memebuy23buy

E34 M5 3.8 s6s420g-laatikon synkrorenkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KingOnTheRoad
    replied
    Laatikko on nyt levällään ja 1-2s vaihteensiirtäjä näyttää olevan melko osina(kourallinen tuli heti ku avasin laatikon)
    Ja siirtäjästä on justiin pahimmoilleen sarjanumeron silppuuntunut
    no TÄLTÄ siellä sisältä näytti:








    Leave a comment:


  • KingOnTheRoad
    replied
    Terve, käykö e34 535:sen 260 getrag suoraan tuohon s38:n lohkoon? entäpä kardaanin osalta, pitääkö vaihtaa 535:sen kardaani vai meneekö ämmän kardaanilla? TARJOTKAA, jos on ehjää hyväkuntoista 260 laatikkoa m30:sen perästä!!!
    Tarkoitus ei ole tehdä mitään m5/535 naitatusta, vaan laittaisin tuon laatikon syksyksi paikalleen, että saan viedä talliin seisomaan ja talven aikana tuo 6-lovisen remontti rauhassa.

    Leave a comment:


  • KingOnTheRoad
    replied
    Originally posted by roadmovie View Post
    Ootko vaihtanut kytkimen vastikään? Kannattaisiko pistää samoin tein uusiksi?
    kytkimellä ajettu ~30tkm eli ei vaihdon aika vielä, en saanut lootaa vielä irti, huomenna saan. ja keppiä kokeilin tänään käännellä enemmän niin 1.vaihde jäi silmään, eikä millään lähtenyt pois. Vika tuntuukin olevan todennäköisesti 1- ja 2vaihteen siirtäjässä, joka on joko poikki, mutkalla tai pois paikaltaan.

    Pheno:lle
    otan kyllä kuvia ja jos ja kun saan osat tilattua yms. niin ilmoittelen mistä.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by KingOnTheRoad View Post
    Huomenna irroitan laatikon motista ja irroitan kytkinkopan varovasti niin alkaa tuo vika selviämään. yritän kuvata koko touhun mahdollisimman hyvin jos jollakin jatkossa tulee vastaavaa niin voi jelpata
    Räpsi kuvia paljon ja kerro ainakin mistä sait varaosia hommattua! Kyselin huvikseni joskus merkkiliikkeestä osia tuohon 420G:hen, niin myivät ei-oota..

    Näkeekö noista synkrorenkaista päältäpäin missä kunnossa ne on ?

    Leave a comment:


  • roadmovie
    replied
    Ootko vaihtanut kytkimen vastikään? Kannattaisiko pistää samoin tein uusiksi?

    Leave a comment:


  • KingOnTheRoad
    replied
    Huomenna irroitan laatikon motista ja irroitan kytkinkopan varovasti niin alkaa tuo vika selviämään. yritän kuvata koko touhun mahdollisimman hyvin jos jollakin jatkossa tulee vastaavaa niin voi jelpata

    Leave a comment:


  • KingOnTheRoad
    replied
    mitään järkeä

    Kiitos leppala hyvistä kuvista ja vinkeistä! Tarkoitus olisi ottaa laatikko suoraan kytkinkopasta irti ja jättää koppa myllyyn kiinni. Onkohan tuossa sitten mitään järkeä jos kerran on vielä jotakin irto osaakin.

    Leave a comment:


  • leppala
    replied
    Jos nyt en aivan väärin muista, niin tossa mun autossa on juuri kyseinen aski. Keväällä muutin sen smg:stä manuaaliksi, ja siinä joutui jotain purkutöitä tekemään.

    Tuommoinen se on ulkopuolelta.

    Tuossa se sitten on kytkinkoppa purettuna, ja tosta näkyy muutamat synkkarenkaat. Näissähän on terässynkat ja tuplasokat ihan tehtaan jäljiltä, eli pitäisi kestää rääkkiäkin



    Rohkeasti vaan kytkinkopan pultit irti, ja varovasti koputellen itse koppa irti. Sieltä ei tule mitään ylimääräistä pihalle. Ainoat mikä saattaa tippua on pääakselin yläpuolella näkyvässä siirtotangossa olevat tapit ja pienet renkaat, mutta niitä ei tuossa kuvassa näy. Vaseliinilla kasaten ne pysyy paikallaan.

    E: Tuossa vielä kuvat puretusta kytkinkopasta:

    Last edited by leppala; 06-09-2008, 10:27.

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    Itsekin olen näitä etsinyt, vaan ei ole vielä missään näkynyt. Näistä laatikoista ohjeita tai kuvia ei haluta jostain syystä jakaa, sen enempää isommasta kuin pienemmästäkään.
    Sama tarina, koneella on kyllä jotain ko.askista, mutta ne samat jutut löytyy TISsistä.
    Originally posted by Erich
    Löytyy kyllä muihin, mutta ei tähän kuusivaihteiseen.

    Tarkkuutta...
    Niinpä, valitettavasti

    Leave a comment:


  • The Other
    replied
    On. Faceliftin vakiovaruste tuo 6-vaihteinen.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Onko siis E34 M5:a on tehtaalta tullut molemmilla askeilla S6S 420G/Getrag 280, vai pelkästään Getrag 280:llä ?

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by KingOnTheRoad View Post
    Onko kellään tuohon laatikkoon räjäytyskuvia olemassa?
    Itsekin olen näitä etsinyt, vaan ei ole vielä missään näkynyt. Näistä laatikoista ohjeita tai kuvia ei haluta jostain syystä jakaa, sen enempää isommasta kuin pienemmästäkään.

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Jonkinlaiset kuvat löytyy juuri tuolta edellisestä linkistä hakemalla:


    Eihän nuo mitään korjaamomanuaaleja ole,mutta jonkinlaisia kuvia kuitenkin josta pääsee hieman hajulle.
    Räjäytyskuvat ovat 280-askista, eivät kuusivaihteisesta.

    Originally posted by fraatti View Post
    e34 faq:sta löytyvästä factory repair manualista löytyy..
    Löytyy kyllä muihin, mutta ei tähän kuusivaihteiseen.

    Tarkkuutta...

    Leave a comment:


  • KingOnTheRoad
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Ikaallisten voimansiirtopalvelu:
    Kimmo Särkikoski 040-5472871

    Edullinen ammattilainen näihin hommiin. Saa hommattua myös osat.
    Soitin tuolle hepulle ja tuntui olevan tietoa, taitoa ja intoa alkaa vaihtamaan synkro-renkaat tuohon lootaan+ tarkastaa 1 ja 2 vaihteensiirto mekanismi. ilmoittelen kun saan laatikon lähetettyä että miten kävi

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    e34 faq:sta löytyvästä factory repair manualista löytyy..

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Jonkinlaiset kuvat löytyy juuri tuolta edellisestä linkistä hakemalla:


    Eihän nuo mitään korjaamomanuaaleja ole,mutta jonkinlaisia kuvia kuitenkin josta pääsee hieman hajulle.

    Leave a comment:

Working...
X