Laatikko on nyt levällään ja 1-2s vaihteensiirtäjä näyttää olevan melko osina(kourallinen tuli heti ku avasin laatikon)
Ja siirtäjästä on justiin pahimmoilleen sarjanumeron silppuuntunut
no TÄLTÄ siellä sisältä näytti:
Terve, käykö e34 535:sen 260 getrag suoraan tuohon s38:n lohkoon? entäpä kardaanin osalta, pitääkö vaihtaa 535:sen kardaani vai meneekö ämmän kardaanilla? TARJOTKAA, jos on ehjää hyväkuntoista 260 laatikkoa m30:sen perästä!!!
Tarkoitus ei ole tehdä mitään m5/535 naitatusta, vaan laittaisin tuon laatikon syksyksi paikalleen, että saan viedä talliin seisomaan ja talven aikana tuo 6-lovisen remontti rauhassa.
Ootko vaihtanut kytkimen vastikään? Kannattaisiko pistää samoin tein uusiksi?
kytkimellä ajettu ~30tkm eli ei vaihdon aika vielä, en saanut lootaa vielä irti, huomenna saan. ja keppiä kokeilin tänään käännellä enemmän niin 1.vaihde jäi silmään, eikä millään lähtenyt pois. Vika tuntuukin olevan todennäköisesti 1- ja 2vaihteen siirtäjässä, joka on joko poikki, mutkalla tai pois paikaltaan.
Pheno:lle
otan kyllä kuvia ja jos ja kun saan osat tilattua yms. niin ilmoittelen mistä.
Huomenna irroitan laatikon motista ja irroitan kytkinkopan varovasti niin alkaa tuo vika selviämään. yritän kuvata koko touhun mahdollisimman hyvin jos jollakin jatkossa tulee vastaavaa niin voi jelpata
Räpsi kuvia paljon ja kerro ainakin mistä sait varaosia hommattua! Kyselin huvikseni joskus merkkiliikkeestä osia tuohon 420G:hen, niin myivät ei-oota..
Näkeekö noista synkrorenkaista päältäpäin missä kunnossa ne on ?
Huomenna irroitan laatikon motista ja irroitan kytkinkopan varovasti niin alkaa tuo vika selviämään. yritän kuvata koko touhun mahdollisimman hyvin jos jollakin jatkossa tulee vastaavaa niin voi jelpata
Kiitos leppala hyvistä kuvista ja vinkeistä! Tarkoitus olisi ottaa laatikko suoraan kytkinkopasta irti ja jättää koppa myllyyn kiinni. Onkohan tuossa sitten mitään järkeä jos kerran on vielä jotakin irto osaakin.
Jos nyt en aivan väärin muista, niin tossa mun autossa on juuri kyseinen aski. Keväällä muutin sen smg:stä manuaaliksi, ja siinä joutui jotain purkutöitä tekemään.
Tuossa se sitten on kytkinkoppa purettuna, ja tosta näkyy muutamat synkkarenkaat. Näissähän on terässynkat ja tuplasokat ihan tehtaan jäljiltä, eli pitäisi kestää rääkkiäkin
Rohkeasti vaan kytkinkopan pultit irti, ja varovasti koputellen itse koppa irti. Sieltä ei tule mitään ylimääräistä pihalle. Ainoat mikä saattaa tippua on pääakselin yläpuolella näkyvässä siirtotangossa olevat tapit ja pienet renkaat, mutta niitä ei tuossa kuvassa näy. Vaseliinilla kasaten ne pysyy paikallaan.
Itsekin olen näitä etsinyt, vaan ei ole vielä missään näkynyt. Näistä laatikoista ohjeita tai kuvia ei haluta jostain syystä jakaa, sen enempää isommasta kuin pienemmästäkään.
Sama tarina, koneella on kyllä jotain ko.askista, mutta ne samat jutut löytyy TISsistä.
Originally posted by Erich
Löytyy kyllä muihin, mutta ei tähän kuusivaihteiseen.
Onko kellään tuohon laatikkoon räjäytyskuvia olemassa?
Itsekin olen näitä etsinyt, vaan ei ole vielä missään näkynyt. Näistä laatikoista ohjeita tai kuvia ei haluta jostain syystä jakaa, sen enempää isommasta kuin pienemmästäkään.
Ikaallisten voimansiirtopalvelu:
Kimmo Särkikoski 040-5472871
Edullinen ammattilainen näihin hommiin. Saa hommattua myös osat.
Soitin tuolle hepulle ja tuntui olevan tietoa, taitoa ja intoa alkaa vaihtamaan synkro-renkaat tuohon lootaan+ tarkastaa 1 ja 2 vaihteensiirto mekanismi. ilmoittelen kun saan laatikon lähetettyä että miten kävi
Leave a comment: