki saa.
Eikös supran laatikko ole sukua sille isommalle, 850 laatikolle? Sisuskalut eivät käsittääkseni ole samat (mutu, ei tieto). Ja supriakin on useammalla laatikolla, mistä mallista puhutaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by roadmovie View PostJa ulkomaan ohjeiden mukaanhan tuon laatikon avaamisen piti olla lähestulkoon mahdoton toimenpide.
Originally posted by roadmovie View PostMutta eikö S6S 420G ole myös Suprassa, että jos sieltä puolelta voisi löytyä osia, jos ei muuten löydy...
Leave a comment:
-
-
Huomioisin vielä sen verran että tuon 6v laatikon jatkeena on harvempi perä kuin tuon 280:n jatkeena. 3.23 vs 3.73 eli senkin vaihto melkein sitten edessä.
Leave a comment:
-
-
Esko on ihan oikeassa. 280 löytyy realoem:stä mutta ei 260 E34 M5:n perässä. Eli 280 varmaan menee kiinni. Onko kytkinkoppa ja/tai kytkin erilainen, en tiedä.
Mutta eikö S6S 420G ole myös Suprassa, että jos sieltä puolelta voisi löytyä osia, jos ei muuten löydy...
Leave a comment:
-
-
tuon Getrag Type-D laatikon hinnalla saa jopa kolme 280 Getrag-laatikkoa tämän hetken markkinoilla ja nyt puhutaan siis käytetyistä laatikoista. Se onkin ihan toinen tarina mistä tuollaisen Type-D:n sitten käytettynä sattuu löytämään edes. Eli kalliin laatikon olet siis saanut rikottua. Ihan mielenkiinnolla katsellen/odotellen mitä tuosta projektista tulee. Itellä sama laatikko M5:ssa ja kaikki pelaa nätisti
Leave a comment:
-
-
Saitilla taisi olla getrag 260 myynnissä.
Mitä se laatikkofirma sanoi niistä osista, että saako niitä erikseen?
Leave a comment:
-
-
Ja ulkomaan ohjeiden mukaanhan tuon laatikon avaamisen piti olla lähestulkoon mahdoton toimenpide.
Leave a comment:
-
Leave a comment: